روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الخامس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الخامس والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الخامسة والعشرون

دلفت الي غرفه لتتابع بمرح:محمد…………
لارا:هو فين دا ….اه نسيت في التجديف
دق باب البيت لتدلف:ايوه
نرمين:صباح الخير يا جميل
لارا:صباح الخير
نرمين:انتي لسه صاحيه ولا اي
لارا:لاء
نرمين:محمد هنا
لارا:لاء مش هنا
نرمين:يابنتي انا روحت الشركه ندي قالتلي محمد مجاش
في اي يا لارا هو يعني علطول شغله اهم حاجه ولا عشان يعني الخطوبه وكدا
لارا:انا معرفش بس هو بجد شكله مدايق جدا مبعرفش أكلمه خالص ومبيحبش حد يقول الموضوع دا قدامه خالص
نرمين:يعني في اي
لارا:بقوللك يانروم مبيقلش لحد خالص هما لي سابوا بعض
بس لما ساب محمد حجازي مكنش يعني مدايق اووي كدا كان بالنسبالوا عادي دا حتي عمتو رزان كانت عايزه تفهم لي يعني مقلهاش برضو
……………………

كنتي فين ياميار
ميار:مفيش ياماما
الام:بقوللك كنتي فين
ميار:ياماما كنت
رن هاتفها
ايوه يا لورا
الام:ميار ميار
لورا:ها عملتي اي بقا
ميار:معملتش حاجه وهو قال انا اسف يعني علي الي عمله
Flash back
ميار:ايوه زينه هانم
‏زينه:حبيبتي ممكن تيجي عايزكي في موضوع
‏ميار:اجيللك في البيت يعني
‏زينه:لا ………….
‏ميار:تمام
Back
لورا:ها وبعدين
‏ميار:هيا مكنتش عيزاني اصلا يابنتي هيا كانت عيزاني ارجع الشغل بس مش هيا الي عايزه تقول عايزه ابنها الي يقول
‏لورا بايماء:ايوه بعدين قاللك اي يعني
‏ميار:زيك ما قالتلك انا اسف جدااا ونا غلطان اني اتكلمت معاكي بأسلوب دا بس يا لورا انا مش عايزه اروح الشغل مش عايزه اشتغل يعني في الشركه دي
‏لورا:لا لا مينفعش بقا دي مامتو وهو قالوللك غلطانين اهو مش انت وبسمله اسلوبكم زي بعض تقلوش توام
‏ميار:اه صحيح هيا هتروح تجيب الاستقاله ولا لا
‏لورا:بصراحه يعني هيا قالتلي عايزه الاستقاله دي لأن مثلا لو قدمتي في شركه تانيه لازم دي والملف وهيا بتقولي أنها مكسوفه جدااا أنها تروح الشركه
‏ميار:امم
‏الام:ميار
‏ميار:طب هكلمك تاني يا لورا
‏لورا:تمام
‏………………….

‏لارا بمرح:طب يا حبيبي انتي لي مش عايز اتكلم مع حد حتي معايا انا
‏لارا بهمس:لا لا لو قلتله كدا ممكن يتعصب علياا اكتر
‏لارا:اي دا يا محمد انت رايح فين
‏محمد:الشركه
‏لارا:اه تمام
‏علي الناحيه الأخري في الشركه
‏ندي:بقوللك اي ياندين هما دول بخصوص اي
‏ندين:مش خالد باشا قال علي اميل الشركه أنه عايزه مساعده
‏ندي:ايوه
‏ندين:هما دول
‏ندين:احم اسكتي عشان محمد باشا ايجي
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:حضرتك
محمد بمقاطعة:هو دول المساعدات
ندي:تحب ديدخلوا دلوقتي
محمد:تمام
دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:انتي لو سمحتي اتفضلي
…………………
انا مش عارفه انتي بتعملي اي هههههههه
بسمله:في اي يا لورا متديقنيش
لورا:انتي طلعتي الشركه ونزلتي تاني
بسمله:بصراحه انا متوتره جداا مش عارفه اقولل اي
لورا:انتي عرفه تقولي كل حاجه بعدين متتوتريش لتتابع بمرح:انا عرفه انك بتحبييه
بسمله بغيظ:بتقولي اي
لورا:بقول الحقيقه بس انا هقوللك تعملي اي انتي هتدخلي المكتب هتقوليله لو سمحت يا محمد اومحمد باشا زي ما بتقولي انا عايزه الاستقالة بعدين ونتي بتتكلمي متبقيش متوتره كدا فهمتي

