روايات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان البارت الثالث عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الجزء الثالث عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة الثالثة عشر

ريسيليا بصدمه وخوف…… اي كيك.
شاهي بصراخ……. انتي اللي موتي بنتي انتي
وضر*بتها بالقلم
كمال…..انتي اتجننتي
شاهي بعصبيه وصراخ…… اتجننت علشان اخد حق بنتي هاااا وبتحامي للهانم ما انت مش همك بنتك يابببيييه بس انا هرفع عليك قضيه وهاخد البنت منك علشان انت مستحيل تكون اب ياكمال
لكن صر*خت باعلي صوت من شده الأ*لم
كمال…..انتي اللي اتجننتي خالص بقا وصلت بيكي الوقا*حة والجش*ع انك تحطي في الأكل س*م اهو طباخ الس*م بيدوق واهو جت في بنتك بس معندكيش دم بتجيبي الغلط علي الغلبانه دي وصر*خت تاني لما مسكها من شعرها وطلعها بره الغرفه
وقفل الباب
هيا من الخارج …..كمال افتح ياكمال انا عاوزة بنتي
كمال من الداخل …..لو فتحت هطلبلك البوليس غوري
نظر كمال الي ريسيليا الواقعه في الأرض تضم نفسها نزل لمستواها واحتضن وجهها بين يده وبدأ يزيل دموعها بشفاتيه ويقبلها بحنيه
كمال باسف……انا اسف اني حطيتك في الموقف دا واسف علي كل حاجه انتي استحملتي كتير وانا بعتذر
ريسيليا ببكاء……طب ليه بيحصلي كده انا ماذتهاش ولا اني اخدت راجل من مراته لا هيا اللي اخدتك مني
كمال بحب…..محدش يقدر يخدني منك يالا ندخل لبيرلي دخلوا جوه
بيرلي…. كنت بتقولها اي

 

 

 

 

 

 

 

 

كمال بضحك….. بقولها محدش يقدر يخدك مني
……وانا يابابي
كمال التفت لها ……اهلا بالطفسه لازم تاكلي اول وحده
بيرلي بطفوليه…..أعمل اي كان طعمها تحفه
يوسف….الف سلامه يابيرلي ياقلبي
بيرلي…..الله يسلمك ياجدو
كريمه……الف سلامه ياروحي
بيرلي…..الله يسلمك يانانا
بيرلي لريسيليا…..سيلو انتي زعلانه مني
ريسيليا مسحت دموعها ووقفت قعدت جمبها علي الفراش …..لا ياقلبي مبزعلش منك
كمال بمرح ……شاطره بس تزعلي مني
عدا ساعتين او اكثر وطلعوا من المستشفي
يوسف….. كمال كده كتير احنا لازم نرجع
كمال بتفكير….. طب بيرلي انتي تقدري تسافري ولا تعبانه
بيرلي….. لا يابابي عادي
كمال…… طب انا هحجر طياران وخلاص
وبالفعل حجز كمال
بيرلي….. بابي حجزت لمامي
نظر كمال الي ريسيليا باسف…… اه يابيرلي سيلو تعالي نجهز الشنط
ريسيليا…. تمام
طلعوا الجناح
دخلت ريسيليا غرفه الملابس طلعت حقيبه السفر
وبدات تحط البچامات بتعتها
طلع كمال قميص من الحرير بحمالات رفيعه مفتوح من احد الجانبي لونه لافندر

 

 

 

 

 

 

 

 

