روايات

رواية صقور الداخلية 2 الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية 2 الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمين رمضان

رواية صقور الداخلية 2 البارت السادس والعشرون

رواية صقور الداخلية 2 الجزء السادس والعشرون

رواية صقور الداخلية 2 الحلقة السادسة والعشرون

حور بصدمة : مش معقول انت لسه عايش يا مالك .
مالك بخبث : مين مالك دا .
حور باستغراب : انت هتستعبط ولا اي فكني احسن ما اكس*ر عضمك.دا ف ايدي .
مالك بشر وغير نبرة صوتو لصوت حد حور تعرفو .
حور بصدمة : انت بتعرف تغير صوتك ازاي .
مالك بشر: خايفه من نبرة الصوت ولا خايفة لا يطلع عايش .
حور باستغراب : تقصد مين .
مالك بغضب جامح : اقصد مرووووان اناااا مروااااان ال خليتو النا*ر تحر*قني انا لسه عايش ممو*تش .
حور بصدمه كبيرة: مروااان لاااا مستحيل لاااا.
مروان بشر : وليه مستحيل كنتي فاكرة طول المدة دي أن النا*ر كلتني وخلصتي مني بس لا يا حور انا لسه عايش عشان اصفي حسابي معاكو كلكو واحد واحد .
حور بصدمة : انت ازاي لسه عايش انا شوفت بعيني المستودع ادمر اكيد انت كداب اكيد .
مروان بشر وقرب منها جامد وكان عينو كانت قصاد عنيها واتكلم بنبرة مخيفة .
حور بكره: ابعد عني يا زبا*لة
مروان بكره : لا مش كدب انا عايش فعلا لما المستودع كلو اتف*جر قوة القن*بله حدفتني لبعيد بس الاسف كنت فاقد الوعي وجسمي كلو كان مليان حر*وق وال انقذني اخو ريم كان صاحبي وما*ت بسببك انتي و ورد و وادم ومراد .
حور : يعني هو ال انقذك .
مروان : وجابلي احسن دكاترة عشان يعالجو كل الحرو*ق ال ف جسمي وعملو عمليات تجميل لجسمي كلو لاكن للاسف لسه ف حرو*ق مرحتش بس وشي فضل يعملي فيه عمليات تجميل عشان اقدر اقوم من تاني وانتقم منكو كلكو واحد واحد . وبعد عنها بديق .
حور بابتسامة استفزاز : والله وطلعت انك مش سهل يا مروان كل فترة دي فاكرينك مالك وطبعا عمالين نقول هو بيعمل كدة ليه واي سبب ال يخلي عايز يدمر العالم واحنا عملنا ليه اي وف الاخر مجاش ف بالنا انو تتطلع عايش وضحكت باستفزاز اكتر ” بس تصدق طلعت ذكي مكنتش اتوقع انك تقدر تخدعنا طول المدة دي بس انت نسيت حاجه يا مروان .
مروان بغضب : بطلي ضحك بدل ما اخلص عليكي ويترا نسيت اي بقا وقال بسخرية يا صقر الداخلية.
حور بذكاء : شطور انت قولتها بلسانك نسيت أن ال قدامك صقر الداخلية يعني مش هتقدر تعمل معايا حاجه كان غيرك اشطر وكمان انت محموق اوي كده علي صحبك ال ما*ت مهو من نفس فصيلتك ف كان يستحق المو*ت لانو ظالم زيك كده بظبط وال زيك يا مروان يستاهلو المو*ت بس قبل المو*ت تتعذب شويه عشان ال عملتو ف ناس دا مش شويه .
مروان بخبث : كل كلامك دا ولا يفرق معايا ف اي حاجه أنا جايبك هنا لسبب واحد بس اني اخلص منك وال البيبي ال ف بطنك دا .
حور خافت علي البيبي اكتر من نفسها بس مبينتش دا .
حور بصدمة: مين قالك اني حامل اصلا انت اكيد.اجننت.
