روايات

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية حبيبتي العنيدة البارت الرابع

رواية حبيبتي العنيدة الجزء الرابع

رواية حبيبتي العنيدة الحلقة الرابعة

.مريم ببرود:موافقه
احمد بابتسامة:تمام هقول لمراد مبروك يا حبيبتي انا هروح بقا الشغل مع السلامه
اكتفت مريم بابتسامة
مريم:ماما اي سبب موافقتك علي مراد
الام بارتباك:ها يا بنتي مراد شاب كويس يا هيخاف عليكي
مريم:ماما مش مقتنعة بالكلام ده في حاجه صح
الام:مريم خلاص بقا
مريم لنفسها:لاء يا ماما في حاجه و انا هعرف يعني هعرف
عند مراد
مراد وهو يتحدث مع أبيه
مراد: بابا انا هتجوز
الاب:من غير ما اعرف كده و لا خلاص كبرت عليا
مراد:هو انا أقدر يا بابا هو لسه كلام بس
الاب:ماشي يا مراد شوف هتروح امتي
آية بفرحه:مبارك يا مارو أخيراً هتتجوز
مراد:عقبالك يا حبيبتي
آية:انا هروح اعرف ماما عشان تحضر معانا الخطوبه
مراد بضيق: ماشي

 

 

 

 

 

 

الاب:مراد مالك انت مش عايز عايز سماح تحضر الخطوبه
مراد:مش هتفرق يعني هي مش امي
الاب بحنان:بس هي زي امك يا حبيبي
مراد بعصبية و صوت عالي :هي مستحيل تبقا زي امي الست دي فاهم يا بابا مراد السيوفي ليه ام واحده بس
ذهب مراد اللي عمله
في غرفت آية
آية:ايوا يا ماما عامله ايه
سماح:كويسه يا حبيبتي خير في حاجه ولا اي
آية :هو لزم يبقا في حاجه يعني عشان اكلمك
سماح بعصبية:يوووه كل مره كده آية حبيبتي انا مش فاضيه للكلام دا
آية بدموع:علي العموم انا كنت عايزه اقولك أن مراد هيتجوز
سماح بصدمه:بتقولي اي هيتجوز مين
آية:معرفش بس هو قال كده بس
سماح: ازاي يتجوز و لينا
آية:ماما مراد مش بيحب لينا و هو خلاص هيتجوز
سماح لنفسها بغ’ل :ازاي دا يحصل لاء لزم يتجوز لينا انا لزم انزل مصر
سماح:تمام انا هنزل مصر الاسبوع الجاي
آية: تمام سلام يا ماما

 

 

 

 

في كليه مريم
حبيبه:مريم انتي مش مركزه خالص في المحاضرات في اي
مريم : انا في مشكله هحكيلك عليها
و قالت مريم كل شيء لحبيبه
حبيبه :يعني خلاص هتتجوزي مبروك يا قلبي
مريم: حبيبه انا عايزه اروح يلا
حبيبه:تلفونك بيرن
مريم:دا رقم غريب بيرن من الصبح
حبيبه: شوفي مين يلا
مريم : السلام عليكم مين معايا
-لحقتي نسيتي صوتي
مريم:هو انت جبت رقمي منين
-عيب الكلام دا انا ظابط مخابرات
مريم: عايزه اي
مراد:مفيش بسأل علي قطتي
مريم:خاف عشان القطه بتخربش
مراد بضحك:يبقي متعرفيش مراد السيوفي يا حلوه
مريم:غلط انت اللي متعرفش مريم الألفي
مراد:لاء بس وافقتي عليا مكنتش اعرف انك بتحبيني
مريم ببرود: بالعكس بكرهك يا مارو
مراد:حلو مارو منك يا قلبي بكره تعرفي مين هو سلام يا قطه
حبيبه:اي يا بنتي مالك

 

 

 

 

 

 

مريم بعصبية: سيبني دلوقتي انا ماشيه
حبيبه:مريم مريم
ذهبت مريم الي بيتها و لم تتحدث مع أحد دخلت الي غرفتها ظلت تبكي و تفكر في والدتها و بما تخفي عنها نامت مريم من كثرت التفكير
عند احمد
احمد:يعني اي يا مراد
مراد :انا عايزه الخطوبه مع كتب الكتاب اخر الاسبوع و الفرح بعد شهر
احمد:بس كده بسرعه اوي
مراد:انت مش واثق فيا
احمد:الحكايه مش كده بس ليه السرعه
مراد:اسأل بطوط بس
احمد:بطوط اممم لاء كده في عصابه في الموضوع

 

 

 

 

 

مراد بضحك :مش للدرجه دي
احمد : ماشي يوم الجمعة كتب الكتاب
تسريع الأحداث و في يوم الجمعه المأذون جه و تم كتب الكتاب
مراد بابتسامة : مبروك يا عروسه
مريم:انت مفكر انك كده هتنتقم مني
احمد:مبروك يا مراد
مراد:الله يبارك فيك عقبالك
فاطمه : مبروك يا مريم
مريم:ماما في اي انا خلاص اتجوزت مراد ممكن أعرف في اي
فاطمه بتوتر: يا بنتي مفيش
مريم بصوت عالي:لاء في يا ماما انتي ليه بتعملي كده
احمد: مريم في اي
مريم:اسأل ماما
احمد:في اي يا ماما
فاطمه :……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبيبتي العنيدة)

اترك رد