كمال بغمزه….. طب مش هتاخدي من دا اصل هعمل فرح هناك وهصرف واكلف مش ادلع بالمره
ريسيليا بخجل….. بطل بقا قله ادب اطلع بره
كمال….. لسه زعلانه ياسيلو دا انا هعملك فرح متعملش في الصعيد كلاته
ريسيليا بضحك…… كلاته
كمال…. وه هتتمجلسي عليا
ريسيليا….. يعني اي
كمال….. هتسخري مني
ريسيليا تنهدت قائله ……كمال انا مش مرتاحه لشاهي
كمال….. نهايتها قربت
ريسيليا….. جهز لبسك يالا انا مش عارفه اجيب اي
كمال….. ولا حاجه ياروحي لبسك الطبيعي وحطي عبايات بيتي علشان تكوني براحتك لو مفيش نشتري
ريسيليا….. لا في الحمد لله يالا هدخل اخد شاور
كمال…… سيلو عاملك مفاجاه تقبليها
ريسيليا بحماس…. اه فين
كمال……. بصي عند شنطه علي السرير فا انا هنزل تحت لو عجبتك البسيها وتنزلي بيها
ريسيليا باستغراب….. ماشي
نزل كمال وريسيليا متحمسه للهديه
فتحت الشنطه وانبهرت بالهديه وكانت عباره عن ادناء لونه لافندر ومعاه جوانتي ونقاب ابيض
دمعت عيونها من جمالهم وانها كان نفسها تلبسه بس خايفه من رد فعل كمال
كانت بتجري في الجناح وتتنطت زي الاطفال اللي فرحانه بلبس العيد الجديد
دخلت المرحاض اخدت شاور وطلعت لبست وجهزت بس سابت النقاب وطلعت
ريسيليا….. كمال كمال كماااال.
كمال من تحت….. ايوه.
ريسيليا…… ممكن دقيقه
كمال…. عن اذنكوا

 

 

 

 

 

 

طلع كمال وكانت جاهزه بس بالخمار
كمال بتوتر….. لو مش موافقه عادي والله معنديش مشكله
رفعت ابهامها علي شفتيه لتوقفه عن الكلام.
ريسيليا بهدوء….. انا نديت عليك علشان عاوزه انت تلبسهولي
كمال… بجد
ريسيليا…… اه عاوزه انت اول واحد تشوفني بيه والبسه من ايدك انت
كمال….. طب تعالي
وقفوا اما المرايا واخد النقاب وبدا يلبسه ليها
ويعدله علي قد ما يقدر
لفت ليه…… هااا شكلي حلو
كمال بانبهار…… حوريه من الجنه النقاب زادك جمال فوق جمال
ريسيليا حضنته….. شكرا يابابي
ضمها لحضنه وقبلها من راسها…… روح قلب بابي وعمره كله شكلك جميل اوي اللهم بارك
كمال….. هلبس وننزل كله جهز
خلص كمال ونزلوا وباركوا ليها علي النقاب غير شاهي اللي متغاظه من حبهم ليها علي عكسها خالص
وبعد وقت طويل وصلوا الصعيد وتعال اصوات الطبول والزغاريط وضر*ب الن*ار
خبت ريسيليا وجهها في صدره خوفا من صوت الطلقات ومسكت بيري في رجله
كمال…… اي انتوا الاتنين متخافوش
ريسيليا افتكرت مشهد ضر*ب الن*ار لما اتصابت وبدات تصرخ
كمال بقلق…. ريسيليا مالك
ريسيليا بخوف وهستريه….. هيمو*توك ياكمال…. هيمو*توك
كمال بصوت عالي….. باس بطلوا ضر*ب شال ريسيليا ودخل بيها جوه
طلع بيها علي الجناح الخاص بيه
سطحها علي الفراش وفك النقاب كان وجهها اصبغ بالون الاحمر وعيونها ورامه من كثره البكاء وتردد كلمه واحده…. هيمو*توك ياكمال

 

 

 

 

 

 

 

كمال مسك اديها يطمنها….. ريسيليا…. حبيبتي ياروحي انا معاكي متخافيش ياعمري…. سيلو….
ريسيليا بدات كلمات كمال تهديها وفاقت…؛ كمال
كمال حضنها بتملك….. قلب كمال
ريسيليا بدموع…. انا اسفه بس صوت ضرب الن*ار ذكرني بالقديم.
كمال….. كده ياسيلو تقلقيني عليكي ياعمري
ريسيليا ببراءه….. اسفه
كمال….. بهزر معاكي ياروحي متتاسفيش تعالي بقا في شويه فطير تحت تحفه قبل ما بيرلي تخلص عليهم
ريسيليا بحماس…. الله بحبه اوي
كمال….. طب اغير ونزل ولا حبه تنزلي لوحدك
ريسيليا بخوف….. لا هنزل معاك
كمال حب يطمنها…… سيلوا المكان هنا امان عن القاهره بكتير متخافيش ياروحي
ريسيليا….. مش خايفه بس ننزل سوا
كمال….. ماشي
ريسيليا…. اطلع ليك هدوم
كمال…… الشنط لسه في العربيه هلبس من هنا وخلاص
ريسيليا….. تمام
دخل كمال اخد شاور وبدل ملابسه لجلباب صعيدي وتحته قفطان ابيض والجلباب لونه اسود
وطلع
ريسيليا بانبهار…… واوووو اي دا
كمال بغمزه…… مز في الصعيدي صح
ريسيليا يتوهان…… اوي اوي
كمال اقترب وامسكها من خصرها بتملك واحب ان يتذوق شهد شفاتيها وقبلها بنهم شديد ونعوميه كانه ينسي الدنيا وما فيها امامها

 

 

 

 

 

 

 

ابتعد ليقول….. يااااه سكر
ضربته بخفه في صدره…… عارفه خ*مر حلال
ريسيليا….. هو في خم*ر حلال
كمال. ….. اه الشفايف القمر دي
ريسيليا…… يالا ننزل
قبل باطن يديها قائلا….. يالا ياست البنات
نزلوا تحت جريت بيرلي علي ريسيليا….. سيلو انتي كويسه
ريسيليا بابتسامه جميله…… اه ياقلبي كويسه
كريمه…… تعالي يابتي
قعدت ريسيليا قد اي عيله جميله وحنينه محستش انها غريبه عنها
لكن قاطعهم دخول فتاه تركض باتجاه كمال
الفتاه…… كمال كيفك اتوحشتك جوي جوي
كمال ….. بخير يابت عمي كيفك
الفتاه….. بخير اما شوفتك
ريسيليا بغيره….. مش تعرفنا
الفتاه تدعي مريم…… اني بنت عمه وانتي
ريسيليا تشبكت في يد كمال قائله….. انا مراته
مريم…… يامري
ريسيليا…… يامري دي حاجه وحشه.
كمال كتم ضحكته قائلا…… يعني يالهوي
ريسيليا….. يالهوي ليه يا ختي هو انا بقولك اتطلقك بقولك مراااااته واللي علي الكرسي هناك دي بنته
مريم….. بنته كيف
ريسيليا….. من مراته الاولي اللي في كرسي جمبها
مريم…… مفهاش مشكله اتجوز التانيه وفاضل بنت عمه اوله بيها يبقا التالته
كمال….. ياجماعه حرام هو مفيش ذكر في العيله دي حد عنده عرايس تاني
الخدامه….. انا يسي كمال بتي وحيده
ريسيليا…… يامري يامري عاوزين تخدو الراجل مني ارفع ايدك
رفع كمال ايده

 

 

 

 

 

 

 

ريسيليا….. في هنا دبله وحده بتاعتي اللي جدعه فيكوا تحط دبلتها
وقعدت تاكل
مريم بضحك….. لا لا مش قادره بمووووت
كمال…… تمثيلك روعه يابت مش كنتي دخلتي مسرح بدل الفنون
مريم….. نعمل اي ياخويا بچا انا مريم بنت عم كمال وهو يعتبر اخويا الكبير
ريسيليا….. يعني مش بتحبيه وتخديه مني
مريم…. لاوالله
ريسيليا…… خلاص صدقت
مريم…… اي دا شاهي عاش من شافك رجعتي للبلد البيئه والفالجر ليه
شاهي…… علشان مسبش بنتي
مريم….. عليا برده
مريم لكمال….. بس اي النظام

 

 

 

 

 

 

كمال بعدم فهم…. نظام اي يابت
مريم…… عندم المتبر*جه والمحتشمه ناوي علي اي تاني
كمال….. ناوي افتح كبار*يه اتهدي يابت
مريم….. اله وانا مالي يالمبي
كمال…… شكل ايدي وحشتك
مريم….. لا ياكبير تسلم
ضحكت ريسيليا علي كلامهم سوا
بيرلي….. بابي
كمال….. نعم ياروحي
بيرلي…… عاوزه انام
يوسف….. تعالي ياقلب جدك معايا
كمال…… روحي مع جدو
كمال…… تحبي نطلع نتمشي شويه
ريسيليا….. اه يالا بينا
كمال….. عن اذنك ياامي
كريمه….. اذنك معاك ياولدي
كمال….. هطلع اجيب حاجه من فوق
طلع كمال لكن سمع صراخ ريسيليا
ريسيليا…… ااااااه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غيرت حياة الشيطان)

اترك رد