روايات

رواية حلم الملاك 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 الفصل السابع عشر 17 بقلم رنا سعيد

رواية حلم الملاك 2 البارت السابع عشر

رواية حلم الملاك 2 الجزء السابع عشر

رواية حلم الملاك 2 الحلقة السابعة عشر

فرح وبتقدم ليهم العصير وهي منزلها عينه في الارض وبتقدم العصير لي مروان فجاء بترفع عينه لي جتالها صدمه وكوبايته العصير ادلقت علي مروان
مروان بعصبيه:اي الانتي عملتي دها انتي غب’يه وكمان مش بتشوفي
فرح بخوف:اانا ااسفه م مكنش قصدي والله
ملاك:خلاص يبنتي حصل خير
سهيله:فرح خدي وعرفي فين مكان الحمام وانت ياحبيبي ادخل نظف لبسك
فرح:حاضر يلا ياحضرت الظابط
مروان ومشي معها
فرح:اتفضل ادخل
مروان داخل ونظف لبسوا وطلع
فرح:مروان ممكن السؤال
مروان:اتفضلي
فرح:هو انت جاي هنا ليه اصل انت ولا مره جت عندنا خلاص
مروان:بجد متعرفيش جاي ليه
فرح:اها والله معرفش
مروان:طب يلا اطلعي وانتي هتعرفي انا جاي ليه
فرح:امممم
مروان وفرح طلعوا برا

 

 

 

 

 

عمر:يلا ياحضرت الشيخ اكتب
فرح بستغرب: بابا هيكتب ازي والعريس مش موجود
نور:عمر هي متعرفش مين العريس ولا اي
عمر:لامتعرفش اصلها كانت رافضه حتي تسمع مين العريس
فرح:انا مش فاهمه حاجه
سهيله:حبيبتي عريسك اهو واقف جمبيكي
فرح ببص حوليها:فين دها انا الاجمبي مروان بس
فجاء فهمت اقصدهم اي اااي مروان هو العريس لا لا مش مصدقه فجاء ضحكت انتوا بتهزروا صح هههههههه لو بتهزروا بلاش الهزار البايخه دها بالله عليكم
عمر بعصبيه:لا مش بنهزار ويلا اكتب ياحضرت الشيخ
والماذون كتب كتابهم
المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في الخير
الجميع باركوا ليهم
وفرح مشيت مع مروان وبعد فتره وصلوا القصر
وكان مفهوش حد لانهم كلهم كانوا في حفله زين
ومروان طلع فوق هو و فرح وداخلها الغرفه ونزل تحت
فرح واقفت قدام المريا وتايهه وخايفه احسن ماتكون في حلم وتاصحه منه
فرح بتفكير:بجد انا فرحانه اووي يعني كده مروان بيحبني يس يس
فجاء الباب اتفتح وكان مروان

 

 

 

 

 

مروان:بصي اسمعي يابنت الناس
فرح ببتسامه:نعم
مروان:اولا مفيش ليله داخله النهارده تمام
فرح ببتسامه:تمام
مروان:ثانيا جوزانا هيكون علي الورق فقط
فرح بعدم فهم:ازي مش فاهمه
مروان:يعني هنعيش زاي الاخوات
فرح بصدمه:زاي الاخوات
مروان:ايوه عندك مانع
فرح:اومال انت مجوزيني ليه يامروان دام هنعيش زاي الاخوات فاهمني ليه هو انت مش مجوزبني عشان بتحبيني
مروان بضحكه سخريه:ههههههههه حب هههههههههه وكمان احبك انتي هههههههههههههه ضحكتني والله ههههههه
فرح بوجع وبعصبيه:اومال مجوزيني ليه فاهمني يامروان
مروان قام من علي الاريكه وضربها بالق’لم باقص قوته ومسكها من شعرها:بصي بقا ياحلوها مجوزك ليه عشان صعبتي علي ابويا لما جالك الراجل العجوز الابوكي كان عايز يجوزهولك فاابويا قال لاابوكي ميوافقش وهيجوزوا واحد مننا فابوكي وافق علي كده فاابويا جه وقالي ان اجوزك عشان مينفعش ادم يجوزك عشان لسه بيدرس فامفيش حل غير ان اجوزك عشان مصغرش كلمت ابويا قدام ابوكي فهمتي ياحلوها يعني مش مجوزك عشان جمالك وانتي اصلا مفكيش ريحته الجمال حتي ولا عشان بحبك زاي ماكنتي فاهمه تعرفي الانتي اكتر واحده في الكون انا بكرها انا بكرهك يافرح بكرهك تعرفي ليه عشان لو مجوزتكيش دلوقتي كنت خطبت البنت الابحبها وكانت هي دلوقتي الامكانك كنت منتظر انك انتي متوافقيش عليها لما تعرفي الانا العريس بس اظهر انك بتموتي في دبدبي وبعد صوتك الحلو دها ميعلش عليه فاهمه
فرح بوجع من كلامه وخصوصا لما عرفت انه بيحب بنت غيرها:طب سيب شعري بترجك سيبوا انت بتوجعني حرام عليك
مروان سيبها وداخل الحمام وهي اعقدت في الارض وفضلت تبكي بصوت منخفض عشان ميسمعش

 

 

 

 

 

في مكان اخر
في حفلة زين
عدي:بس اي الحلاوه وشيك دي
هند:مرسي ياعدي
عدي:مفيش مرسي بينا ياحبيبتي
هند:اممممم
فجاء زينب جاي عليهم
زينب:اخرت عليكم مش كده
عدي وبيعمل نفسه بيكلم في تليفون وببص علي زينب:بتوحشني والله ياصحبي اووي لما بتغيب عليه انت تعرف لما بتبعد عني ثانيه بموت فيها والله
وغمز لي زينب
زينب فهمتوا انه بيلقح عليها وكتمت ضحكتها
في مكان اخر
ريتاج:تشرب كاس معايا
ادم:لا لا مابشربش
ريتاج:ليه

 

 

 

 

ادم:حرام شرب الخمره
ريتاج:طب جرب كاس بس عشان خاطري
ادم:مش هقدر بجد
ريتاج بزعل:ماشي ياادم براحتك
ادم:خلاص متزعليش هاتيلي كاس ياعم
والرجل جبلوا كاس واعقد يشرب كاس وراها كاس لحد مسكر خلاص
ادم بسكريه:طب تصدقي البتاعه دها طعمه حلو بس انتي حلوه كده ليه ماتيجي اقولك كلمه كده سر بعيد عن الناس دي
ريتاج بضحكه ميصه:يلا
ريتاج خدت ادم وماشيين يطلعوا علي غرفه بس حد ناده علي ادم
:ادم رايح فين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حلم الملاك 2)

اترك رد