روايات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثاني عشر 12 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان البارت الثاني عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الجزء الثاني عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة الثانية عشر

شاهي بسخريه….. هيجي منين اب وام وهيا تربيه ملاجئ
يوسف…………….. الكلام دا صوح ياكمال
كمال…. ايوه صح انا كدبت لما قولت ليكوا اتعرفت عليها ازاي بس فعلا هيا من ملاجئ بس بنت اصول احسن من بتاعت بابي ومامي اللي مصنتش العيش والملح ولا اي ياشاهي
شاهي…… انت هتساويني انا بيها
كمال بعصبيه……انتي اصلا متتساويش بيها هيا عاليه اوي اوي عنك فرق بين السما والأرض.
شاهي بعصبيه….. بس دي تريه شوارع وملاجئ
ريسيليا بصراخ…… بس بقا اي انا تربيه شوارع وملاجي طيب يعني انا مش متربيه
وفاجاه صرخت شاهي من شده القلم
شاهي….. انتي تضربيني يازبا*له
ريسيليا بعصبيه…… ياداده
الداده….. نعم يابنتي
ريسيليا…. خدي بيرلي لفوق فورا

 

 

 

 

 

 

 

طلعت بيرلي قربت ريسيليا من شاهي…… انازباله صح وشدتها من شعرها بقوه وقعتها في الارض….. اعمل فيكي اي دخلتك بيتي وقولتلي عاوزه اتجوز كمال علشان ترضي ان بنته تكون معاه….. اي الغ*ل والح*قد اللي جواكي دا مش خايفه علي بنتك دا انتي وحده زبا*له
شاهي با*لم…… اوعي ياحيو*انه….. كماال الحقني
كمال ببرود…. خناقه حريم مليش فيها وانتي غلطي ومراتي بتاخد حقها
ريسيليا….. هتقعدي هنا يبقا بسكات مش عاوزه يبقا تغوري من هنا
شااهي بقوه مصتنعه…… همشي واخد بنتي
ريسيليا….. بنت مين ياام بنت بنتك اللي بعتيها باتنين مليون جنيه دا انتي كلبه فلوس ورمتها علي الارض وطلعت
نظرت في عيون الجميع لا يوجد غير نظره اشمئزاز واستحقار احرجت بشده وطلعت علي غرفتها.
كريمه…… والله بت جدعه عملت اللي محدش عمله
كمال….. جدعه مين انا هطلع هلاقيها بتعيط
يوسف بزهول…… ازاي
كمال….. ريسيليا قدامكوا تحسها قويه ومش هممها حد بس لوحدنا بتكون عامله زي البيبي تقريبا اضعف من بيرلي عن اذنكوا هطلع اشوفها
طلع كمال الجناح وكانت ريسيليا نايمه علي الفراش ودافنه راسها في الوساده
رفعت وججها نظرت اليه وعيونها حمرا من البكاء
كمال…… تعالي هنا
قامت وقفت امامه كا الطفله المذنبه التي سوف تستلقي عقابا من والدها
كمال….. انتي بتعيطي ليه هااا اي اللي حصل علشان تعيطي مش غلط انك تعيطي بس ليه وانتي معملتيش حاجه
ريسيليا بحزن….. يعني انت مش هتزعل مني
كمال….. انتي لسه مش عارفاني بعد كل دا في اي بقا

 

 

 

 

 

 

 

ريسيليا….. انت هتزعقلي ولا اي
كمال بعصبيه….. واكسر رقبتك كمان
ريسيليا…… ليه عبده عندك
كمال….. الله الله القطه طلع لها صوت
ريسيليا….. وبتعرف تخربش كمان
اقترب كمال منها وهي تنظر اليه بتوتر غلقت عينها في اعتقادها انه سيقبلها
كمال…… انتي فاكره اي ياروحي دا في حاجة علي الحجاب وسبها ودخل المرحاض
ريسيليا بغيظ….. ماشي ياكمال
دخلت ريسيليا غرفه الملابس طلعت جيبه لونها ابيض وقميص رمادي وخمار وشوز وطلعت كان كمال خارج من المرحاض
عقد حاجبه باستغراب…… انتي راحه فين
ريسيليا…….. عاوزه انزل دلوقتي حالا
كمال باستغراب…… تنزلي فين وهو مفيش اذن راجل هنا ولا جنابك نازله لوحدك
دمعت عيونها…… انا…. عاوزه امشي من البيت
كمال…… طب اي اللي حصل
ريسيليابرجاء وصوت عالي …… لو سمحت عاااااوزززززز امشييييي
كمال…… خلاص اهدي اهدي
ريسيليا ببكاء وهستريه….. مشيني من هنا لو سمحت.
كمال……. حاضر حاضر
دخل كمال بسرعه لبس وطلع
كمال…… يالا

