روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي البارت الرابع عشر

رواية عشقت ممرضتي الجزء الرابع عشر

رواية عشقت ممرضتي الحلقة الرابعة عشر

في اليونان…
وصل أيمن و شهاب المطار و لقوا عريبة مخصوص من كارما واقفه مستنياهم…
_حضرتك الأستاذ أيمن
أيمن:ايوة ايوة انا حضرتك تبع المدام كارما جوهر
_ايوة فندم اتفضلوا عشان هي مستنياكم في المستشفي
شهاب بخوف:مستشفي مرة واحدة هي اختي تعبانه اوي كده
أيمن بتوتر:لا مش تعبانه هتبقي كويسه ان شاء الله هتبقي كويسه و هترجع معانا كمان
شهاب بخوف:يارب يلا نركب بسرعة يلا
و فعلا ركبوا و وصلوا المستشفي و لقوا كارما واقفه برة و بتعيط و جوزها بيحاول يهديها…
أيمن بخوف:ايه يا كارما مالك فين ريماس
كارما بعياط و إنهيار:الحقها يا أيمن روح شوفها و اعتذرلها قبل ما طلع في روح
شهاب بجنون:انتِ مجنونة ولا ايه مين دي اللي طلع في روح انا اختي كويسه انا اختي هترجع معانا النهاردة اوعي تصدقها يا أيمن
عثمان بغضب:متحترم نفسك يا بتاع انت ايه مجنونة دي ايه شايفها بتقطع في شعرها
أيمن بغضب شديد:هو ده وقتوا هو ده وقتوا حسبوا كده عشان ادخلها
و فعلا دخلها لقها علي السرير و موجوعه…
أيمن بدموع:ريماس ريماستي انتِ كويسه صح هتبقي كويسه

 

 

 

 

ريماس بتعب شديد:آآآآآه لا مش باين كده شكلي مش..مش ه.ك.م.ل
أيمن بجنون:لا لا متقوليش كده هتبقي كويسه و و هنجيب اطفال يملوا علينا البيت فكرة فكرة كنت قولتلك ايه قولتلك اننا هنجيب بيت جديد و و يبقي بيت كبير يكفينا انا وانتِ و شهاب و همسة متخفيش انا بدور عليها و مش ساكت وحياتي عندك هالقيها و هنبقي عيلة كبيرة صح مش ده الوعد بتاعنا
ريماس بتعب اكبر:أيمن
أيمن بدموع و حب:روح أيمن
ريماس:انا ب.ح.ب.ك اشهد ان لا إله إلا الله اشهد ان محمد رسول الله..و قطعت النفس و صمت يعم المكان
أيمن:لا لا انتِ هتبقي كويسه ريماس فوقي معايا كده ريماااااااااس
شهاب دخل بجنون وقال بصريخ:ريمااااااس متهزريش الهزار البايخ ده فوقي ريمااااااااس لا أختي لا ونبي لاااااااااا
و كارما مقدرش تستحمل و فقدت الوعي فورا…
عثمان بصدمة:كارماااااااا..فوقي يا كارما حد يجبلي دكتورة بسرعه
و شال عثمان كارما و دخلوها الاوضه اللي جمب ريماس و دخلت الدكتورة و كانت بتبص لي عثمان بس هو مطنش و مش مركز غير علي كارما و بس…
عثمان بقلق:ها دكتورة هي مالها
الدكتورة بعملية:حضرتك هي في الشهر الخامس في الحمل و ده خطر عليها و علي التؤام
عثمان بصدمة:تؤام هي حامل في تؤام؟؟

 

 

 

 

