روايات

رواية معذبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت الحادي والعشرون

رواية معذبي الجزء الحادي والعشرون

معذبي
معذبي

رواية معذبي الحلقة الحادية والعشرون

مالك طلع من البيت وخد معاه سلا”ح طلع تلفونه واتكلم بحده….ايوة عايزك تاخد الرجاله وتسبقني علي العنوان ده****
في اسرع وقت تكون هناك خليك مراقب كل حاجه لحد ما اوصل تمام
مالك ركب عربيته وهو حاسس انه مخنوق وخايف اول مره يحس الاحساس ده
عدت ساعه ومالك وصل وقف بعيد عن الفيلا ونزل من العربيه لقي رجالته مستنينه
شخص….اهلا مالك باشا احنا نفذنا اللي قولت عليه
ومراقبين الفيلا ومحدش خرج منها
مالك….تمام هات الرجاله وتعالي ورايا
مالك مشي ووصل قدام باب الفيلا الحراس بصوا ليه
مالك….افتح الباب
احد الحراس….مينفعش حضرتك
مالك طلع سلا”حه…..انا قولت افتح الباب احسن ليك
الحارس بخوف فتح الباب ووقف علي جمب مالك دخل ومعاه الرجاله
دخل الفيلا ملقيش حد قعد علي الكرسي وبص للرجاله….دوروا في كل ركن في الفيلا وكل اوضه لحد ما تلاقوها
الرجاله انتشروا ومالك وقف وكان بيعمل حاجه وبعد ما انتهي قعد تاني

 

 

 

 

 

الرجاله انتشروا وبدوا يدوروا واحد منهم فتح باب الاوضه شاف رشاد في وضع مش كويس ومعاه فتاه ليل
الراجل بص ليه بقرف وقفل الباب….رشاد بص علي الباب بصدمه وقام لبس هدومه بسرعة ونزل
مالك قاعد مستني لحد ما شاف رشاد نازل بسرعه بعصبيه
رشاد….انت ازاي تدخل كده اي مفيش احترام
مالك بسخريه….وهو انت اللي زيك يعرف الاحترام بقولك ايه انا هجيب معاك من الاخر حق شمس ونصيبها هتاخده بالقرش
رشاد….انت مين اصلا علشان تقولي كده وبعدين شمس انا عمها وعارف مصلحتها
مالك بخبث…..قريبا هتعرف انا مين وقريبا برضو هتعرف اني مش بتكلم انا بنفذ
وبعدين في حد برضو يخطف بنت اخوه بالطريقه دي ده حتي من ريحه الغالي
رشاد بتوتر….قصدك اي
مالك رفع سلا”حه….قصدي انك تبعد عن شمس لاني عارف كل بلاويك
ومش بس كده ده انت هتمضي اقرار علي نفسك انك مش هتقرب منها
وهتاخد حقها تالت متلت
رشاد بخبث…اممم بقولك اي انت برضو عندك اخت وبتخاف عليها فمتحاولش تلعب معايا
مالك بعصبيه….لو جبت سيره اختي علي لسانك هق”طعهولك انت فاهم متحاولش تلعب في عداد عمرك
رشاد…تمام بس متجيش تعيط بقا
مالك ضربه بالبوكس في وشه قرب منه علشان يضربه بس وقفه صوت شمس

 

 

 

 

شمس نازله بسرعه من علي السلالم وعيونها حمراء زي الدم…..مالك
ارتمت في حضنه بقوه وهي بتبكي مالك اول ما حضنته حس انه كان هيخسرها شعور لا ارادي وحضنها بخوف
رشاد….اي يا عصافير الحب
شمس بقرف….انت واحد زباله
رشاد بابتسامة سمجه….ما انا عارف يا حبيبه عمك
شمس….مالك خرجني من هنا بسرعه حاسه اني مخنوقه
مالك بص لرشاد وخد شمس وخرج ووراه رجالته
رشاد…هحرق قلبك صدقني ومش علي اختك لا علي حبيبه القلب كمان
_____♡____
مروة…هيثم بقا انا قولت هروح لوحدي
هيثم….لا انا قولت هوصلك
مروة….يا حبيبي دي مراجعه ساعه وحده وراجعه
هيثم….لا
مروة….هيثم انت علقت علي الكلمه
هيثم…..اركبي والا مفيش مراجعات ولا خروج
مروة….انا كده كده هخرج لاني كلها اسبوع وهمتحن
هيثم….هوصلك

 

 

 

 

 

