روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت الحادي والعشرون

رواية عشق اللؤلؤ الجزء الحادي والعشرون

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة الحادية والعشرون

عند أسر
دخل أسر المخزن عند راجح
وكان رجاله أسر عمله معاه الواجب
أسر باستفزاز / اخبارك اي يا راجح وحشتني
راجح بتعب / ابوس ايدك ارحمني انا تعبت وهعمل كل اللي انت عايزه بس ارحمني
أسر / يعني رجعت لعقلك وهتعمل اللي قولت عليه
راجح فضل يكح جامد من كتر التعب والضرب
راجح / هعمل اللي انت عايزه هطلقها وهرجعلها كل فلوسها بس سبيني بقا انا مبقاش فيا حته سليمه
أسر / مالك خرع كده ليه ده احنا لسه بنسخن بس
راجح / ابوس ايدك انا هعملك كل اللي انت عايزه وهسيبلكو البلد وهمشي
أسر / ماشي لو عملت كل اللي طلبته منك هسيبك تسافر وتكون حر لنفسك إنما بقا أو فكرت تلعب بديله
قاطعه راجح
راحه بتعب / مش هعمل حاجه تاني انا هسافر ومش هرجع مصر اساسا
أسر بابتسامه / لاء تعجبني يا راجح بتسمع الكلام
عند الاء
كانو كلهم متجمعين في الصاله بيتفرجو على التلفزيون
وقاطعهم صوت خبط على الباب

 

 

 

 

 

 

حسام / خليكم انا اللي هفتح
فتح حسام ولقي أسر
أسر / اسف جدا اني جيت من غير ميعاد بس انا عايزك في موضوع مهم
حسام / اتفضل يا ابني هنتكلم على الباب ولا اي
ايو / بس انا معايا حد
حسام بعدم فهم / حد مين
دخل أسر راجح
الكل شاف منظر راجح وكانو مصدومين
جرت عليه سلمي بدموع
سلمي / اي إللي حصلك ده
فضل أسر باصص ليها بصدمه مش مصدق ان بعد اللي راجح عمله فيها ومازالت بتخاف عليه وبتحبه مش مصدق مصدوووم
*معزور ما انت متعرفش لما البنت بتحب من قلبها بيحصل فيها أي، مهما حصل مش بتقدر تنسى اللي حبته بسهوله *
راجح بتعب / انت طالق طالق طالق
وقفت سلمي ل ثواني تستوعب اللي حصل واللي سمعته
وفجاءه ضربته قلم قوي جدا
سلمي بصوت عالي ووجع / لحد النهارده كنت مستنياك انك تيجي تبرر اللي عملته، كنت مستنياك تيجي تقولي متصدقيش اللي بيقولو عليا وانا بحبك، كنت مستنياك ترجعلي وتقولي أن كل ده كان حلم، كنت مستنياك تقول للناس كلها انك بتحبني وعمرك ما هتعمل اللي بيقولو ده، كنت مستنياك كل يوم يا راجح كنت ببرر ليك كل حاجه
بس انت طلعت حق*يييير وز*باله طلعت از*بل انسان شوفته ف حياتي

 

 

 

 

 

 

وكملت بوجع زي ما كنت مفكراك احسن انسان شوفته ف حياتي
اطلع برا حياتي من النهارده وانت ملكش مكان جوايا لأن انت كسرتني واللي اتكسر مش بيتصلح يا ابن عمي
بص ليها راجح نظره ندم وبعدين اخد بعضه ومشى
سلمي بابتسامه وجع ودموع محبوسه /انتو بتبصولي كده ليه محلصش حاجه لكل ده كل حاجه هتبقي تمااام كله هيكون حلو وانا حلوه كويسه
سابتهم سلمي ودخلت الاوضه
وكان أسر صعبان عليه سلمي جدا لكن ما باليد حيلة
جت الاء تدخل ل سلمي
حسام بهدوء / سبيها الوقتي يا حبيتي سبيها لوحدها
الاء بحزن / حاضر يا بابا
حسام / انت وصلت ل راجح ازاي يابني
قعد أسر وحكي ليهم كل حاجه
خديجه / لا حول ولا قوة الا بالله ربنا يريح قلبك يا ضنايا
حسام / تعبناك معانا يابني
أسر باحترام / تعبك راحه يا حسام بيه هستادن انا بقا
خديجه وحسام / اتفضل يابني
قامت الاء عشان توصل أسر
الاء بهدوء / انت عملت كده ليه يا أسر لسه سعدتها

 

 

 

 

أسر بحيره / والله مش عارف ليه ساعدتها بس انا مبسوط جدا أن حقها رجعلها
الاء / كده بس
أسر / اه بس يا الاء يلا سلام هشوفك بكرا في الشركه
نزل أسر بسرعه قبل ما الاء تكشفه
الاء / متأكده انك هتحبها يا أسر بس انت بتكابر نظرتك ليها مش نظره عاديه بس ياريت تفوق قبل فوات الأوان
بعد نص ساعه فون الاء رن وكان كريم
كريم / لوءا اي اخبارك
الاء / كويسه الحمد لله
كريم / اي مال صوتك
الاء بزعل / موضوع سلمي مزعلني جدا يا كريم
كريم / اه أسر حكالي
الاء / صعبانه عليا جدا عايزه انسيها كل ده بس عارفه ان الموضوع مش سهل
كريم / سبيها على الله والايام بتنسي
الاء / يارب تقدر تنساه وتلاقي اللي يحبها ويقدرها
كريم /امين يارب بقولك يا الاء اطلعي البلكونه كده
الاء / ليه

 

 

 

 

كريم / اطلعي بس وانت هتعرفي
طلعت الاء البلكونه واتفجاءت ب كريم تحت البيت
الاء بصدمة / اي إللي جابك الوقتي
كريم / كنت بجيب شيكولاته ل ملك وقولت اجبلك معايا يلا نزلي السبت وخوديهم
الاء بفرحه / حاضر
نزلت الاء السبت وأخدت الشيكولاتة
كريم / يلا تصبحي على خير
الاء / وانت من اهل الخير
دخلت الاء وشافت الشيكولاته وكانت أنواع كتيره جدا وكلهم حلوين كانت مبسوطه جدا
عند كريم
ساميه / كنت فين يا حبيبي
كريم / كنت مع الاء يا ماما
ساميه بفرحه / ماشي يا حبيبي تصبح على خير
كريم / وانت من اهل الخير يا حبيبتي
طلعت ساميه وهي مبسوطه جدا واتاكدت أن الاء عملت اللي كتير مقدرش يعمله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

تعليق واحد

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: