روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت الثاني والعشرون

رواية عشق اللؤلؤ الجزء الثاني والعشرون

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة الثانية والعشرون

في بيت الاء
صحت على صوت فونها وكان كريم اللي بيتصل
الاء بنعاس/ الوو
كريم بضحك/ اي ده انت لسه صاحيه
الاء/ عايز اي ياعم حد يرن على حد الوقتي
كريم بضحك/ طيب قومي شوفي الساعه كام
الاء / يعني هتكون كام يلهواتااااي اتاخرت
كريم بضحك/ خلي بالك انا مدير مش بيرحم البسي بسرعه وتعالي قبل ما اخصملك مرتبك
الاء / انا في الموصلات اصلا خمس دقايق
قفلت الاء ولبست بسرعه وصبحت على امها وابوها وسلمى وبعدين نزلت بسرعه
في الشركه
يارا/ مالك بتنهجي كده ليه
الاء/ اصل اتاخرت وخوفت ل مستر كريم يتعصب عليا
يارا/ ادخليله بقا عشان سأل عليكي
خبطت الاء على باب المكتب وبعدين دخلت
الاء/ اسفه جدا على التأخير بس هخلص كل اللي حضرتك طلبته خلال نص ساعه
كريم/ مالك يا بنتي ينتهجي كده ليه اهدي

 

 

 

 

 

 

الاء/ اي ده انت مش هتهزقني ولا هتخصملي المرتب ولا اي حاجه
كريم بضحك/ لا مش هعمل كل ده
الاء/ شالله يخليك
كريم / يلا خلصي شغلك عشان هنتغدي مع بعض النهارده
الاء بابتسامه / حاضر هخلص شغلي وهجيلك
كريم / ماشي
طلعت الاء عشان تخلص شغلها
كان يوم شغل طويل جدا وتعب
كريم والاء نزلو عشان يتغدو
في المطعم
كريم / عجبتك الشوكلاته
الاء / كانت جميله جداااا شكرا
كريم/سلمي أخبارها اي
الاء بتنهيده/زي ما هيه
كريم/ هي عيد ميلادها مقربش
الاء/ لسه حوالي شهرين بس بتسأل ليه
كريم/ كنت عايز نعملها حفله صغيره كده ممكن نفرفش شويه
الاء /مش عارفه بقا
كريم والاء اتغدو ورجعو على الشغل

 

 

 

 

 

بعد شهرين
عدا شهرين وعدا أحداث وذكريات كتيره
كريم فضل ورا حسام لحد ما سامحو وحسام رجع الشركه تاني
وسلمى بدأت ترضى بالأمر الواقع وورثها كله رجعلها وقربت من أسر بس تعاملهم ديما بحدود وراجح سافر
واحب اقولكوالاء قربت من كريم جداا قربت ليه لدرجه انها بقت تعرف عنه كل حاجه
كريم بقا حاجه مهمه في حياتها بيكلمها كل يوم بليل يفضلو يهزرو ويضحكو كان علطول بيفاجئها بهدايه حلوه جدا علاقتهم كانت لطيفه جدا جدا ولكن اكيد كلكو بتسالو أن الاء قربت من كريم عشان الانتقام ولا عشان مثلا مثلا يعني حبته
في المكتب كان كريم قاعد وباصص لصوره الاء اللي في فونه
كريم/ عدا شهرين في علاقتنا يا الاء وكل يوم بتعلق بيكي اكتر واكتر بشوفك كل يوم في الشركه وبفضل اكلمك طول الليل وبردو بتكوني وحشاني انا عمري ما حبيت زيك، انت قدرتي تعملي اللي كتير مقدرش يعمله وانا بعترف انك غيرتني للأحسن وبعترف لنفسي اني بقيت بعشقك وبموت فيكي ههه حته كمان الوقتي وحشتيني
الاء كان واخده اجازه عشان تعبانه شويه
وكريم قرر انه يزورها ويشوفها
كريم بابتسامه/ اهلا اذيك يا طنط
خديجه بابتسامه/ كويسه يا حبيبي انت عامل اي
كريم/ كله تمام الحمد لله امال الاء فين
خديجه /في البلكونه يا حبيبي مع سلمي ادخل ليها
كريم/حاضر يا طنط

 

 

 

 

جيه يدخل كريم البلكونه ويفاجئ الاء لأنه معرفهاش انه جاي يشوفها
ولكن وقف بصدمه من اللي سمعه كان مبرق عينه مش مصدق
وكان الحديث كالآتي
سلمي/ هتفضلي في اللعبه دي لحد أمته يا الاء
الاء/ مش عارفه
سلمي/ مش عارفه اي انت كان انتقام انك توقعيه في حبك عشان تنقمي لابوكي وكريم فعلا حبك يبقا ليه بقا تفضلي في التمثليه دي أظن أن كفايه لحد كده وكمان اصلا ابوكي رجع الشغل يبقا اي لازمه الموضوع الوقتي عايزه افهم
الاء/ انا بقول بقا كفايه لحد كده بس المشكله اني حبيت
قاطع كلامها صوت كريم
كريم بابتسامه وجع/ برااافو يا الاء برااافو قدرتي تكسبي الرهان بحييكي كان تمثيلك في منتهي الروعه
قدرتي توقعيني في حبك زي ما بتقولي كنت مفكرك بتحبني يا الاء كنت مفكرك مختلفه عن الباقي بس طلعتي بتلعبي بيا وابتسم بسخريه قدرتي تهدمي كبرياء كريم الدمنهوري ووقعتي في حبك بس عايز اسأل سؤال واحد
كريم بزعيق/لييييي؟لييييي يا الاء تعملي فيا كده ان.. انا حبيتك سبتلك نفسي وحبيتك وانت خدعتيني
كانت الاء مبرقه عنيها بصدمه ودموعها بتنزل لوحدها مش عارفه ترد تقول اي هي فعلا غلطانه وندمانه
كريم بوجع/ انت خدعتيني وكسرتيني مش عايز اشوف وشك تاني

 

 

 

 

 

مشي كريم بعصبيه وفتح الباب وقفله جامد طلعت خديجه من المطبخ على صوتهم
خديجه بقلق/ في أي يا بنات
الاء مقضرتش تتحمل اكتر من كده وجرت على اوضتها
سلمي/متقلقيش خلاف بسيط وهيتحل أن شاء الله
دخلت سلمي عند الاء
عند كريم
نزل ركب عربيته وساق بأقصى سرعة عنده وصل بيته وطلع
ومداش فرصه لأي حد يتكلم معاه لأن وشه مش مبشر بالخير ابدا
ساميه بقلق/ يارب استر
طلع كريم اوضته وبص على صورتها الكبيره اللي كان حاطتها في اوضته وراح قطعها بكل قوته
كريم بعصبيه/ ليييييه ليييييه تعملي فيا كده ليييييه
فضل كريم يكسر في كل حاجه في الاوضه لحد ما بقا مفيهاش حاجه سليمه وقف كريم يبص على الاوضه
فجاءه فضل كريم يضحك بهستريه كأنه اتجنن
فضل يضحك كتير وبصوت عالي
قاطع اللحظه الجنوني دي دخول ساميه اللي اتخضت من منظر الاوضه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

تعليق واحد

اترك رد