مروان بخبث: مهو يا حوري كنت سامع صوتكو وانتو فرحانين بانك انتي و ادم هتبقو اب وام ودا شي منسبالي سعادة لان هخلص منك ومن ابنك ال جي ف طريق ومنهم كلهم .
حور بحدة : مش هتقدر تعمل حاجه لان قبل ما تعمل حاجه هتلاقي نفسك جثة ف الأرض .
مروان بسخرية: اتكلمي علي قدك انا ربطك ربطة مش هتقدري تفلتي منها .
حور بضحك: انت شايف كدة .
مروان باستغراب : قصدك اي يعني .
حور بنصر : بص وراك كدة .
مروان لسه بيبص وراه لاقا معاذ ضر*بوا جامد علي دماغو . مروان وقع علي الارض فقد الوعي .
حور بغضب : والله واتقبلنا تاني يا معاذ ضر*بتو ليه مش دا صحبك ولا اي ال اتغير عايز انت بقا ال تخلص علينا بدالو ولا اي صدقني هخلص عليكو واحد واحد .
معاذ بهدوء تام راح لعندها وقرب ليها .
حور بحدة : لو قربت مني مش هر*حمك .
معاذ : اهدي يا حور مش هاذيكي انا هساعدك تمشي من هنا.
حور اتفجائت جدا منو بتقول ف سرها مجنون دا ولا اي .
معاذ وهو بيفكها .
معاذ: طبعا هتقولي ف دماغك انا بعمل كدة ليه وبساعدك ليه .
حور بعند : مقولتش حاجه وخلص فكني .
معاذ فكها .
وبسرعه حور قامت من علي كرسي ومسكت معاذ من رقبتو جامد .
حور : صدقني مش هرحمك ولا انت ولا هو يا معاذ .ولسه هتضر*بو زقها بعيد عنو .
معاذ بنهج: انا عارف اني غلطت كتير ولازم اتعاقب بس ال الي متعرفيهوش اني عندي انفصام ف الشخصية سعات بتحول لشخص وحش وسعات بتحول لشخص كويس غصب عني يا حور انا موافق انك تعملي فيا ال انت عايزه انا هسلم نفسي يا حور لاني غلطت كتير اوي .
حور بغضب : فاكر اني هصدق الكلمتين دول كده كده هتسلم نفسك اصلا لان خلاص اتقفشتو انتو ال اتنين .
مروان من وراها محدش يقدر يمسكني يا حور .
(مروان دا ب سبع أرواح 😒😂😂).
حور بتلف ليه ف لحظة مروان خبطها ف الكرسي جامد علي دماغها وقعت علي الارض بالم شديد .
معاذ بخوف عليها حووور .
حور سمعتو لاكن مقدرتش تتكلم .
مروان بغل : بقا انت يا ندل تغدر بيا خد بقا .
ادالو طلقه ف دراعو .و وقع علي الارض .
معاذ بالم : ااااااااه هق*تلك يا مروان مش هسيبك .
مروان بسخرية : لا واضح اوي انك هتقت*لني .
ونزل لعند حور وهي بتتالم من الوجع .
مروان بكره : بتتوجعي صح هو دا ال انا عايز اشوفو عايز اشوفك وانتي بتتوجعي قدامي ال حصل فيا دا مش هيعدي بساهل كدة لا غيرت راي هجيب ادم و ورد ومراد لحد هنا واقت*لهم كلهم قدام عينك عشان اشوفك وانتي بتتوجعي علي فراقهم وبعد كده هخلص عليكي وارتاح منكو كلكو .
حور بغضب وبالم : مش بتوجع ولا حاسة بوجع وكل ال بتقولو دا مش هيحصل ليه بقا لانك واحد جبان بتخاف من خيالك وبتتحامي ف شويه ال قرود ال وقفين برا دول بس مش هينفعوك فاكر لما فضلنا نضر*ب فيك لحد ما كنت هتمو*ت كنت عامل زي الفار المبلول مش عارف حتي تنقذ نفسك انت فاضي من جوا يا مروان انت واحد معندوش ضمير وزباله اتفوو عليك .
مروان من كتر العصبيه مسك فيها ضر*بها كذا قلم ورا بعض .