دكتورة بغيظ:اه تؤام ولدين مبروك عن اذنك
عثمان في نفسه:مالها البت دي دي غريبه اوي مش مهم
عند أيمن…
أيمن بنهيار:لا عشان خاطري ريمااااااس فوقي فوقي عشاني
شهاب:لا ريماس لا..و فقد الوعي
و أيمن فاق علي وقوع شهاب جري عليه وقال:يا شهاب فوق بقي مش ناقص انا يارب يا جماعه حد يلحقنيييييي
و جم الدكاترة علي صوت أيمن لقوا شهاب واقع و فقد الوعي شلوه و حطوه في سرير جمب ريماس و بعد دقائق فاق بس مش بيتكلم و دموعوا بتنزل وبس…
أيمن:شهاب شهاب انت كويس
شهاب:___
أيمن:يا شهاب رد عليا انا تعبان والله مش ناقص
شهاب:___
أيمن:دكتور هو شهاب جارالوا ايه
دكتور:للاسف فقد النطق من الصدمة بس هو هيرجع يتكلم بس ده بي مزاجوا هو في اي وقت ما هو عايز يتكلم يتكلم أو ممكن ميتكلمش
الصمت أيمن في حاله صمت مش عارف يعمل ايه ف قرر انوا هياخد ريماس و شهاب و ينزلوا مصر عشان يدفنوها و ياخد بالوا من شهاب و فعلا اخدوا اذن المستشفي بالقرار اللي قالوا أيمن و نفذوا طلبوا بعد مشاجرات كتير و فعلا ركبوا الطيارة و معاهم جثمان ريماس و رجعوا مصر و تحديدا بور سعيد و دفنوها و عملوا العزاء و شهاب رافض الكلام و بقي يستعمل ورق و قلم و يكتب اللي هو عايز يقولوا…
أيمن بحزن:شهاب حبيبي ينفع تكلم معايا طيب قول اي حاجه
شهاب كتب حاجه في الورقه و كان مكتوب((انت سبب في موتها لو كنت صالحت همسة مكنش كل ده حصل))
أيمن بصريخ:شهااااب متجننيش انا مش سبب مش انا يعني انا اللي جبتلها المرض انا اللي جبتوا يعني..أكمل بهدوء..افهم يا شهاب هو خلاص عمرها خلص و اكيد يعني كلنا هنموت ف عشان خاطري انا تعبان و مضايق عشانك عشان خاطري اتكلم خلينا نفكر مع بعض بي صوت عالي نفكر ممكن نلاقي همسة فين
و شهاب بدأ دموعوا تنزل زي شلال مش بتسكت قام و ساب الورق و دخل الاوضه و رمي نفسوا علي سرير و بيعيط و بس
أيمن بصلوا بحزن شديد وقال:يارب هون علينا يارب يارب انا مبقتش قادر استحمل كل تعب ده يارب هون عليا يارب و اشفي شهاب يارب
قام و راح اتوضي و بيصلي و بيدعي انوا يشفي شهاب و يلاقي همسة لانها وحشتوا اوي خلص و دخل علي شهاب لقي نايم قام جاب الغطاء و غطه كويس و قفل الباب و راح اوضتوا و نام هو كمان من التعب
__________________________________

 

 

 

