روايات

رواية ملكة الزين الفصل التاسع 9 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين الفصل التاسع 9 بقلم نانسي محمد

رواية ملكة الزين البارت التاسع

رواية ملكة الزين الجزء التاسع

رواية ملكة الزين الحلقة التاسعة

صباح يوم جديد وتستيقظ نجمة اليوم مي علي صوت رنة الفون

مي بنعاس:ألو

سامر:يخربيتك حتي ألو خطفت قلبي

مي :مين معايا

سامر:والله انا هجيبك من شعرك انت فين يا زفته

مي:في بيتنا

سامر:كسبنا الصلاة علي النبي قومي يا مي بلاش شلل

مي:اقوم فين

سامر:عوض عليا عوض الصابرين يارب????????

مي:في اي انت مين اصلا

سامر:نعم يا روح امك انا خطيبك

مي:خطيب مين الرقم غلط يا اخ وقفلت السكه في وشه

سامر:يا بنت المجنونه دي قفلت بجد

مي:اما اقوم اصلي استغفر الله ناس تجيب شلل دخلت عليها امها

ام مي:صباح الخير يا عروسة نايمة لحد الساعة 10 وصايحة تكلمي نفسك كمان

مي:عروسة مين يا ماما

الام:سامر يا حبيبتي انت في اي

مي:يلهووووي????????????????

الام:مالك في اي

مي:انا نسيت اني اتخطبت وقفلت الفون في وشه

الام:يا بنت الهبله

مي:استني طيب بيرن

مي بارتباك:أ ا ا لو

سامر:وحياة امك بتقفلي في وشي

مي:والله كنت نايمه وانا لما بصحي ببقي ناسيه كل حاجه معلش

سامر:ليمون فرش

مي:قهوة بوش خلاص يا ابو السمامير الله

سامر:ابو السمامير اي يا بت

مي:بدلك يا رمضان بلاش أدلعك

سامر:دلعي يا حبيبتي دلعي بحبك

مي بارتباك:ا ا انا لازم اقفل سلام وقفلت في وشه

قعدت وقلبها فضل ينبض جامد قوووي

مي:يلهوي اي مش قادره اخد نفسي انا هقوم اخد شاور واصلي

قامت واخدت شاور وأدت فرضها وكلمت أصحابها تمارا ومريم وقالوا ساعة ويتقابلوا في بيتها وخرجت بره

الام:عملتي اي

مي:هو في حد يقدر يزعل بنتك ها دا انا كنت فرمته اصلا وفجأة لقت أللي ماسكها من قفاها

سامر:تفرمي مين يا معزه انت

مي برتباك:ا ا استني بس هقولك

سامر:نعم

مي:شيل ايدك كده بس

سامر:اديني شلتها

مي: هما بيقولوا في المثل اي

سامر:اي

مي: الجري نص الجدعنة اجري يا بيبلااااااووووي وطلعت جري ودخلت اوضتها وقفلت الباب وسامر خبط عليها

سامر:افتحي يا مي بدل ما اكسر الباب

مي:علي جثتي لا يعني لا

سامر بحزن مسطنع :كدا ماشي يا مي سلام

مي:الحمد لله يخربيته قلبي وقع في رجلي وفتحت الباب فتحه صغيرة علشان تبص عليه وفجأة طلع في وشها بتقفل تاني معرفتش

مي:انا اسفه يا سامر والله بهزر حقك عليا

سامر:ولو برده

مي:طيب عديني بدل وقفتنا علي الباب دي نخرج بره

سامر:لا انا اللي هخرج وانت ألبسي علشان اخدك علي البيوتي سنتر

مي:تمام اطلع يلا

سامر:خليني شوية عايز اتفرج علي اوضتك

مي:لا وسلام بقي وقفلت الباب في وشه

سامر: مسيرك تقع يا جميل

مي:يا قلبي يما والمرسي ابو العباس انا قلبي هيقع ولبست وخلصت وطلعت كانوا أصحابها البنات جم واحمد كمان

مي:اخويااااااااا

احمد سلم عليها:اهلا يا بومه وحشتيني

مي:وانت كمان

سامر:يلا يا مي

مي:استني هعرفك علي احمد

سامر بغيره:ملهوش لزوم لسه مسلم عليه وعرفت انه اخو تمارا اتفضلي يلا

مي:حاضر يلا بعد اذنك يا ماما وكلمت اصحابها وحضراتكم مش هتشرفوا ولا اي

تمارا:لا احمد هيوصلنا روحي انت مع خطيبك

مي:ماشي سلام ومشيت

الجميع:مع السلامه

مريم :هو كان بيكلم احمد كده ليه والمصيبه انوا سكت انا مش مصدقه

احمد: انا سكت علشان الغيرة كانت في عيونه أللي بتطق شرار دي وخفت يولع في الشقه ويقتلني وانا لسه صغير يا شبه أخاف علي نفسي????????????