معاذ مكانش قادر يقوم ينقذها منو بسبب دراعو .
حور كانت هتفقد الوعي بس حاولت تمسك نفسها لأنها بتقاوم أنها تبينلو أنها مش ضعيفه .
مروان بجنون : انتي ازاي كدة انا هتجنن وأكمل بشر بس استني عليا هقوم اكلم حبيبك أبو ابنك ال جي ف طريق انو يجي ينقذ حبيبتة وطبعا اول ما هيجي مش هيلحق يشوفك لاني هكون مخلص علية اصلا .
حور بالم شديد وغضب : اياك تعملو حاجه يا مروان حرام عليك .
مروان مكنش مهتم بيها وطلع برا واتصل علي ادم .
✨عند ادم ✨.
ادم كام نايم وسمع صوت تيلفونو بيرن .
قام من مكانو واستغرب من رقم وملاقاش حور جنبو .
ادم : الو .
مروان بضحكة مستفزه: اهلا اهلا بسيادة المقدم والله وليك وحشة .
ادم اتصدم من صوت لان عارف ان دا صوت مروان بس مش قادر يصدق .
ادم بغضب : اخلص انت مين .
مروان بخبث : يعني يا آدم متعرفش صوتي دا كدة عيبه ف حقك والله ازاي بقا انت ظابط وف الداخلية كمان ومتعرفش صوتي بس حابب اقولك مفاجأة حبيبت قلب ام ابنك معايا هتيجي ولا بردو مش مصدق .
ادم فهم أن مروان لسه عايش واتجنن لما عرف انو خاطف حور .
ادم بغضب : انت ال جبتو لنفسك يا مروان والله ما حد هيرحمك من ايدي المرادي فين حوووور يلاااااااا.
مروان باستفزاز: اعرف انت بقا سلام يا سيادة المقدم .
ادم بغضب شديد: استغفر الله العظيم يارب احفظهالي يارب هي وابني متقلقيش يا حور هجيلك وهخلص عليه بايدي انا هجنن طلع عايش ازاي دا .
قام بسرعه يطلع لبس وهو بيلبس رن علي مراد .
مراد كان نايم وفاق علي رنة تيلفونو .
مراد : الو يا آدم بتتصل عليا ليه يبني منا جنبك ف اوضة ال جنبيك .
ادم : قوم بسرعه البس مفيش وقت مروان طلع عايش وخاطف حور وشكلو ناوي علي نية سودة قوم بسرعه ومتخليش ورد تحس بحاجة.
مراد اتصدم كان لسه هيرد عليه لاقا ورد كانت فايقه وسمعت كلامهم .
ورد بصدمة: حور مخطوفه ومروان لسه عايش ومش عايزين تعرفوني انتو اجننتو ازاي كنتو هتخبو عني حاجه زي دي مستحيل طبعا اقعد هنا استني انا جاية معاكو دي اختي انتو فاهمين محدش يعترض .
ادم و مراد سكتو لان عارفين لو قالو اي هتفضل علي رأيها .
ادم : حاضر يا ورد البسو بسرعه بس عشان تعرف تتعبع المكان ال هو خاطفها فيه .
مراد : حاضر هلبس حالا .
وقفل معاه وتلاته لبسو علي طول .
وطلعو من اوضهم .
ورد بدموع : ادم حور كويسه صح معملش فيها حاجه.
ادم بحزن عليها : اهدي يا ورد هتبقي كويسه انتي مش عارفه حور ولا اي اختك صقر داخلية يعني ميتخافش عليها .
ورد بدموع : عارفة دا يا آدم بس خايفه ليكون عمل فيها حاجه هي والبيبي.
مراد : متخافيش يا حبيبتي حور هتبقا كويسة يلا بس ننزل بسرعه نلحقها .
ورد بتمسح دموعها وبينزلو كلهم بسرعه وكلهم ركبو عربيه ادم لان مفيش وقت لان مروان ممكن يعمل اي حاجه فيها لانو انسان مش طبيعي.
ادم: ورد انا بعتلك رقمو شوفي تتبعو فين بسرعة .