في القسم…
دخل عزيز قاعد يدور علي حد عشان يسألوا ممكن يلاقي جواد فين…
عزيز:لو سمحت هو فين مكتب العقيد جواد الدين سيد
_شايف المرر ده افضل امشي علي طول علي طول هتلاقي اوضه كده في وشك ده مكتبوا
عزيز:تمام شكرا
و راح فعلا زي ما شرحلوا العسكري و خبط الباب و سمحلوا بالدخول…
عزيز:اهلا يا باشا
جواد:اهلا وسهلا مش حضرتك عزيز الهادي برضوا
عزيز بإستغراب:اه انا بس حضرتك عرفتني ازاي
جواد:ههههه ايه يا باشمهندس عزيز مش انت كنت خطيب اخت مراتي ولا انا غلطان اصلك متعرفش انا مفيش حاجه معرفهاش انا عارف كل حاجه عن مراتي و عائلتها و كل حاجه و اعرف عنك حاجات كتير اتفضل قاعد بس قبل ما تقول اي حاجه قولي تشرب ايه
عزيز:ممكن قهوة مظبوطه
جواد:الو اتنين قهوة مظبوطه..ها قولي منورني القسم ليه النهاردة
عزيز:أمري لله انا كنت طالب من حضرتك يعني أن المدام ريما تيجي تاخد بالها من خطيبتي عشان هي عملت حادثه
جواد بغموض:انت اتخطبت بس فين دبله يعني مش شايفها
عزيز:___
جواد:عزيز انت شايفني غبي ولا عبيط خش في الموضوع علي طول
عزيز:الموضوع هو اني خبط واحدة بعربيتي من غير ما اخد بالي و أيدها و رجليها متجبسين و بصراحة في شويه اعجاب مني ليها و بصراحة خايف عليها ف لو فيها سخافه ينفع مدام ريما تقعد معاها و متخفش انا مش هبقي موجود اصلا لأني هأجر ليها شقه

 

 

 

 

جواد بهدوء:خلصت
عزيز بخوف:احمم اه خلصت
جواد:وانا موافق
عزيز بإرتياح:طب كويس حرام عليك يا أخي وقعت قلبي
جواد:هههههه سلمت قلبك يا حنين المهم لو علي شقه هي ممكن تقعد في شقتي اللي كنت عايش فيها قبل ما قابل ريما لان اقسم بالله المحك بس قريب من مراتي هوديك وراه الشمس بي قضيه صغنونه خالص و اولهم طبعا لو البنت اللي انت خبطها دي عايزة تعمل محضر بصراحة حقها
عزيز:لا لا مش هتشوفني قريب من مدام ريما خالص انا بس اللي يخصني البنت بس
جواد بخبث:بس واضح انوا مش هيبقي اعجاب قولي يا عزيز مين البنت دي
عزيز:اسمها همسة عبد الفتاح تقريبا
جواد بخبث:تمام تحب تعرف عنها كل حاجه
عزيز بسرعه:اه عايزة اعرف
جواد:هههههه ايه يا راجل براحه علي نفسك كده ده انت باين عليك واقع و محدش سمع عليك يا عزوز
عزيز:___
جواد بهدوء:بص يا عزيز انا عارف انك مش عايز ترتبط بي اي واحدة عشان ريم الله يرحمها بس هي خلاص ماتت وانت لازم تبدأ حياتك لازم تعمل عائلة و تجوز البنت اللي اخترها قلبك و قلبك دق لي همسة ده اللي باين قدامي بص انا مش عارف هي مين بس طلما حبتها يبقي هي كويسه جدا وانا هعرف كل المعلومات عنها و عن أهلها كمان تمام
عزيز:ماشي..اه صح كنت عايز اقولك علي حاجه تانيه
جواد:قول

 

 

 

 

عزيز:رامز مجدي عارفوا
جواد:غني عن التعريف طبعا مالوا
عزيز:عايزك تساعدنا في القبض عليه بتهمه محاولة قتل سهيل العربي
جواد:عايز دليل يا عزيز مش هعرف اقبض غير بي دليل جبلي دليل واحد أو اي دليل يثبت انوا حاول يتقلوا
عزيز:للاسف مش موجود
جواد:وانا موجود و قاعد و مستني اول ما تيجب دليل مكتبي مفتوح ليك و لي حسام كمان مش حسام معاكوا برضوا
عزيز:اه بس هو عندوا مهمه تانيه خالص
جواد:و ايه هي
عزيز:بيدور علي مرات رامز
جواد بغموض:لا سيبلي انا الطلعه دي انا اللي هدور عليها
عزيز:تمام براحتك عن اذنك يا باشا
جواد بإبتسامة ماكرة:وأخيرا هتقع في أيدي يا رامي ده انا كنت بدور عليك من ساعه آخر جريمه و قدرت تفلت بس المرة دي مش هتفلت
يا تري ايه هي جريمه اللي عملها رامي أو رامز🤔🤔
____________________________________
في المستشفي عند تالين…
دخلت دكتورة قبل ما تكلم شافت…
دكتورة سميرة بصدمة:تالين!!
تالين بصدمة:سميرة!!!!!
سهيل بإستغراب أكبر:تالين مييييين؟!!!!
سميرة:تالين دي..و شورت علي سالي
تالين في نفسها:الله يخربيتك اتقفشت صح اممم واضح اني اتقفشت الله يخربيتك يا سميرة
تالين بهدوء:سهيل معلش ينفع تستني برة عشاني
سهيل بإستسلام:ماشي بس متنسيش هتقوليلي كل حاجه بعد ما نخرج يا
تالين:تالين قولي يا تالين اهو مجتش عليك يعني

