روايات

رواية حياة الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا فريد

رواية حياة الصقر الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نورا فريد

رواية حياة الصقر البارت الثالث والعشرون

رواية حياة الصقر الجزء الثالث والعشرون

رواية حياة الصقر الحلقة الثالثة والعشرون

عمار شل حياة و قعد يدوخ بيها بفرح و حب.. بحبككككككك
حياة.. و انا كمان يا مجنون بس مش قدم الناس نزلني
طبعا ده كله تحت تصفيق اصحابهم و دهشة بسمة و سامر
سامر.. هو اخوكي مالوا
بسمة.. مش عارفة اول مرة اشوفو بالسعادة دى بعد موت بابا و ماما حياة غيرت من عمار غيرت كتير
سامر.. اظهر كده بس انا حاسس انو اتجنن
بسمة نظرا لى سامر.. اومال انت ليه معملتش كده يوم فرحنا ايه مجبور مثلا
سامر.. وراثة الجنان في العيلة دى وراثة
و خلص الفرح على خير و الكل كان فرحان ( دى يعتبر الجوازة الاولى لى حياة من وجهة نظري ان جوازها من صقر ما يتحسبش جواز اصلا) أما في سيارة عمار
حياة.. خلاص بقا
عمار.. ايدك و سبني اركز ل نعمل حادثة
حياة.. انت ليه محسسني انى انا اللي قولتو يجي و بعدين ما هو جي مع ام العيال و بعدين عا ص
عمار.. شوفتى مين اللي بيعصب في مين دلوقتي
حياة.. دى كانت حادثة في حياتي و اختفت يعني ماضى و بعدين ده من زمن اوى كنت صغيرة و ساذجة
عمار.. انا مش بتكلم عليكى انتى …… هوم عايزنى مني ايه
حياة.. يا حبيبي انت العاقل و كبر دماغك بقا و بعدين انا لم صدقت اخلص منهم و بعدين في حد يكون مع القمر ده و يبص على الحمير

 

عمار بطريقة كوميدية.. حمير …… طب مين فينا اللى بيعكس دلوقتي
حياة.. بهزر يا رمضان انت مبتهزرش
عمار.. لا ياختى بهزر
و ضحكوا هوم الاتنين و كان شغال اغنية لانكى الوحيدة اللى فى قلبى دى اغنية هندية و بصراحة تجنن 😂
عمار حضن حياة
و في اليوم التالي فقت حياة
فلاش
حياة بدموع.. عاصم تعال نهرب انا مش عايزة اتجوز طارق ده مش عايزة….
عاصم.. مش ها ينفع يا حياة
حياة.. يعني ايه و ليه
عاصم.. حياة انا بحبك و كل حاجة بس لم نهرب ها نستفد ايه و ها نعيش ازاي
حياة.. نشتغل و انا والله ها كون معاك خطوة بخطوة بس انجدني منهم
عاصم.. اسف يا حياة بس انا متجوزش واحدة هربت معها ربنا يوفقك بس بعيد عن حياتى
حياة.. انت زبالة و سافل
عاصم.. امشي يا حياة لان لو ابوكي شافك ها تزعلي امشى
مشهد تانى

 

احلام بصرخ.. عزت خلاص علشان خاطري البت ها تموت حرام عليك
عزت.. تموت ولا تغور في داهية اسمعي بقا انتى ها تتجوزي و رجلك فوق رقبتك سمعةةة
حياة بدموع.. بس انا مش بحبوا مششش عايزه حرام عليك يا بابا حرام تظلمني
قلم قوى نزل على وشها و بعدين مسكها من شعرها لحد غرفتها
عزت بحدة.. اسمعي بقا من هنا لحد ما تتجوزى و تغورى رجلك متخطيش بره اوضك سمعةةةةة
مشهد تانى
صقر مسك يدها بقسوة شديدة لدرجة انها تالمت و طالعوا على غرفتها
حياة بعصبية.. صقررر ايدىىىى اتجننت
قبل ما تكمل كلامها كان ق ل م نزل على وشها .. انتىىىى ازاي تتجري تتكلمى مع امي كده هااااا ازاي مش كفاية انى مستحمل طولت لسانك و ساكت لكن لحد امي و استوب
حياة بدموع متحجرة.. انت مستحيل تكون بنادم اااانت ش ي ط ا ن
صقر مسك حياة من شعرها بكل قسوة .. مش اول مرة اسمعها منك أيوة انا ش ي ط ا ن
مشهد تانى
صقر ببرود ض ر ب حياة ح ته قل م .. انا بقا ها وراكي تقولي كده ازاي
مشهد تانى

 

