روايات

رواية حورية المغربي الفصل الأول 1 بقلم أروي سيد

رواية حورية المغربي الفصل الأول 1 بقلم أروي سيد

رواية حورية المغربي البارت الأول

رواية حورية المغربي الجزء الأول

حورية المغربي
حورية المغربي

رواية حورية المغربي الحلقة الأولى

……: نعم يبابا خير كنت عاوز حاجه
محمود: ايه يبني مش نااوي ترجع بقااا كفايا يبني بعد دي امك تعبانه من يوم ممشيت
……: بحزن علي هذا الحال الذي وصلت له والدته. حاضر يبابا هشوف الاحوال وانشاء الله نازل قريب وماما عامله ايه دلوقتي
محمود.: اهي كويسه الحمد لله المهم انت اخبارك
…..: انا كويس سلام دلوقتي
محمود: سلام
(تعريف الابطاال)
ايهم المغربي اكبر احفاد عائله المغربي يبلغ من العمر 30عام قاسيي الطبع ملامحه حااده ابيض الوجه طويل وجسده عريض يمتلك اعين ب الون الازرق . يهابه الجميع فهو يملك اكبر شركات المغربي يكره جميع صنف حوااء.
حوور حسين هي فتاه جميله جداا لديها اعين رماديه تسحر من يراها تبلغ من العمر 22عاماً. من عائله متوسطه. تدرس بكليه الهندسه.
محمود المغربي والد ايهم يبلغ من العمر 56عامآ يحب عائلته بشده
ادهم الصياد. هو صاحب ايهم والاقرب له يبلغ من العمر 30عاماً
وشريك ايهم فهو عكسه فكل الصفاات ويعتبر محمود كوالده
محمد حسين اخو حوور اكبر منها بسنتان ويدرس في كليه الطب
باقيي الشخصيااات هتعرفوهااا بعديننن
ادهم.: خيررر يزفت حد يرن علي حد الساعه 3 الفجر.
ايهم: هسيبك تتزفت تنام بقولك انا انا نازل مصر بكرا
ادهم: بتهزر صح
ايهم: ادهممم انا مبهزرش
ادهم: ياااه يجدع قول كدا بردو اخيرا هنشوفك هتجي علي الساعه كاام
ايهم: هنرن عليك لما انزل سلام
ادهم: سلام ابو شكلك مش هعرف انام
في مكان اخر

 

 

حور: يمااامااااا يست يالي اسمك امييي
ناهد: وطييييي صوتك يبت اخوكي نايم الاه
حور: وجائت فبالها فكره خبيثه. احم طييييب ذهبت من امامها وهي تضحك
ناهد: هيا اتجننت دي ولا ايه امتا وتعقل دي بس يااربي
في. غرفه محمد
حور بصوت عالي.محماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
محمد: يلاااااهوتيييييي البيت بيولع الحقونييييييي
حور وهي تكاد تموت من الضحك
محمد بغضب: بقا كداااا مااااشي وربنا منا سايبك انهارده خدي واللهي لمسكك
حور وهي تجري: مش هتعرف اصلااا
حور وهي تقف خلف والدها: الحقني يحااااااج ابنك هيمسكني يضربني
حسين: مش هتعقلوا انتو الاتنين بقااا ولا ايه
حور بطلي شغل العيال دا مينفعش كداا
حور. بزعل: خلاص ييابا مكنش قصدي
محمد وهو يذهب: انا اسف
ناهد: يلاا الفطار جااهز
يذهبون جميعهم إلي الطاوله ويبدأُ في اكل الطعااام
حور : اكلت الحمد لله انا رايحه الجامعه
محمد: ونا اكلت تعالي اوصلك ف طريقي
حور: ماشي
في مكان اخر
ادهم: اخيرااا شوفتك اتغيرت اوووووي ي ايهم عن زمااان
ايهم وهوا يحتضنه: اعمل اي بقاا
يلا نمشي
في قصر المغربي
زينب: هوا ايهم اتاخر كدا ليه
محمود: رنيت وقالي ف الطريق
زينب: وحشتني اوووي ي ايهم
ايهم: ونتي كماان يست الكل
زينب وهي تزهب به ناحيه الطعام: عملتلك الاكل اللي بتحبه
ايهم: اهدي. بس. كدا ماما انا هطلع ارتاح وبعد كدا نبقا نتغدا
ايهم وهو يحتضن محمود: عامل ايه

 

 

محمود: بخير طول منت بخير يبني
طيب انا هطلع ارتاح
ناهد ومحمود: طيب
ادهم: طب استأذن انا بقاا
محمود: اقعد شويه يبني
ادهم: لا انا هروح انام شوية
وبعد مرور عده ساعات يستيقظ ايهم ويذهب الي ادهم
ادهم: عااااوزز اناااااامممم يبشرررر
ايهم بضحك: قوم يلااا دا كلو نووووم
ادهم: اووووف عاوز ايه يجدع
ايهم: يلا نروح الشركه عاوز اشوفها
ادهم: يعني انت مش عارف طريقها
ايهم: انا عاوزك معااايا يلااا قوم
ادهم: طيبببببببب
ذهبو إلي الشركه
فكل الموظفين يهابونه ويخافوا منه والبعض يتطلع عليه بظرات الاعجاب
ايهم: انا عااوز سكرتيره
ادهم؛: هنزل خبر ف الجريده
ايهم: Ok
في منزل حسين
حسين: حووور ي حووور
حور.: نعم يبابا
حسين: نا عارف انو انتي زعلانه مني من الصبح
حور بدموع: لاء مش زعلانه بعد ازنك
حسين: اقعدي مكنش قصدي ي حور ازعق فيكي
حور: انت اول مره تزعق فياا يبابا
حسين: حقكك علياا خلااص بقاا
حور وهي تمسح دموعها بكف يديدهاا: بشرط
حسين: اي هو بقااا
حور: احم انا عاااوزه اشتغل وفي فرصه كويسه جداااااا
حسين: تشتغلي ليه يبنتي احنا قصرنا معاكي ف حاجه
حور: مش قصدي كدا انا واخده امتيازات يبابا ف الكليه وحرام تعبي ف الاخر يروح علي الفاضي
حسين: وهتشتغلي فين بقاا
حور: فشركه المغربي
حسين: امممممم طيب
حور بتصفيق: هيهيهيهي احلا بااابااا ف الدنياااا

 

 

طيب انا كدا هروح اقدم بكرااا اشطاا
حسين: ماشي بس خدي بالك من نفسك
حور: حاضر
حور: ماما انا هنزل هجيب كام حاجه كداا وجايه
ناهد: ماشي يحبيبتي
ذهبت حوور إلي مول لتشتري بعض الملابس لتصتدم بشخص
حوور بغضب: مش تحااسب يلااا ولا انت اعمي
ايهم بغضب: يلاا. انا يتقالي يلاا . انتي مين يشاطره وبعدين انتي متعرفيش انا مين ولا ايه
حور: مش عاوزه اعرف وهتكوون مين يعني
ايهم: وهو يضغط علي ذراعها : بت لمي نفسك انا ساكتلك
حور ضربته ف بطنه وطلعت تجري و …

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية حورية المغربي)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!