 

 

 

سهيل:ماشي يا تالين
خرج من الاوضه علي طول و دماغوا فيها مليون سؤال و سؤال…
تالين بغضب:انتِ ايه اللي عملتيه ده الله يخربيتك
سميرة بستفزاز:عاش من شافك يا توتي ايه فينك مشوفتكيش يعني من ساعه ما تجوزيتي سي رامز بتاعك ده
تالين اتعصبت و راحت اكتمت بوقها وقالت:ششششش الله يخربيتك هتفضحيني اسكتي اسكتي ملكيش دعوة بيا خالص اعملي المطلوب منك و بس
سميرة بغيظ:طيب اتفضلي اتخمدي عشان اكشف عليكي
نامت تالين و بدأت سميرة تكشف عليها و بعد ساعات…
سميرة بإستغراب:تالين انتِ كنتي حامل قبل كده
تالين بإستغراب أكبر:انا لا انا محملتش من ساعت ما كنت متجوزة الزفت ده
سميرة:تالين انا عايزاكي تعمليلي سونار عشان في حاجه في دماغي عشان لو صح يبقي هنعملك عملية دلوقتي
تالين:بس التفاصيل مش بتتطلع في ساعتها
سميرة بغرور:لا سيبي الموضوع ده عليا استني هجيب السونار
تالين في نفسها:مغرورة اوي
سميرة بإستفزاز:سمعتك علفكرة المرة جايه متبقيش تفكري بصوت عاااااالي سامعه
تالين بضيق:اووووووف مستفزة اوي
جابت و عملتها السونار و فعلا اللي كان في بال سميرة طلع صح…
سميرة بسرعه:تالين انتِ لازم تعملي عملية بسرعه و إلا
تالين بخوف:و إلا ايه؟؟

 

 

 

سميرة بحزن:و إلا مش هتخلفي
تالين بإستغراب:بس ايه السبب يعني انا عايزة افهم ليه مش هخلف؟؟
سميرة:السبب هو انك حملتي قبل كده و سقطتي البيبي
تالين بصدمة:انا كنت كنت حامل و سقطت بس بس ازاي
سميرة بضيق:هو انتِ مش ملاحظه ان في خياطه علي بطنك بس خفيفه دلوقتي عشان راحت طيب بصي افتكري ايه السبب اللي خلاكي تسقطي البيبي أو حتي افتكري امتي حاسيتي بأعراض الحمل..و أدت سميرة لي تالين بنج و راحت في نوم اخدتها غرفه العمليات عشان تعملها العملية و هي نايمه افتكرت يوم كانت تعبانه فيه اوي اوي
..((فلاش باااااااك))..
كانت يارا و كاميليا قاعدين مع تالين و بيضحكوا و بيهزروا و فاجأة حست تالين انها عايزة تجيب اللي لي بنطها كلوا راحت الحمام و استفرغت…
يارا بقلق:ايه توتي مالك
تالين بتعب:معرفش والله يا يارا انا من امبارح تعبانه بس معرفش مالي
يارا:كده يا توتي مش تقوليلي طيب بصي تعالي اديكي دواء هيريحك اوي
تالين بتعب:لا لا انا هخش انام
و لسه هتقوم حست بدوخه شديدة و اغمي عليها و كان لسه رامز داخل لقها كده جري عليها وقال بخوف:تالين تالين ردي عليا
يارا:يلا نروح نوديها المستشفي بسرعه
رامز:طب بصي خليكي انتِ قاعدة مع كوكي وانا هوديها
يارا:طيب بس ابقي طمني عليها