حياة بى رجاء.. سبنى يا صقر…. انا غلطانة مش ها عمل كده تاني….. ارحمني يا صقر ابوس ايدك بلاش يا صقر .. لاااااااااااااااااااااااااااااااع ااااااااااااااااااع
و فضلت حياة تترجاء صقر انو يرحمها و يسبها لكن مفيش فايدة طبعا صقر فعل جريمته و ذهب حتى من غير ما ينظر لى حياة اللى شبها ميته تركها اكنها كلبه أو جارية
باك
حياة مسحت دموعها.. معقول…… لا لا عمار غيرهم كلهم بس راح فين
و خرجت حياة تدور على عمار
حياة.. عمار………. عمار ….. انت يالا
عمار فى الجنينه.. انا هنا يا قلبي
حياة بغيظ.. انت قعد و سيبني ادور عليك و انت ولا انت هنا طبعا تلقي بتكلم الجو الجديد و خايف ل تتقفش
عمار حب يغيظها.. مش ها رد عليك لانى فعلا كنت بعمل كده
بالظبط
حياة بغيرة.. اشبع بيها خليها الجديدة تنفعك هاا عن اذنك
حياة كانت ذهبا لكن عمار جذبها ليها
بهمس.. انا مبحبش غيرك انتى الاولى و الاخيرة انا ملكك انتى و بس اطمني يا حياتي و قابلها على ش** ف** ي** ا**ف **ه** ا

 

حياة.. مش ها تسبنى…… صح
عمار.. مانتى لو تبطلي مسلسلاتك دى و بعدين حبيبتي اسيبك ازاي و لم صدقت لقيتك ….. ده انتوا طالعتو عين اهلي علشان اتجوزك و العذاب ده و اسيبك
حياة سندت راسها على عمار.. صدقيني انى بحبك اوى بس …… حاا بتعمل ايه يا مجنون
عمار شل حياة.. افصلي شوية افصلي
و مرور شهر اخيرا راجعوا عمار و حياة من السفر و في يوم في منزل عمار
عمار بعصبية.. مفيش فايدة مفيش فايدة
حياة بعصبية اكتر.. اااانت واحد اناني و انا مستحيل اكمل معاك بالشكل…. عايز تسجني صحيح ااانت متفرقش حاجة عنهم انتوا كلكم زى بعض
عمار.. حياااااة
حياة غمضت و انكمشت بخوف على ان عمار ها يضربها أو ها يعمل زى صقر لكن عمار خبط ايدو في الحيط
عمار.. اااانتى مغمضة عينيك ليه
حياة فتحت عيونها.. …. مستنية تكمل
عمار بصدمة.. لدرجة دى انتى شايفين زيهم بعد السنين دى شايفني كده
حياة.. مانت اكيد مش ها تسكت أو
عمار.. أو ايييه لدرجة دى شايفني وحش و بعدين هو مش مفيش غير الضرب ليه متجوزة متخلف أو حيوان
حياة.. عمار

 

عمار.. لم تهدى نبقا نتكلم غير كده مينفعش و ذهب عمار علشان يصلي يمكن نفس الكلام و نفس المشهد بس مش شخص مختلف و رد فعل مختلف و مش معني ان ممدش ايدو عليها يبقا ضعيف الشخصية أو هى ممشيه أو قلل من رجلتو و هبته بالعكس هو لو كان ضربها كان قلل من نفسه و كرهته هو سبها و راح مكان تاني علشان تهدى مش خوف من اخوها لا ده احترام و خصوصا هو عارف هى مرت لى ايه مش عايز يزود عليها هو بيحبها بجد و مش عايز يخسرها و هى كمان بتحبو جدآ
و بعد شوية فى الجنينة
عمار واقف في الشرفاء غرفته و بيفكر في حياة و أن من رغم السنين دى لسه فاكرة
حياة من الخالف.. ا ……. انا آسفة
عمار التفت ليها
حياة بدموعها على خده.. انا عارفة انى زودها معاك و جرحتك و قولت عليك كلام مش حقيقي انا كنت تايهة من رغم كده وقفت معايا و كملت لى الاخر…………. و لم غمض عيني علشان ده دايما يكون رد فعلهم معايا ف طبيعي ان اتوقع تعمل كده
عمار مسك و جه حياة بين اديه .. يا حياة انا بحبك و مستحيل اعمل كده انتى مش بس مراتى لا انتى بنتى و امى و اختى و صاحبتي و شركتي في حياتي ازاي اعمل كده و انتى من نسبة ليا كل دول
حياة.. بس انت عايز تحبسنى
عمار.. مين قال اني عايز احبسك انا بقولك اقعدى شهر بس تريحي في اعصابك انا عمري ما اكره اشوفك و انتى بتنجاحي بالعكس نجاحك هو نجاحي ابتسامتك هى سبب سعادتي معقول اضيع كل ده أنا اه لو لقيتك مش عايزة ها وقفك غير كده انا مستحيل اجبرك على حاجة مش عايزها

 