مروة….يوه بقا يا هيثم
هيثم…..بقولك اي اركبي احسن ما اغير رأيي يلا
مروة بصتله بطفوله وغضب وراحت ركبت العربيه وربعت ايديها بضجر
هيثم رفع حاجبه….مالك
مروة….ماليش
هيثم…..طالما مفيش حاجه افردي وشك
مروة بغيظ….قصدك علي ان وشي وحش
هيثم…..انتي سمعتي انا قولت ايه مش هعيد كلامي مرتين
مروة….واحد مفتري
هيثم….بتقولي حاجه
مروة لفت وشها ناحيه الشباك
هيثم….لما اكلمك تردي عليا
مروة…..حاضر
هيثم…..مفيش كلام من بتاع زمان واصحابي والكلام ده زي ما تدخلي زي ما تطلعي متكلميش حد فاهمه
مروة بضجر….يوه هو كل حاجه اؤامر اؤامر
هيثم….مروووووة
مروة….حاضر

 

 

 

 

 

 

هيثم ضحك علي تصرفاتها وريأكشانات وشها
مروة….بقولك اي ما تشغلنا حاجه نسمعها
هيثم….تحبي تسمعي اي
مروة….عليكي عيون لاحمد سعد
هيثم….اؤامرك
هيثم شغل الاغنيه ومع كل كلمه كانت بتوصف عشقه
عليكي عيون لا بتنافق ولا بتخون….
وفيها من الامان مخزون وفيها…
من الجمال اسرار…
عليكي كلام يمشي الحزن….
وابقي تمام يطمن قلبي يرجع…خام
فكون انا وانتي كالاطفال…
عليكي سلام يقويني علي الايام…
في طاقه تزقني لقدام
وبيها بكمل المشوار عليكي….
هدوء حلاوه صوت ونظره شوق
اكون زعلان اشوفك
اروق واحس براحه واستقرار….
عليكي جمال وقلبك صافي….

 

 

 

 

 

وابن حلال معاكي بعيش في راحه بال…
ومن غيرك بكون محتار وجودك خير…
بضحكه تخلي يومي جميل…
عليكي سلام يقويني علي الايام…
في طاقه تزوقني لقدام
… هيثم مسك ايد مروة وباسها…كل كلمه في الاغنيه بتوصفني وانا معاكي لما بشوفك لما ابص في عينيكي انتي بجد نعمه من ربنا
مروة ابتسمت بحب….ربنا يباركلي فيك وميحرمنيش منك ابدا
هيثم بص ليها وابتسم بحب
_____♡_____
عمر….سلوي انا مش بهزر
سلوي….ولا انا بهزر
عمر….تمام بس افتكري انك انتي السبب
سلوي….السبب في اي بقا
عمر….سلوى متستفزنيش
سلوي….عمر اظن ان انا قولتلك رأيي ياريت تحترم رأيي
عمر….انا بحبك مش قادره تفهمي ليك اني بحبك

 

 

 

 

 

سلوي…..لو بتحبني مكنتش عملت اللي عملته ده
عمر….سلوي انتي عارفه اني مستحيل اعمل كده
انتي للدرجه دي معندكيش ثقه فيا
سلوي بحده….انا معنديش ثقه في اي شخص حتي نفسي معنديش ثقة فيها
عمر….وانتي حطاني في مقارنه مع اي حد
سلوي….عمر انا مش قصدي كده
عمر قام وقف وبص ليها….من النهارده تقدري تنسي حاجه اسمها عمر لان فعلا انا لا من مستواكي ولا من توبك سلام
سلوي….عمر استني
عمر مشي وسلوي قعدت مكانها وحطت ايدها علي وشها وبكت…خسرتيه بسبب عنادك مفيش رجعه خلاص علاقتنا انتهت
_____♡_____
هيثم وصل مروة السنتر
هيثم….مروة لو خالفتي اي حاجه من اللي قولتهالك هزعلك
مروة….حاضر حاجه تاني
هيثم….لا يلا زي الشاطره ادخلي السنتر واول ما تخلصي ترني عليا

 

 

 

 

 

 

 

مروة…ماشي عايز حاجه
هيثم….عايز سلامتك
مروة دخلت السنتر سجلت ودخلت القاعه قعدت والبنات قعدوا جمبها
واحده من البنات….بقولك اي يا مروة
مروة بانتباه….نعم
البنت….هو القمر اللي كان بيوصلك ده اخوكي
مروة….وانتي بقي بتسألي ليه
البنت…بصراحه يعنى جنتل اوي وقمر
مروة بصت قدامها بغيظ وغيره….
بنت تانيه….اكيد اخوها عيلتهم كلها بتجيب مزز
البنت…بقولك اي ما تجيبي رقمه
مروة بعصبيه وغيره….بقولك اي انتي وهي اللي بتتكلمو عليه ده مش اخويا ده هيبقي جوزي قريبا
البنات بصوا لبعض بصدمه….البنت ضحكت بسخريه….بتهزري معقول انتي هتتجوزي وانتي في السن ده
مروة بصت قدامها….دي حاجه تخصني
البنات بصو ليها بغل وغيظ

يتبع…

اترك رد