 

 

 

رامز:تمام تمام
راحوا المستشفي بس دي تبع رامز راحوا و كشف عليها…
الدكتور:مبروك المدام حامل في الشهر الرابع
رامز بصدمه:ايه حامل بس..
الدكتور بخبث:انت مش عايزوا صح
رامز بنفس الخبث:تعجبني يا حمدي لما تفهمني ها هنعمل ايه
الدكتور:بص انا اعرف حتي دكتورة انما ايه مزة و تتاكل اكل الدكتورة دي بتاعت أمراض نساء و توليد و هي الوحيدة اللي هتقدر تساعدنا نخلص من البيبي
رامز بإبتسامة شر:هو ده المطلوب بس اسمها ايه
الدكتور:اسمها دكتورة شيرين السعيد
رامز:حلو اوي كلمها و فهمها كل حاجه يلا بنج تالين زيادة عشان متفقوش
و فعلا بنجوا تالين و جابوا الدكتورة و عملوا الجريمة البشعه دي في تالين وهي ياعيني نايمه لا حول ليها ولا قوة و مش حاسه بي اللي حوليها…
تالين بتعب:ايه ده انا فين انا ايه اللي حصلي
رامز بالهفة مصطنعه:تالين حبيبتي الحمد لله يارب انك كويسه حاسه بي ايه يا حبيبتي
تالين بتعب اكتر:حاسه ان معدتي بتوجعني اوي اوي اوي

 

 

 

 

رامز بحزن مصطنع:اه اصلك كان عندك كيس علي معدتك و كان كبير شويه و هو اللي خلاكي تتعبي بس الحمد لله اتشال
تالين بخوف:يالهوي كيس كبير انا انا كان عندي كيس بس ازاي انا عارفه انوا لما بلمس بطني المفرود احس بي حاجه تقيله جوه بطني بس محستش بي ده
رامز بهدوء:طيب تحبي تشوفيه
تالين:يععععع لا لا مش عايزة اشوف خلاص انا مصدقاك مصدقاك
رامز:تمام يا حبيبتي نامي و ارتاحي دلوقتي و كمان ٣ أيام هتخرجي
تالين:تمام يا حبيبي
..((باااااااك))..
كان قاعد سهيل قدامها و بيعيط ايوة بيعيط سهيل العربي بيعيط و بقي ضعيف عشان شايف ملاكوا تعبان و حاسس انها موجوعه و هو حاسس نفسوا عاجز عشان مش عارف يساعدها ولا يخفف عنها وجعها فاقت تالين و كانت صامته بس دموع بتنزل منها بس و مش بتتكلم…
سهيل بحزن ممزوجة بحب:تالين انتِ كويسه
تالين:___
سهيل بخوف:هي مالها يا سميرة
سميرة بحزن علي حالها:هي كويسه الحمد لله بس واضح انها افتكرت حاجه خالتها كده بس حاول تكلمها عشان متفقدش النطق
سهيل:___
_______________________________________

 

 

 

 

 

