روايات

رواية عشقت ممرضتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي الفصل الثاني عشر 12 بقلم جودي عصام

رواية عشقت ممرضتي البارت الثاني عشر

رواية عشقت ممرضتي الجزء الثاني عشر

رواية عشقت ممرضتي الحلقة الثانية عشر

بعد اما خارجوا من عند دكتور ريماس ركبت العريبة و كارما مسكت الموبايل بتاعها و طلبت أيمن…
كارما بعياط:أيمن الحقني مصيبه
أيمن بخوف:مصيبة ليه خير مالك بتعيطي ليه؟!!
كارما بعياط:ريماس
أيمن بخوف اكتر:مالها ريماس
كارما:___
أيمن بضيق:مالها ريماس انطقي
كارما بعياط و إنهيار:ريماس عندها كانسر في المرحلة الأخيرة
أيمن بصدمة اكبر و اكبر:بتقولي ايه؟!!
كارما:انت لازم تنسي اي خلافات ما بينكوا انت لازم تيجي لازم تسافر و تيجي هنا الو الو يا أيمن رد عليا
أيمن بتوهان:لا ريماااااااس..وفقد الوعي من صدمة
—————————————-
عند تالين…
كانت بتتمشي علي البحر و افتكرت الكلام اللي قالوا سهيل و هي مش عارفه تعمل ايه هي لو وافقت انها تخطبوا يبقي خلاص هضيع اكتر و ممكن يما هي تموت أو اختها تموت مع أن اللي كلمها طمنها انها بعيد عن البوص بس سؤال هنا مين البوص ده؟؟! اكيد رامز بس السؤال هنا ليه رامز يشتغل في المافيا اصلا و ايه سبب لا هي لازم تكلم الرقم اللي كلمها و تقابلوا كمان بس ازاي..وقبل ما ترد شافت واحد واقع علي الارض هي جريت عليه بسرعة وقالت:يا استاذ يا استاذ فوق يا جماعه حد يلحقنيييييي
ناس كلهم اتجمعوا في اللي بيتفرج و في اللي بيتصل بالإسعاف و فعلا جت و اخدت أيمن و هي ركبت معاه و راحوا علي المستشفي و هناك فهمتهم انها ممرضة عشان تعرف تخش معاه غرفه الكشف…
تالين بعملية:عندوا ايه يا دكتور
الدكتور:انهيار عصبي شكلوا جالوا صدمة شديدة لازم يرتاح علي اقل يومين..واكمل بشك..انتِ متأكدة انك ممرضة و فعلا ليقتيه واقع ولا

تالين بثقة:ايوة انا ممرضة ولو مش مصدقني كلم مدير المستشفي اللي انا كنت شغاله فيها
الدكتور بسخرية:ايه اسم المستشفي دي؟؟
تالين بثقة:Air Force Specialized Hospital
الدكتور بصدمة:مستشفي الجوي التخصصي دي اكبر مستشفي في التجمع الخامس ايه اللي خلاكي تسيبيها؟!!
تالين بسخرية:الشديد القوي يا دكتور تحقيق ده ولا ايه
الدكتور:لا تحقيق ولا حاجه بس انا هقدر ارجعك المستشفي تاني
تالين بفرحة و أمل:بجد هتقدر
الدكتور بإبتسامة:اه هقدر المدير ابويا يا انسه
تالين:يعني حضرتك ابنوا بس انت ليه بتشتغل هنا
الدكتور:انا اللي طلبت عموما اديني رقمك عشان اعرف اتواصل معاكي
تالين:اوكي اكتب عندك 012
الدكتور:تمام سجلتوا يا انسه قولتيلي اسمك ايه
تالين:تالين اسمي تالين محمود السيد و حضرتك
حاتم بإبتسامة:انا اسمي دكتور حاتم و اتشرفت اني اتعرفت عليكي
تالين:وانا مكان انا هروح اشوف المريض
حاتم في نفسه:تالين اسم حلو اوي بس يا خسارة الحلو ميكملش
حاتم مسك الموبايل وقال:الو انا شكلي كده عرفت مين مرات رامز بس مش متأكد
_طب قولي اسمها وانا هتصرف
حاتم:تالين محمود السيد

تالين دخلت علي المريض و ليقتوا لسه مافقش بس قاعدت و فضلت سرحانه و فجأة حسيت انوا بيتحرك فتح عينوا بتعب وقال:انا فين انا ايه اللي جابني هنا
تالين بإبتسامة:حمد لله على سلامتك يا استاذ
أيمن قام وقال:انا انا لازم اسافر انا مينفعش افضل قاعد كده
تالين بخوف:طب اهدى اهدى بس انت لسه مش كويس و بعدين هتسافر ازاي وانت بالحاله دي مينفعش
أيمن:انا انا عارفك انا شوفتك قبل كده
تالين بتوتر:تعرفني انا تعرفني منين
أيمن بصدمة:حضرتك مدام تالين مرات رامز صح
تالين بصدمة:هو حضرتك تعرف رامز منين و شوفتنا امتي؟!!
أيمن بسخرية:هو حضرتك متعرفيش كنت متوقع انوا مقالكيش
تالين بإستغراب:يقولي ايه و رامز مقاليش ايه انا مش فهمه اي حاجه
أيمن:انا أيمن عبد الفتاح مدبولي دكتور نفسي و جوز حضرتك اللي هو الأستاذ رامز أو اول رامز ليه ده مش أسموا اصلا الاستاذ رامي مجدي عندوا انفصام في شخصيه
تالين بصدمة اكبر و اكبر:عندوا اييييييييه انت بتقول ايه ازاي عندوا انفصام هو عمروا ما قالي علي حاجه زي كده
أيمن بسخرية اكبر:هو عمروا ما هيقولك و اقولك علي الكبيرة هو كان مرتبط بي بنت و بيقابلها من وراكي و في وقت الشغل و اسمها روز حمدي اكيد تعرفيها و اه اللي قالي كده شخصيته التانيه و هي شخصيه رامز اما رامي بقي ده حوار تاني
تالين حطت أيدها علي ودنها وقالت بصريخ:بس بقي كفايا كفايا
أيمن بنفس صريخ:لا مش كفايا افتكري يا مدام افتكري اليوم اللي قابلتكم فيه هو اتوتر و خاف ازاي افتكري كويس اليوم ده كان بيصالحك و بيوهمك ان مكنش حد معاه في المكتب افتكري افتكري يا مدام تالين يمكن حضرتك تفوقي من الوهم ده
..((فلاش بااااااااك))..

في مطعم علي النيل…
تالين قاعدة و مش طايقه رامز هو بيحاول بشتى الطرق انوا يصالحها…
رامز بحب:يا توتي انا حلفتلك بتاع خمسين مرة سامحيني بقي بذمتك انا اخونك انا رامز راموزه حبيبك اخونك طب تيجي ازاي
تالين بضيق:قول لي نفسك مش ليا وبعدين انت عايز تقنعني اني مجنونة ده انا شوفتك بعنيا دول طب يارب اتعمي لو كنت كدابه انا شوفتك انت و البنت الزبالة دي و انتوا استغفر الله العظيم يارب
رامز:يا بنت الحلال و الله العظيم انا كنت قاعد في المكتب لوحدي و محدش داخلي غير السكرتيرة و الوفد الألماني بعد ما خلص الاجتماع
تالين بغضب:و السكرتيرة اللي برة قالتلي ده في واحدة قاعدة معاه من الصبح و مخرجتش ايه دي كمان كدابه
رامز في نفسه:لعبتي في عداد عمرك يا كندة ماشي اصبري عليا
رامز:و انتِ يعني يا حبيبتي متعرفيش انها بتغير منك و بتحقد عليكي عشان انا جوزك ف اكيد قالتلك كده عشان تفرق ما بينا و تزرع الشك جواكي و بعدين انا عمري ما هحب غير توتي تاليني طفلتي حبيبتي انا و بس
تالين بمرح:طب تصدق بالله
رامز:لا إله إلا الله
تالين بحب:انا عمر حد قدر يبثتني كده
رامز انصدم بس اكمل بمرح:طبعا يا حبي اومال بقولك انا هروح الحمام و ارجع تاني
تالين:اوكي
رامز راح في حتي بعيد و مسك الموبايل عمل مكالمة:الو بقولك ايه انا عايزك في طلعه مهمه اوي بص هتعمل ايه..بعد حاولي ساعتين
رجع تاني و قاعد ولا كأنوا عمل اي حاجه
تالين:ايه يا حبيبي انت كنت تعبان اوي كده اتأخرت ليه
رامز:معلش يا حبي خرجت من الحمام و بعدها جالي مكلمه شغل بس هبقي اخلصها بكرة
تالين بنعاس:طيب يلا ادفع الحساب عشان هموت و نام اوي

رامز:تمام
أيمن:ايه ده رامز باشا انا مش مصدق نفسي
رامز بتوتر:ايه ده أيموني عامل ايه راجل فينك مش بشوفك ليه
أيمن بإستغراب:ما انت لسه شايفني امبارح
رامز بتوتر اكبر:لا اشوفك امبارح ايه راجل الكلام ده انت شكلك بيقت بتنسي كتير
تالين:ازي حضرتك هو انت تعرف رامز
أيمن:اه طبعا اعرفوا اعز المعرفة انا..
رامز بسرعة:ده أيمن عبد الفتاح كان موظف عندي في شركة بس انا رقيتوا و بقي يشتغل في فرع تاني من الشركة و بقالي كتير مشوفتوش
تالين بنعاس:اتشرفت بي حضرتك طيب بص يا حبيبي انا تعبانه انا هستناك في العريبة اوكي وانت كلم صحابك براحتك بس متاخدش راحتك اوي تمام
..((بااااااااك))..
أيمن:ها افتكرتي اما بالنسبه بقي لي شخصيه رامي ده حوار تاني رامي ده شخصيه طيبه و مرحه زيك و اتصاحب علي اصحاب كده ميتقلش عليهم صحاب و عرفوا سكه الشمال و من اللحظة دي بقي عندوا شخصيتين انتِ حظك انك تقابلي شخصيه رامز انما لو كنتي قابلتي شخصيه رامي كنتي هتضعي اكتر و اكتر و اظن حضرتك اكيد عرفتي مين اللي دبر في حادثة سهيل العربي
تالين بصريخ و إنهيار:بس بقي بس كفايا كفايا انا بكرهكوا كلكم بكرهكوا..و فقدت الوعي فورا
حاتم بصدمة:انسه تالين يا انسه فوقي ايه اللي حصلها

أيمن ببرود:ولا حاجه جالها انهيار عصبي و نفسي المهم ينفع حضرتك تكتبلي علي خروج انا لازم اخرج انا بيقت كويس
حاتم:طيب هنعمل ايه في اللي وقعه دي
أيمن بسخرية:مش محتاجه ذكاء حطها في السرير مكاني و ركبلها محلول انا هدخل الحمام
قام من علي السرير و مسك موبايل تالين و رن علي اول رقم كانت هي مكلمه…
أيمن:الو
سهيل بالهفة:سالي فينك كل ده بتتمشي
أيمن في نفسه:الله يخربيتك يا رامز انت يطلع منك كل ده ماشي..سالي مين حضرتك الموبايل ده بتاع الانسه تالين
سهيل بإستغراب:تالين مين حضرتك مين
أيمن:انا دكتور أيمن و الانسه تالين أو سالي زي ما الاغبيه مفهموك الانسه في المستشفي لازم حد يجي يشوفها
سهيل بهدوء تام:ابعتلي العنوان
—————————————–
عند رامز…
كان عمال رايح جي رايح جي مستني جابر و في نفس الوقت بيكلم روز و برضوا مش بترد بس مجالوش غير حل واحد
رامز:نادين انا لازم اكلم نادين..و فعلا جاب رقمها و رن و جالوا رد
رامز:الو يا نادين كويس انك رديتي كنت عايز اسألك علي حاجه
رأفت:اهلا اهلا رامز باشا بيكلمني بنفسوا و الله انا مش مصدق
رامز بإستغراب:ايه ده مين معايا مش ده برضوا رقم نادين
رأفت:اه يا حبيبي رقمها بس ايه ده ايه ده معقولة يا رامز نسيت صوت أبو نادين ولا ايه
رامز بصدمة:رأفت بيه