ورد : حاضر .
شافت رقم وحطتو علي برنامج عندها وعملت كذا حاجه لحد ما وصلت للمكان تبع الرقم .
ورد بصدمة: ادم مراد .
ادم & مراد : في اي .
ورد : نفس المكان ال خطفني فيه بس ابعد منو شويه .
ادم : ربنا يستر دا أجنن اكيد.
مراد:عايز اعرف ازاي طلع عايش دا المستودع كل اتفجر .
ورد : هنعرف كل حاجه لما نوصل يا مراد سرع بس يا آدم ارجوك .
ادم سرع جامد لحد المكان مروان خاطف فيه حور .
✨بعد مرور ٣٠ دقيقه ✨
✨عند حور .✨
حور كانت نائمة ف الأرض وعماله تدعي أن آدم ميجيش مش قادره تستوعب فكرة انو يمو*ت .
معاذ بندم وتعب: انا اسف يا حور علي عملتو فيكو انتي واختك واسف علي العملتو ف مامت ادم انا ندمان على كل حاجه عملتها وانا واثق انك هتقدري تمشي من هنا وهتقدري تخلصي من مروان الكل*ب دا و موافق أن يتحكم عليا بل اعدام لاني غلطت كتير جدا .
حور باستغراب : انا مش فهماك بجد انت غريب لي جي دلوقتي وتندم علي كل دا طبعا مش هنغفرلك علي ال عملتو ف اختي و مامت ادم وال عملتو طول حياتك .
معاذ بياس : موافق علي اي عقوبة يا حور المهم دلوقتي انك تقدري تخلصي عليه قبل ما يخلص علينا .
حور حست أن فعلا صادق ف كلامو بس لازم يتعاقب علي كل ال عملو . ومش لازم تبينلو أنها مصدقاه.
حور بدأت تقوم وحدة وحدة لان مستحيل تمو*ت وادم يمو*ت علي ايد واحد زي دا .
معاذ بتحفيز: حاولي تقومي عشان تخلصي نفسك انتي قدها .
حور كان كلامو محفزها دا ساعدها أنها تقاوم التعب وتقوم . حور قامت وسندت طولها وحولت توزن نفسها عشان تقدر تقا*تله .
بيدخل مروان عليهم .✨
مروان بسخرية: اي دا قومتي يا روحي اوعي تقولي انك عايزة تهجمي عليا وانتي ب الحالة دي لان اي ضر*به مني هتوقعك ف الارض .
حور بثقة وقوة :اسمع كويس يا مروان أنا الظابط حور اشرف صقر الداخلية طول ما في ناس زيك عايشة مستحيل أضعف يا مروان وزي ما نا*ر كلت جسمك وبقيت مشو*ه انا بقا هشو*هك اكتر لحد ما اخلص منك ومن قرفك .
مروان بكره: هنشوف مين فينا يا حور ال هيعيش .
ولسه هيهجم عليها بيدخل ادم من وراه وادالة ضر*به قوية برجلو ف ضهرو و وقع علي الارض .
ادم وصل يا بنات 💃💃💃😂( هتقولو وصل ازاي بسرعه كدة الطريق كان فاضي وهو كان مسرع جامد بالعربيه ف وصل علي طول 💜وبين بيتهم لمكان حور مكانش بعيد ).
نرجع بقا 💜.
حور بفرحة : اددددددم .
ادم بخوف : حوووور وحضنها جامد وبعد عنها واتامل ف وشها واتصدم ال ف وشك دا .
حور: متخافش انا كويسه وابننا كويس هعرف شغلي معاة كويس لما نخدو علي المديرية .
ادم بغضب جامح : انت اجنن*ت ازاي تعمل فيها كده ليلتك مش هتعدي يا حيو*ان وفضل يضر*ب فيه .
حور : خلاص يا آدم سيببه هيمو*ت احنا عايزينو عايش .
ادم بعد عنو بغضب .وقف قصادها .
ادم بأسف : انا اسف علي عملو فيكي دا حقك عليا يا حور أن مقدرتش احميكي منو .
