روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت السادس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء السادس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة السادسة والعشرون

بسمله باحراج وهمس:احم حضرتك بتقول الي ونا مالي ومال التصميم وكدا
محمد:عالي صوتك شويه عشان يسمعهم
بسمله باحراج ازداد احمرار وجهها كثيرا
محمد بهمس:عشان بعد كدا لما اقولك حاجه تقولي علطول
اتفضلي انتي علي شغللك
دلفت من القاعه لتدلف بغيظ
ندي:بسمله في اي
بسمله:انا لازم امشي عشان اتاخرت
ندي:طب محمد….
بسمله بمقاطعة:خلاص يا ندي
سببها ياندي
التفت لتتابع ببرود:ونت بتتحشري في الكلام لي
اسيل ببرود:احترمي نفسك
ندي:خلاص مفيش حاجه اهدوا
……………………

دلفت ناحيه المكتب لتدلف بمرح:ادهم
نيره:اه سوري معرفش ان معاك حد
ادهم بجديه:لاء مفيش دي انسه جوان هتكون معانا في المشروع وكدا
نيره:اهلا بيكي
جوان:اهلا
نيره بمرح:اي بقا يا ادهم انت قلت أننا هنبدا امتي في المشروع
ادهم:احنا اصلا بدأنه
نيره:بجد برافوا طب بعد اذنكم
دلفت خارج المكتب لتتابع بخبث:نسمه مين دي الي معنا في دراسه المشروع
نسمه:جوان
نيره:امم
………………….
في قاعه التصميم
محمد:بقوللك اي يا خالد الي لسه داخل دلوقتي دا اسمه
خالد:كريم احمد
محمد:امم مرفود من المجموعه سمعت
خالد بصدمه:لي كدا يا محمد
محمد:هو اي الي لي
ياسمين بخبث:في حاجه
خالد:طب حتي يا محمد
محمد:ياسمين كريم احمد دا ابعتيه علي المكتب دلوقتي
ياسمين بايماء:حاضر
دلف الي مكتبه
لارا:محمد استني
محمد:لارا بتعملي اي هنا
لارا:انا ……..

محمد بمقاطعة:استني استني اي يا ندي الدوشه دي
ندي:مفيش حاجه يا محمد باشا
اسيل ببرود:لاء في حضرتك بسمله مش محترماني خالص
لارا بشهقه:هههههه اي دا يا محمد اي المسلسل التركي دا ازيك يا اسيل بتعملي اي هنا اه وكمان بسمله اهي
محمد:مش محترماكي ازي يعني
اسيل:شتمتني حضرتك احنا جاين الشركه دي عشان نتشتم ولا اي
محمد ببرود:تعالي المكتب ونتي اتفضلي علي شغللك
ندي:انتي معملتيش حاجه يا بسمله
دلفت ناحيه المكتب:نعم في حاجه
محمد:انتي قولتلها اي انتي عملالي مشاكل كتير اووي
ندي:احم لارا متدخلي كدا شوفي بسمله هيا معملتش حاجه
لارا:انا لو دخلت ممكن اطرد منتي عرفاه بس الي انا مش فهماها هي بتعمل اي هنا
بسمله ببرود:انا لو بعملك مشاكل كل شويه ارفدني من الشغل و…………..
ندي:حضرتك في واحد بره اسمه كريم
محمد:خليه يدخل
ندي:حاضر
كريم:حضرتك طلبتني
بسمله:كريم
محمد بغيظ:انت بتقعد لي انا سمحتللك تقعد
كريم باحراج:انا اسف
محمد:شايف الملف بتاعك دا
كريم:ايوا
محمد:انت مرفود من المجموعه
كريم بصدمه:اي
محمد:زي ما سمعت كدا اتفضل بره
دلف كريم خارج الشركه
بسمله:انت ليه رفده
محمد:انتي ملكيش دعوه انتي بعدين متقليليش تاني ارفدني دي انتي عرفه شروط انك تسيبي الشغل اي
دلفت خارج المكتب
محمد ببرود:انا قلتلك اخرجييييييييي
بسمله بتوتر:حضرتك عايز اي مش انت قولت الي عندك
دلفت الي المكتب لتتابع ندي بجديه:حضرتك طلبت قهوه
محمد:ايوه
ندي:حاضر