مريم :حبيبي يا كوتوا موتوا يلا بينا علشان منتأخرش علي البت????

احمد:اموت انا في القمر ده

مريم وقد احمرت وجنتيها:بلاش هزار كده تاني يلا

احمد:دا انا اخوكي وبرفع معنوياتك يا بت

تمارا :باااااااس يلا

مريم:يلا وخافي علي اخوكي علشان هقتلهولك

احمد:خلاص يا مزتي اسف

مريم:ايوا كده ناس تخاف متختشيش????????

احمد:بومه يا ناس

مريم:بتقول اي ياض

احمد:بقول يلا بينا يا معلم عضمه

مريم:بحسب يلا بينا

احمد:عوض عليا عوض الصابرين يارب يلا

البنات:اتفضل حضرتك

احمد:سلام يا طنط هوصل البومتين دول واجي علي طول

ام مي بضحك:مستنياك ربنا معاك يبني

تمارا:اي يا طنط هو هيشلنا علي ظهره دا احنا قمرات

ام مي:اكيد يا حبيبتي سامحني يارب

تمارا ومريم :ماشي يا حسب الله نعديها المرادي سلام يا مزه

ام مي:سلام يا مجانين ومشيوا لمي

قبل قليل عند مي ركبت العربية مع سامر وخبط العربية بأيده وزعق ومي اتفجعت

سامر بزعيق:انت ازاي تقولي له يا حبيبي اباجوره انا ولا اي

مي:في اي يا سامر انت بتزعق ليه وانت قصدك علي مين ااااه احمد دا زي اخويا الكبير والله ويعتبر هو اللي مربينا

سامر: وده من اي ان شاء الله بقولك اي كلمة كمان وهزعلك

مي بدموع:انت بتزعقلي ليه انا مبحبش الصوت العالي وعيطط

سامر قلبه وجعه علشان الدموع دي بسببه هو:انا اسف مقصدش

مي:ميهمش اتفضل وصلني البيوتي سنتر

سامر بهدوء:حاضر

توقفت سيارة سامر عند محل واتكلم:دقيقة وراجع

مي:….بدون رد

نزل واشتري اكل وشيكولاته وجابهم وركب

سامر:اتأخرت عليكي

مي وهي تنظر للجهة الثانية:محصلش حاجه

سامر:طيب شوفي كده جبتلك اي

مي:الله شيكولاته من اللي انا بحبها مرسي ولسه هتاخد الكيس

سامر:استني عندك

مي باستغراب :في اي

سامر: انت هتاخديه بس بشرط

مي:شرط اي

سامر:تقولي سامحتك انفست انفست سامحتك(بصوت محمد هنيدي????????)

مي:سامحتك سامحتك انفست انفست سامحتك حلو كده

سامر:من قلبك يا فوزي

مي:والله مسامحاك خلاص هموت من الضحك????????

سامر:طيب يلا بينا

وصلوا علي البيوتي سنتر وكانوا البنات صحاب مي منتظرينها هناك

تمارا:اي ده كله انتوا جايين من الحجاز

سامر:هنعمل اي لصاحبتك القموصه كانت زعلانه

مريم:انت لسه شفت حاجه دي هتعمل مصايب وتنقمص هي

مي:سيد عيب احنا اهل انتوا هتفضحوني قدام الراجل ليه دا انا صاحبتكم كفايه

البنات بضحك:ربنا أمر بالستر خلاص

سامر:لينا قاعدة مع بعض بعيد عن مي

تمارا:انا هعترف بكل حاجه

مي:والله اموتك

مريم:فاكره لما زوغتي من المدرسة وانفصلتي يا مي

مي:خلاص يا حبايبي فضايح ووجهت كلامها لسامر:وانت واقف ليه امشي دول هيودوني في داهيه