حور بابتسامة: متتاسفش يا آدم كفاية انك معايا هنا وجنبي .
ادم مسك ايديها وباسها ولف وشو لاقا معاذ باصصلهم .
ادم عروقة برزت ولسه هيهجم عليه .
حور مسكتو جامد .
حور : اهدي يا آدم معاذ هيتعاقب بقانون مفيش داعي انك تعملو حاجه حق ورد وماما سعاد وكل ال قت*لهم هياخد جزاتو ف سجن اهدي .
ادم بغضب: بس دا كان سبب أن امي هت*موت .
حور : عارفه انو سبب وصدقني هيتعاقب بس هو انهارده عمل حاجه غريبه .
ادم باستغراب: عمل اي .
حور : ضر*ب مروان علشاني وكان عايز ينقذني وهيهربني من هنا بس ملحقش لان مروان ضر*بوا طلقة ف دراعو هو ندم وهيسلم نفسو بس بعد فوات الاوان .
ادم بصلو بصة غضب بس مسك نفسو عشان حور .
ولسه هياخد حور ويخرجو لاقو ورد و مراد دخلو .
ورد بفرحة : حوووور .
حور بحب : اختي وحضنتها جامد .
مراد باطمئنان : الحمد لله انك بخير يا حور قلبنا اتخطف عليكي .
حور بحب : شكرا يا مراد .
ادم : خلصتو علي كل رجالتو .
ورد : مفيش حد فيهم فلت اصلا كلهم برا اكلو ضر*ب لحد ما فقدوا الوعي .
مراد: كانو كتير اوي بس مفيش حاجه كتيرة علينا.
ادم : عاش يا وحوش 💜.
مراد دخل وشاف مروان ف الأرض عمال يكح من ضر*ب وتعب وشاف علي جنب تاني معاذ ودا خلاه يجنن .
مراد بغضب : والله لقت*لك يا معاذ وراح عليه جري وفضل يضر*ب فيه كذا بوكس ف وشو .
ادم: اهدي يا مراد اهدي سيبو هنخدو معانا علي المديرية وهياخد جزاتو .
مراد بغضب : مش هرحمو يا آدم دا سبب ف محاوله قت*ل ماما .
حور : مراد اهدي ارجوك احنا مش عايزينو يمو*ت سيبو حق ورد وماما وكل ناس ال ما*تو بسببو هيتعاقب عليهم بس بقانون مش هينفع نعملو حاجة دلوقتي لأن هو ف اي لحظة ممكن يمو*ت بسبب الطل*قة دي ف يلا نخدو هو و الحيوان ال ف الأرض دا ونروح علي المديرية.
ورد : مراد شيل انت مروان وادم يشيل معاذ ونا هسند حور .
الكل فهم كلامها .
مراد لسه هيمسك مروان ولاكن مروان زقو ومسك المسد*س ال كان ف الأرض وفضل مصوبو عليهم .
ادم و حور و ورد و مراد كانو خايفين علي بعض بسبب أن ممكن يدي طل*قه ف اي حد فيهم .
مروان بجنون : انتو فاكرين انكو كنتو هتخلصو مني كده بساهل ف المستودع قبل كده بس حظكو بقا أن القنب*له حدفتني بعيد واتعالجت. بقيت احسن بس بسببكو في حر*وق ف جسمي بس خلاص حقي هخدو انهارده منكو وصوب المسد*س علي ورد لأنها اقرب وحدة لحور لانو عايز يوجع قلبها .
حور : اياك يا مروان اعقل وسلم نفسك وفوق بقا .
مروان بشر : ودعي اختك بقا يا حوري وأطلق الرصا*صة اتجاة ورد .
ولاكن بسرعه حور وقفت قدامها واخدت هي طل*قة مكانها ودخلت بجانب قلبها .
حور وقعت علي الارض فاقدت الوعي.
ورد اتصدمت ومقدرتش تنطق وقعت فقدت الوعي جنبها.
ادم & مراد ف صدمه كبيره: حوووووور ووووورررد.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صقور الداخلية 2)

‫4 تعليقات

اترك رد