روايات

رواية معذبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت التاسع عشر

رواية معذبي الجزء التاسع عشر

معذبي
معذبي

رواية معذبي الحلقة التاسعة عشر

نور مشيت بفرحه وهي شايفه هيثم مبسوطه كأن روحه رجعتله
نور شهقت بخضه لما حست بايد حد بتسحبها
نور….ياسين خضيتني حرام عليك
ياسين بحب….الف سلامه عليكي من الخضه يقلب ياسين وحشتيني
نور بخجل….ياسين
ياسين….قلبه
نور….احترم نفسك وبعدين انت بتعمل اي هنا
ياسين….اممم بقي بتخططي من ورايا وجايبه مروة لهيثم مطلعتيش سهله
نور بتوتر…انت عرفت ازاي
ياسين….مش مهم عرفت ازاى بس لو كنتي قولتيلي مكنتش هرفض بالعكس مروة بنتي وهيثم ده اخويا وانا اتمني ليهم الخير
نور بابتسامة….انا مبسوطه جدا علشان اول مرة هيثم يكون فرحان كده
ياسين….هيثم بيعشق يا نور واللي بيعشق هيعمل كل حاجه علشان يحصل علي اللي بيحبه زي ما انا بحبك
نور ضحكت برقه خطفت قلبه….احم شكرا
ياسين….شكرا بس
نور…اه شكرا بس اومال انت عايزني اقول اي
ياسين اتنهد بحب….انتي عارفه اني مش مستني منك اي كلمه كفايه انك معايا
“‏أحبكِ كل يوم ، مرةً أخرى. مثلما تُشرق الشمس في كل يوم، بالطريقة ذاتها، والدفء ذاته”
_____♡_____

 

 

 

 

 

في المستشفى
مالك….يلا علشان تاخدي الدواء
شمس….انت بتعاملني كده ليه
مالك باستغراب….كده ازاي
شمس….بتهتم بيا وانتي متعرفنيش ولا انت بتشفق عليا علشان انت السبب في اللي انا فيه
مالك اتنهد….انا مش بشفق عليكي بس ده واجبي اني اساعدك
شمس….شكرا
مالك….انا عارف انك بتفكري ان النااس كلها وحشه بس لا مش كل النااس وحشه ولا كل الناس ظالمه العالم ده ربنا خلقه فيه الحلو وزي ما فيه الحلو فيه الوحش وزي ما فيه الطيب فيه الشرير
الدنيا مش كلها نعيم احنا هنا مجرد ضيوف وهنرحل النعيم في الاخره
بس انتي اصبري وربنا هيعوضك
شمس بدموع…..انا شفت كتير وتعبت والله تعبت
مالك بحكمه ونبره رجوليه….انتي عارفه سيدنا عمر ابن الخطاب قال اي…
‏يقول عمر بن الخطاب رضي الله عنه:
“لو عرضت الأقدار على الإنسان لأختار القدر الذى أختاره الله له.”
يعني انتي ممكن تكوني اللي عشتيه واالي هتعيشه احسن من حيات غيرك ارضي باللي ربنا كاتبه وقولي الحمد لله على كل حال
شمس….الحمد لله علي كل حال يارب الهمني الصبر
_____♡_____

 

 

 

 

 

عند مروة قاعده علي الرمله وجنبها هيثم وحاطه راسها علي كتفه
هيثم باصص ليها بحب كأنه بيتأملها
مروة بإبتسامة….بتبصلي كده ليه
هيثم ببحه رجوليه….مش قادر انك تبقي جنبي ومبصلكيش
انتي حاجه كبيره اووي في حياتي انتي كل حياتي انا مش قادر اتخيل حياتي من غيرك
مروة بخجل….هيثم انا بحبك
هيثم بص ليها بحب….وهيثم بيعشقك
“ينظُر إليها كما لو أنّه للتّو أبصر”
مروة….انت عارف اول مره شوفتك كان نفسي اعمل ايه
هيثم….اي
مروة….كان نفسي اضربك بجد كنت مستفز
هيثم قرب منها….تضربيني ومستفز
مروة بتوتر وخوف….ها لا انا مش قصدي حاجه انا….
هيثم….انتي اي
مروة….هيثم لو سمحت بقا متوترنيش وبعدين انا اتاخرت ممكن امشي
هيثم….هوصلك

 

 

 

 

 

مروة….لا مش هينفع علشان
قاطعها هيثم….انا قولت كلمه يلا قومي
هيثم قام من مكانه ومد ايده لمروة
اللي حطت ايدها في ايده بحب…مروة شهقت بخضه لما شدها عليه جامد
مروة….هيثم
هيثم…..عيون هيثم وقلب هيثم وحيات هيثم وروحه
مروة ضحكت كأنها طفله
هيثم باصص لابتسامتها بحب ومرة وحده اتكلم بصوت عالي
بحبككك وهفضل احبك لحد اخر لحظه في حياتي انا مش عارف نفسي بعمل اي ولا بقول اي بس اللي عارفه اني بحبك وبعشقك وهفضل اعشقك
مروة بصيت ليه بحب ودموع مهدده بالنزول….انا مش عارفه ازاي مكنتش شايفه حبك انا بحبك يا هيثم بحبك أوي والله
____♡____
سلوي….اه يا واطي بقي بتصورني يا عمر
عمر….انتي مجنونه يا بنتي وبعدين انا معرفش حاجه عن الصور دى
سلوي….يا كداب يا ابو شمس

 

 

 

 

 

عمر برفعه حاجب….حبيبه قلبي والله انتي قررتي تسمي بنتنا شمس ما تجيبي بوسه
سلوي بعصبيه مفرطه….في الجنه ونعيمها…وحدفته بالشنطه
عمر….يبت والله اكسر عضمك اتلمي بقا
سلوي….ماشي ماشي وعلشان تبقي عارف انت مرفوض من دلوقتي
عمر بحده….نعم يروح امك لا بقولك اي انا ممكن اخطفك دلوقتي واتجوزك ولا حد يقدر يمنعني
سلوي….طيب اي ما رايك بقا انب هتخطب لمعتز
عمر….اه يبت الور”مه
سلوي….يعني اي ور”مه
عمر….بشكر فيكي يا روحي
سلوي….مش موضوعنا المهم ابعد عني تمام
عمر ببرود….ابقي اتغطي حلو علشان متحلميش كتير
سلوي….عمرررررر
عمر….قلبه
سلوي بإبتسامة خبيثه….هنتظرك سلام
سلوي مشيت وعمر بص لاثرها باستغراب واتاكد انها ناويه علي حاجه

يتبع…

اترك رد