روايات

رواية ملاكي الخائف الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

رواية ملاكي الخائف الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

رواية ملاكي الخائف البارت الثالث

رواية ملاكي الخائف الجزء الثالث

رواية ملاكي الخائف الحلقة الثالثة

أسد ضر”ب نسمه بالق”لم بتحط ايديها على وشها و بتعيط و بتوطي راسها
أسد مسكها من شعرها بغضب
أسد بغضب جحيمي :ايه اللي مخرجك في الوقت دا…. ولا انتي ليكي في الشغل الشما’ل…ولا انتي ر”خيصه …..هههههه صحيح هتكون نضيفه لمين يعني…..
نسمه بدموع و خوف:انا انا.. انا مكنش اقصد باسم هو اللي…
أسد اول ما سمع اسمه اتعصب و بقى يشد شعرها بعن’ف
نسمه بدموع وصوت عالي:والنبي يا ابيه سيب شعري والنبي اااهههه
أسد كان هيتكلم لكن تليفونه رن
اسد:الوا… في اي يا دكتوره سلمي
دكتوره سلمي: أسد باشا لو سمحت ممكن تيجي دلوقتي…. محتاجين نقل د”م
أسد بفزع:تالين كويسه؟
دكتوره سلمي:ياريت تيجي دلوقتي… لو سمحت بسرعه
أسد بسرعه جدا داير العربيه
و راح المستشفى و نسمه معه و هي خايفه و بتعيط لكن ساكته
أسد وقف العربيه بسرعه و نزل من العربيه و طلع يجري
نسمه نزلت وراه لكنه كان سريع فاختفي……

 

 

 

 

 

 

 

كانت بتدور عليه وهي خايفه مكنتش عارفه تروح فين
عند اسد
أسد بخوف: في اي؟ تالين كويسه؟
الدكتوره سلمي:للأسف لا وحالتها بتسوء جدا……. ووجودها في المستشفى مالوش لازمه…. البنت محتاجه ترجع البيت و تعيش بين ابوها وامها…..
اسد:طب انتي قالتي انها محتاجه نقل د”م انا جاهز
الدكتوره سلمي: قدرنا نعمل اللزم و على فكره بنتك محتاجه جو البيت والأم لان دي طفله… انا عارفه الظروف لكن تالين محتاجك
اسد: تمام يا دكتوره هي تقدر تخرج أمتي
سلمي :يومين وتقدر تخرج بعد اذنك
أسد واقف أدام اوضه بنته وهو بيفكر في كل اللي حصله
أسد:يارب انا ماليش غيرك ارجوك بلاش تحرمني منها هي كمان يارب
لقى نسمه جايه وبتنهج… بصتله بخوف لكن اطمنت لانه الوحيد اللي تعرفه
أسد بخبث لنفسه : واضح ان حظك هيبقى هباب معايا بس و ماله انا محتاج خد”امه لتالين
قال كلماته وهو بيحط في جيبه بغرور

 

 

 

 

 

نسمه :ممكن تروحني لو سمحت عشان بابا زمانه قلقان عليا
اسد بنبره مخيفه : مش حابه تعرفي اي اللي مستخبيلك
قالها وهو بيقرب وهي بترجع بخوف من نظراته
نسمه :على فكره كدا عيب و مامي قالت إنه مينفعش كده
أسد : هههههه بكرا نشوف الموضوع دا
الدكتور سليم:أسد باشا تالين
أسد بمقاطعه:عرفت…….
الدكتور : على فكره بنتك كويسه لكن
نسمه :بنتك؟؟ انت ازاي!! متجوز
أسد بابتسامه جانبيه :بنتي وانتي هتكوني امها للاسف
نسمه بخوف ودموع : انا عايزه امشي والنبي يا ابيه أسد
اسد بزعيق: مفيش ز”فت و اخرسي بقى
سابها واقفه ودخل اوضه في المستشفي وفيها بنوته جميله جدا نايمه
أسد ابتسم و باس راسها :حبيبه بابا… انتي صاحيه صح

 

 

 

 

 

 

تالين:بابي انت وحثتني اوي…. هي مامي فين مث جيت معاك ليه؟ هي زعلانه مني؟ انا اثفه
أسد بابتسامه :لا يا حببتي انا جبتلك مامي حلوه اوي
تالين بفرحه طفوليه :بجد يا بابي هي فين؟
أسد بص وراه وشاور لنسمه تدخل كانت واقفه بتعيط
تالين:بث دي مث مامي
أسد : دي هتكون مامي حلوه مش كدا
تالين:اه حلوه اوي احلي واحده ثقتها في حياتي كلها…….. بث هي ليه بتعيط؟ انت زعلت مامي…..
أسد بسرعه:لا يا حبيبت قلب بابي
بص لنسمه بنظره مرعبه ووووو
في بيت نسمه
منصور :البت اتاخرت اوي ما تقوم يا ابني تشوف اختك راحت فين؟
باسم بتهكم: ما انت عارف بنتك لكعه
منصور بزعيق :انت اي يا ابني شيطا”ن.. مش كفايه انها هتتجوز واحد أكبر منها و يعلم مخبيلها اي؟
باسم بابتسامه خبيثه:لا ما هي مش هتتجوزه…. في واحد متريش اوي أتقدم لها وانا وفقت و ان كان على الفلوس اللي عليا هدفعاله من مهرها
منصور بصدمه………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاكي الخائف)

اترك رد