روايات

رواية حياة ظابطة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم سما المحلاوي

رواية حياة ظابطة البارت التاسع والعشرون

رواية حياة ظابطة الجزء التاسع والعشرون

رواية حياة ظابطة الحلقة التاسعة والعشرون

وقفنا لما حياه خدت رصاصه في ضهرها ووقعت…
حمزه….اسعااااااااااف بسرعهههههه
༺༺༺༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري….
الساعه ٣الفجر…
طق طق طق….
ايه واحمد….خير يارب في ايه
احمد….تعالي نشوف
فتحوا الباب….
ايه بخضه….نعمه حبيبتي في ايه خشي
نعمه بتوتر….هو ياسين عندك او جيسيكا
ايه….لا مفتهوش من ساعة ما كان مراد ماشي
نعمه….اصلوا مش فوق وموبايله مغلق وجيسيكا كمان مش موجوده
احمد….تلاقيهم نولو يتمشو
ايه…. اه تلاقيهم خرجوا ولا حاجه
نعمه ب قلق….في الوقت دا غريبة
ايه….طيب بس خشي واحنا هنشوفهم
نعمه….لا هطلع ل يجي دلوقتي ويقلق
ايه….الي تشوفي

قفلت الباب ونعمه طلعت….
خرجت ساره بره…
ساره….ماما مين كان على الباب في الوقت دا
ايه….دا خالتك نعمه كانت جايه تسأل عن ياسين بتقول مش موجود ولا هو ولا جيسيكا وبتتصل بيه فونه مغلق
احمد….طيب اتصلي انتي تاني كدا ياساره
ساره بقلق….حاضر
ورنت وطلع مغلق وبردو جيسيكا مغلق….
ساره….الاتنين قافلين موبايلاتهم
احمد….لا اله الا الله امال فين
ايه بقلق….بدأت اقلق طيب بقولك ايه ياساره اطلعي لخالتك عشان متبقاش لوحدها يلا
ساره….حاضر ياماما
وطلعت….
احمد…. ربنا يستر
ايه….امين يارب الفجر يلا نصلي بئا
احمد….يلا
༺༺༺༺༻༻༻
عند حياه….
جت الاسعاف وخدتها وخدت عمرو كمان…
مراد بدموع…..حياه ارجوكي فوقي يلا
حمزه….اهدا يا مراد هتفوق بأذن الله تعالى
مراد بخوف….يارب يارب
حمزه بخوف في نفسه….قومي ياحياه لسه هعترفلك…اه هعترفلك اني بحبك انا بحبك بحبك اوي معرفش امتى بس المهم اني بحبك اوي قومي ارجوكي
…..

بعد شويه وصلوا المستشفى وجه يوسف وحازم ودخلوا عمرو وحياه العمليات وبرا قاعد ياسين ومراد ويونس وحمزه وحازم ويوسف….
يوسف….اهدا يا مراد ان شاء الله خير
قطع كلامهم اقتحام الصحافه المستشفى…
واحده من الصحافين….لو سمحت ياباشا عاوزين نعرف ايه الي حصل في حضرة الظابط حياه
واحد تاني….وهل تم القبض عن المجرمين
واحد تاني…..هل اصابت الظابط حياه خطيره
حاولوا يخرجوهم لحد ما فعلا خرجوا….
يونس….وقته دا
حمزه….والله ما فاهم
حازم….يلا خير
༺༺༺༺༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري….
احمد…..يلا نخش نرتاح شويه
ايه….لا النوم راح من عيني ومعرفش ليه قلبي مقبوض
احمد….خير بأذن الله طيب تعالي نتفرج شويه على التلفزيون
ايه….يلا
راحوا يتفرجوا على التلفزيون بعد شويه قطع المسلسل الاخبار….
خبر عاجل.. تم القبض على ماف*يا الصقر الاسود من مصر والحمدلله ولاكن للأسف اصابت الظابط حياه احمد الدمنهوري بأصابه بالغه وتم نقلها الى المشفى نتمنى لها الشفاء والدعاء…
ايه بأنهيار….بنتييييييي لاااااا يابنتييييي
༺༺༺༺༻༻༻

في بيت ياسين الدمنهوري…
ساره….ارتاحي شويه ياخالتي
نعمه….والله يابنتي الواحد ما عارف يطمن ابدا
بعد شويه ساره فتحت فونها وشافت الاخبار…
خبر عاجل….اصابت الظابط حياه احمد الدمنهوري بأصابه بالغه وتم نقلها للمشفى…
ساره بأنهيار وصدمه…..لا لا اكيد دا كدب حياااااااااااااااه
༺༺༺༺༻༻༻
راحوا بسرعه بعد ما عرفوا المستشفى….
احمد….حياه يامراد مالها رد عليا
مراد….بابا عرفتوا منين
ايه بأنهيار….من الاخبار حياه فين
حمزه….في العمليات ممكن تهدوا وهي هتكون بخير بأذن الله
نعمه….طيب طيب هي كويسه طمنونا
ياسين بدموع….يارب ياامي يارب
ساره….اختي عاوزه اشوف اختي
يونس….اهدي ياساره هتطلع وهتشوفيها بأذن الله
مسألوش ليه ياسين هنا من توترهم ولغبطتهم…
༺༺༺༺༻༻༻

