روايات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان البارت الخامس عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الجزء الخامس عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة الخامسة عشر

صلوا على الحبيب المصطفى
في صباح يوم جديد يوم يحمل السعاده علي ابطالنا فتح كمال عيونه وابتسم عند تذكر ليله امس فهو عاش ليلي ولا في الاحلام ليله في الاندلس حبيبته جعلته محلق في السماء بافعالها الرقيقه المزدوجه بالطفوليه بالخجل الشديد
ضمها لحضنه وابتسم ابتسامه واسعه
احس بحركه ريسيليا وتمسح وجهها علي صدره العاري مثل القطه حرك ابهامه علي ظهرها العاري مما جعلها تشعر بقشعره
فتحت عيناها التي تشبه موجات البحر
كمال بحنيه….. صباح الفل صباحيه مباركه علي لحلي عروسه
ريسيليا…. صباح الخير هو اي اللي صباجيه مباركه
كمال….. طبعا عروسه واحلي عروسه في الدنيا كلها
ريسيليا….. ربنا يخليك ليا
كمال بابتسامه جميله….. ويخليكي يانور عين كمال
ريسيليا…. كمال انا مش عاوزه انزل انهاردة تحت ممكن
كمال….. دا اكيد اصلا
ريسيليا…. اشمعنا
كمال….. دا ياستي قاعده كده في العيله ان العروسه تقعد 3ايام في الجناح بتاعها دلع وهيصه
ريسيليا بدلع واغراء…..يعني في دلع
كمال بتوهان…. دلع وحكايه تانيه خالص
اقترب ليقبها لكن ابتعدت واصابعها علي فمه نظر إليها باستغراب…. في اي
ريسيليا…. هتبطل امته

 

 

 

 

 

 

كمال بعدم فهم….. ابطل اي ياروحي ابطل ابو*سك دا في أحلامك
ريسيليا بطفوليه…. ياقليل الادب
كمال…. قليل الادب في منظرنا دا مش ركبه خالص طب قوليلي ابطل اي
ريسيليا….. سجاير ياعنيا
كمال عقد حاجبه قائلا….. انتي بتردحي وبعدين مالها السجاير
ريسيليا…. بطلها
كمال…. مش وقته والتهم شفتيها وتعمق ضربت علي صدره بيداها الصغيره بشده
ابتعد عنه….. نفسك بقا صغنون ياسيلو ابقي اتدربي
ريسيليا….. نفسي ولا انت اللي عملاق
كمال…. بت
ريسيليا بتلقائيه…. ولا
كمال بصدمه ودهشه….. ولا
ريسيليا ببراءه….. كيمو
كمال….. قلبتي قطه سيامي فاجاه
ريسيليا….. كمال
كمال بحنبه…… عيون كمال
ريسيليا….. متسبنيش
احتضنها بشده يستنشق رائحه شعرها الجميله خصلاتها الذهبيه
….. حد يمشي من غير روح ياسيلو
ريسيليا…… كمال
كمال….. نعم يا سيلو
ريسيليا…. مالك
كمال بتوتر….. مفيش
ريسيليا رفعت يداها وكوبت وجهه بين يداها…. هتخبي عليا
كمال…… مفيش ياريسيليا

 

 

 

 

ريسيليا….. بس دا موجوع
كمال بعصبيه…. يوه مفيش وقام دخل البلكونه
لفت غطاء الفراش عليها ودخلت المرحاض لتاخد شاور
في مكان تاني في السرايا
نازل مصطفي وهو يدندن الاغنيه
مصطفي…. سحرتلي ولا سحرتلي وصفر بصوت عالي لا سحرتلي بجد
مريم…. وه اي ياواد
مصطفي…. واد
مريم….. ايوه واد
مصطفي بغزل….. مش مهم بس قولي مصطفي كده
مريم بتلقائيه…… مصطفي
مصطفي….. يابووووي اول مره اعرف ان اسمي حلو كده
مريم…… وه بطل حديتك الماسخ دا قليل الربايه والخشي
مصطفي بعصبيه مصتنعه….. انا قليل الادب
مريم بقوه…… وحديتك ماسخ
مصطفي….. بت انتي مش خايفه
مريم…. من ميتي بنات الصعيد بتخاف شكلك وقعت علي ودانك اصمله عليك
مصطفي….. بس قمر ما تجيبي رقمك
مريم بعصبيه….. ياعمي. ياعمي ياعمييي
يوسف…. ايوه يابتي
مريم…… الجدع دا عم يتغزل فيا وبيچولي هاتي رقمك
كان مصطفي كاتم ضحكته علي هيئتها
يوسف بغضب….. الكلام دا صوح
مصطفي بجديه….. انا كنت بهزر معاها ياعمي مش قصدي حاجه وحشه هبص لحرمه البيت
يوسف…… حصل خير ياولدي
مصطفي….. عن اذنك. وغادر
كريمه بعتاب….. الجدع بيهزر معاكي علي طول دبش اكده
مريم…… اله يامرت عمي دا بيجولي هاتي رقمك
كريمه….. بيهزر انتي مهفوفه في عقلك يابت انتي
مريم بغضب….. اوف بقا انا دخله اكل
يوسف….. خشي ياختي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

