روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الحادي والثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الحادي والثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الحادية والثلاثون

بسمله:انتي بتقولي اي ازاي يعني دلوقتي
ميار:خلاص متقلولوش يا حبيبتي لتتابع بخبث:سيبي نانسي وديلها فرصه تكلمه
بسمله:اسكتي
ميار:ها تعملي اي
…………………………
لارا بمرح:بجد انا ممكن اكون مصممه ازياء وكدا
نانسي:ولي لاء يا لولو انتي بجد شاطره
نانسي بضحك:هو محمد فين
لارا بايماء:في مكتبه بيشتغل
نانسي:تلفونك بيرن باين
لارا:اه دي مسدج ثواني كدا
مسدج:لارا انتي فين اطلعي كدا
لارا بضحك:دي صحبتي
لارا:هفتحلها بس
دلفت لتتابع بمرح:اي يا بت في اي بعته مسدج لي يعني ادخلي
لارا:دي رنا صحبيني
نانسي:اهلا وسهلا
رنا:اهلا بيكي
كان يجلس في مكتبه
محمد:اي الصوت دا
دلف ناحيه الحديقه

ميار:ها يا بسمله عملتي اي انتي فين اصلا
بسمله:اسكتي يا ميار انا مش عارفه انتي خليتيني اعمل اي
لورا:انتي بتعملي اي دلوقتي طيب
بسمله:انا في الحديقه
ميار:ونتي بتعملي اي في الحديقه
بسمله:بصراحه كدا انا مش هقولك حاجه انا متوتره مش عارفه اقول اي
ميار:يعني اي
بسمله بهمس:يعني اسكتي كان في المكتب وخرج في الحديقه
لورا:بعدين يعني هتقوليله ولا لاء
بتعملي اي هنا
بسمله:اي دا انت كنت
محمد:بتعملي اي هنا
بسمله:انا كنت جايه عشان اسالك عن حاجه في الشغل
محمد بخبث:طب منا كنت معاكي في الشركه مقلتيش لي
ميار بهمس:اقفلي الفون دا عشان مديقنيش راحت تقولي عشان الشغل الغبيه دي
محمد:طب اي سوال دا
بسمله:اي…………
محمد:ها يا بسمله سوال اي عشان عندي شغل مش فاضي
بسمله بغيظ:شغل اي دا بقااا بعدين لما انا بكلمك تسيب الشغل وتكلمني متقليش عندي شغل يعني هو الشغل أهم مني
محمد:طب متجي جوه وقوليلي عايزه تسالي سوال اي
دلفوا الي المكتب ليتابع بمرح:سوال اي
بسمله بتوتر:كنت عايزه اقوللك يعني
محمد:ها قولي
بسمله:انا موافقه اني اتجوزك
اتجه ناحيه باب المكتب

بسمله بهمس:في اي لتتابع بجديه:انت هتقفل الباب لي يا محمد
قفل الباب بعنف
رنا:في اي
لارا:مش عرفه يا رنا
جذبتي بعيونها الخضراء
الفصل الواحد وثلاثون
بسمله بتوتر:احم……هوا هوا….في اي
محمد هو يقترب منها ليضع يده الاثنين علي المكتب وبسمله في المنتصف:بتقولي اي قولي تاني
بسمله:……………
محمد:في اي سكتي لي كدا لي ليتابع بمرح:انت بتتكسفي
بسمله:لاء بس……
محمد بضحكه وسيمه:ازاي بس خدودك احمرم اهو قوليلي بقا كنتي بتقولي اي
بسمله:كنت بقول أن…………….
لارا:محمد انت كويس انت قفلت الباب لي كدا في حاجه
ابتعد عنها قليلا:لاء مفيش حاجه
دلف ناحيه الباب
لارا:ازاي بس…………..لتتابع بشهقه:اي دا بسمله انتي
محمد:مفيش يالارا بس هيا مفكره أن الباب من هنا من الحديقه يعني
لارا:…………………….
محمد:في اي
لارا:انا مش فاهمه حاجه خالص يا محمد طب يعني هيا
اقصد انتوا يعني
دلفت نانسي لتتابع بمرح:في اي كدا………………اي مش دي بسمله في شغل ولا اي
محمد:لاء مفيش شغل ولا حاجه مستغربه كدا لي
نانسي بضحك:اومال اي طيب صحبه لارا مثلا
لارا:بسمله……………..
محمد:خطيبتي
لارا:بجد يا محمد
نانسي بصدمه:احم……..بجد يامحمد انت….انت خطبت
محمد:ايوه
……………………….

في بيت ميار
لورا:اي يا ميار في اي ممكن اتلغبطت مثلا في الكلام لتتابع بمرح:يعني هتعمل اي
ميار:هو اي الي هتعمل اي دي بتقوله عشان شغل
لورا:يعنني لو مكانها ومثلا……….اي……يعني هتتلخبطي في الكلام ولا لا
ميار:بس اسكتي انتي كمان متلغبطه لي في كلامك
لورا:طب رني كدا تاني شوفها كدا
ميار:تاني يا لورا
لورا:اسكتي يا ختي تلفونها مقفول
لورا:تلفونك بيرن
ميار:مش عايزه ارد
لورا:يابنتي ردي وريني كدا الي بيرن لتتابع بمرح ردي يا ميار دا نور
ميار:هيكون عايز اي يعني اسكتي اقفلي الفون دا
فتحت لورا المكالمه لتتابع بهمس اتكلمي
ميار بهمس:انتي عملتي اي…………..لتجيب:الوا
زينه:اخبارك اي يا حبيبتي
ميار:الحمد الله اخبارك انت اي
زينه:الحمد الله معلش بقا برن من تلفون نور
ميار:لاء عادي ولا يهمك
لورا بهمس:بتقول اي بتقول اي يا بت قولي
دلف سيف الي الغرفه ليتابع بجديه:ماما تلفون نور
زينه بهمس:هس اسكت اطلع برا

سيف:يا ماما
دلف نور الي الغرفه أيضا ليتابع:في اي
زينه:طيب يا ميار يا حبيتي هكلمك بعدين
ميار:تمام
قفلت الهاتف لتتابع ببرود:اي انت هوا في اي ياستاذ سيف
نور:مش دا تلفوني بتكلمي مين
زينه:كنت بكلم ميار يا حبيبي
نور:لي يعني في حاجه
زينه:لاء مفيش يكلمها عادي
نور:طب مكلمتهاش من تلفونك لي
زينه:يعني انت يا نور هتقولي كلمي مين ومتكلمبيش مين
نور:ياماما مش قصدي اقوللك كدا
لورا:بتقولك اي
ميار:مقلتش حاجه بس باين كانت عايزه تقول حاجه بس مش عرفه
…………………………..
نانسي انتي كويسه
نانسي:اه مفيش حاجه
ساندي:بجد متاكده من كدا يا حبيبي لتتابع بمرح:بعدين قوليلي بقا التصميمات محمد شكلها اي عجبتك اكيد جميله طبعا
نانسي:اه
ساندي:في اي يا نانسي قولي في بجد
نانسي:مش محمد خطب

ساندي:اسيل دي
نانسي:لا مش اسيل
ساندي:امال مين بعدين انت زعلانه عشان كدا انتي بتحبي محمد صح
نانسي:………………….
ساندي:لأن لما كنتوا برضو بتعملوا التصميمات لما كان خاطب اسيل دي كنتي مدايقه جدا وزعلانه برضو بس يا نانسي
نانسي:معلش يا ساندي ممكن تسكتي انا تعبانه اووي
ساندي:تمام
…………………..
في الصباح
ميار:بسمله فين يا ساره
ساره بمرح:عند ادهم فوق
دلفت ميار الغرفه لتتابع بمرح:صباح الخير
بسمله:صباح الخير
ميار:بسمله ممكن اقوللك حاجه كدا بس
الجده:ادهم
ادهم:حاضر
دلف خارج الغرفه
ميار بمرح:ها قوليلي عملتي اي ……………يابت قولي في اي قولتليه
بسمله:ايوه قلتله بس جدتي
ميار:انا ونتي وادهم هنكلمها
بسمله:يعني هتقولوا اي بس
ميار:الوقتي شغل عشان نور بيك ميزعقش

بسمله بتريقه:نور بيك
ميار بضحك:ايوه
بسمله:تمام
…………………….
علي الناحيه الأخري في الشركه
خالد بجديه:محمد في المكتب ولا لسه هجاش
ندي:في المكتب يا خالد باشا
دلف الي المكتب لتيابع بجديه:بقوللك اي يا محمد متتعصبش عليا بعدين نور ولا سيف لسه مجوش و…………
محمد انت كويس
محمد:اه في حاجه
خالد:اصل مستغرب يعني
محمد:من اي يا خالد
خالد:مفيش خلاص بقوللك اي رن علي نور كدا
محمد بخبث:متتهربش من الموضوع يا خالد في اي
خالد بايماء:اصل……….انت يعني مزعقتش أن سيف اتاخر ولا نور وكمان ولا نانسي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد

error: Content is protected !!