Uncategorized

رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح طارق

 رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح طارق

رواية كسرني رغم حبي له الفصل الثالث عشر 13 بقلم فرح طارق

آدم: ما لسه بدري يهانم
حياه بتوتر: في اييي عادي يعنى انا قايلالك أنى رايحه المول فااكيد هتأخر يعنى
آدم:متأكده انك كنتى في المول بس؟!
حياه:اها طبعا اومال هكون فين اتفرجت علش شويه حاجات وقابلت صاحبتى وبعدين روحنا الكوافير بس أكملت بغيظ تحب بعد كده ابقاا اعملك تقرير مفصل عن يومي
آدم وهو يكتم ضحكته: لو ينفع معنديش مانع والله وبعدين هو انا أكره لما اعرف حبيبتي وحياتى وقلبي بتعمل ايي
حياه ومازالت متغاظه منه: المفروض أنى اتثبت واكمل معاك صح بس لاا يا آدم انا هطلع انام
آدم:براحتك
حياه بعصبية: آدم انت عارف ان الكلمه دي بتعصبنى
آدم بإستعباط:ايي ده بجد اها صح سورى نسيت
حياه وهي بتقلده: اها صح سورى نسيت……سم علفكرا
وطلعت وسابته.
_________________________________________
عند مراد 
مراد:ماما يماما
حنان: ايوه يمراد
مراد ومعه الفون: هو أبو حياه اسمه سراج ايي
حنان:سراج نور الدين
مراد: شوف كده يا احمد سراج نور الدين
مراد بإبتسامه:تمم تمم شكراً اوي يا أحمد سلام
حنان:قالك اييي
مراد:ابوها عايش يماما بس لازم نكلمه الاول قبل مانقول لحياه ولازم انتي تحكيله الحصل
حنان:طب حددلي ميعاد معاها
مراد:هو جي بكره في مؤتمر هنا هيحضره نتفق معاه ونقابله
حنان:تماام
___________________________________________
عند نازلي وسيف
سيف بفرحه:بجد انا مش مصدق نفسي
نازلي:اشمعنى يعنى
سيف:انا بكره اجي اتقدم.. بقولك هو ممكن ابوكي ميرضاش
نازلي:لييي بتقول كده
سيف:مش عارف بس اللي اعرفه انك لياا واستحالة تبقى لغيري سامعه بقولك ايي احنا هنتجوز علطول 
نازلي بإبتسامه:سامعه بس ازاى
سيف:شقتى جاهزه الخطوبه تبقي الاسبوع الجاي والفرح بعد شهر قولتى ايي
نازلي:التشوفه يحبيبي 
سيف:انتى قولتي يحبيبي صح؟!
نازلي سكته
سيف:طيب اشوفك بكره إن شاء الله
نازلي:طيب
سيف: دلوقتي صوتك طلع وضحكوا
______________________________________________
عند اماني
امانى: ماما كنت عايزه اقولك حاجه
الام وتدعي سلوي:قولي يحببتى
امانى بكسوف: الصراحه.. يعنى.. الصراحه
سلوي:ما تقولي يا امانى في ايي
أمانى: بصي الصراحه مستر مراد عايز يتقدملي
سلوى بصدمه:مديرك عايز يتجوزك؟ ازاى يا امانى؟؟!
امانى: عادي يماما فيها ايي
سلوى: مينفعش يا امانى إحنا فين وهما فيين ، انا شاكه
امانى:انتي بتقولي ايي يماماا وشاكه في ايي
سلوى:يعنى مش مستريحه للجوازه دي
امانى بحزن: طب اقعدي معاه انتى وبابا ولو مستريحتوش ساعتها ابقوا…ابقوا ارفضوا ومشيت تعيط
سلوى:مااشي
_______________________________________
في الصباح
آدم بإستعجال: معلش يحياة مش هينفع النهارده افطر معاكي
حياه: ده علي اساس انى هموووت وافطر معااك مثلا
آدم بغضب: متعصبنيش علي الصبح انا مزاجي رايق متعكريهوش
حياه بزعل: يعنى أنا هعكرهولك!!!!
آدم:اهااا وعدينى عشان لازم امشي دلوقتي اوعي
حياه:يا ترى في ايي يا آدم!! مستعجل كده لي
داده فاطمه: لازم تهتمي بجوزك يبنتى
حياه بدهشه:داده فاطمه!!!
داده فاطمه: معلش يبنتي آسفه اني ادخلت ولسه هتمشي
حياه:استنى استنى انتي كنتي تقصدي ايي
داده فاطمه:مقصدش بس
حياه : بس ايي
داده فاطمه: يعنى افرضي في واحده دخلت في حياه جوزك وحباها
حياه:معقوله آدم ممكن يحب غيري لاا لااا استحاله آدم بيحبني
داده فاطمه:انتي مش شايفه طريقته معاكي متغيره
ومشيت وسابتها 
حياه بخوف: معقوله فعلاً…. انتى بتقولي ايي يحياه استحاله لاا…… وليي لا ده يعملها طريقته متغيره معايا….. يعملها عشان يجنني بس والله لو بجد انا استحاله ارجعلك تانى واتصلت ب امانى
حياه:الووو يا امانى الحقينى آدم بيخوني