 

 

 

 

فاروق…… وبعدين
شاهي…… نطلب السماح من كمال
فاروق بجنان……. انتي واعيه للي بتقوليه دا
شاهي….. ايوه احنا لو فضلنا كده نهايتنا هتكون المو*وت او السج، ن صدقني لازم نرجع اللي بنعمله وانا اربي بنتي اللي بتخاف مني
فاروق بتوحس….. شاهي انتي عاوزه ترجعي لكمال
شاهي…… كمال قلبه مع ريسيليا قدرت تغيره وتخليه انسان كويس تصدق ان كمال خلاها تلبس نقاب علشان محدش يشوفها محدش يقرب منها حتي كمال اتغير اوي محدش يقدر يقف قدامه قد ريسيليا كمال مفهوش ذره في قلبه مفهوش حب ليا لو كان في كان اتلهف عليا وانا لابسه قصير وبغر*يه زي اي راجل ومع اني حلاله بس ريسيليا ماله عنيه
فاروق……. ياااه للدرجه دي مش عاوزه حقك منه
شاهي…. حق اي يافاروق احنا هنكدب ونصدق الكدبه احنا ملناش حق
فاروق…… انا هنزل مصر وهنقابل كمال ان شاء الله حاولي تحسني العلاقه مع بنتك
شاهي….. حاضر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
طلعت ريسيليا من المرحاض بشورت جينز يصل الي اعلي الركبه بمراحل وكنزه بيضاء قصيره ضيق يظهر مفاتنها ببراعه
واطلقت سراح خصلاتها الذهبيه التي تفوح منها راحه الورد الجوري
وكانت تتمايل امام كمال بحجج كثيره ولا تعطي له اي اهتمام
كمال في نفسه…… هيا بتعمل اي دي بتتكسف من خيالها لا لا كده كتير بلع ريقه بصعوبه وتقدم منها لكن جلعت علي كرسي التسريحه وامسكت الروچ وبجات ترسم شفتاها ببراعه كالوحه
كمال تكلم بصعوبه…… انني بتعملي اي
ريسيليا تصنعت البرائه…… بحط روووچ
كمال…… ملوش لازمه
ريسيليا…… ليه

 

 

 

 

 

كمال….. هو كده وبيقرب عليها
ريسيليا بعدته باديها…… لا بنا اتفاق مش عاوزه غير بعد ما تبطل السجاير
كمال حاول ميتعصبش….. طب بالعقل هل انا هبطل من يوم
ليله يعني وحده وحده لحد ما ابطل خالص
ريسيليا بتفكير….. بتشرب كام في اليوم
كمال….. علبه
ريسيليا……. انهارده ليك 4 بس
كمال بصوت عالي….. نعم ياختي
ريسيليا…… خلاص خد العلبه بس نو سيلو ياكيمو قالتها وهيا تدعي الدلع
كمال….. ماشي ياريسيليا وانا موافق
ريسيليا مدت اديها ليه…… وعد
كمال بخبث….. وعد بس مش كده قبلها بنعومه ورقه جعلها محلقه في الهواء ابتعد عنها بعد مده ليست قصيره…… كده مضينا العقد
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بقلم ندا الشرقاوى
بعد مرور 3ليالي نزلوا ابطالنا من الجناح وركضت اليهم بيرلي بفرح واشتياق
بيرلي…… باااابي وحشتني اوي وعبثت بملامحها الطفوليه….. فين كل دا
كمال….. ياروحي مش انا عملت فرح
ردت الصغيره ببرائه….. اه وكنت لابسه فستان جميل
كمال….. اه هنا بقا لما يكون فرح وبنقعد 3 ايام
بيرلي….. يعني انا لما اكون عروسه هقعد 3 ايام
قهقه الجميع علي ما قالته تلك الصغيره

 

 

 

 

كريمه….. عقبال ما اشيل ولادك ياحبيبي
كمال بهدوء….. في حياتك يا امي
شاهي….. كمال عاوزه اتكلم معاك
مسكت ريسيليا ايده بقوه من تحت المائده
وتنظر اليه بعدم الرضا
يوسف….. طيب انا هروح الارض
الجميع…..مع السلامه
كمال….. تعالي ياشاهي
كمال….. بيرلي اقعدي مع سيلو هوبااا وقعدها علي رجل ريسيليا
كمال همس في اذنيها….. في اي اهدي كده ياروحي
وطلع بره هو وشاهي
كمال…… نعم ياشاهي خير
شاهي بتردد…..كمال انا محتاجه تسامحني عن اي حاجه حصلت معاك بسببي انا وفاروق احنا غلطنا وانا بقولك انا معترفه بغلطي وان الشيطان عماني بس انا بجد عاوزه اعيش حياه ساليمه اربي بنتي واكون ام كويسه بعيد عن للمشاكل وانت ربنا عوضك بريسيليا زوجه كويسه وهتكون ام كويسه مش زيي تافهه ومغروره ياريت تقبل اعتذاري ولما نرجع مصر تطلقني وكل واحد يروح لحاله وال2 مليون اللي اختهم انا هرجعهم لانهم مش حقي وانا اسفه قالت كلامها بندم شديد للغايه
كمال شاف الصدق في عيون شاهي وانها فعلا حابه تتغير…. وانا موافق اهم حاجه تغيري معاملتك مع بنتك علشان تحبك
شاهي بفرحه…….. شكرا شكرا ياكمال واحتضنته من شده الفرح لكن كان يوجد من يراقبهم وهيا عيون ريسيليا
كمال….. ريسيليا….. ريسيليا

