روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت الرابع والعشرون

رواية حلم الملاك 2 الجزء الرابع والعشرون

رواية حلم الملاك 2 الحلقة الرابعة والعشرون

:انتوا هت’لبسوا الد’بل من غيري دها حتي ميص’حش
الجميع اتلفت لي مصدر الصوت واتصد’موا لما شافوا زين
امه طلعت تجري عليها وهو جري عليه وحض’نوا بعض
ميار بدموع:كده يازين تعمل كده وتسبينها وتمشي من غير ماتقولنا رايح فين
زين:اسفه ياامي كان غصب عني وبلاش عياط بقا عشان دموعك دي غاليه اووي
ومسح دمو’عه امه وقب’لها من دما’غها
زين:عن اذنك ياامي
زين وراح عند عدي و زينب
زين ببتسامه ومده ايدها يسلم علي عدي:مبرووك ياعدي
عدي ومده ايدها سلم عليه:الله يبارك فيك يازين
وزين بص علي زينب ومده ايدها يسلم عليها
زين ببتسامه:مبروك يازينب مبروك يااجمل بنت عم واخت مش كده
زينب ببتسامه ومدت ايدها وسلمت عليها:الله يبارك فيك
وراح عند ملاك واخد من ايدها الدبل
زين ببتسامه:يلا مد ايدك ياعريس ولبسه لي عروستك الشابكه
عدي ببتسامه:امممممم
عدي ومد ايده ولبسه لي زينب الشابكه ولكل سقف ليها
زين ببتسامه:يلا يااختي مدي ايدكي انتي التانيه ولبسي عريسك دبله
زينب واخدت الدبله ولبستها لعدي
ولكل سقف ليها

 

 

 

 

 

زين مشي بعيد عنهم وجاب مايك وواقف في واسط الناس
زين ببتسامه:الف مبروك للعروسين وانا النهارده بالمناسبه الحلوها دي هغنيلكم
الجميع بداء يسقف لي زين ويصفروا
الجميع:زين زين يلا يا نجم زين غني
زين بداء يغني
اللي باعنا خسر دلعنا راح لحاله يلاه يودعنا
بالسلامة والقلب ناسيه بالسلامه والقلب ناسيه
اه واللي سابنا قفلنا بابنا يلاه بينا وفرنا تعبنا
الحياه مش واقفه عليه
زين:يلا قولها
زين عمل المايك عليهم
الجماهير:الحياه مش واقفه عليه
زين:من امتا بيفرق لنا مين راح ومين استني
اللي يحبنا يكسب ودنا ويضحي عشانا
مبسوط علي كده مية فل وراضي ومش عاجبه يسبنا
هو اللي اختار بايدها النار وخرج من الجنه
اللي باعنا خسر دلعنا
زين وعمل المايك عليهم

 

 

 

 

 

 

الجماهير: اللي باعنا خسر دلعنا راح لحاله يلاه يودعنا
زين:بالسلامه والقلب ناسيه بالسلامه والقلب ناسيه
اللي غايب ملهوش نايب راح حبيب يجي غيره حبايب
عمرنا ماهنسال فيها عمرنا ماهنسال فيها
اه واللي يخرج برا حياتنا عادي بنشيله من حسباتنا
مش هنتحايل عليه مش هنتحايل عليه
واللي مابيعرفش قمي’تنا تبقي سكته غير سك’تنا
خد معاه شر وراح
زين:يلا قولها
زين وعمل المايك عليهم
الجماهير:خد معاه شر وراح
زين:واللي ما بيعرفش قمي’تنا تبقي سك’ته غير سك’تنا خد معاه شر وراح
زين خلص غني والجميع سقف ليها
زين ببتسامه:شكرا
زينب واقفه متوتره واخدت اغنيه زين عليها هي
عدي:مالك ياحبيبتي
زينب بتوتر:م م ماليش
عدي ببتسامه:طب اهدي دها مجرد السؤال عادي
زينب:عدي عن اذنك ثانيه
عدي:رايحه فين
زينب سبتوا من غير ماترد عليها

 

 

 

 

 

عند ملاك
ملاك:كارما ممكن تطلعي تنادي ادم من فوق عشان اخر في نزول وانا عيزها
كارما:ماشي بس فين غرفته
ملاك بدات توصفها ليها
كارما:تمام
كارما طلعت ليها وخبطت علي الباب وهو مش بيرد فقرارت تفتح الباب فافتحت الباب لقيته اعقد علي سر’ير ورابط دراعه وبياخد حقنة في ايد’ها واستغربت حقنة اي دي ولسه هتدخل لقيته مسك كيس بو’دره بيضاء وبي’فضي منها علي ضهره ايده وبيستنشا’ق منها فاعرفت انه الحقنه الاكان بياخدها حقنة مخد’رات واقفت مكانها متسمره ومصدومه ومش عارفه تعمل اي تتدخل ولا تنزل تقولهم ان ابنكم بقت مد’من مخد’رات
كارما بخوف:يالهوي ادم بقت مدمن مخدرات
فجاء لقيته لشدها من ايدها ودخلها الغرفه
ادم بخوف احسن مااكون شافته:انتي واقفه هنا من امتا
في مكان اخر
زينب:ازيك يازين
زين ببتسامه:تمام انتي عامله اي
زينب:كويسه انت كنت فين يازين اليومين الافاته
زين:ليه هو تحقيق ولا اي
زينب:لا عادي بس انت قلقتنا عليك
زين بسخريه:لا متقلقيش انا را’جل وميتخافش عليها عن اذنك بقا
زين سيبها ومشي

 

 

 

 

 

في غرفته ادم
كارما:واقفه من ساعات ماكنت بتاخد حنقة المخد’رات من امتا وانت مد’من ياادم وياترا اهلك عارفين انك بقت مدمن
ادم بجنو’ن:لا محدش يعرف ولو حد عرف يبقا ساعتها هعرف الانتي الاقولتلهم
كارما:ماانا فعلا هنزل قالهم اومال انت مفكرني هسكت علي كده ولا اي
ادم ومسك ايدها وجابها وراها ضهرها
ادم:بقا كده ماشي انزلي قوليلهم وانا كمان قولهم علي سر جميل الامخبينوا عن العيله طبعا انتي عارفه كويس اووي
كارما بتوتر:قصدك اي
ادم بمكر:قصدي انتي عارفه كويس
كارما بخوف وبتوتر:ابعد عني كده انا مش مخبيها حاجه علي حد وانت كد’ب بتقول كده وخلاص عشان ماقولش للعيله صح
ادم بضحكه:شطوره انا من نوع الامش بعرف اكذ’ب ياحلو’ها
كارما وبعدت عنه:انا معنديش اسرار مخبيها علي حد وهنزل اقولهم عن اذنك
وكارما وكانت بتمشي
ادم بمكر:ماشي انزلي قوليلهم وانا كمان هنزل دلوقتي هقولهم علي سر الابينك وبين مروان اخويا
كارما فجاء واقفت مكانها متسمره وبصت عليه بصدمه
كارما بصدمه:اا ن نن انت ب بتقول اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك رد