امانى بصدمه:انتى بتقولي ايي يحياه
حياه:بقولك البشمهندس بيخوني
امانى: وانتى عرفتي ازاى ومنين
حياه:طريقته متغيره معايا
امانى بضحك: حياه انتى بتهزري يعنى عشان طريقته متغيره معاكى يبقي بيخونك انتى عارفه ل
حياه:عندي اثباتات امبارح لما جيت من المول متخانقش معايا وكان بيستظرف والنهارده كان نازل بدرى غير العادة يبقي اييي
أمانى: بس بردوا ده مش سبب انك تقولي بيخونك بردوا انتي شوفتيه مع واحده لقيتي بيكلم واحده وسألتيه وكدب عليكي
حياه:فعلا عندك حق بس انا مش عارفه ليي حاسه انه بيخوني
امانى : تلاقيه مضغوط في الشغل يحياه وانتى مش عارفه وبعدين متوهميش نفسك وحافظي علي بيتك 
حياه: حاضر وقفلت
__________________________________________
عند سيف ونازلي
جاء سيف ومعه والده
والد نازلي ويدعي ماهر:اتفضلوا نورتونا
سيف:بنورك يعمى جلس الجميع
والد سيف ويدعي محمد: ابني سيف مهندس عنده٣١ سنه شغال في شركه مدكور زميل نازلي في الشركه شقته جاهزه يدوب نازلي تختار  العفش وتناقيه بس طبعا لو انت وافقت الصراحه انا يشرفني اطلب ايد بنتك نازلي لأبني سيف
ماهر بإبتسامه:انا معنديش مانع بس لازم بردوا نعرف رايي العروسه….. ايي رايك نازلي
نازلي بإبتسامه:اللي تشوفه يبابا
ماهر: خلاص علي  بركه الله يلاا نقرأ الفاتحه
قروا الفاتحه وارتفت الزغاريط
سيف مقاطعا:معلش يعمي بعد اذنك انت وبابا هو ممكن تكون خطوبتنا الاسبوع الجاي والفرح بعد شهر
ماهر:اللي تشوفه يبنى انا موافق
سيف: وأخيراً ينازلي
نازلي فرحانه والفرحه مش سيعاها
_________________________________
في الفندق
مراد: سراج باشا لوسمحت ممكن لحظه
سراج: افندم…. في حاجه
حنان:ازيك يسراج فاكرني
سراج: ايوه طبعا…عامله ايي يحنان
حنان : الحمد لله يسراج بس انا كنت عايزاك في حاجه
سراج: خير يحنان
حكت له حنان كل شئ
سراج بصدمه:انتى بتقولي ايي يحنان استحاله لا وبعدين ليلي خاينه استحاله اسامحها ابدا وبنت مين دي اللي بتقولي عليها بنتى اكيد ده تأليف ليلي وخطاطها
حنان بحزن:ليلي ماتت من تلات سنين يسراج
سراج بصدمه:ازاى ده
حنان:ده الحصل وصدقنى الكلام البقولهولك الحقيقة يسراج انت عندك بنت واسمها حياه
سراج بحزن: معقوله الكلام ده انا لياا بنت ومعرفش عنها حاجه ازاى ليلي متقوليش
حنان: ماجد الزفت هو السبب هددها لو قالتك هيموت حياه، ليلي كان نفسها يكون معاها حاجه تفتكرك بيها فامقالتش 
سراج بحزن:ياريتها كانت عايشه كنت قولتلها تسامحنى على الكلام القولتهولها كل ده وانا معرفش أنها كانت بتحميني ثم قال بلهفه. بنتى فين طيب يحنان هي كويسه
حنان بإبتسامه: ايوه حياه دلوقتي متجوزه المهندس آدم مدكور 
سراج:بجد .طب انا عايز أشوفها عايز اشوف بنتى
مراد:مش هينفع يا اونكل لان حياه متعرفش ايي حاجه عن الموضوع ده لازم نمهدلها الموضوع شويه
سراج: انا موافق بس ياريت لو بسرعه انا مش مصدق أنى بعد العمر ده كله عندي بنت ومن مين من ليلي اكتر بنى ادمه حبيتها في حيااتى
نسيبهم ونروح نشوف حياه
_________________________________________
في بيت آدم
حياه بصدمه:آدم!!!!!!
كان آدم واقف وحاضن واحده
حياه مش مصدقه:آدم انت بتعمل ايي مين دي انت بتخوني؟!!
آدم:حياااه
حياه بزعل: ايوه حياه ايي مكنتش عايزني اجي ولا فاكر أنى مش فالبيت ثم أكملت بغضب صح انت جاي تخوني مع واحده زباله وفي بيتي كمان يبجاحتك يبجاحتك يا اخي
آدم بغضب:انتي بتقولي اييي ….. اخرسي مسمحلكيش  تقولي عليها كده
حياه بغضب:كمان بتزعقلي عشانها…. طلقنى يا آدم طلقنى استحاله اعيش معاك بعد خيانتك ليااا، كله إلا كرامتى وانت جيت عليااا كتيير
آدم:انتى بتقولي اييي انتى مجنونه……دي اختى يحياه اختى
حياه بصدمه:اييييييي
يتبع……..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك رد

error: Content is protected !!