 

 

 

 

 

نزلت ريسيليا سريعا دون رد ونزلت طلعت علي الچراج بسرعه
يوسف….. مالها يابني
كمال……. معرفش يابوي فاجاه اكده.
نزله شاهي علي السلم….. دي بتدلع
كمال بعصبيه…. واقسم بالله لو سمعت صوتك لاخرسك سااامعه وطلع بره
كانت ريسيليا قعده في العربيه ركب ودور العربيه….. علي فين
ريسيليا بخنقه….. اي حتي مش عاوزه افصل هنا
طلع كمال كافيه علي النيل وطول الطريق ريسيليا لم تنطق بكلمه
كمال…… تشربي اي
ريسيليا….. قهوه ساده
كمال بمرح….. ياساتر
كمال للجرسون…… اتنين ليمون لو سمحت
ريسيليا…… انا قولت قهوه
كمال….. وانا قولت ليمون وخلاص…. مالك ياست البنات
ريسيليا بدموع وبكاء….. هو انا وحشه ياكمال
كمال وقفت وقعد جمبها ومسح دموعها بابهامه….. ليه بس دا انتي ست البنات كلهم واحسن وحده
حطت راسها على صدره استغرب فهي من النوع الخجول بشده ضمها لحضنه

 

 

 

 

 

ريسيليا بدموع…..هو انا ذنبي اي اني معنديش اب ولا ام هل دا بمزاجي يعني….. مزاجي ان اكون في ملجئ مزاجي ان يحصل معايا كل دا…… ولا مزاجي اني اتجوزك برده كان غصب بس مع الوقت انا بدأت اقرب منك وبدات اغير عليك
كمال……. حبيبتي بنوتي الحلوه مش مزاجك في حاجه ابدا دي حاجه بايد ربنا كل دا قدر ومكتوب
ريسيليا…… بس دي حقيقه انت لو حد عرف ان مراتك تربيه ملاجئ
كمال……. ليا الشرف والله خدت اي من بنت الباشا اللي بتلبس علي الوضي واللي ابوها Businessmanكبير ولا اي ولا اي انا عجبني ريسيليا بنوتي الحلوه ست البنات اللي هتربي بنتي علي حب ربنا وعلي الصلاه وتخليها بنت كويسه لو فضلت مع شاهي هتبوظها انت عجبتيني في الڤيلا ليه طلعتي تعيطي
ريسيليا بدموع…… صعبه عليا نفسي اوي
كمال…… لا ياروحي انا معاكي مش هسيبك وكمل بمرح…. علي فكره قميصي دا مش هيتغسل من كتر الدموع دي
ابتسمت علي مزحه
كمال…… بكره هيكون يوم جميل هنسافر الصعيد ونقضي وقت حلو
ريسيليا…. واركب الحصان
كمال ابتسم…… وتركبي الحصان
ريسيليا….. واقعد في الاراضي الزراعيه
كمال…… اه
كمال….. يالا اشربي الليمون
ريسيليا….. اشطا
كمال…… اشط
خلصوا
ريسيليا……..نتصور
كمال بضحك…… نتصور

 

 

 

 

 

 

 

اتصوروا وفرح كمال انها حكت ليه ومش خبت زعلها عنه
رن تلفونه
كمال….. شاهي سييك وكنسل رنت 5مرات وكنسل
ريسيليا….. اونكل بيرن عليك
كمال بقلق….. اكيد في حاجه
رد كمال
يوسف…… كمال الحقنا بيرلي تعبانه واحنا طالعين علي المستشفي
كمال بصدمه…… اي انا جاي بسرعه
كمال…… يالا بسرعه علشان بيرلي في المستشفي
ريسيليا….. اي طب يالا
طلعوا بسرعه علي المستشفي.
كمال…… اي في اي
كريمه ببكاء…..والله يابني ما نعرف فاجاه سمعنا صوات طلعنا
لقناها بتصوت والدكتور بيعملها غسيل معده
شاهي ببكاء…… بنتي هتروح مني
طلع الدكتور….. الحمد لله
كمال بقلق….. خير يادكتور
الدكتور….. حاله تس*مم والحمد لله لحقناها
ريسيليا…… تسمم من اي
شاهي ….. تسمم
الدكتور….. هو انا سالت البنوته جوه قالت انها اكلت كيك بالشوكولاته بس الكيكه فيها نسبه تسمم ودا لازم محضر
ريسيليا بصدمه وخوف…… اي كيك.
شاهي بصراخ……. انتي اللي مو*تي بنتي انتي
وضربتها بالقلم
كمال……….
ريسيليا…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غيرت حياة الشيطان)

اترك رد