روايات

رواية عهد الاسر الفصل الثاني 2 بقلم نوتيلا

رواية عهد الاسر الفصل الثاني 2 بقلم نوتيلا

رواية عهد الاسر البارت الثاني

رواية عهد الاسر الجزء الثاني

رواية عهد الاسر الحلقة الثانية

اسر: بجنون خرجت ازاي وراحت فين دلوقتي وبيخرج اسر من الفيلا مثل المجنون وبياخد عربيته وبيسوق بسرعه وهو يبحث عنها وبيقول اسر هجيبك يا عهد مش هتروحي مني مش هترحيلو يا عهد لاااااا انتي ليا انا وبس هند”مك يا عهد لو كنتي معاه ولكن بتيجي رسالة علي هاتف اسر بيمسك اسر الهاتف وبيشوف محتوي الرسالة وهو بيبص لي الهاتف بصدمه وجنو”ن وهي صور لي عهد وهي داخل احضا”ن عدو”ة اللدود واكثر شخص يكر”ة في هذا الحياة بيضر”ب اسر ايده فالدريكسيون بكل غضب وبيقول بتوعد هق”تلك يا عهد انتي والز”بالة ادهم بيسوق اسر عربيته باقصي سرعه وكان هيعمل اكتر من حاد”ثه ولكن لا يهم هذا كل ما يرا الان هو عهد وهي داخل احضا”ن ادهم هو شيطا”نه يتملكه الان ولا يرا امامه لو كان شاف الصور حلو كان عرف انو غلط
#نوتيلا

 

 

بتفتح عيونها بصعوبة والم يفتك براسها لا تتحمله بتتحسس راسها وبتبص حواليها فالمكان بتستوعب اللي حصل وهي تستعيد ذكرياتها فهي اخر شي تتذكرة كانت تهرب من الرجال اللي كانو بيلاحقوها والعربيه التي اصطد”مت بها وبتقوم من مكانها بفزع وهي بتبص حواليها بخوف للمكان كانت في غرفه تملاءها رائحها السجائر والخ”مور
بيكون قاعد بيرقبها بنظرات مثل الص”قر بيقول بثبات صحيتي يا عروسة صباحيه مباركه
عهد: بتتلفت لمصدر الصوت بخوف شديد فهي تعرف هذا الصوت وتكر”ة بشده بتتلفت عهد وبتشوفو قاعد علي مقعد فاخر الغرفة وفايده كاس من الخ”مر وبايده التانيه السجائر بيسيب ادهم اللي فايده وبيقوم من مكانه وبيمشي بخطوات ثابته كانت تدب الر”عب في قلب عهد بترجع عهد للخلف بخوف منه وبتقولو عاوز اي يا ادهم جبتني هنا لييه حرام عليك يا اخي بتعمل فينا كدا ليه
ادهم: بيقرب من عهد وبيقف قصادها وبيقول بابتسامه خبي”ثه وبيحسس علي وجه عهد اللي بتبصله بقر”ف وبتبعد وجهها بعيد عنه وبتقول بصراخ متلمسنيش انا بقر”ف منك يا ادهم بكرررررررررر”هككككككككك
ادهم: ببرود انا خدت اللي انا عاوزة خلاص يا عهد صح كتب كتابك كان علي اسر بس انا اللي قض”يت اللي”لة بدالة مكنتش اعرف انك حلوة اوي كدا
عهد: بتفتح عيونها علي اخرهم بصدمه وبتبص علي ملابسها بتلاقي نفسها تلبس ملابس غير التي كانت بها بتقرب عهد علي السرير بخطوات تشبه الامو”ات وبترفع الغطاء وبتلاقي اثر الد”ماء علي السرير بتبص عهد للد”م بصدمه ودموعها بتنزل وبتقول بصراخ ليييييييييييييه حرام عليك انت دمر”تني وبتقول بجنون عملتلك اي دنا مرات اخوك دمر”تنا كلنا منك لله ربنا ينتقم منك وبتقرب علي ادهم بجنون وانهيار وهي بتصرخ وبتفضل تضر” ب فيه بكل قهر وادهم واقف مكانه ثابت بيبصلها ببرود وبس ضرباتها لا توثر به هي ضعيفه جدا امامه فهو مفتول العضلات بتنهار عهد وبتفضل تك”سر في كل حاجه تقابلها وهي بتفتكر كل لحظاتها مع اسر فهو حب حياتها كيف ستواجهه فليس امل للرجوع لي اسر مرة اخري فهي حتي لو كان عندها امل بسيط ان علاقتهم تتحسن فالان كل شي اتدمر وانتهي بتبص عهد لنفسها في المراية اللي قدامها ودموعها نازلة بقهر وادهم يتراقبها وواقف بكل جمود حاطط ايده فجيبة
#نوتيلا

