روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل العشرون 20 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل العشرون 20 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت العشرون

رواية حلم الملاك 2 الجزء العشرون

رواية حلم الملاك 2 الحلقة العشرون

الصباح جديد علي ابطالنا
زينب بنفذ صبر:مش بترد يازين شكلها راحت عليها نومها
زين:خلاص يلا نمشي ونعدي عليها ونشوفها مالها
زينب:يلا
ملاك سمعتهم وهي جاي عليهم من المطبخ
ملاك ببتسامه:لا متعديش عليها عشان هتكون مش موجوده
زينب بستغراب:ليه واي الاعرفك ياماما
ملاك:عشان فرح اجوزت
زينب بصدمه وبذهول: اا ج جوزت
ملاك:ايوه كان كتب كتابها امبارح
زينب بصدمه:لا لا مستحيل فرح تعمل كده من غير ماتقولي
انتي بتهزاري صح ياماما
ملاك:لا مش بهزار
زينب ببتسامه سخريه:طب ومين العريس ولا ممكن يكون العريس الاقد جدها
ملاك:العريس مروان اخوكي
فجاء زينب كتب واقعت من ايدها وزين واقف التاني مصدوم من الابيحصل
زينب بفرحه:بتكلمي جد يعني فرح دلوقتي عايشه معانا وبقت مرات اخويا مروان
ملاك:ايوه فرح عايشه معانا وبقت مرات ابني مروان وكتابنا كتابهم امبارح وفرح جت امبارح معانا وهي دلوقتي نايمه فوق في غرفته مروان عقبالك انتي وزين
زينب بفرحه:طب انا هطلع ليها دلوقتي اصاحيها عشان ترووح الجامعه معايا
ملاك:لا سيبها نايمه دها لسه عرسان وروحي انتي الجامعه يلا
زينب: امممم

 

 

 

 

 

 

 

زين:بس يامرات عمي زاي دها كل هحصل وبسرعه دي من غير مانعمل خطوبه ولا فرح وكمان احنا منعرفش الا مروان اجوز غير دلوقتي
ملاك:عادي يبني هم العرسان كانوا رافضين يعملوا فرح وكل حاجه عدت بقا بسرعه من غير ماحد يعرف منكم انتوا ياشباب لكن كبار العيله كانوا عارفين كل حاجه
زين:امممممم طب يلا يازينب اوصلك
زينب:يلا
في غرفته مروان وفرح
مروان قام من نوم وداخل الحمام واخد شاور ولبس وجهز عشان ماشي علي شغله
مروان وقرب من فرح الا نايمه علي الاريكه وبيصحي فيها بايدها
مروان:فرح انتي يا”زفته قومي
فرح قامت من نوم
فرح بستغرب وقامت من نوم
فرح بخضه وبتعدل لبسها وبدون واعي:مروان انت داخلت اوضتي هنا ازي عايزه افهم وبتعمل اي هنا في اوضتي
مروان:انتي شكلك مج”نونه دي اوضتي ياحلو”ها انتي نسيتي انتي الاحنا اجوزنا امبارح وبقتي ساكنه في اوضتي ولا اي
فرح واعيت علي نفسها واتذكرت
فرح:اها اها
فجاء بتبص في ساعتها
فرح:يالهوي اتاخرت علي الجامعه
مروان:انتي هترووحي الجامعه
فرح:ايوه عن اذنك

 

 

 

 

 

 

 