عند نادين…
قامت من النوم مليقتش كريم جمبها فاقت بتبص حوليها ليقت اللوحة قدامها افتكرت كل حاجه حصلت بليل و ابتسمت و لسه هتقوم ليقت كريم داخل و معاه صنيه فيها فطار…
كريم بحب:صباحية مباركة يا روحي
نادين بخجل:صباحية مباركة يا حبيبي انت صحيت امتي
كريم:لسه من شويه يلا افطري كويس و جهزي شنطك عشان مسافرين
نادين بإستغراب:مسافرين مسافرين فين
كريم:شهر العسل طبعا اومال هنروح فين
نادين:بس بابا انا مصلحتش بابا لسه زعلان مني
كريم:لا متخفيش من الموضوع ده طمني
نادين:لا معلش يا كريم لما بابا يسامحني انا مش هسافر و بابا زعلان
رأفت:و مين قالك اني زعلان
كريم:ايه يا حج حد يدخل كده افردي
رأفت بخبث:افردي ايه يا كيمو
نادين بخجل:كريم بس حضرتك تدخل في اي وقت بس ينفع كلوا بس تتطلعوا برة عشان البس
كريم و رأفت:تمام

 

 

 

 

و فعلا لبست و كانت لسه هتنزل حسيت ان في حاجه بتكحت نحيه شباك راحت و فتحتها ليقت رامز دخل و كاتم بوقها وقال:ايه يا نادين كنتي فكرة انك بعد ما تتجوزي انا هسيبك مثلا تؤ تؤ غلطانه اوي انا محدش يقدر يسبني أو يبعد عني انا بس اللي ببعد
نادين اتعصبت و قامت عضت ايدوا و صرخت:كريم الحقنييييييي
و قبل ما يجي رامز رشها بي مخدر و شلها و نط بيها من الشباك و ركب العربية و مشي بيها كريم جري علي صوت ملقهاش نادين لقي شباك مفتوح جري نحيتوا ملقاش حاجه بس لقي ورقه علي الارض فتحها و كان مضمونها((نادين ملك واحد بس يا عين ماما نادين ملك رامز مجدي و بس يلا سلام بقي عشان استمتع بيها))
كريم بغضب حارق:اه يا رامز الكلب وربنا ما انا سيبك
رأفت بخوف:في ايه يا كريم فين نادين
كريم بصريخ:رامز الكلب خطفها خطفها هو فاكر انوا كده بيلوي دراعي بس لا من اللحظه دي شخصيتي القديمة اللي كل ناس كانت بتكرها هترجع لان لو رامز شيطان يبقي انا إبليس
مسك كريم الموبايل و طلب رقم محدد…

 

 

 

 

كريم:تامر عايزك تسيب اللي في ايدك و تشوفلي رامز فين دلوقتي عشان واضح ان رامز حبب يشوف شخصيت إبليس
و قبل ما يتكلم باب الفيلا بيخبط بطريقه صعبه راحوا نحيت الباب و فتحوا لقوا ست و رجل…
_يا باشا الحقنا احنا ليقنا جثه علي باب الجنينة
كريم جري علي المكان المحدد فاجأة لقي نادين مقتوله اوي اوي اوي و حوليها بركت دم جري عليها لقها مش بتتنفس…
كريم:نادين لاااااااااااااا
رأفت بهسترية:لا لا لا نادين لا لا متهزريش انا عارف انك بتهزري ده مقلب لاااااااااااا مستشفي بسرعه
و راحوا علي المستشفي و دخلت غرفه العمليات و بعد لحظات…
الدكتور:انا اسف البقاء لله
كريم بجنون:لا لا متقولش كده متقولش كده نادين مش هتموت نادين مستحيل تسبني انت مجنون نادين مش هتموت
رأفت مستحملش الخبر و جالوا سكته قلبية و مات فورا و لقي كريم حد باعتلوا فيديو فتحها و كان رامز فيه بيقول((ده جزاء اللي يفكر يبعد عني من غير أذني الله يرحمك يا نادين كنتي واحدة غبيه اوي اوي ههه ههههههههههههه)) كريم بجنون:حد يجبلي تالين تحت رجلي دلوقتيييييييي

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

اترك رد

error: Content is protected !!