حياة ارتمت بحضن عمار و تقول بدموع.. انا آسفة سامحيني
عمار حضن حياة.. انا كمان اسف على عصبيتي عليكى و صدقيني انى مش زعلان منك
حياة.. مش ها تقول لي سامر و امى صح
عمار.. سامر ايه بس اللى يعرف ده ممكن يحبسنها احنا الاتنين و بسمة و العيال انتى عارفه اخوكي مجنون و يعملها
حياة.. متقولش على اخويا مجنون
عمار.. عليكى و عليها عيلة تعشق النكد 😂
حياة.. عمارر
عمار.. ياختى بهزر سامر ده حته من قلبى
حياة.. مش لدرجة
عمار.. خلاص بقا 😂
و بعد مرور يومين
حياة.. حمد الله على سلامتك يا حبيبي كل ده تأخير
عمار.. الله يسلمك يا حبيبتي بس الشغل الابتسامة دى بتقول ان فى مصيبة قوليلى يا ماما عملتي ايه قوليلى
حياة.. والله ما عملت حاجة ….. انا الصبح تعبت شوية
عمار قام من مكانه بخوف عليها.. و ليه مكلمتنيش ازااااى و بتقولي شوية احنا لازم نروح للدكتورة
حياة.. مانا عملت كده و بسمة و كانت معايا اهد بقا والله ما في حاجة
عمار.. و الدكتورة دى راحت فين

 

حياة.. لا ما هو كان دكتور
عمار مسك حياة من فقها.. و حيات امك
حياة. يا عم انت ها تسيب كل ده و تمسك في دى
عمار.. طب اخلصي لان انا على اخري و ممكن اقتلكم انتوا الاتنين و ارتاح منكم
حياة. والله الدكتور سنو كبير يعني يعتبر حفيدو
عمار.. و انا مالى اهلي قولى الدكتورا جدو قال ايه
حياة تضع يد عمار علي ب ط ن ه ا.. انك ها تبقا بابا عمار
عمار.. بتتكلمى بجد
حياة بدموع فرح.. انا ح**ام**ل يا عمار
عمار شل حياة و قعد يدوخ بيها بفرح.. ياه انا مش مصدق نفسي انا بحبك اوى بحبككك
حياة.. و انا كمان بحبككك اوى يا عمار بحبككك
و بعد مرور اشهر في منزل عمار
حياة.. يا ابنى نام بقا حرام عليك خلي عند اهلك دم و نام
عمار.. مش بى يسكت ليه ده
حياة.. اكيد مش ها يجيبوا من بره

 

عمار قعد على السر**ير و اد ضهرو ليا حياة اقعدى شوية حياة قعدت و ادت ضهرها لى عمار و اخيرا نام الولد
و في الليل
حياة بخوف.. سليم …….. ليكون اتخطف سليم
و جريت حياة تشوف سليم و في غرفة تانية عمار قعد بيحاول يسكت فيه
عمار.. يا ابنى نام و خلينا ننام بقا احنا اهلك ليه بتعمل فينا كده 😂
عمار.. اسكوت بقا لا امك تاصحه خليها تنام شوية
حياة من الخالف.. انت قعد هنا و سيبني زى المجنونة بدور على الأستاذ
عمار.. لا يا روحي مش زى المجنونة انتى المجنونة نفسها
حياة.. بس قمر
عمار.. في دى مقدرش انكر يا قلبي
و اخيرا نام سليم بعد ما طالع عينيهم
حياة بحب.. شكرا
عمار.. اي خدمه

 

حياة.. بس انا مقصدش على سليم انا اقصد شكرا على وقفتك جانبى و دعمك ليا و أن خليتنى ان اقف على رجلي من تانى انك قوتني ما كسرتنيش زى الباقي احترمتني و حفظت كرامتي خلتني ارجع اثق في نفسي من تانى وفيت بوعودك ليا حسستني بالامان و انى ملكة عوضني عن حب الاب و حنانو اللى معرفتهمش مع عزت خوفت عليا مني و من الناس و تهوري كنت اب و اخ ليا قبل تكون زوج و حبيبي حتى فى وقت غضبك عمرك ما زعلتنى بى حرف حبيتني بكل ما فيا عمري ما شلت همك بكرا و انا معاك اهتمامات بيا كتير ….. انت اللى زيك و زي سامر قليل جدا في الزمن ده
عمار قابل جيبنها و ايديها.. علشان انتى تستاهلي كده يا حياة انتى عطيتني الامان و الحب و البهجة اللى معرفشهم غير معاكى انتى نجدني من الغريق اللى كنت عايش فيه من زمن خلتني احبك نفسي و احب الحياة و استحملتني في أصعب ظروفي و فى وقت غضبي بطمنيني وقت خوفي سنديني وقت وقوعي خوفك عليا حنيتك عليا حتى لم بتكوني زعلانه مني صحيح مجنونة و لسعة بس حنية الدنيا فيكي انا اللى محظوظ انكى من نصيبي ربنا يخليكي ليا يا حياتي
حياة.. ربنا ما يحرمنا منك أبدا يا قلبي
عمار.. بحبك
حياة وانا كمان

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة الصقر)

اترك رد

error: Content is protected !!