فرح طلعت لبسها من دولاب وداخلت الحمام اخدت دوش وهي لسه هتطلع من الحمام سمعت مروان بيتكلم شخص في تلفيونه
مروان:صباح الهنا لعمري انا
المتصل:—————–
مروان:لا من قولتلك مش هيحصل حاجه بيني وبينها ويكون جوزانا علي الاوراق بس
المتصل:————————
مروان:انا بحبك انتي وبس هي تيجي حاجه جمبيك انتي ياقمر انتي هتش”بيه عم جعفر دها بيكي انتي ياعسليه
فرح في لحظه دي دموعها نزلت وهي وافقه وراها الباب في الحمام وسامعه كل كلامه وخصوصا انجرحت اكتر لما قال عليه عم جعفر
مروان:اها احنا اتقفنا اننا هنطلق بعد شهر
المتصل:————————–
مروان:والله انا عايز شهر دها ياعدي باقص سرعه عشان الواحد مخ”نوق والله
المتصل:————————-
مروان:والله انا كان نفسي انتي الا تبقي مكانها بس للاسف
المتصل:————————
مروان:خلاص هو بس شهر دها ياعدي واجي واخطبك انتي بقا وتبقي معايا بقا ياحبيبتي مشتاق لليوم الاهكوني معايا فيها ويتقفل علينا الباب بقا ياسلام انا بحبك وبعشقك اووي
المتصل:—————————–
مروان:ماشي هقبلك النهارده في المكان الابنتقبل فيها
المتصل:———————-
مروان:ماشي سلام ولما توصلي الجامعه كلمني ماشي
المتصل:———————–
مروان:تمام سلام يانبض قلبي❤

 

 

 

 

 

 

 

فرح سامعه كل كلمه ودموعها نزلها زاي الشلالات ومتقدرتش تمسك نفسها واعقدت تبكي وراها الباب بوجع وانكسر وحزن وقهر داخلها
مروان:اي ياعم جعفر هتعقد كده في الحمام كتير انا عايز ادخل الحمام
فرح قامت وغسلت وشها وفتحت الباب وطلعت من دون ولا كلمه معها واقفت قدام المريا تمشط شعرها
مروان وداخل الحمام وفرح خلصت ونزلت قبل مايطلع
نزلت تحت ولقيت الجميع اعقدين علي سفره وبيفطروا
فرح ببتسامه:صباح الخير
الجميع:صباح النور
الجميع بارك لي فرح علي جوازهم وكل شباب وبنات العيله عرفت من ملاك بجوازهم وباركوا لي فرح
فرح:طنط هي زينب مشيت علي الجامعه صح
ملاك:اها
فرح:طب انا همشي انا علي الجامعه بقا
فجاء مروان نزل والجميع بارك له برضوا
ملاك:مروان واصل فرح في طريقك علي الجامعه
فرح بحزن وجع:لا لا انا هروح لوحدي هركب تاكسي
انغام:ميصحش يابنتي يبقا عندنا عربيات كتير وترووحي تركبي تاكسي من برا ولا اي يامروان وخصوصا انتي دلوقتي بقتي واحده من عليتنا اكتر من الاول
مروان بخنقه:يلا طيب اوصلك
فرح:اممممم
فرح مشيت مع مروان وراكبوا العربيه وفرح راكبت في المقعد الخلف
مروان بخنقه:بصي بقا بعد كده اصحي بداري عشان زين يوصلك مع زينب اختي ماشي عشان انا مش هوصلك تاني تمام
فرح مردتيش عليه كانها في عالم اخر مش سامعها
مروان بعصبيه:تمام
فرح بنزعج:تمام تمام

 

 

 

 

 

 

 

