روايات

رواية غدر الصحاب الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب الفصل الثامن عشر 18 بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب البارت الثامن عشر

رواية غدر الصحاب الجزء الثامن عشر

رواية غدر الصحاب الحلقة الثامنة عشر

اذا اردت ان يفهمك البشر عليك بفهم، نفسك أولا والحصول على ما تريد يجب معرفه ما تريد
نور.. تمسك ايد محمد ممكن تستنا انا محتاجك جمبي
محمد.. نور انتي مش محتاجه حد انتي محتاجه نفسك لازم تعرفي انتي عايزه اي الأول وانتي هتخرجي من، المستشفي على عندي علشان مريم مسافره عند عمرو ومش هينفع تعودي لوحدك
نور.. حاضر
محمد بيفكر مع نفسو معلش يا نور بس لازم اعمل كدا لازم اعرف انتي عايزه اي مش هينفع اكون اثتبن لحد ولو في يوم حبيتيني هديكي روحي وحياتي ليكي بس تحبني ربع ما بحبك
تخرج نور من، المستشفي وتروح على شقه محمد
محمد.. اتفضلي يا نور بصي الاوضه دي اوضتك والتانيه بتاعتي لو احتاجتي حاجه خبطي عليا وانا هعين حد يكون تحت البيت وحد يخدمك
نور.. من غير ادراك لا مراد مش هيذيني
محمد. بغيره وسخريه صح انتي اكتر واحده تعرفي مراد بس ده امان من اي حد مش شرط مراد سلام يا نور
نور تلعن غبها وازاي قالت كدا وان هي لازم تحترم ان محمد بقي جوزها وتقول اما يجي هتعتزر على كلمها،
عند محمد يفضل ماشي بعربيه ومتعصب جيدا من، كلام نور وان بعد كل ده لسه بدافع عن مراد
ويروح بيت امو
محمد ماما انتي فين
مرفت ولدت محمد تعال يا حبيبي انا مع يوسف

 

 

 

 

 

 

 

يدخل محمد ازيك يا بطل
يوسف ازيك يا انكل
مرفت أوع تقول انك هتاخد يوسف لا يا محمد ده عوضني عن ابني وبتكلم بدموع
محمد يمسك ايد ماماتو بصي يا ماما يوسف لازم يرجع لحضن نور هي نفستها وحشه اوي وهو الوحيد اللي هيخرجها من المود ده وغير كدا ده يا حبيتي ده مش مازن اخويا ان عارف انك تعبتي بس هانت
مرفت.. بستسلام ماشي يا محمد مش هقدر اخد ابن من امو بس يجي يزوني وانت كمان متاخرش عليا
محمد.. لا ياقلبي مش هتاخر صدقيني ان نفيَسي نور تعرف بوجودك على الاقل تعودي معانا
مرفت بعصبيه لا يا محمد لو عرف اني عايشه مش هشوف ابني
محمد.. حاضر اللي يريحك
محمد بعد مايخرج سمحني يا أمي بس اتأكد مين فيهم الأول اخويا لو طلع هو اخويا هتكون كارثه ربنا يستر
عند مراد اول ما يدخل يمسك ايد هند جامد افهم اي اللي حصل ده واي الغل ده كلو ونور بتقول عليكي اختها مش صاحبتها
هند.. انت لسه بدافع عنها دي مش بتحبك افهم بقي
مراد يمسك هند من شعرها بت انتي ارحض من اني اتكلم معاكي انتي بس مجرد وسيله اضايق بيها نور مش اكتر وهترمي هنا من غير ماسمع صوتك فاهمه
هند.. بعصبيه وغضب لا انا معملش كل ده في الاخر اكون وسيله لست نور وربنا اقتلها واخلص منها
مراد يفضل يضرب فيها تقتلي مين دانا اللي هدفنك هنا اسم نور ميجيش على لسانك دي اشرف منك
هند بغيره ده على اساس اي انها مكنتش مع اخوك وبعدها معاك وبعدها عيال منك ويا عالم منك ولا لا ودلوقتي محمد
مراد بغيره من كلام هند يضربها بالقلم انتي تخرسي خالص انتي فاهمه مسمعش صوتك
ويخرج مراد ويروح نايت يسهر في لحد الصبح

 

 

 

 

 

ويدخل البيت سكران ومعاه واحده من النايت
ويفضل يضحك لحد متحس هند وتنزل جاري
مراد مين دي مراد يتكلم وهو سكران دي ستك واوعى علشان نطلع بقولك اي هاتي العشاء وطلعي فوق ويتكلم بصوت عالي وفعلا تخاف من مراد وتروح تطلع العشاء
مراد لبنت اللي معاه اقلعي هدومك وفعلا اعقبال ما هند تطلع وتخبط علشان تدخل مراد يقولها ادخلي وتلقى اكتر مشاهد صعب ست تستحملو على نفسها وجوزها في حضن واحده وهي واقفه مش قدره تتكلم وتيجي تخرج
مراد.. بصوت عالي جدا انا قولتلك اخرجي
هند بكسره ودموع هشوف اي تاني مش كافيه كدا
مراد يحب يكسر هند اكتر لا مش كافيه هتفضلي هنا لحد ما خال…. ص واقولك امشي
هند.. بزهول انت بتقول اي ازاي عايزني اشوف القرف ده وكمان اتفرج
مراد.. بسخريه القرف ده اللي خسرتي صحابتك علشانو وفعلا تفضل وكل ما تبص في مكان تاني مراد بزعق فيها
بعد مده من الوقت تخرج، هند وهي مش مصدقه اللي بيحصل معاها وتفضل تلعن نفسها ونور في ساعه واحد بس تقول لا برضو هتكون ليا

 

 

 

 

 

 

عند نور تروق الشقه وتاخد شاور وتلبس بيجامه ستان اسود تعكس بيضها وترفع شعرها مع حبه شعر يتمردو عليها وينزلو من شعرها لخليها لوحه فنيه تجنن
يدخل محمد وينادي على نور
تخرج نور ويفضل محمد يبص عليها ومتنح ومش قادر يشيل عينو من عليها ومن غير ما يحس انتي حلو اوي يا نور
نور تكسف وشها يحمر وده يزدها جمال فوق جملها شكرا
يفوقو هما الاتنين على صوت يوسف وهو داخل من الباب
يوسف يا انكل محمد انت قولت استنا بره علشان نعمل لماما مفاجأه وتأخرت عليا
نور.. بشوق وحب يوسف حبيبي وتفضل تبوس ايدو وشو حبيب مامي انت وحشتني اوي
محمد لنفسو فوق يا محمد مش هينفع واقعدك مع نور غلط كبير لحد ما تأكد
محمد.. انا هدخل ارتاح شويه
نور تفضل قاعده مع يوسف تاكل في وتلعبو وبعد كدا تفتكر كلمها، الصبح مع محمد وتيجي تعتزر ليه
محمد في الاوضه يكون بيتكلم في الموبيل ايوه ياحبيبتي وصلت
نور.. بصدمه حبيبتو وفجاءه تفتح الباب
محمد…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غدر الصحاب)

اترك رد