الساعه ٦الصبح بعد شروق الشمس…
في المستشفى…
قاعدين الحزن مالي وشهم….
خرج الدكتور بتعب…
جريوا عليه….
مراد…. حياه عامله ايه
الدكتور بأرهاق….الانسه حياه للأسف حالتها خطر لأن الرصاصه جت قريبة من الحبل الشوكي و اول ما تصحى هنعرف ايه الي هيحصل
ايه….يارب بنتي يارب
وكلهم قعدوا يعيطوا…
حمزه….طيب هي هتفوق امتى
الدكتور…. بأذن الله بس هي هتفوق كمان ٤ساعات
ياسين….طيب وعمرو
الدكتور….الرصاصه جت في كتفوا الحمدللله قدرنا نطلعها وهو ساعه وهيفوق بأذن الله
༺༺༺༺༻༻༻
عند حياه جوه….
في حلم حياه…
في مكان الارض زرعها اخضر و واااااااسع وفوق كله غيوم بيضاء.. حياه واقفه لابسه فستان ابيض من الحرير واسع اوي…وواقفه بدور على حد…جالها صوت…
احمد….حياه حياه
حياه….احمد دا صوتك

احمد….بصي وراكي انا وراكي
بصت وراها شافت احمد لابس جلبيه بيضاء واسعه حلوة اوي…
حياه….احمد وحشتني انا جيالك
احمد….لا ياحياه انتي لسه قدامك كتير اوي بصي لقدام
حياه….بس انت وحشتني
احمد….وانتي بس انا هنا في عقلك وفي قلبك ديما
حياه….انا جبت حقك وجيالك
احمد….لا لسه في حقوق تانيه هتجبيها انا مبسوط انك جبتيلي حقي وريحتيني بس الاهم تفضلي في طريقك دا متغيروش ياتختاري دا
وعمل بأيدوا الشمال شال الغيوم ظهر نار وحاجه اشبه بالجحيم…
احمد….او تختاري الطريق دا
عمل بأيدوا اليمين طريق كله حمام وخضره وشمس جميله اوي…
احمد….او هتختاري دا متتغيريش اختار الطريق الصح ياحياه اختاري صح وفوقي يلا
حياه….انا بحبك اوي واوعدك هختار صح
وجريت عليه تحضنوا حضنها…
وقال لها اختاري صح….
لحد ما بعد صوته وبعدها بعد هو كمان….
حياه….احماااااااد
༺༺༺༺༻༻༻

الساعه جت ٨ في فيلا احمد الهواري…..
يامن صحي ولبس وجهز واتصل على ساره يشوفها…
ردت عليه ساره بصوتها الي كله حزن….
يامن بخضه….ساره مالك ردي عليا
ساره بعياط….حياه يا يامن اتصابت
يامن بصدمه ….اي طيب انا جاي حالا مستشفى ايه
قالتلوا الاسم ونزل جري….
تحت….
عائشه….ماما انا ماشيه انا هروح الجامعه
ايمان….ماش..
قطع كلامهم نزول يامن السريع…
عائشه وايمان بقلق….في ايه
يامن بقلق….حياه اتصابت وانا رايح لهم
عائشه….ايه طيب يلا بسرعه هاجي معاك
يامن….يلاا
ايمان بقلق….طيب انا هقول لأحمد واجيلكوا ابئوا طمنوني
وخرجوا بسرعه….
نزل احمد….مالهم متسربعين ليه
ايمان….عشان حياه اتصابت
احمد بخضه….ايه طيب يلا بسرعه لازم نكون معاهم
༺༺༺༺༻༻༻༻

في فيلا يوسف الهواري….
نورا كانت بتجهز عشان تنزل….
دخلت تشوف حاجه في الفون ف شافت الخبر الي نزل على الصفحات….
خبر عاجل…اصابة الظابط حياه احمد الدمنهوري اصابة بالغه
نورا بصراخ…..لااااااااااا حياااااااااه
طبعت على صوتها حنان….
حنان بخضه….في اييييه
نورا بأنهيار….حي حياه اتصاااابت يلا بسرررررعه نروح
كلمت يوسف وعرفت منوا مكان المستشفى….
༺༺༺༺༻༻༻༻
في المستشفى…
كلهم قاعدين لاحول لهم ولا قوة….
مراد في عقله….يعني انا ممكن افقدها هي كمان يارب لا
ياسين في عقله….قومي ياحياه انا السبب انا الي دخلت جيسيكا حياتكم ارجوكي فوقي يارب خليك معاها
حمزه في عقله….قومي بئا انا لسه عاوز اقولك بحبك و اعرفك اكتر واعملك اجمل فرح في الدنيا كلها
ساره في عقلها…..عشان خاطري ياحياه فوقي انا ماليش غيرك فوقي عشان تحضري خطوبتي
واهلها الحزن كله عليهم….
الدكتور خرج….المريض الي كان واخد رصاصه في كتفوا فاق تقدروا تخشوا تشوفوا
كلهم دخلوا معادا ايه واحمد وساره…

