روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الخامس عشر 15 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الخامس عشر 15 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الخامس عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الخامس عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الخامسة عشر

ندين بهمس:يلهوووي علي غبائي
ندين :اقصد اقول لحضرتك بسمله وقعت ياسمين هانم من علي السلم
خالد:طب ….وهيا فين دلوقتي
ندين:بره
دلفوا ناحيه ممر الشركه
ياسمين بخبث:انا مش قدره خالص من رجلي انا مش عرفه خالص الغبيه دي عملت كدا
خالد بصدمه:معقول تعمل كدا
ياسمين ببرود:ومتعملش ليه ياخالد
دلفت بسمله الي المصعد ثم دلفت الي الشركه
بسمله:اي الدوشه الي علي السلم دي
اتجهت ناحيه السلم :هو في اي
ياسمين :بجد انتي زكيه اووي وكمان بتمثلي انك مش عارفه حاجه بجد برافو
بسمله بعدم فهم:هو اي الي انا زكيه وبرافو مش فاهمه حاجه
ياسمين بخبث:محمد ينفع الي هيا عملته دا
محمد بغضب:ندين تعالي علي المكتب
ندين بتوتر:انا……….انا

محمد بغضب:هو في حد اسمه هنا ندين غيرك
ندين:حاضر
بسمله:انا عملت اي بس
ندي:بيقولوا انك وقعتيها من علي السلم
بسمله بصدمه:انا انا وقعتها
ندي:انا متاكده انك متعمليش كدا
خالد:طب انتي قادره تمشي ولا اي
ياسمين:انا كويسه مفيش حاجه
خالد:ازاي يعني انتي كويسه انتي هتهزري
ندين:نعم يا محمد باشا
محمد:انتي شفتي بسمله فين وامتي
ندين:شفتها ازاي ا…..انا مش فاهمه
محمد بغضب: انتي يابنتي مش جيتي وقلتي انا هيا وقعتها من علي السلم
ندين بتوتر:اه ياسمين هانم قالتلي اقوللك كدا
محمد:اطلعي برررررره اطلعي
امسك بهاتفه ليتابع بغضب:ندي ابعتلي بسمله دلوقتي بسرعه
ندي:بسمله
بسمله:ها
ندي:محمد باشا عايزك
بسمله بتوتر:قاللك انا
ندي:ايوه

دلفت بتوتر:نعم
محمد:فين الملف الي قولتللك عليه
بسمله:اتفضل
لتتابع ببكاء:انا معملتش حاجه حضرتك قولتلي اروح اجيب الملف الي انت طلبته وانا… انا اصلا مشفتهاش ومعرفش هيا بتعمل معايا كدا
محمد بغضب:اهدييي انتي بتعيطي لي بعدين انا عارف انك معملتيش كدا
…………………….
علي الناحيه الأخري في بيت بسمله
ميار:امال هيا فين
الجده:في الشغل بتقول في مشكله
رزان:هو ليه مفيش شبكه هنا
ميار:مش عرفه بس اكيد في شبكه بره هنا اتفضلي
رزان:شكرا حبيبتي
ثم امسكت بهاتفها وفتحت الشات
ماما انا جايه من السفر لانك وحشتيني جدا
رزان بفرح:بجد حبيبي
ايوه يا ماما بجد hello mumعلشان متاخرش علي الطياره
ميار:في حاجه
رزان بحب:حور بنتي جايه من السفر
ميار:انتي عندك بنت
رزان:اه
ميار:امم
رزان:انا همشي دلوقتي عشان نروحلها المطار انا وفارس
ميار:تمام
……………………..

لارا لاراااااااااا
لارا:اي يا رنا اي اي
رنا:بقوللك اي اسيل هتجي كمان شويه
لارا:تمام سبيني بقا اركز
رنا:بقوللك اسيل
لارا بمقاطعه:ايوه يعني انا مش فاهمه مالها يعني
رنا:هتسال عن اخوكي وكل كلامها عن اخوكي اصلا ياختي مش عرفه اي حكايه محمد اخوكي دا البنات كلها بتحبه
لارا:بقوللك …….
رن هاتفها
رنا:مين الي بيرن ماتردي
لارا:محمد اخويا
لارا بمرح:ايوه يا محمد
محمد:انتي فين
لارا:في المكتبه
محمد:بعد ماتخلصي تيجي الشركه
لارا:تمام بس يعني في حاجه
محمد:ايوه

