روايات

رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شمس العمراوي

رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شمس العمراوي

رواية عشقتك يا ميكانيكية البارت الخامس والعشرون

رواية عشقتك يا ميكانيكية الجزء الخامس والعشرون

رواية عشقتك يا ميكانيكية
رواية عشقتك يا ميكانيكية

رواية عشقتك يا ميكانيكية الحلقة الخامسة والعشرون

جلس رحيم امام البترو وهم في غرفه اجتماعات نظر رحيم الي الرجل الذي امامه ويتحدث اسباني
ويعرض أنواع من الأس**لحة وانوع من المواد المخ*درة
كان رحيم ينظر الي الاشياء التي امامه حتي قال بالفرنسيه احد الرجال الموجدين في الغرفه
الحوار مترجم
الرجل ويدعي البيرتو
البيرتو: مسيو رحيم يمكن انت تجرب هذا الس**لاح بان تصيب هذه النقطة هناك
نظر رحيم الي مكان الذي اشار اليه
كانت زجاجة من النب*يذ الاحمر موضوعه علي رف في مكان مخصص للمشروبات
كانت غرفة كبيرا ويوجد بها اقسام فيها قسم للمشروبات واخر يوجد به كثير من الاس*لحة المتنوعه الاشكال والاحجام
اخذ رحيم من البيرتو الس*لاح ونظر علي الزجاجة واطلق ط*لقه اصابت الزجاجة وضرب اخري فوق رأس البيرتو
وقال: المره القادمة ستكون في راسك لا احب ان يهزء بي احد ثم وضع الس*لاح علي الطاوله وجلس نظر الكل اليه ونظر البيرتو الي رحيم باعجاب ثم قال: مسيو رحيم اعتذر علي تطفلي لكن انت لم تتحدث من اول حضورك اشركنا رأيك
رحيم : انا لا اتحدث ادع اعمالي هي التي تتكلم
تكلم احد الجالسين وقال: حسناً مسيو رحيم اخبرنا كيف سدخل صفقة الاسل*حة والمواد المخ*درة من المينا
رحيم ببرود قال: انا لا اقول لاحد مخططاتي فانها تبقي لي
البترو: حسناً رحيم موعد تسليم الشحنة يوم راس السنه
وقف رحيم وخرج من المكان ببرود اعجب به البعض واغتاظ منه البعض
في منزل الشاملي
بدائت المراقبه فكانت ملك تجلس هي وقمر في الحديقه وهم يضحكون ولكن كانت عيونهم لا تغفل عن العمال لفت نظرهم اثنين من الحراس وهم كل خمس دقايق يرفعون الهاتف نحيتهم
ملك: واخده بالك
قمر: ايوا كدا عرفنا اتنين باقي كمان اتنين
ملك: عارفه حاسه انهم من عمال المطبخ
قمر: انا حاسه بكدا برضو
رنت قمر علي جنه
جنه وهي تجلس على اللاب وهي تفتح باقي ملفات الهاتف
قمر: جنه عرفنا اتنين
جنه: كويس لان في اتنين بيبعتو صور ليكي دلوقتي
رنت ملك علي جوري وقالت
ملك: جوري عملتي ايه

 

 

جوري: لسه مش عارفه مين
خلي قمر تيجي المطبخ
مالك: ماشي
خرج رحيم من مكان وذهب الي مكان اخر نزل رحيم امام مطعم ودخل فيه جلس امام صديقه جاسر
رحيم: كنت عايزني
نظر جاسر الي المدخل وجد سيف ومازن ويوسف يدخلون المكان
جاسر: ازيكم يا شباب
سيف: اي يا جاسر كنت عايزني
جاسر: بص ياسيف انت ورحيم انا عاوز اطلب ايد اختكم
نظر يوسف اليه وحس بانق*باض في قلبه خشي ان تكون المطلوبه جنه
نظر رحيم اليه ثم قال: مين فيهم
جاسر: جوري
سيف: بص يا صاحبي انت اكتر من اخويا بس انا معنديش منع
جاسر: يعني بكرة اجي اتقدم رسمي
سيف: انا ماعنديش مشكله بس رأى رحيم وجوري
كان رحيم ينظر علي الطاوله التي خلفهم من طريق زجاج الذي يعكس صورتهم
استفاق علي صوت سيف
رحيم : كنت بتقول ايه
نظر الشباب الي بعض دار بينهم حديث صامت لم يفهمه غيرهم ثم
قال رحيم : ماعنديش مشكله بس متجيش غير لما ماجد باشا ينزل
سيف: كدا تمام
يوسف: سيف وانا عاوز اطلب ايد جنه
نظر سيف اليهم وقال: انتو متفقين انتو عاوزين تاخدوا اخواتي مني
يوسف: معلش يا صاحبي انا هاجي مع جاسر لما حمايا العزيز يجي
جاسر: رحيم عاوزك تكون معنا انت عارف اني مليش حد
مازن: عيب عليك وانا فين
رحيم وهو ينظر اليهم ثم قال: قوموا تعالوا عندي البيت
وقف الكل وخرجوا من المطعم وركب كل واحد سيارته
نظر رحيم الي السياره التي تمشي خلفه ثم نظر الي الهاتف وجد اتصال من مازن
مازن: رحيم ماشين وراك
رحيم: تمام متبينوش