فجاء تليفون مروان رن
مروان:الو ياحياتي واصلتي
المتصل:—————-
مروان:تمام ياقلبي
المتصل:————————
مروان ببتسامه حب:قولتي اي
المتصل:——————
مروان بضحكه رجوليه:اها بحبك وانا بمووووووت فيكي
المتصل:———————-
مروان:ماشي سلام ياحبيبتي
مروان قفل معها
فرح بوجع:بتحبها لدرجادي يامروان
مروان بسرحان: بحبها هههههههههه دها كلمه دي قليل يافرح علي الا مشاعري الاجويا انا بعشقها بعشقها اووي يافرح تعرفي هي بقت ادمني مقدرش في يوم مكلمهش هي بقت كل حياتي هي الاكسجين الابتنفسوا هي قلبي الابيدق عشانها وبينطق اسمها مع كل دق بتطلع منه يبقا عايزه هي وبس هي عقلي الا بيفكر فيها وبس هي رووحي هي عقلي هي كل حاجه ليها في الحياه انا بعشقها بجنون يافرح بعششششسقققققققهههههههههها
فرح بتستمع كل كلمه منه وبتتمنها انها لو هي الاكانت تكون مكان البنت دي وفي نفس الوقت مجرووحه اووي وقلبها بيوجعها انها بيحبها غيرها وبتتمنها الموت يجلها قبل ماتشوفها مع واحده غيرها لانها مش هتستحمل تشوفها مع واحده التانيه غيرها (مش هتقدر ياجدعان بجد فرح دي صعبانه عليه اووي انا زعلانه عشان اوووووي😒😒😒)
مروان:فرح انتي حبتي
فرح بتوتر:انا لا عمري ماحبت ابدا
مروان:اممممم ربنا يرزقك بشخص ابن حلال كده يبحبك وتحبي يارب

 

 

 

 

 

 

 

فرح في تفكيره:انا عايزك انت يامروان عايزك انت الا تحبيني مش عايزه غيرك يامروان مش عايزه غيرك
ومروان واصل فرح الجامعه ومشي بعربيته علي شغله
فرح داخلت الجامعه وطلعت وملقتش دكتور الاعليها لسه مداخلش
زينب بفرحه:مبروك ياعروسه
فرح ببتسامه:الله يبارك فيكي يازيزي
زينب:كل دها يحصل من غير ماتقوليلي
فرح:يبنتي انا نفسي اتصدامت لما عرفت ان العريس اخوكي
زينب:ازي
فرح:مش انا كنت قايليلك ان في عريس ماتقدملي تاني
زينب:ايوه
فرح:انا ساعتها ماكنتش اعرف ان العريس بيكون اخوكي عرفت امتا لما جايه اقدم العصير لاخوكي شوفته عندنا فاستغربت اي الاجاب اخوكي عندنا في عرفت لما جينا نكتب كتاب ان اخوكي العريس
زينب:اها بس العموم انا فرحت انك انتي العروسه بس مروان طلع بيحبك التاني اهو
فرح ببتسامه مزيفه:اها بيحبني مووت
زينب بخبثه:طب احكيلي الحصل معاكي امبارح
فرح:بطلي يبت
زينب بخبثه:ماشي بقا كده
فرح:ايوه بقا كده
وعدي اليوم وجاء وقت المساء والاسره كلها مجمع
نور:انا عايز اقولكم حاجه
الجميع:امممممم

 

 

 

 

 

 

نور:زينب جايلها عريس
زين قام واقف:بس بعد اذنك ياعمي زينب مش هكون لحد غيري
نور:لوسمحت يازين اتفضل اعقد لما اخد رايها هي الاول
زين:ماشي
نور:زينب العريس الامتقدملك بظن كل العيله عرفها وانتي كمان متهيالي شوفتي قبل كده وعرفها
زينب:مين دها يابابا الا انا اعرفه
نور:عدي
الجميع اتصدام
نور:انا قولتلوا انك لسه بكملي تعليمك ولسه صغيره قال اخليها تكمل عندي وفضل يتحيل عليها عشان اعرض عليكي فكرت اجوز منه قولتي اي موافقه اننا نقبله وننحدد معها معاد يجي يطلبك رسمي مننا هنا في القصر
زين قام واقف:عمي حضرتك اي الكلام الابتقولوا دها كل عارف ان انا وزينب لبعض ليه تعرض عليها فكرت اجوز من عدي
نور:قولتي اي يازينب عشان ارد علي عدي انك موافقه او لا
زينب:انا يابابا
نور:ايوه قولي رايك ومتخافيش محدش هنا هيغصبك علي حاجه ابدا انتي مش عاوزها
زينب:انا م

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك رد