روايات

رواية عهد الاسر الفصل الأول 1 بقلم نوتيلا

رواية عهد الاسر الفصل الأول 1 بقلم نوتيلا

رواية عهد الاسر البارت الأول

رواية عهد الاسر الجزء الأول

رواية عهد الاسر الحلقة الأولى

بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
فوقت علي الجملة دي والماذؤن بيقولها رفعت عيوني اللي مليانة دموع لقيتو بيبصلي بابتسامه انتصار وتحدي دموعي ابتدت تنزل بوجع اه كنت بتمنا اليوم اللي اكون فيه مرات اسر ولكن مش بالطريقة دي
اسر: في نفسه حاسس بوجع في قلبه من دموعها ولكن ظهر عكس ده وقام بكل برود وقف قصادها وقال بابتسامه استفزاز وفري دموعك دي لبعدين يا عهد لانك هتحتاجيها كتير اوي فالايام اللي جاية انتي لسه مشوفتيش حاجه
#نوتيلا
عهد: بتقف قصاد اسر وبتمسح دموعها بقوة وبتقول ببرود اوعا تفتكر دموعي دي زعل او حزن يا اسر لا دموعي دي اخر مرة هتنزل بسببك انا بكر”هكككك يا اسر انت مبتفهمش ليه اقولهلك ازاي
اسر: الكلمه بتوجعه هو شايف فعيونها عكس ده بيمسكها اسر من ايديها وبيسحبها علي اقرب اوضه تقابله بيدخل اسر عهد لداخل الاوضه وبيقفل الباب بقوة وبيز”ق عهد عالحيطه وبيحاصرها اسر وهو بيبص فعيونها وبيقولها قولي انك مش بتحبيني يا عهد

 

 

عهد: بتفضل باصه فعيونه وقلبها بيدق مثل الطبول من قرب اسر منها بتبلع عهد ريقها وبتقول بصعوبة وهي بتهرب من عيون اسر مش بحبك يا اسر وابعد عني
اسر: بعند بصي فعيوني وقولي انك بتكر”هني
عهد: بضيق كفاية يا اسر قولت مش بحبك
#نوتيلا
اسر: بتحدي قولت بصي فعيوني يا عهد وقولي انك مش بتحبني وانك بتكرهني معقول كل ده كدب ازاي بصيلي يا عهد وقولي انطقي يا عهد عيونك بتقول عكس كلامك مخبيه اي عني يا عهد مش قادر اصدق انك عهد اللي انا اعرفها انطقي يا عهد بدل السكوت انتي كدا بدمر”يني
عهد: ودموعها بتبتدي تنزل بعزارة وقهر وبتقول غصب عني يا اسر انا ولكن هنا بتشوف عهد ان في حد بيرقبهم بسكت عهد ودموعها نازلة
اسر: بيتجنن من سكوتها ده وبيمسكها من دراعها وبيهزها بقوة وبيقول بعصبية سكتي ليه اتكلمي قولي لي غصب عنك اتكلمي يا عهد متخافيش
عهد: بانهيار قولت مش بحبك بك”رهك بكررر”هكككك يا اسرررر وبتجري عهد لخارج الاوضه بل برا الفيلا تماما وهي دموعها نازلة بكل وجع وقهر وبتفضل تجري عهد وهي مش حاسه بالظلام اللي حواليها بتقعد عهد عالارض بانهيار وبتصرخ صرخه كلها وجع وهي بتناجي ربها وبتقول عهد بوجع فقلبها يااااااااااااااااااااااااااارب انت عارف انا بعمل كدا ليه ساعدني يارب مبقتش قادرة
اسر: بعد ما بتخرج عهد بيفضل يك”سر في كل حاجه حواليه بعصبيه غضب جنوني وبيقف في نص الاوضه وهو بياخد انفاسه من شده عصبيته وبيقول اسرر والله لاندمك يا عهد كل لحظه حب حبتهلك وخدعتني فيها لاعيشك بدالها اضعاف من الالم اللي انا حاسه لييييييه يا عهد ده جزات حبي ليكي تخو”نيني هدفعك التمن غالي اوي وبيفضل اسر يك”سر في اي حاجه تقابلة

 

 

كانت واقفه تستمع لي صوت تك”سير الاوضه وغضب اسر بابتسامه خبيثه وبترفع الهاتف وهي بتقول كل حاجه تمام وهي خرجت وهي بتجري وكانت بتعيط دلوقتي الخطه التانية لازم تتنفذ والحديد سخن كدا
المجهول بضحكه خبي”ثه وانتصار هو ده اللعب المظبوط وبيقفل المكالمه وهو بيبص لصور اللي متعلقة علي الحيطه قدامه وبيقول بغ”ل وهو”س جه الوقت يا عهد هتكوني ملكي وبس وبيبص لصورة تانية جنب صورة عهد وبيقول بكل كر”ة العالم هقت”لك بالبطئ يا اسر المنصوري جه الوقت اللي تدفع في تمن كل حاجه زي ما خدتها مني هاخد منك كل حاجه وهق”تلك يا اسر وبيرفع هاتفه وبيقول كلمه واحده بس نفذ وبيقفل المكالمه
عهد زي ما هيا تفترش الارض بفستانها الاسود ودموعها الا تتوقف ولكن هنا بتحس عهد باحدا يقف خلفها بتلف وجهها بسرعه بخوف وبتقول بخوف انتو مين
الشخص: من غير ولا كلمه هتقومي معانا
عهد: بتبصلهم برعب ظاهر فعيونها بتقوم عهد من عالارض وبتكون صغيرة جدا قدامهم هم ليس مثل البشر هم مثل الحائط كانو اربع رجال ضخمين جدا بترجع عهد لورا برعب بيقول واحد من الرجال قولتلك تعالي معانا بهدوء احسلك
عهد: دموعها نازلة برعب وبتتمنا وجود اسر دلوقتي فهو كان دايما الامان والحمي ليها بتجري عهد عكس الطريق برعب وخوف وهي تدعي ربها بي احد يساعدها والرجاله بتجري وراها وعهد بتجري بكل قوتها وبتطلع علي الطريق والرجالة وراها هي عيونها عليهم ومش باصه لطريق ولا شايفة العربية اللي بتقرب عليها وهنا بتقع عهد وهي تفترش الارض وووووووو””””””””””””

 

 

اسررر: فاوضته بيحس بوجع شديد فقلبه وبيحط ايده علي قلبه وبيقول بوجع عهد و بيخرج اسر من الاوضه وهو بيدور علي عهد فالفيلا وبينادي عليها بعلو صوته ولكن مفيش رد بتخرج هي بابتسامه وبتقول ببراءة مصطنعه عهد مش هنا عهد انا شوفتها خرجت
اسر: بجنون خرجت ازاي وراحت فين دلوقتي وبيخرج اسر من الفيلا مثل المجنون وبياخد عربيته وبيسوق بسرعه وهو يبحث عنها وبيقول اسر هجيبك يا عهد مش هتروحي مني مش هترحيلو يا عهد لاااااا انتي ليا انا وبس هند”مك يا عهد لو كنتي معاه ولكن بتيجي رسالة علي هاتف اسر بيمسك اسر الهاتف وبيشوف محتوي الرسالة وهو بيبص لي الهاتف بصدمه وجنو”ن وبيسوق باقصي سرعه وووو_____________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عهد الاسر)

اترك رد

error: Content is protected !!