لورا:بسمله مش دي اسيل الي كانت حبيبته
التفت بسمله:ايوه هيا بتعمل اي دي
لورا:مش عرفه لتتابع بخبث:بعدين احنا مالنا صح ولا اي
بسمله:اه طبعا
لورا:طب اي يلا بقا
دلفت عند المصعد
فتحت باب المصعد لتتابع بخبث
اسيل ببرود:احم يووه الجو حار اووي
دلفت داخل الشركه لتتابع بمرح:لوسمحتي عايزه ادخل لمحمد باشا
ندي بصدمه:اه تمام
بعض الموظفين بهمس:هيا اسيل بتعمل اي هنا
ندين:معرفش
ندي بحب:بسمله
بسمله:ازيك يا حببتي
ندي:الحمد الله ونتي يا حبيبتي
بسمله:الحمد الله
بسمله:هو انا ممكن ادخل
اسيل:علي فكره انا جايه قبلها وقلت قبلها برضو لازم يكون في احترام شويه
خالد:يعني اي مفيش واحده من دول عجبتك
محمد:مبحبش اكرر الكلام
ندي بجديه:محمد باشا بسمله عايزه حضرتك واسيل بخصوص الشغل
خالد بصدمه:بجد
محمد:اتفضل انت يا خالد علي شغللك
خالد:حاضر

ليتابع بخبث:دخلي الاتنين
ندي بشهقه:اي …..احم اسفه حضرتك حاضر
دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:اتفضلوا
اسيل:انا ولا هيا بس اكيد انا طبعا
بسمله بغيظ دخلت المكتب
ندي:انتوا التنين محمد باشا قال كدا
بسمله بجديه:حضرتك انا…
محمد بمقاطعة:علي فكره انا مقلتلكيش اتكلمي
اسيل بمرح:حضرتك انا جايه بخصوص الشغل
محمد بضحكه وسيمه:اه اكيد طبعا ممكن الملف
اسيل بمرح:اتفضل
ليتابع بجديه:تمام اهم حاجه عندي لينظر التي تقف من الغيظ الالتزام في الشغل
اسيل:عارفه حضرتك
ليلتقط هاتفه ليتابع بجديه:ندي تعالي بسرعه
دلفت ندي الي المكتب
محمد:عرفي اسيل المكتب وعرفيها الشغل تمام
ندي:اي
محمد:هو في ايييي كل اما اقول حاجه تقوليلي اي
ندي:اسفه حضرتك اتفضلي
محمد بخبث:ايوه قولي كنتي عايزه اي
بسمله ببرود:انا عايزه الاستقالة بتعتي لو سمحت
Flash back
بسمله:انا مش عايزه اكمل في الخطوبه دي
محمد:السبب
بسمله: كدا انا مش عايزه اكمل
Back
محمد ببرود:ونا قلتلك قبل كدا أن انتي قبل ما تشتغلي هنا مكتوب في العقد انك مينفعش تسيبي الشغل
بسمله بمقاطعه:ايوه حضرتك قلت كدا
محمد:انتي عرفاكي مبحبش اكرر الكلام سمعتي بعدين مش عايزه تشتغلي هنا مفيش استقلات عيزه استقلتك يبقا تشتغلي زي ما قلتلك كلامي واضح
بسمله بغيظ:واضح

دلفت خارج المكتب وقفلت الباب بعنف
لورا:ها عملتي اي شكللك مدايقه
بسمله:قالي مفيش استقلات لما تكملي شغللك
لورا:زي ما ميار قالت يعني طب هتعملي هتكملي الشغل
بسمله:لازم بصي يا لورا انا مش عايزه جدتي تعرف أن بشتغل هنا تمام
لورا:طب لي
بسمله:يعني لو هيا عرفت هتقولي روحي الشغل كدا عادي طبعا هتقول لاء
لورا:تمام بس هقولها اي لو هيا سالت عليكي
بسمله:قولها عند ميار
لورا:تمام
……………………
علي الناحيه الأخري في حديقه
ماما خالد نشر علي اميل الشركه انو عايز مساعده
باين لمحمد لتتابع بمرح أما اتصل علي الشركه وشتغلهم شويه
رزان:بس يا بيت بطلي لماضه
حور:ثواني كدا عشان برن
الوا يا فندم
حور بمرح:لو سمحتي انا بتكلم بخصوص الشغل مساعده يعني
يافندم حضرتك خلاص النشر اتلغي
حور ببرود:تمام يا ختي
رزان:قالتلك اي
حور:قالتلي……….ماما ليكون هيا
رزان:بتقولي اي مش فاهمه
حور:اسيل قالت في الاكونت بتعها أن بتشتغل في شغل جديد في شركه لتتابع بجديه:ثواني يا ماما اما اتاكد تاني
فتحت الاكونت الفيس بوك الخاص بها لتتابع بجديه:ايوه ياماما
رزان:انتي بتتكلمي ونا مش فاهمه حاجه خالص
حور:اسل مساعده محمد
رزان:اي مساعدته
حور:ايوه
رزان:هاتلي تلفونك كدا بسرعه
حور:اتفضلي
حور:ماما انتي هتكلمي مين
رزان:ايو يا لارا يحبيبتي
لارا:ايوه عمتي
رزان:كنت عايزه أسألك في حاجه
لارا:حاجه اي

