روايات

رواية علمني معنى الحياه الفصل الرابع 4 بقلم عبده شحاته

رواية علمني معنى الحياه الفصل الرابع 4 بقلم عبده شحاته

رواية علمني معنى الحياه البارت الرابع

رواية علمني معنى الحياه الجزء الرابع

رواية علمني معنى الحياه الحلقة الرابعة

خالد.. بعد ان ضربها بًآلَسِکْيَنِهّ جميله بدات عينها توسع و تفتح بوقها علي الاخر و تغمض عينها واحده واحده حتي غاب الوعي
ثم سمع خالد صوت الشرطه امر الحراس باخلا المكان فورا دخل ادهم لقي جميله مرميه في الارض و سايحه في دمها قال لي صاحبه.. اتصل بالاسعاف بسرعه
يوسف.. مفيش وقت ده بتموت لو استنينا الاسعاف هتروح مننا تعالي بينا علي العربيه اسرع
يشيلها ادهم و هوا في كامل حزنه علي جميله يركبها العربية و يطير بسرعة الصاروخ
عند خالد راكب العربية ثم جالو مكالمة من والدته
الام بصراخ.. الحقني يا خالد مراتك بتموت في المستشفي صوفي بتموت
خالد.. انتو ف مستشفى ايه
بعد ما عرف طار بالعربيه باقصي سرعه
وصل ادهم المستشفى و هوا شايل جميله و داخل بيجري بيها زي المجون و هدومه غرقانه دم جالو ممرضين و قامت حالت طواري في المستشفى ام خالد خارج الغرفة بتستفسر بعنيها مين الي مع جميله ده دخلوها غرفة العمليات و انتظر الكل برا
جه خالد المستشفى يجري عند صوفي دخل الغرفة عندها كانت وشه هزيل و الحروق بشعه بدا خالد يبكي عليها حتي فاقت و بكت معاه

صوفي بدموع.. خالد هوا انت ممكن تعمل فيا زي ما عملت في جميله
خالد بتاثر.. و هوا في حد بيسيب روحه اومال هيعيش ازاي و بعدين انا هسفرك احسن اماكن في العالم للتجميل و هترجعي احسن من الاول بس انتي متشليش هم
بدات صوفي ف البكاء حتي نامت جت والدت خالد
والدته.. انا شوفت جميله هنا هوا مين الي كان شايله ده و داخل بيها
خالد.. بغل ده الي هيكون نهايته علي ايدي
الام.. انت من ساعت ما اتجوزت جميله و انت في لغز في حكايتكم مع بعض حتي الحمل محملتش ايه الحكاية يا خالد
خالد.. انا هقولك حاجه مهمه انا ملمستش جميله عارفه لي ( قالها بشئمزاز) لان بقرف منها بس جميله حاليا حامل في الشهر التالت تعرفي اكيد لا
الام حطت ايديها ع قلبها بصدمه.. ازاي و انت بتقول ملمستهاش خالد انت عملت فيها ايه انطق
خالد رجع بذكرته اربع شهور لورا
فلاش باك
كان جالس خالد مع مجموعه من اعضاء المافيا في منزله
ثم قدمت لهم جميل المشاريب و فا ابتسمت و انسحبت

هارون احد اكبر الاعضاء ينظر له نظرة شهوا و يجز علي شفاتيه خالد يبتسم و هما بيلعبه كماره وصل خالد لي اخر فلوس معاه و ده دفعه انو يلعب باخر ورقه لو نزلت له مش هيفوتها
هارون بمكر.. انا ممكن ارجع لك فلوسك و زيهم مرا كمان بس بشرط فرس النهر الي كان هنا الليله يكون بين احضاني اوكي حبيبي فكر في مصلحتك
خالد وافق في الحال دخل لجميله طلع قميص نوم و لبسهولها بحب و حنان ع الاخر
جميله بفرحه.. بجد حلو مش هتيجي
و بدات تسحبه للسرير خالد فق ايدها و باسها ( متضر مش حب) قالها انا عايزك تشري العصير الي عملتهولك با ايدي ده لحد ما اخلص مع الناس و اجيلك نكسر الموله ههههه
ثم ضحك و خرج و جميله شربت و نامت فاقده الوعي و بعدها دخل هارون و فعل معاه ما حرمه الله
باااك

الام بصدمه .. بقي بعت نخوتك و رجولتك عشان الفلوس يا خسارة بطنتي الي شالتك ياريتك مجيت الدنيا ولا شوفت النور
خالد مسكها من دراعها و اتكلم بعنف.. انتي عارفه لو حطوكي انتي قدام مصلحتي هختار مصلحتي لانها هي الي بقيالي اومال انتي حتي الجنه مش هدخلهالي لانك مش دخلاها اصلا ههههههه
ساب ايدها و طلع زي المجنون الام بحسرها.. انا السبب الي زرعتها حصدتها
عند جميله امام غرفة العمليات ادهم هيتجنن و يوسف عمال يهدي فيها
ادهم.. انا لو اعرف مين الي عمل كده بس لا هاكله بسناني
يوسف.. باذن. الله ف خلال ٢٤ هيكون عندك هنا متكتف
قعد ادهم في حزن و امه و اخته قاعدين و يوسف مستغربين اهتمام ادهم الشديد بيها و السر الي مختفي عن الجميع بس محدش عنده الجراء يفاتحه في الموضوع دا
و اخيرا طلع الدكتور ادهم جري عليها عشان يطمن
الدكتور بص ليهم بحزن.. للاسف احنا عملنا الي علينا لكن القلب اكتر من مرا و انعشناه تاني فا ده اثر بتعب اكتر فالبقاء للله ربنا يصبرك
ادهم بجنون مسك الدكتور من البالطو.. جميييله ماتت _

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية علمني معنى الحياه)

اترك رد