سامر:انا بحب الفضايح خليني شويه

مي:ولد يلا امشي

سامر:تعالي طيب اعرفك علي مدام سوزي يا مجنونه

مدام سوزي:اهلا وسهلا دكتور سامر

سامر:اهلا وسهلا بيكي يا مدام سوزي

(سوزي تبقي صاحبة البيوتي سنتر) مش هوصيكي علي خطيبتي

سوزي:دي في عيوني انت تأمر بس

سامر بابتسامه :مرسي لزوقك

مي بغيرة:مع السلامه يا دكتور سامر متتاخرش يلا سلام

سامر:حاضر يا قلب سامر هاجي اخدك الساعه 4 علشان السيشن ماشي

مي:تمام

سامر ودع مي ومشي

سوزي:اتفضلي يا انسه انت ليكي مكانك الخاص دخلت الاوضه بتاعتها وسوزي هي أللي حطتلها الميكب

مي:ها افتح بقي

سوزي:لا تلبسي الاول

مي:ياربيييي انا عايزه اشوف شكلي عامل ازاي

سوزي:استني بس وطلعت ليها فستان باللون الاحمر في ابيض مع حجاب بنفس اللون مي بانبهار:واااااو اي ده جميل جدا

سوزي : دكتور سامر هو اللي صممه بنفسه

مي:جميل قوووي

سوزي:هو بيحبك جدا ربنا يخليكوا

مي:اللهم امين ميرسي قووي

لبست مي وفرحانه جدا وبصت علي شكلها في المرآيه

مي:هي هي هي مين دي

سوزي:دي نجمة الليلة

مي:هي دي انا

سوزي:انت اللي قمر اصلا الميكب معملش اي حاجه

مي حضنتها بفرحة:مرسي مرسي قووي

سوزي:لا شكر علي واجب انت قمر والله

مي :مرسي بجد هما صحباتي فين

سوزي:خلصوا هما كمان ومنتظرينك بره

خرجت مي والبنات منبهرين جدا

تمارا:ألحق المزه يلا

مريم:يا وتكه

مي والله انتوا اللي شوية مزز

فستان تمارا باللون الاسود وحجاب فضي شكلها وتكه الصرتحة❤️????????

مريم:فستان موف هادي وحجاب بنفس اللون وشكلها جااامد الصراحة❤️????

بعد نص ساعة جه سامر البيوتي سنتر

دخل سامر واتكلم:مين دي????????

مي:انا مي يا سامر

سامر:مي مين

مي:في اي يا عم بتبص لي كده ليه

سامر:مزهول بصراحة انت موزه جدا يلهوووي عسل و قرب منها قدملها بوكيه ورد احمر في ابيض وباس رأسها واتكلم جمب ودنها: انا مكنتش اعرف انك هتبقي مزه كده والله لو مش حرام كنت حضنتك ولفيت بيكي بس هعمل اي بقي

مي وقد احمرت وجنتيها:اثبت مكانك لتولع يلا بينا بقا

سامر بضحك:يلا يا مجنونه

مي:يلا يا بنات

تمارا:روحي انت يا قمري احنا هنيجي مع احمد

مي:اوكي متتأخروش

مريم:ان شاء الله

خرج سامر ومي وراحوا عملوا السيشن وكانوا في طريقهم إلي المكان اللي هيعملوا فيه الخطوبه وكان احمد جه ووقف

احمد:معلش لو سمحتي ممكن تنادي علي بنتين جوه اسمهم تمارا ومريم

تمارا:مينفعش احنا

احمد: نادي يا بنتي عليهم خلينا نمشي

مريم ضحكت وبصت هي وتمارا لبعض وركبوا احمد ركب و اتكلم بعصبيه:انت اه اللي ركبكم انا عايز البنات علشان امشي

مريم:اطلع يا مجنون

احمد:وانت مين يا شابه

مريم:انا مريم يا حاج ????????

تمارا:وانا تمارا????????

احمد:مش مصدق بطاقتك منك ليها يا بت????????

طلعوا بطايقهم وفضلوا يضحكوا عليه

احمد:خدوا البطايق مش مصدق برده وساق ومشي وصلوا عند المكان قبل مي وسامر وهناك دخلوا وفضلوا مع مامت مي والحضور واصحابهم

وصلت مي وسامر مكان جميل علي البحر ومكان ما هما هيدخلوا ورد احمر متناثر علي الارض والمكان علي البحر وشكله حرفيا جاااحد مي واووو المكان حلو قووي

سامر:عجبك

مي:جداااا

سامر: اقل حاجه ممكن اقدمها لعيونك الحلوين دول ومشيوا لحد اما وصلوا وقعدوا

مي:اي ده

سامر:دا يبقي اخر مفاجأة

يتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ملكة الزين)

اترك رد

error: Content is protected !!