محمد:لاء استني يا ندا بسمله الي هتجيبها اتفضلي انتي علي شغللك
بسمله بغيظ:ونا مالي طب ما المساعده بتعتك تجبهالك ااو ندي
محمد:بس انا قلت انتي
بسمله:حاضر
بعد قليل
دلفت الي المكتب بالقهوه لتتابع بخبث:اتفضل
محمد:اي دا يابنتي
بسمله بضحك:قهوه
محمد:لاء دنتي شاطره برافو
اسيل:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
اسيل بمرح:دا الملف الي حضرتك طلبته من خالد
محمد:تمام اتفضلي انتي ليتابع بخبث:ولا اقوللك بصراحه كدا الي عملت القهوه دي فاشله مش عارفه تعملها حلو
اسيل بمقاطعه:ممكن اعملها انا انا بعرف كويس جداا
محمد بضحكه وسيمه:تسلمي بجد لو عملتيها
اسيل:حاضر
بسمله بغيظ من كلامه:انا فاشله
محمد:اه فاشله اه نسيت اقوللك أن هتشغلي مع ياسمين في التنظيم
بسمله:طب انا اشتغل معاه لي هو انا بشتغل معاها
محمد:انتي مديره اي
بسمله:مديره الأعمال اللوچستيه
محمد:فهمتي بقا هتشتغلي معاها لي
دلفت من المكتب لتتابع بغيظ:اعمل ايييييي بس
……………………………..
بعد قليل من الشغل في الشركه
ميار بتعب:الو يا بسمله انتي فين انا تحت انزلي
بسمله:تمام
اتجهت للمصعد
ميار:اتاخرتي كدا لي
بسمله:مفيش كنت بس وريريله حاجه كدا في القائمه
ميار:طب يلا
دلفوا الصديقين
ميار:احكيلي بقا قالك اي علي الاستقالة و……….

بسمله انتي بتعيطي طب لي
بسمله بشهقه:انا مش عرفه لي انا جيت الشركه دي واستحملت كلامه ليا
ميار:طب اهدي يا حبيبتي واحكي اي الي حصل
حكت لصديقتها بما حدث معها
ميار:مسالتيش نفسك هو ليه عمل كدا
بسمله:…………..
ميار:هقوللك انا ليه علفكره هو بيحبك
بسمله بشهقه:بيحبني
ميار:اه بيحبك يابنتي لو هو مش عايزك كان اداكي االاستقاله وخلاص هو بيضيقك بس
بسمله:بيحبي اي يابنتي اسكتي
ميار:انت عرفه اني غبيه هو فعلا بيضايقك مش انتي قولتيلي قبل كدا رفد ياسمين دي عشانك ونتي بغبائك
لتتابع بتريقه:انت لي رفدها لوسمحت مترفدهاش غبيه غبيييييييييه
بسمله:خلاص
لتتابع بخبث:ممكن يفكر انك مبتحبوش ويحب اسيل دي تاني
بسمله بشهقه:ونا مالي انا بعدين انا اصلا رحت الشركه عشان اجيب الاستقالة مليش دعوه انا يحبها ولا ميحبهاش ميخصنيش
ميار بمقاطعه:بسمله اسكتي بجد
…………………….
في الصباح
بسمله بسمله
بسمله:نعم يا جدتي
الجده:انتي كويسه شكللك تعبان اووي
بسمله:كويسه يا جدتي
لتتابع بمرح:انا اتاخرت علي الشغل
الجده:شغل اي
بسمله: منا بشتغل مع ميار في الشركه