 

 

قاد رحيم السياره ووصل الي مكان خالي من السكان والتفت السيارات الاربع حول سيارة التي كانت تسير خلف رحيم
نزل رحيم من السياره ونظر خلفه وجد سيارات للحراس وقفت ونزل منها الحراس ووقفو بجوار رحيم
نزل اثنين من السياره ورفعو ايديهم
شاور رحيم الي الحراس وقال: في المخازن وحطهم
وركب سيارته وخلفه أصدقائه وانطلقوا الي المنزل
في منزل الشاملي
كانت قمر تسير في الممر الذي يؤدي الي المطبخ وكانت كل من جوري وملك يختبؤن
دخلت قمر الي المطبخ وقالت: السلام عليكم
رد عليها الكل جائت عليها زينب
زينب: عاوزه حاجه يابنتي
قمر: ايوا ياداده عاوزه اعمل انا لاكل انهاردة
زينب: ماشي
بدأت قمر في اخرج المكونات المطلوبه وهي منغمسه في اعداد الطعام كانت
واحده من الخادمات اخرجت الهاتف وصورت قمر
كانت جوري وملك ينظرون ليها ثم نظروا الي بعض وقالو: اتفضل واحده
اقتربت قمر علي انهاء اعداد الطعام
حين نظرت امامها وجدت خادمه اخرى تخرج هاتفها وترسل شيء لاحد
ثم نظرت الها الخادمه وارتبكت عندما وجدت قمر تنظر اليها ثم اغلقت الهاتف وخرجت من المطبخ
نظرت قمر اليها وهي تخرج ثم وجدت واحده اخري تخرج وراء الأولى
نظرت قمر الي ملك وجوري
قمر: داده زينب خلي بالك من الاكل علي اغير هدومي واجي
داده زينب: ماشي يابنتي
خرجت قمر من الطبخ وذهبت الي غرفة جنه وجدت ملك وجوري يجلسون امامها
جنه: قمر الشخص دا شكله اخطر بكتير مما نتخيل
قمر وهي تجلس امامهم قالت: ليه كدا
جنه: في صفقات سل**ح ومواد مخ**درة وتج*ارة بن*ات وكل التفاصيل الموجده علي الجهاز
جوري: طيب الشخص دا عاوز من قمر ايه
قمر: انا كمان عاوزه اعرف عاوز مني ايه
ملك: بصوا احنا هنقول لي رحيم
جوري: خلاص اول مايرجع هنقوله
قمر تعالوا ننزل تحت
نزل الكل وجدو رحيم وسيف ويوسف ومازن وجاسر يدخلون من البيت

 

 

ذهبت ملك الي رحيم وقالت: رحيم كويس انك جيت بدري عاوزين نقولك علي حاجه
رحيم: حاجه اي
جوري: تعالوا نقعد عشان نقولك
جلس الكل وذهبت جنه الي الغرفه واحضرت اللاب توب وفتحته وبداءت في فتح الملفات
قمر: رحيم في حد من اسبوع بيبعت ليا رسايل انا في لاول مهتمتش بس لقت ان الشخص ده بيبتعت رسايل فيها تفاصيل للى كنت بعمله
جوري: ف هي قالتلي وانا قولت لجنه ته*كر جهاز وتعرفلنا مين هو
جنه: ولما هكرت الجهاز لقيت صور كتير لقمر حتي لقيت اخر صوره لنا وحنا متجمعين أثناء ماكنت به*كر
ملك: بدأنا نراقب العمال اللي هنا وعرفنا مين اللي بيصور قمر ويبعت كل تفاصيل لها هنا
قمر: عرفنا اتنين من الحراس اللي علي البوابه
جوري: وبنتين في المطبخ
جنه: وكمان لقيت حاجات كتيره لما كنت به*كر صفقات س*لاح ومخ**درات وصفقات بيع اع**ضاء وبيع بن**ات
نظر رحيم الي الرسائل وقراء ما فيها وكل رساله يقرائها تعصبه اكثرا لدرجة ان عروقه اصبحت بارزه وعيونه اصبحت حمراء
همست جنه في اوذن قمر
جنه: قمر جوزك بيتحول
قمر وهي تبتلع لعابها وقالت: ربنا
يسترها
جنه وهي تضع اللاب امام رحيم قالت
جنه: بص بقا دي الملفات الي لقتها علي تليفون الرجل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!