روايات

رواية احبه ولكني اكابر الفصل السادس 6 بقلم دينا قدري

رواية احبه ولكني اكابر الفصل السادس 6 بقلم دينا قدري

رواية احبه ولكني اكابر البارت السادس

رواية احبه ولكني اكابر الجزء السادس

رواية احبه ولكني اكابر الحلقة السادسة

بعد ما كل واحد راح اوضته
دخلت مريم وماهر اتوضي وصلوا وقعد ماهر يشتغل علي الاب توب بتاعه ومرلم قاعده قصاده علي السرير هو حس انها عايزه تقوله حاجه وقاعده بتفرك في ايديها
ماهر :تعالي يا مريم مالك في اي
مريم :ولا حاجه ي واد عمي بس
ماهر :بس اي ي مريم قولي عايزه اي
مريم :بصراحه انا عايزه اكمل تعليمي وادخل الجامعه ي واد عمي
ماهر :عم تقولي اي احنا معندناش بنات تكمل
مريم :ليه بس يواد عمي
ماهر :اكده وماتفتحيش السيره دي تاني وياله روحي نامي
مريم بزعل :ماشي ي واد عمي ومشت من قدامه وراحت الحمام هو سمع صوتها بتعيط
وبعد شويه طلعت من الحمام
ماهر :كنتي بنعيط ليه ي مريم
مريم :مكنتش بعيط وبعد ازنك عايزه انام تصبح علي خير ي واد عمي
ماهر وانت من اهل الخير ي مريم

 

 

*ماهر كدا كدا هيقدملها في الكليه بس عايز يربيها علي الملح الا حطته في القهوه 😂
تاني يوم
صحت مريم قبل ماهر واتوضت وصلت ونزلت تحت عند خديجه
خديجه :امال فين ماهر ي بتي
مريم :لساته نايم ي امه
خديجه اي دا شكلكوا زعلانين
مريم :ولا زعلانين ولا حاجه ي امه
خديجه :بقي هتخبي عليا برضه ي مريم
مريم: زعقلي ي امه عشان قلتله عايزه اكمل علام
خديجه :لا مكنش لازم ي زعقلك انا هكلمه
مريم :لا ي امه ماتقوليلهوش حاجه
خديجه :ليه بس

 

 

مريم :اكده عشان هو قالي مش عايز اسمع سيره الموضوع دا تاني
خديجه :خلاص يبتي ماتزعليش ويومين اكده يكون نسي وانا اخي سليم يقوله
مريم حضنت خديجه :يخليكي ليا ي امه ويباركلي فيكي
خديجه :انتي بتي ي مريم قبل ماتكوني مرت ولدي
ويلا بينا نحضر الفطور زمانهم نازلين
ودخلت مريم وخديجه حضروا الفطار
ونزل ماهر وسليم
ماهر :صباح الخير ي بوي
سليم :صباح الخير ي ولدي اي اخبار المستشفي وليه بقالك فتره مابتروحش الشركه تبص عليها وعلي الحسابات
ماهر :عندي شويه مشاكل بس يبوي في المستشفي طبعا غير مشاكل مريم
سليم :مالها مريم
ماهر :اصلها نامت معيطه امبارح عشان قولتلها ما فيش كليه
سليم :ليه بس اكده ي ولدي مش كفايه البهدله الا هي شافتها من مرت ابوها وبوها مايعلمش هتيجي عليها انت التاني
ماهر :ي بوي انا هقدملها بس عايزها تتربي شويه عشان يوم ما عملت لينا القهوه حطتلي فيها ملح
سليم بضحك :والله جدعه مريم

 

 

وبعدين اهي شويه عليها ي ماهر ي ولدي
ماهر باس ايد ابوه وقاله حاضر ي بوي
خلصت مريم وخديجه الفطار ورصته هنيه علي السفره
خديجه :يلا ي مريم نادي علي ماهر وعمك عشان الفطور
مريم :معلش ي امه ممكن تنادي عليهم انتي عشان اني ما بكلمش ماهر
خديجه :خلاص خليكي انتي وانا هنادي عليهم
وندهت عليهم خديجه خديجه وقعدوا يفطروا وماهر كل شويه يبص علي مريم وهي باصه في الطبق بتاعها خلصوا اكل وهنيه لمت السفرهوراحت عملت ليهم الشايوطلعته الجنينه ومريم سابتهم وطلعت اوضتها
خديجة:مالك ي ولدي مزعل مرتك ليه
ماهر :مافيش ي امه ماتقلقيش وانا هصالحها
وطلع عند مريم
خبط علي الباب ودخل لقي مريم بتقرأ قرآن
خلثت ولفت لقت ماهر قاعد
ماهر :تعالي ي مريم لسه زعلانه من امبارح
مريم هزت راسها باه

 

 

ماهر :خلاص ي ستي ماتزعليش وطلع من جيبه شوكولاته واداهالها
مريم بفرحة:دي ليا
ماهر :ايوه ليكي
مريم اول مره ي واد عمي تجيبلي حاجه
ماهر :ومش اخر مره ولو سمعتي كلامي عندي ليكي مفاجاه
مريم :مفتجاه اي
ماهر :كيف هتكون مفتجاه لو قلت عليها
مريم بفرحه :ماشي ي واد عمي
وخدها ونزل تحت في الجنينه
اهه ي امه صالحتها ونزلتها معايا اهه
خديجه :عملك حاجه الواد ده
مريم فتحت اديها الا فيها الشكولاته وقالت جابلي شوكولاتة ي امه وقعدوا مبسوطين سوا
في بيت زين والد مريم
حوريه كانت في المطبخ بتحضر الغدل مع ام السعد فجاه وقعت من طولها
ام السعد بصويت الحقيني ي ست ريم الست حوريه وقعت علي الارض
جرت ريم علي المطبخ تشوف امها وبرضه مابتردش جات روان ونقلوها اوضتها وطلبوا الدكتور
تفتكروا حوريه مالها
الجاااي ناااار

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احبه ولكني اكابر)

اترك رد

error: Content is protected !!