في الشركه
ندين:بسمله هتيجي معنا التنظيم
ياسمين بخبث:ايوه هيا اتاخرت كدا لي
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:اي يا محمد احنا كدا هنتاخر
محمد ببرود:في اي ياسمين
ندين:ياسمين هانم
ياسمين:ايوه
ندين:بسمله ايجت
محمد:تامر برضو هيجي يشوف التنظيم
ياسمين:تمام
دلفت خارج الشركه لتتابع بخبث
انتي افتحيلي الباب
بسمله:انا
ياسمين:ايوه اومال انا
بسمله:ونتي متفتحهوش ليه دلفت الي السياره دون النظر إليها
ياسمين:شكللك كدا هضيقيني
دلفت ياسمين الي السياره
بعد قليل
ياسمين:حلوه القاعه اي رايك يا ندين
ندين:زوقك جميل يا ياسمين هانم
ياسمين:ميرسي
ياسمين ببرود:اي رايك يا بسمله
بسمله ببرود:حلوه
ياسمين:اي دا ردي كويس يا بنتي انتي بجد مش محترمه
بسمله بغيظ:انا محترمه احسن منك
ياسمين:بجد مهو باين عليكي
ندين بهمس:ياسمين هانم ونا بشوف القاعه كان في لوحه كدا وقعت مني غصب عني اعمل اي
ياسمين بخبث:اي الي عملتييي دا
حضرتك اللوحه دي اي الي وقعها
ياسمين:ينفع كدا يا بسمله الي عملتي دا
………………..

ممكن تقوليلي مكتب بسمله فين
ندي:انتي مين
انا اختها
ندي:بس بسمله مش هنا
ساره:بجد
ندي:ايوه
ساره:امم طب ممكن أقابل المدير
ندي:اكيد طبعا بس هو مشغول دلوقتي يعني عندوا شغل
ساره:بس انتي لو قلتيلي ساره عايزه تكلمك هيسيب الشغل ويكلمني
ندي بمرح:بس هو منبه أن محدش يدخل دلوقتي
ساره:طب اي قوليلي بس
ندي:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
ندي بهمس:شكله هيرفدني الوقتي لتتابع بجديه:ساره عايزه حضرتك بره
محمد:مين ساره
ندي:هيا قالتلي أن هيا اخت بسمله
اسيل:ونت مش شيفانا بشتغل طبعا متدخلش
محمد:ونتي الي هتقولي تجي أو متجيش اتفضلي علي شغللك ويكمل ويجيلي ندي خليها تدخل
ندي بمرح:اتفضلي يا جميل
ساره:قاللك اي
ندي:قالي تدخل
ساره بمرح:مش انا قلتللك يا بنتي
دلفت داخل المكتب
ساره:صباح الخير
محمد:صباح الخير
……………………………….

بسمله:انتي بتقولي اي انا معملتش حاجه
الشخص:حضرتك وقعتي اللوحه يبقا تدفعي حقها
بسمله:بس انا موقعتش حاجه حضرتك فاهم غلط
الشخص:مش عايز افهم حاجه تدفعي حقها
ياسمين:بجد مش عرفه اقول اي احنا اسفين لو محمد الي انتي عملتيه دا
ياسمين:هتقولي اي لمحمد
بسمله:انا عملتك حاجه عشان تقوليلي كدا
ياسمين:اقولي الكلام دا لمحمد مش ليا
بسمله:فعلا انتي عندك حق الغلط مش منك الغلط منه هو
………………….

لارا بمرح:محمد انا رايحه مع حور المكتبه
محمد:تمام بس متتاخريش
لارا:تمام
بعد قليل دلفت الي الشركه
بسمله:هو في المكتب
ندي:لاء
بسمله:اومال فين
ندي:في البيت بسمله انتي كويسه
دلفت خارج الشركه
بعد قليل دلفت الي البيت
محمد:بسمله
بسمله:انت بتعمل معايا انا عملتك اي عشان تعملني كدا انا عايزه افهم تبعتني مع وحده تشتمني وتقل مني ونا بستحملها عشان انت متقليش انتي بتعمليلي مشاكل كتير
لتتابع بشهقه:لو سمحت انا عايزه الاستقالة بتعتي لو سمحت وكفايه الي انت بتعمله فيا دا الي هو من غير سبب اصلا
محمد:طب ممكن تهدي الاول
بسمله:لو سمحت انا عايزه استقلتي ودلوقتي انت مبطقنيش ونا عرفه كدا يبقا تجبلي الاستقالة بتاعتي انت ليه مش عايز تديهالي انا عايزك تسبني في حالي
محمد ببرود:مين قالك بقا انك هتسيبي الشغل مش بمزاجك علي فكره
بسمله:انت عايز مني اي
محمد:انا بحبك يا بسمله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد