روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثامن والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثامن والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثامنة والعشرون

اتجهت ناحيه المصعد
اسيل:صباح الخير
محمد:صباح الخير
اسيل بغيظ:هو الاجتماع هيبدا دلوقتي
محمد:ايوه
دلفوا الي الشركه
ندي:الاجتماع حضرتك دلوقتي
محمد:تمام يا ندي
اسيل:استني يا ندي انا عايزه اقوللك حاجه
ندي ببرود:ايوه
اسيل:هيا بسمله بتعمل اي هنا
ندي بغيظ:بسمله خطيبته محمد باشا هتكون بتعمل اي بعد اذنك عشان الاجتماع
اسيل بصدمه:خطيبته هو رجعلها
ندين:ياسمين هانم انتي مش هتروحي الاجتماع
ياسمين:بتسالي لي
ندين:الاجتماع بدأ
ياسمين:ومحمد
ندين:ايوه اجي هو بسمله لتتابع بخبث:سمعت ندي بتقول لاسيل أنهم رجعم لبعض
ياسمين:انتي متاكده من الكلام دا
ندين:ايوه

دلفت الي قاعه الاجتماع
لتدلف بمرح:اسفه علي التاخير
محمد:بعد كدا دا ميتكررش فهمتي
ياسمين ببرود:حاضر
ندي:دي حضرتك الملفات الي طلبتها
رن هاتف
ياسمين بخبث:موبايل مين الي بيرن دا احنا في اجتماع المفروض الموبيلات تتقفل
رن الهاتف مره ثانيه
ياسمين:موبيل مين الي بيرن
بسمله:اسفه جدا تلفوني
ياسمين:لو سمحتي اقفليه مينفعش كدا مش عارفه اي دا
……………………
في شركه التصدير والمعمار
نيره:جوان
جوان:ايوه
في رحله تحبي تيجي معانا
جوان:اسفه بس
نيره:لاء انا ازعل منك كدا
جوان:مش عارفه اقوللك اي بس
نيره:طب بس فكري كدا
جوان:تمام
دلفت خارج المكتب
نيره انتي بتقوليلها اي
نيره:اي مبقلهاش حاجه يا بنتي
…………………..

دلفت الي الشركه لتتابع بشهقه:بقوللك نور باشا ايجي
السكرتيره:في مكتبه
دلفت الي المكتب لتتابع بشهقه:اسفه جدا……….
نور:اهدي بس مفيش حاجه
دلفت السكرتيره الي المكتب:حضرتك طلبتني
نور بجديه:ميار خليها تيجي
السكرتيره:حاضر
ميار:ممكن اسال حضرتك سوال
نور:اسالي
ميار:هيا ميار دي يعني هيا مصممه زيك كدا مثلا
نور:ايوه طبعا
ميار:ايوه يا نور باشا حضرتك طلبتني
نور بجديه:وريني المجموعه الازياء
ميار:اتفضل حضرتك
وهو ينظر في الورق اتفضلي انتي يا ميار علي شغللك
ميار:حاضر
نور:جميله التصاميم دي
ميار:شكرا
……………………..
تامر ببرود:محمد في مكتبه
ندي:ايوه
دلف الي المكتب ليتابع ببرود:اي يا محمد ياسمين القاعه
الي بتقول عليها حلوه دي زوقها مش حلو خالص
دلفت الي المكتب
تامر:ممكن افهم بقاا اي دا زوقك جميل اووي
خالد:انتو هتتشكلوا

ياسمين:علي فكره بقا هيا حلوه
تامر:يا محمد القاعه دي مش عجباني
ياسمين بخبث:لي بقا تقصد زوقي وحش
تامر:ايوه اقصد كدا
محمد:انتوا بتعملوا اي اهدو شويه
تامر:انا مش هصور يا محمد
خالد:خلاص محمد يشوفها بعدين يقول رأيه
ياسمين:انا متاكده انها هتعجبه
تامر:واثقه من نفسك اووي ياختي
خالد:خلاص خلاص
محمد:انا مش عاوز غلط في الشغل فهمتوا
ياسمين:خلاص يا محمد يلا عشان تشوف القاعه
محمد:تمام
بعد قليل دلفوا الي القاعه
اهلا محمد باشا
ياسمين بخبث:محمد انا مش فاهمه هيا دي وظيفتي انا تامر بيدخل لي
محمد:فعلا هو عندو حق
ياسمين:مش فاهمه
محمد:يعني القاعه مش حلوه
ياسمين:بجد
محمد:ايوه
دلف بالخارج
ياسمين:يعني تامر الي الي هيختار القاعه
محمد:هو وخالد
امسك بهاتفه ليجيب بجديه:ياخالد خلي نور يجي الشركه عشان هنبدا في المجموعه
خالد:تمام يا محمد
………………….

علي الناحيه الاخري في الشركه
بسمله:ندي ممكن تفهميني هو لي شركه نور العشري بتشتغل مع الشركه دي
ندي:شركه نور العشري دي للأزياء واحنا الاحذيه
بيبقا عرض الأزياء واحذيه مشتركين يعني
بسمله:ايوه فهمت
خالد:محمد انت جيت اي رايك في القاعه
محمد:بقوللك نور
خالد:هو قال إنه هيجي
محمد:تمام تعالي علي المكتب
بعد قليل دلف الي الشركه
ندي:اهلا نور باشا اتفضل محمد باشا مستنيك في المكتب
خالد:نور ايجي اهو
محمد بجديه:وريني التصاميم
ندين:مين القمر دا
تسنيم:معرفش
دلفت الي الشركه لتتابع بمرح:لو سمحتي مكتب محمد
فين
‏ندي:اقوله مين حضرتك
‏دلف سيف الي الشركه
‏ليتتابع بمرح:نانسي انتي جيتي امتي
‏نانسي بمرح:من شويه يا سيف
‏سيف:طب اتفضلي
‏نانسي:تمام

‏ندي:دي بقا نانسي
‏دلفت ندين الي المكتب لتتابع بجديه:ياسمين هانم نانسي ايجت في مكتب محمد باشا
‏ياسمين:بجد
‏ندين:ايوه يا ياسمين هانم
‏نانسي بمرح:اهلا
‏خالد:نانسي
‏نانسي:اخباركوا اي بجد
‏خالد:ايي بقول نبدا في الشغل
‏نانسي:عايزه اشوف التصميم وكدا لو سمحتوا
‏لتتابع بمرح:جميله التصميم يا نور عايزه اشوف بقا تصاميم محمد ابلكجي اكيد جميله يعني
‏خالد:دي التصاميم
‏……………………..

‏ساره بمرح:بسمله
‏بسمله:اسكتي
‏ساره:في اي
‏بسمله:مفيش ياختي
‏ساره:بجد في اي
‏بسمله:ساره انا تعبانه مش قادره اتكلم
دق الباب لتدلف بمرح:ايوه
‏ميار:بسمله فين
‏ساره:في اوضتها فوق
‏دلفت ميار الي الغرفه لتتابع بمرح:اي يا بسمله روحتي الاجتماع
‏بسمله:…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد

error: Content is protected !!