رأفت:اصمله عليك ايه النباه و ذكاء اللي انت فيه دي كويس انك لسه فاكرني قولي بقي يا رامز عايز ايه من نادين
رامز بتوتر:ااااا كنت هسألها علي حاجه بس
رأفت:ما تقولي اعتبرني زيك ابوك ولا لا أبوك ايه انا ميشرفنيش انك تبقي ابني اصلا
رامز:حاسب علي كلامك و بعدين اتكلم معايا عدل و إلا
رأفت:و إلا ايه هتقتلني زي ما قتلت أهل مراتك ولا ايه
رامز بصدمة:انت انت انت
رأفت بيحاول يكتم الضحك بس مش قادر:ايه رامز فقد النطق ولا ايه
رامز بصدمة و خوف ظاهر:انت عرفت ازاي انا مش قايل لي حد السر ده غير لي رجلتي بس
رأفت بغرور:انا مش اي حد يا رامز باشا انا رأفت حجازي غول الاقتصاد و كل ناس بتعملي ألف حساب قبل ما تيجي و تقعد معايا أو حتي تقابلني بص يا رامز باشا انا مش بهددك بس انا عندي عيون في كل مكان و انت بس لو فكرت انك تقرب من بنتي انا هلغي اسم رامز مجدي من علي وش الأرض فااااااهم
رامز بخوف و قلق:فاهم فاهم
رأفت:و اه صح بالنسبه لي روز اللي انت قالب عليها الدنيا متقلقش هي معايا و بعلمها درس عمرها ما هتنسه و ياريت انت كمان تنسها
قبل ما يتكلم قفل السكة و بص علي موبايل و قال:لا مش انا اللي اخاف و اتكسر مش رامز مجدي اللي يخاف و هرجع نادين ليا من تاني
مش رامز مجدي اللي يتساب انا بس اللي ببعد
—————————————–

عند يارا…
كانت هي قاعدة بين الحيطان و زهقانه و نفسها تفهم ايه اللي هيحصل بعد كده هل صبري فعلا هينقذ تالين ولا مش هيعرف اما عند صبري قاعد و ماسك الموبايل و عمال يقراء اعتراف أسماء…
صبري:انا لازم اكلمها لازم اقولها علي الحقيقة اني بحب يارا اه لازم
صبري مسك الموبايل و رن عليها و قالها تنزلوا حالا و البنت من فرحتها فكرت انوا هيعترفلها بي حبوا ليها راحت اشيك لبس عندها و نزلت و خبطت وهو فتحلها…
أسماء بخجل:ازيك يا صبري انت كنت عايزني صح
صبري:اه اتفضلي يا أسماء
يارا بإستغراب:أسماء و دي ايه اللي جابها دي اكيد جايه تستلف حاجه بس برضوا عايزة اعرف لما اسمع كده بيقولوا ايه
صبري:انتِ طبعا عارفه انا جيبك ليه
أسماء بخجل:بصراحة مش عارفه قولي اللي انت عايزوا
صبري بأسف:انا اسف يا أسماء
أسماء بإستغراب:بتتأسف ليه يا صبري
صبري بحزن:انا اسف بس انا مش ببادلك نفس الحب
أسماء بدموع:تقصد ايه؟!!
صبري:انا اسف بس قلبي مش معاكي انا قلبي مع واحدة تانيه
أسماء بضيق:و مين الواحدة تانيه دي؟؟
صبري بهدوء:الواحدة دي تبقي يارا
أسماء بصدمة:ايييييييه!!!!!!!!!
يارا بصدمة:بيحبني انا!!!!!!!!

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت ممرضتي)

اترك رد