روايات

رواية حبيت طفلة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منة عبدالعزيز

رواية حبيت طفلة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم منة عبدالعزيز

رواية حبيت طفلة البارت الخامس والعشرون

رواية حبيت طفلة الجزء الخامس والعشرون

رواية حبيت طفلة الحلقة الخامسة والعشرون

شهد في صدمه
عشق: عن اذنكم هعمل حاجه وجايه
محمد: مبروك مقولتيش يعني
شهد: مفيش حاجه من الكلام ده عشق بتهزر
محمد: بتخبي برضو😂
شهد: لا ابدا بس انا مفيش حد اساسا ومش بفكر في كده
محمد: ربنا يكرمك ويفرحك يارب
شهد؛ يارب عن اذنك
محمد: اتفضلي
شهد رحت عند عشق
شهد: انتي ه”بله اي قريب دي
عشق: في اي انا قولت حاجه غلط قريب اكيد هيجي ابن الحلال
شهد: ولا ابن حلال ولا ابن حر”ام انتي عارفه اني انا مش بفكر
في كده
عشق: قصدك مش بتفكري غير في محمد
شهد عنيها اتلمعت بالدموع: محمد نسيني خلاص مبقاش عايز شهد انا اتغيرت كتير عشانه وهو برضو مش عايزني هعمل اي خلاص محدش عارف النصيب فين يمكن نصيبه مع اللي احسن مني
عشق: بس انت مش بتبطلي تفكري فيه
شهد بدموع: عشان لسه بحبه ياعشق لسه بحبه
محمد من ورا شهد: وانا لسه بحبك ياشهد ومش بنساكي ابدا
شهد دموعه نزلت

 

 

 

 

 

محمد مسح دموعها : متعيطيش خلاص انتي عارفه اني مش عارف انساكي وكل شويه بدخل علي الاكونت بتاعك بس مش بتفتحي ولا بتنزلي عليها حاجات وعرفت كل حاجه من عشق ورعد فهموني كل حاجه وعرفت مصطفي هو اللي وس*خ
شهد بدموع: انا معملتش هو قالي انك انت في مشكله واتعورت وقاعد عنده في البيت ورحت علي اساس اني اعرف مالك وكنت بكلمك مش بترد فا لما رحت هناك لقيته انه هو بيكدب
محمد: خلاص انا كويس اني جيت ساعتها قبل ميحصلك حاجه ومتزعليش اني مفهمتش منك اي الحصل
عشق: خلاص بقي اللي فات مات
محمد: فعلا اللي فات مات ويلا نشوف رعد ونتصور معاه
شهد: يلا
راحوا لرعد واتصورو مع بعض كلهم
رعد: اي ياحمو خلاص
محمد: خلاص يسطا
رعد: ربنا يهديكم على بعض يارب
محمد: يارب
ودخلوا القاعه وكان اليوم جميل جداا وفضلوا يرقصوا
رودي: شايفه انا هولع المفروض تاج دي متقعدش جنب رعد
سحر: الحظ ليه ناسه هنعمل ايه يعني
رودي: انا لو فضلت كده هولع بجد مش قادره اشوفهم كده
سحر: اهدي الكاميرات في كل حته يعني هيبان عليكي
رودي: اهو هسكت
وعدها اليوم بسلام وكل واحد روح بيته وناديه قالت لرعد انها هتروح عند ناس قريبها
تاج: هي تيته مركبتش معانا ليه
رعد: راحت عند ناس قريبنا

 

 

 

 

 

تاج بتوتر: ماشي
رعد مسك ايد تاج: مالك اي ده ايدك ساقعه ليه
تاج: مفيش عادي
رعد: ماشي
وصلوا البيت
تاج: انا هنام في اوضتي
رعد: ياشيخه😂 تعالي شوفي الاوضه ام ياسين ظبطتها
تاج دخلت اوضة رعد و اتفاجئت
تاج: الله اي الورد ده جميله جداا
رعد: كلمت ناس علي النت وجُم عملوها
تاج: جميله جدا
رعد وهو بقرب علي تاج: انتي اللي جميله
تاج بتوتر: رعد ارجع لورا
رعد: تؤتؤ
تاج ضهرها اتخبط في الحيطه
تاج بتتنفس بسرعه: رعد ابعد شويه
رعد: علي فكره انا جوزك وبراحتي
تاج بخوف وتوتر: وحياتي عندك وسع يارعد
رعد حس انها مش عارفه تخد نفسها وخافت بعد
انا هدخل اخد شاور
تاج: ماشي

 

 

 

 

تاج فضلت تاخد نفسها وكان نبضات قلبها سريعه
رعد خرج: خش خدي شاور عشان ننام ورانا سفر بكره
تاج: حاضر. هو انت قولت اي سفر
رعد: اه هنسافر بكره
تاج: مقولتليش يعني
رعد: كنت عاملها مفاجأة
تاج: ماشي انا هدخل اخد شاور
تاج دخلت اخدت شاور ورعد بيكلم في التلفون
رعد: حاضر يانانا متخافيش عليها تاج في عيني
ناديه: بلاش تتعصب عليها ماشي عشان تاج لسه صغيره ماشي
رعد: حاضر هتيجي امتي
ناديه: هشوف لو عرفت اجي قبل م تمشو هاجي
رعد: خلاص ماشي باي باي
تاج: بتكلم مين
رعد: بكلم نانا كانت بتسال عليكي
تاج: اممم رعد انا جعانه
رعد: الاكل هناك اهو
تاج: مش هتاكل معايا
رعد: لا مش جعان بس ممكن اكلك عادي😂
تاج: لا انا مش صغيره وبعرف اكل لواحدي
رعد: امال نانا بتقولي ليه تاج لسه صغيره😉