 

 

 

 

لكنها لم تنظر اليه وغادرت
شاهي….. كمال انا اسفه
كمال…… لا حصل خير ممكن طلب
شاهي ردت سريعا….. اؤمر
كمال بهدوء…… ريسيليا متعرفش سبب طلقنا
شاهي…… هيا متعرفش
كمال….. لا
شاهي…… وانا مش هقول حاجه
كمال……تمام
بقلم ندا الشرقاوى
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اكده ياعمر بتفوتني وحيده طب ليه مختنيش معاك ياحبيبي تعرف اتوحشتك جوي جوي اتوحشت ابتسامتك اللي كيف البدر المنور خدك المووو*ت مني يانور عيني قلبي بقا حجر من بعدك
عارف ياعمر كمال جه البلد ومعاه بنته جميل قوي اسمها بيرلي وكمان اتجوز وحده زينه ومحترمه وجميله
اي ياعمر مش ناوي تيجي تاخدني بقا ولا اي سلملي علي امي وابويا اتوحشتهم جوي جوي
مع السلامه يانور عيني
بقلم ندا الشرقاوى 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
كمال….. فين مريم ياما
كريمه بحزن….. انت عارف انهارده الجمعه ودا يوم عمر
كمال….. هيا لسه بتروح
كريمه……. كل جمعه ياولدي لازم تقضيها مع عمر وتفطر اللي هناك كلهم
كمال بحزن علي اخته فهي مثل اخته…… ربنا يرحمه ويصبرها
فين بيرلي
كريمه……. اخدتها وحيده لابوك الارض عاوزه تشوف الحصان الجديد
كمال….. طب وريسيليا

 

 

 

 

 

كريمه……. مش عارفه ياولدي تقريبا في الجناح لاني كنت في المطبح
كمال……. طيب انا هطلع لها
كريمه…… ماشي ياحبيبي
طلع كمال الجناح كانت ريسيليا واقفه في الشرفه تنظر الي الاراضي الزراعيه والمنظر الجميل
لكن بدون نقاب
كمال…… اي ياهانم اللي بتعمليه دا
ريسيليا ردت باستغراب…… اي
كمال…… ازاي واقفه من غير نقاب
ريسيليا….. مفيش حد
كمال…… افرض حد من الغفر شافك اتفضلي نقابك
تنهدت بهدوء قائله…… لا وعلي اي دخلت
كمال….. مالك
ريسيليا بسخريه….. ياتري حضنها وحشك اوي وزهقت مني قولت تجرب حاجة جديدة
كمال….. اي اللي انتي بتقوليه دا
ريسيليا….. اي هو انت مش كنت في حضنها
كمال بسخريه….. ما شاء الله عليكي ياريسيليا هانم الثقه اللي بنا غاليه اوي
ريسيليا صوتها عالي نسبيا….. كانت في حضنك ولا لا
كمال….. اه بس مش اللي في دماغك انا راجل متجوز وعيني مفيش حد فيها غيرك وعلي فكره لو عاوز حاجه ممكن اعملها وانتي مش عارفه وكمان هيا مراتي دا انا من ساعه ما اتجوزتها وانا مدخلتش اوضتها ولا وقفت معاها لوحدنا ومراعي نشاعرك واقول لسه صغيره ومش هتفهم اوي بس وصلت انك تشكي فيا لا ياريسيليا
ريسيليا…… شوفتها في حضنك

 

 

 

 

 

 

 

كمال…… هحكي لجنابك اللي حصل
ريسيليا…… اتفضل
بدا كمال يقص عليها ما حدث وما قالته له شاهي بالحرف
كمال بهدوء…… ودا اللي حصل حابه تصدقي صدقي مش حبه انتي حره
ريسيليا باحراج…… كمال انا
كمال….. ريسيليا الكلام خلص
ووقف اما الخزانه مشت ورا واحتضنته من الخلف بشده قائله…. حقك عليا
كمال….. خلاص
ريسيليا بزعل طفولي…..لا لسه زعلان
لف كمال لها قائلا…. اتفضلي
ريسيليا باستفسار….. اي دا
كمال……. دي حبووب منع الحمل
ريسيليا بصدمه كان وقع عليها دلوا من الماء …… اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غيرت حياة الشيطان)

اترك رد