لارا:تمام
علي الناحيه الأخري في الشركه
نور:اي يا محمد مقلتش انت هتبدا امتي بعدين يعني بخصوص لينا مينفعش………….
محمد بمقاطعة:لاء ينفع خليها تيجي دلوقتي
نور:متاكد يا محمد
محمد :ايوه يابني متاكد
نور:تمام بس مفيش شبكه هنا هكلمها بره
……………
لارا:بقوللك اي يابت يارنا انا عايزه اعرف محمد هيقول اي تيجي معايا الشركه
رنا:لاء
لارا:هو اي الي لا
رنا:ايوه بعدين هو قاللك عايزك في موضوع زي ما بتقولي
انا هاجي اعمل اي
لارا:دنتي بت نكديه
……………………
اتجهت الي المكتب لتدلف بمرح:صباح الخير
نور:صباح الخير ها يا محمد هنبدا ولا اي
محمد :اه طبعا
دلفت لارا الي المصعد ثم اتجهت الي الشركه
لارا:اخبارك اي يا قمر
ندي بمرح:الحمد الله يا حبيبتي
لارا:محمد في مكتبه

ندي:ايوه في مجتبه بس باين في اجتماع أو حاجه بخصوص الشغل
لارا:طب كلميني قوليله أن انا جيت
ندي:حاضر
لتتابع بمرح:محمد باشا لارا ايجت ممكن تدخل
محمد:ايوه
ندي:اتفضلي
دلفت الي المكتب بمرح:انت عندك اجتماع ولا اي
محمد:لا يا حبيبتي تعالي
لارا بهمس: اي…..هيا لينا بتعمل اي هنا
نور:بصي يا لينا ………………
محمد بمقاطعة:سيف مش هيجي ولا اي
نور:اه سيف هيجي طبعا
امسك بهاتفه ليتابع بجديه:ندي خلي بسمله تيجي
ندي:حاضر
لينا :مين بسمله يا محمد
محمد :بجد تهزري يعني ولا اي
لينا:مش فاهمه تقصد اي
دلف الي المكتب سيف:اسف علي التاخير انت بدأتوا ولا اي
نور:لاء لسه
لارا بهمس:محمد مين دا هو دا بيشتغل معاكوا بعدين قولي موضوع اي الي انت عايزني فيه
محمد:هقولك بس الوقتي
لارا:تمام

لينا:مقلتليش يا محمد انت تقصد اي
بسمله:حضرتك طلبتني
محمد:ايوه تعالي عشان عندنا شغل
لينا:مش تعرفنا يامحمد
محمد :مديره الأعمال اللوچستيه ليتابع :وخطيبتي
لينا بصدمه:اي … اي اقصد يعني انت خطبت امتي
لارا:بتهزر صح
………………
علي الناحيه الاخري في مطار القاهره
لتتابع بمرح:l miss you
رزان:حبيبت قلب ماما
حور:اخبارك اي ياماما
رزان:انتي الي اخبارك طمنيني عليكي ودراستك
حور: الحمدالله
رزان:طب تعالي نروح ولا هنفضل هنا
حور بضحكه وسيمه:يلا
………………
علي الناحيه الأخري في بيت ميار
الام:يعني مبتروحيش الشغل ميار في حاجه
ميار:ايوه انا اترفدت من الشغل
الام:اتردفتي طب ليه
ميار:معرفش بس انا لقيت شغل كدا في شركه تانيه
ونا همشي دلوقتي لاني مينفعش اتاخر

بعد قليل
دلفت ناحيه الشركه
ميار:اي الشركه الجميله دي
دلفت الي السكرتيره بمرح:لو سمحتي ممكن ادخل للمدير
السكرتيره:في معاد
ميار:ايوه
السكرتيره:بس هو مش موجود دلوقتي ممكن تتفضلي هنا لما يجي
ميار:طيب تمام
………………………..
محمد :اي في اي خطيبتي هو انا قلت حاجه غلط
سيف بضحك: لا مبتقلش حاجه غلط
نور:الف مبرووك يا محمد
لينا بغيظ:مبروك يا محمد
لارا:محمد انا مش فاهمه حاجه فهمني
محمد:نبدا في الشغل ولا حد عندو سوال
نور:لاء يلا نبدا
ياسمين:ندي هو في اي
ندي:في اجتماع جوه بخصوص الشغل
بعد قليل
انتهي الاجتماع
نور:انا همشي انا عشان عندي شغل كتير
سيف:ونا كمان كان ينظر للارا
بينما لارا لاحظت هذا كثيرا
…………………….

ميار:بقولك اي هو هيتاخر
السكرتيره:مش عارفه
ميار:طب انا همشي وهجي بعدين
السكرتيره: تمام
دلفت خارج الشركه
ميار بهمس:انا مش عرفه اي قلت الزوق دي انت مدير بارد
الشخص: انتي كويسه يا قمر
ميار:حضرتك مين
الشخص:نتعرف
دلفت ميار لم كأنها سمعته
‏الشخص:هو انا مش بكلمك يابنتي
‏ميار:انت مجنون ابعد عني مش عايزه اكلمك
‏الشخص:لي كدا بس يا قمر احنا عايزين نتعرف
‏تتعرف علي مين يا زفتتتتتت انت
‏نظرت ميار بشهقه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد

error: Content is protected !!