 

 

 

 

تاج: يلا ناكل يارعد
رعد: شكلك هتتع’بيني بكسوفك ده
كلوا ورعد اكل تاج وبعدها نامه وعدها اليوم علي ابطالنا بسلام
تاني يوم رعد صحي
رعد فضل باصص لتاج ولملامحه البريئه وهي نايمه
رعد: تاج حبيبتي
تاج بنوم: نعم
رعد: قومي بقي عشان الطياره هتسبنا وتمشي
تاج: رعد بلاش سفر وسبني انام بجد
رعد فضل يلعب في شعر تاج: بقولك اي لو مقومتيش اني حره وانتي عارفه بقي
تاج: رعد بجد مش بهزر اليوم كان تعب امبارح ومنمتش وكان سهر فا سبني انام
رعد: عشان خاطري يلا بقي هجيب مياه عليكي طيب
تاج قامت وقاعد علي السرير: نعم
رعد: قومي ياعروستي بقي الوقت بيجري يلا بقي
تاج: حاضر قامت وشالت اللحاف بصدمه: رعد
رعد: نعم. اه قومي اخدي شور وانا هظبط الدنيا قومي يلا
تاج: حاضر
تاج دخلت اخدت شور ولبست بنطلون ابيض وقميص ابيض وجاكت اسود وكوتشي اسود وحطت ميك اب هادي وسابت شعرها ولبست شنطه اسود
رعد: اي القمر ده
تاج: حلو

 

 

 

 

 

رعد: جميله بس بلاش بعد كده ميك اب هااا
تاج: لما اكون خارجه معاك هحط بس
رعد: ماشي هخد شاور واجيلك
تاج: ماشي عقبال مشوف حطيت اي في الشنطه لو في حاجه نقصاني هحطها
رعد: ماشي
تاج! ظبطت شويه حاجات في الشنط
ورعد لبس زي تاج وخط برفانه ولبس ساعته وخرج
تاج: اي ده احنا مطقمين
رعد: اي خدمه😉
تاج: هو احنا مش هنستنا تيتا
رعد: مش هنقدر نتاخر عن كده
تاج: ماشي يلا
رعد: يلا يااحبيبتي سيبي الشنط انا هنزلها
تاج: الشنط تقيله عليك
رعد: لا متخافيش يلا
تاج: ماشي يلا.
ونزلو و وصلوا المطار

 

 

 

 

 

تاج: انا مش بحب الطياره والسفر
رعد: متخافيش انا معاكي ويلا عشان نركب
ركبوا الطياره وكانت تاج خايفه لانها اول مره تركب طياره
رعد: تعالي في حض’ني ما تبصيش علي الشباك
تاج: انا مش بحب السفر
رعد: هتتعوضي عشان لو جالي شغل بره مش هتسافري معايا
تاج: لا مفيش شغال بره
رعد: اي ده انت هتواقفي شغلي بقي 😂
تاج: حاجه زي كده
رعد: فين تلفونك
تاج: اهو
رعد: تعالي نتصور بقي
تاج: اه ماشي
وفضلو يتصورو في الطياره و وصلوا باريس
تاج: الله انا اول مره اسافر برا مصر
رعد: مدام معايا هنسافر برا كتير
تاج: تاج ان شاءلله
رعد: يلا نروح الاوتيل نرتاح من السفر شويه
تاج: يلا

 

 

 

 

 

عن رودي
رودي: لا بقي كده كتير بصي منزل صورهم علي الفيس بوك وهما في الطياره يعني سافرو لا انا هولع. اعااااااا
سحر: في اي اهدي اعمل اي طيب سمير عارف اني احنا بنخطط وهيبهدلنا
رودي: اعااااا لا كده كتير😣
سحر: لما يرجعو نبقي نشوف الدنيا كده
رودي: ماشي
عشق: يارعد هعمل اي انا مش بعرف اوي يعني
رعد: معلش ياعشق زي اللي كنت بتعملي معايا وفي واحد اسمه احمد هيفهمك لانك عارفه الشركه الجديد دي وباباكي عارفه معلش روحي وشوفي الدنيا
عشق: حاضر يارعد انت تسافر واحنا نتعب وراك كده كتير كده كتيييير
رعد: يلا يامجنونه محمد كويس مع شهد
عشق: اه الحمدلله بقه كويسين
رعد: طب كويس انا هروح انام لاني منمتش في الطياره

 

 

 

 

 

 

عشق: تنام برضو عليا روحي يااخويا
رعد: يلا ياجزمه من هنا امشي يلا باي
عشق: باي
عشق: الو اي يادادي بقولك رايحه الشركة بتاعت رعد في شوية حاجات هعملها لانه سافر…. خلاص ماشي باي
عشق قامت غيرت هدومها وراحت الشركه
عشق: صباح الخير
سهام: صباح النور ازيك ياعشق
عشق: الله يسلمك انا رعد كلمني وصمم يخليني اجي عايزه اقابل استاذ احمد
سهام: حاضر ثواني. استاذ احمد في مقابله اللي رعد بيه قالك عليه
احمد: خليها تدخل
سهام: اتفضلي هو في مكتب رعد بيه
عشق: شكرا عن اذنك
عشق خبطت علي الباب
احمد: ادخل
عشق: صباح الخير
احمد: صباح ال اي ده عشق
عشق: احمد😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبيت طفلة)

اترك رد