 

 

: عهد تنظر لصورتها المعكوسه بالمراة وبتكون مثل التمثال بتمسك زجاجه من البرفيوم وبترميها علي المراة التي تتك”سر لي ميه قطعه بتنظر عهد لي الزجاج وبتاخد عهد قطعه من الزجاج وادهم واقف يتراقب ماذا ستفعل بتمشي بخطوات بطئية باتجاه ادهم وكانها فقدت الحياه وبتقرب علي ادهم وبتقف قصاده وبتبصلة بكل كر”ة وبتقولو هق”تلك يا ادهم هق”تلك زي ما قت”لتني
ادهم: مش هتقدري يا عهد انتي اجبن من انك تقتل”يني
عهد: بدموع صح مش هق”تلك بس هق”تل نفسي لان بسببك انت واخوك دمر”توني خدتو مني كل حاجه وبتقرب عهد الازازة من معصمها وفثواني كانت عهد قط”عت شرايين ايديها
ادهم: بيبصلها بذهول فهو كان لا يتوقع انها تنهي حياتها بهذه السهولة ولكن لا يعرف ما مدي الالم الذي تحملته هذه الصغيره بتقع عهد امامه وهي تفترش الارض وتفقد الوعي بينزل ادهم لمستواها وكان لسه هيشيلها ولكن هنا بيتفتح الباب وبيدخل منه اسر كان مثل الو”حش الكاسر عيونه حمراء مثل الد”م وشعره نازل علي عيونه ووجه احمر بشده من شده عصبيته وبجانب شف”تيه تن”زف الد”ماء شكله يدل علي انه لسه خارج من معر”كه
بيقف ادهم عن حمل عهد وبينظر لي اسر وبيقول ببرود اي اللي دخلك هنا
اسر: بصوت يدب الر” عب في الانفاس جاي اخد مراتي يا ادهم وبيبص لي عهد التي تفترش الارض بدما”ئها ووجه الذي فقد مذاق الحياه وهنا اسر قلبه بيدق بسرعه وييحس بوجع شديد داخل قلبه ومش قادر يتنفس لا فهو لا يقدر علي فكرة تحمل انه يفقدها للابد وبيبص اسر لي ادهم بنظر”ة لا تبشر بالخير وبيخرج اسر سلا”حه وبيرفعه في وجهه ادهم وبيقول بنبرة مثل فح”يح ال”افعي دلوقتي مبقاش في حاجه تمن”عني اني اقت”لك يا ادهم لحد اللحظه دي كنت سايبك عايش عشان كنت عامل حساب انك اخويا لكن انت خدت مني الحاجه اللي كانت مخليه عندي قلب ورحمه هقت” لك يا ادهم
ادهم: بثبات كنت عارف انك جاي يا اسر وعارف ان الحراس اللي برا مش هيمنعوك انك تدخل وانا اللي خليتك تعرف اني رجعت مصر تاني كل ده بتخطيطي يا اسر وهنا بيخرج ادهم هو الاخر سلا”حه وبيوجهه في وجهه اسر واسر هو الاخر يوجهه سلا”حه في وجهه ادهم وبيضغطو الاثنين علي الز”ناد وووووو_________
هنا بياتي صوت من خارج الغرفة وبتقول ادهمم لاااااااااااااااااااااااااااا وبتفقد وعيها
ادهم: بصدمه ريم وووو

 

 

#جحيم_الاسر
#عهد_الاسر اي رايكم فالاحداث وياريت تفاعل شوية لان
#نوتيلا التفاعل مش حلو خالص لو لقيت تفاعل حلو هنزل بارت كمان بليل باي يحلوين ❤
يا ورا عهد هتعيش ولا هتمو”ت
ادهم واسر ازاي اخوات وليه بينهم العدا”وة دي
ومين ريم دي كل ده هنعرفو فالاحداث اللي جاية

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عهد الاسر)

اترك رد

error: Content is protected !!