رزان:بجد أن اسيل مساعده محمد
اي لتتابع بخبث:اوعي تقوليلي اسيل
رزان:ايوه انا اقصد كدا
لارا:بس انا معرفش حاجه خالص عن كدا ياعمتو محمد مبيتكلمش معايا خالص اقفلي كدا ونا هكلمه
……………………….
دلفت الي المصعد اصدمت بشخص
بسمله:انا اسفه مخدتش بالي
بسمله معقول انتي
بسمله:كريم
كريم:اخبارك اي طمنيني عليكي
بسمله:الحمد الله ونت
كريم:الحمد الله
ليتابع بمرح:انتي بتعملي اي هنا
بسمله:انا بشتغل هنا ونت
كريم:انا هنا مع فرقه بتاعتي للتدريب علي التصميم وكدا
بسمله بعدم فهم:اه
كريم:بعد اذنك عشان متاخرش بيقولوا أن المدير مبيحبش حد يتأخر عن شغله
بسمله:اه تمام
دلفت الي الشركه لتتابع بجديه:بقوللك اي ياندي في فرقه بتتدرب علي التصميم هنا
ندي:ايوه
بسمله:ومين الي بيشرف علي المجموعه دي
ندي:خالد باشا وياسمين
بسمله:طب و محمد ثانيه انتي قولتي ياسمين
ندي:اه
بسمله:ازاي مش هيا اترفدت
ندي:رجعت الشغل تاني
بسمله بهمس:بقا كدا يا استاذ محمد
ندي:بتقولي حاجه
بسمله:ها لا مفيش حاجه
ندي:طب انا هروح اقول لمحمد باشا ان المجموعه وصلت
ندين بمرح:ياسمين هانم
ياسمين:ايوه
ندين:فرقه التصميم وصلت
ياسمين بخبث:بقوللك اي يا ندين تعالي المكتب احسن مش قادره اتكلم هنا
ندي بهمس:متزعليش يا بسمله
بسمله:لاء عادي يا ندي مفيش حاجه
………………….

نور بجديه:ميار في فرفه طالبات هتتدرب علي تصميم الازياء
ميار:تمام
نور:اي خلاص شوفي شغللك
دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:ريناد
ريناد:ايوه
ميار:نور باشا قالي أن في فرقه بتتدرب علي تصميم الازياء
ريناد:ايوه يا بسمله يمكن نور باشا يخليكي معاه في التدريب دا يعني ركزي كويس و المجموعه الطلاب كمان شويه كدا التدريب هيبدا
……………………
دلفت الي المكتب لتتابع بمرح:ندي
ندي:لارا
لارا:اي…………..
ندي
ندي:ايمان بتعملي اي هنا
ايمان:مفيش كنت مع صحبيني هنا مجموعه الطلاب الي هتتدرب
ندي:يعني انتي كمان هتتدربي
ايمان:لا انتي عرفاني بحب الأزياء اكتر في تدريب الفرقه في شركه نور العشري
ندي:بتمنالك التوفيق
ايمان:شكرا

ندي:سوري يا لارا اندمجت معاها في الكلام
لارا:هو اي تدريب الازياء دا
ندي:عايزه تدربي ولا اي
لارا:ياريت يابنتي
ندي:هيا فرصه حلوه فعلا بس طبعا الطلاب الي بيتدربوا لازم يكونوا في كليات عاليه طبعا يعني مثلا زيك كدا
لارا:طب انتي متعرفيش الشركه دي فين
ندي:عرفه الشركه…………….
لارا:شوفتي بقا نسيت الموضوع الي كنت جايه اقوله
انا عايزه اعرف مساعده محمد الجديده مين
ندي:اسيل
لارا:امم طب انا عايزه ادخل لمحمد دلوقتي
ندي:محمد باشا مش في مكتبه
لارا:اومال فين
ندي:في قسم التدريب من هنا
لارا:شكرا ياندوش
ندي:العفو حبيبتي
دلفت ندي الي مكتب بسمله لتتابع بمرح:بسمله لوسمحتي محمد باشا طلب انك تجيله القسم والملف دا معاكي
بسمله:ملف اي دا

ندي:معرفش
بسمله:هاتي يا ندي لتتابع بهمس:لازم استحمل هعمل اي يعني
في قاعه داخل الشركه مخصصه لقسم التصميم
كريم:ونتي كمان جايه تدربي ولا اي
بسمله:لاء طبعا
كريم:اومال
بسمله:كنت جايه ادي الملف دا للمدير
كان يقف ينفجر من الغيره
خالد:محمد انت واقف كدا لي
محمد:مفيش حاجه
دلفت الي القاعه لتتابع بجديه:اتفضل الملف
محمد ببرود:انتي بتعملي اي هناك كدا واقفه معي مين
بسمله:حضرتك ملكش دعوه واتفضل الملف
محمد:بقا كدا
امسكها من يديها ليتابع بخبث أمام القسم كله
اتفضلي يا بسمله اشرحلهم التصميم ازاي انتي بقا مديره الأعمال اللوچستيه اكيد يعني فاهمه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد