روايات

رواية غدر الصحاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب البارت الخامس عشر

رواية غدر الصحاب الجزء الخامس عشر

رواية غدر الصحاب الحلقة الخامسة عشر

تدخل ناديه اي اللي بيحصل هنا ده
مراد.. اهلا ناديه هانم كل ده وهو ماسك ايد نور ولسه في حضنو ونور بتحاول تبعدو بس هو مش بيتحرك
نور.. مراد ارجكو سبني مش هينفع كدا كل ده بصوت همس وناديه هتموت من الغيظ منهم
ناديه.. بغير ادراك مش دي البنت اللي خانتك وكنت عايزه تلبسك عي وفجأه تاخد بالها من الكلام وتسكت
مراد.. بتضيق عين لا ثواني بس انتي عرفتي منين
ناديه.. برتباك هكون عرفت منين اكيد مروان
ونور تبعد عن مراد وتيجي تخرج تقوم ناديه ماسكه ايدها بصوت همس الحساب هيبدأ نور بنظره تحدي لا حسابك خلص حسابي انا اللي هيبدأ ونشوف مين هيضحك في الاخر ناديه تبص لنور اوي ازاي دي البنت اللي من كلمه تعيط ازاي بقيت كدا وتضحك نور على شكل ناديه ضحكت استهزاء تقوم ناديه ترفع ايدها تلقى مراد يمسك ايدها لو كانت اتعملت كنتي هتدفعي التمن غالي اخرجي يا نور
مراد يرمي ايد ناديه انتي كنتي هتعملي اي
ناديه.. بعصبيه انت مجنون بتمسك ايدي علشان دي انا هوريك هعمل فيها أي ولازم تمشي البنت دي من هنا
مراد.. والواضح ان انتي في الشركه بتاعتي يعني ملكيش حق تقولي مين يعود ومين يمشي ناديه بعصبيه من مراد والحلو قالت ليك على ابنك
مراد.. بصدمه اي ابني انا انتي كدابه

 

 

 

 

 

 

 

ناديه.. لا مش كدابه خد شوف وتطلع فديو لنور وهي على الأرض بتاخد الفلوس وتشغل المسجل اللي نور سجلتو
مراد.. بصدمه يمسك دماغو لا ويفضل يكسر كل حاجه قدامو لالالالالالا وتخرج ناديه بضحكت شماته وتقول كدا اللعب احلو
مراد. بصوت عالي نوررررر تيجي نور جاري اي في اي وتلقى ايد مراد متعوره تمسك ايدو في اي مالك يرمي ايدو منها ويمسك نور من شعرها انتي اي حرام عليكي كل مره الضربه تكون أقوى ليه عايزه تعملي فيا اي تاني ليه كدا ارحمني انا بحبك وفي الاخر يكون عندي ابن وفي مدرسه داخليه وبعده عني ليه كدا
نور.. بوجع من مسكته مراد ومن كلامو وصدمه وخوف من أن هو عرف بموضوع يوسف تكلم بدموع صدقني غضب عني
انت مش فاهم حاجة اسمعني بلاش كل مره تسمع صوت نفسك بس حرام عليك
مراد.. اسمع اي ان انتي بعتي ابنك بفلوس اسمع اي مش ديه انتي ويطلع الفديو من التليفون نور بصدمه لا مش صح الموضوع مش كدا اسمعني علشان خاطري وحيات يوسف مش كدا مراد. وكمان يوسف لا مخلصه اوي سمتي نفس الاسم اللي تفقنا عليه اسمعي يا نور انت اكتفيت منك واظن ٥سنين ابني بعيد عني كتير كافيه عليكي كدا
نور بهستريا لا يا مراد كلو الا ابني دانا اخد روحك فيها
مراد.. بوجع ما انت فعلا وخده روحي انا جسم بس على الأرض انما قلبي وروحي ماتو من عميليك
يرفع سماعه التليفون الو هديك عنوان تروح تيجب منو ولد، ٥سنين اسمو يوسف
الشخص.. تمام يا فندم
نور.. لا لالا يا مراد عقبني انا ابني لا علشان خاطر مامتك مش بتقولي انك بتحبها
مراد بهستريا وجنون امي اسكتي مش طلعت اوسخ منك وهي كمان خاينه

 

 

 

 

 

نور.. بدموع وزعيق بلاش ابني هتندم على كل ده وهيجي يوم مش هينفع اسمحك بي صدقني
مراد.. واحده رخيصه زيك متكلمش
نور.. بنظره اول مره تبصها لمراد هتندم
مراد.. يوجعو اوي بصت نور وفعلا يخاف يوم يندم بس يفتكر ابنو ويتعصب زياده
تليفون يرن الو
الشخص مش موجود يا فندم
مراد يقفل ويتجنن اكتر لالا ابني فين وكل كلامه بضرب نور وهو مش شايف انها هتموت في ايدو
وفجأه مراد يفوق على نور ساكته ينزل نور قومي علشان خاطري بلاش تمثيل ويفضل يفوق فيها بس هي مش بتحرك
عند محمد ومريم
هيفضل يوسف هنا
محمد.. ده لازم يحصل مراد مش هيسكت وممكن يساوم نور عليه
مريم.. انا مش مرتاحه حاسه نور مش كويسه
محمد.. ولا انا ربنا يستر انا ممكن اخد يوسف عندي اي رايك
مريم.. عندك فين
محمد برتباك في البيت عندي هيخدو بالهم منو اكتر
مريم طيب خدو اعقبال ما اشوف نور فين

 

 

 

 

 

 

يروح محمد بيوسف عند امو اول اما يدخل انتي فين يا ست الكل
تعال يا حبيبي انا هنا، يدخل محمد وفي ايدو يوسف
ماما ده يوسف ابن نور هيعود هنا علشان شكل مراد شك فينا امو تمسك يوسف وهو يكون بيعيط اهدي يا حبيبي اهدي يا مازن يا حبيبي
محمد.. ماما ده يوسف ترد لا ده مازن بص شبه مازن اخوك اوي وطلع صوره محمد بصدمه ازاي ده نفس الشكل
عند نور تفوق وتلقى مراد أعقد بكل برود اهلا اخيرا فوقتي
نور.. مراد ابني مين ابوس رجلك
مراد.. ببرود ابنك معايا عايزه تشوفي ابنك هيجي الماذون وتقولي موافقه علشان اربيكي وانتي مراتي علشان اعلم محمد، ان مش انا اللي يتاخد مني حاجة
نور بصدمه هتجوزني علشان كدا
مراد اه طبعا انتي هتكون زي اي حاجه في البيت وأقل من الخدمه كمان
نور في نفسها اومال فكره اي يا نور انو بيحبك مثلا فوقي ده مراد تاني غير اللي تعرفيه
ويدخل الماذون والشهود
الماذون مواقفه يا نور،
نور…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غدر الصحاب)

اترك رد

error: Content is protected !!