ياسين….عمرو عمرو انت كويس
عمرو بتعب….انا بخير يا ياسين بيه
يوسف بجديه…. اول حاجه حمدلله على سلامتك تاني حاجه تقدر تجاوبنا على شوية اسئله ولا تعبان
عمرو….الله يسلم حضرتك ياباشا اتفضل
يوسف….تقدر تقولنا ايه علاقتك بالمتهمه دارين او كما يطلق عليها جيسيكا
عمرو بتعب….انا مكنتش اعرفها هي جاتلي وانا في ايطاليا وقالتلي وني لازم اجيب ورق ليها من شركة ياسين بيه واوراق صفقات وانا رفضت وقاومت لحد ما فضلوا يضر*بوني وقالولي ان دي مش هتبئا اول مقابله وبعدها جابوني تاني بس في مصر وهدد*وني لو مجبتش الي عاوزينه هيق*تلوا اهلي وامي مريضه
حازم….وليه مجتش ولا قولت لنا احنا نتصرف او روحت لياسين
عمرو….حاولت اقول لياسين بيه بس هي جت في الوقت دا وبعدها روحت مكتبي وهي جت ورايا وقالت ليا لو عملت كدا هق*تلك انت واهلك وهدد*تني ومشيت
حمزه….انت عارف لو كلامك طلع غلط هيحصل ايه
عمرو بندم….عارف
يونس….احنا هنسألها وهنشوف القضيه دي ويارب تطلع صادق
مراد….انت رأيك ايه يا ياسين
ياسين….انا مصدق عمرو كفايا انه كان هي*موت عشان ينقذني
عمرو…والله انا مكنتش عمري هعمل كدا
يوسف….المهم نطمن على حياه وهنحل كل دا بأذن الله
وخرجوا كلهم وسابوا يرتاح وطلبوا والدته تيجي وجت بسرعه تطمن عليه…
والدت عمرو عبير….الله يسترك يا ياسين بيه

ياسين….بلاش بيه انا زي ابنك يا امي
عبير….واكتر والله العظيم وعمرو بيحبك وبيشكر فيك اوي متصدقش الخاينه دي هو اكيد عمروا ما كان هيعمل كدا
ياسين….انا مصدق والله
ومشيت بعد ما الدكتور قال انه عادي يروح وقالولو انهم هيطلبوا في اي وقت…
༺༺༺༺༻༻༻༻
برا عند اوضة حياه….
يامن بتوتر….ساره ساره
ساره بعياط….يامن
يامن بقلق….ساره حبيبتي اهدي هتبئا كويسه صدقيني
وجم اهله وراه….
عائشه….ساره حبيبتي اهدي
وخدتها في حضنها…
ساره بعياط…..خايفه عليها اويي
جت ايمان وطبطبت عليها….اهدي ياقلبي هتبئا كويسه بأذن الله
احمد….متقلقيش يا ساره هتبئا بخير
واطمنوا على الباقي وقعدوا…
جت نورا بعدها هي وحنان….
نورا بصراخ….حيااااااااااه فييييين عاوزه اشوف صحبة عمريييي
حمزه جري عليها حضنها….اهدي يانورا ارجوكي حياه كويسه
نورا بأنهيار….لا لا بتكدب عليا حياه فين عاوزه اشوفها حيااااااه
جه الممرضات خدوها وادوها حقنه مهدأه…
حنان….حياه كويسه
حمزه….يارب يارب
واطمنت على الباقي وقعدت…
༺༺༺༺༻༻༻༻

في مطار القاهرة الدولي….
تنزل امرأه من الطياره ذات ٤٥عام جميلة ترتدي فستان بالون الازرق الغامق محتشم يليق على عمرها وترتدي حجاب باللون الابيض وتمسك بيداها حقيبه سفر…
يطلق عليها نيمار او نيمار هانم…
وبجانبها خادمتها المخلصه بهيره…
نيمار….ليه يارب ليه حظي في ولادي كدا ليييه
بهيره….اهدي يا نيمار هانم اهدي عشان متتعبيش
༺༺༺༺༻༻༻༻
الساعه ١٠وربع في غرفة حياه….
حياه فاقت بس بتقاوم الضوء….
دخلت عليها ممرضة تطمن عليها…
الممرضة شافتها خرجت جري تقول للدكتور….الظابط حيااه فاااقت
دخلوا كلهم يشوفوها وهما بيحمدوا ربهم…
الدكتور….حمدللله على سلامتك يا بطله
حياه بوجع واللام شديد….الله ي يسلم ي يادك كتور
دكتور….قوليلي حاسه بأيه
حياه….مش حاسه برجلي خالص وتنميل في ضهري
الدكتور….لو سمحتم اخرجوا برا عشان اكشف عليها
༺༺༺༺༻༻༻༻
بعد شويه الدكتور خرج….
الدكتور بأسف….انا اسف في الي هقولوا بس للأسف المريضة جالها شلل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة ظابطة)

اترك رد