روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السابع عشر 17 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السابع عشر 17 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت السابع عشر

رواية عشق اللؤلؤ الجزء السابع عشر

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة السابعة عشر

يوم جديد مليئ بالأحداث
كله جهز ومتجمعين في فيلا كريم ماعدا الاء كانت لسه موصلتش
كريم / كلم الاء يا اسر واستعجلها
أسر/ حاضر
كلم أسر الاء وعرف أنها وصلت
الاء بانبهار/ يخربيت حلاوت الفيلا دي، دي قد الشارع بتاعنا كله اه والله
دخلت الاء ومازالت مبهوره من حجم البيت وحلوته
الاء/ اسفه على التأخيو اصل المشوار بعيد
كريم/ تعالى اعرفك على ماما واختي
الاء في سرها/ اكيد هيكونو مغرورين شبهك
كريم/ دي الاء المساعده بتاعي ودي ملك اختي ودي ماما
الاء بابتسامه/ اهلا اتشرفت بيكو
ملك بفرحه/ هييي انت هتسافري معايا ده احنا هنخربهاا
الاء بضحك/ اخيرا لقيت واحده بنفس تفاهتي
أسر بضحك/ البس يا معلم
كريم/ طب يلا يا جماعه عشان هنتاخر على الطياره
الكل / يلا
كل واحد ركب عربيته في اتجاهم للمطار
كريم ركب معاه ملك وأمه
والاء ركبت مع أسر

 

 

 

 

 

 

 

الاء بضحك/ شكلنا هنخربها يا شقيق
أسر بمرح/ هنخربها اي وزفت اي كريم اكيد هيطحنا شغل وبعدين اي شقيق اللي بتقوليها دي فين الانوثه يابنتي
الاء/ انوثه اي الوقتي انا عايزه اتفسح 🙂
أسر بسخريه/ معلش معلش هجبلك مصاصه
الاء/ يا شيخ غور
أسر بحرج / الاء انا عايزك في موضوع مهم
الاء/ في أي احكي
أسر بحرج/ ممكن تحكيلي عن سلمي وعلاقتها ب راجح كانت عامله ازاي
اتنهدت الاء لما افتكرت سلمي
الاء/ مش عارفه اقولك اي ولا اي احنا كلنا في حاله صدمه مش هيه بس
أسر/ يعني هي كانت بتحبه
ضحكت الاء بسخريه
الاء/ بتحبه دي كلمه قليله على حبها ليه دي كانت بتعشقه وده كان جذاتها
أسر/ احكيلي انا عايز اعرف ده لو بعد اذنك
الاء بتنهيده/انا وسلمي صحاب من زمان جدااا ، كانت تفضل تحكيلي انها بتحب راجح جدا بس هو مش حاسس بيها فضلت تحبه سنين لحد ما نصحتها تعترف ليه بحبها
وسمعت كلامي واعترفتله واكتشفنا أن راجح كان بيحبها بردو هههه أو كان بيضحك علينا فضل راجح شهور يوهمها بحبه وهي وصلت لحد العشق المهم اتجوزه بعد وفاة أهلها فضلو سنتين جواز سلمي كانت بتعشقه بتتمناله الرضا يرضى استأمنته على ورثها وكل فلوسها

 

 

 

 

 

 

وحصل اللي حصل بقا من ساعتها وانا كرهت الحب وكرهت الجواز وكرهت كل حاجه
الاء بحزن/ تعرف يا أسر انا كنت بحلم بقصه حب زي سلمي وراجح كده، كنت بتمني واحد زي راجح
وكملت بسخريه ووجع
كنت بعتبر راجح زي اخويا واكتر بس هو طلع حق*ير وو*اطي استغل غياب مراته وحاول يغت*صبني
اول ما افتكرت الاء اللي حصل فضلت تعيط
وقف أسر العربيه وحاول يهديها
أسر بحنيه/ اهدي يا الاء اهدي
الاء بدموع/ تعرف يا أسر أن سلمي كانت جيباله هديه عيد ميلاده كانت داخله البيت وفرحانه جدا
أسر بحزن/اهدي ابوس ايدك
الاء مسحت دموعها هي حبه تنسى كل اللي حصل مش عايزه تفضل عايشه في حزن ووجع وندم الحياه فانيه
أسر/ انا اسف يا الاء
الاء بمرح رغم حزنها/ منك لله يا شيخ عماله اقول هنخربها هنخربها وانت جاي تنكد عليا
عرف أسر انها حبه تغير الموضوع ومرضاش يتكلم فيه تاني
أسر / يلا يا ستي وصلنا المطار اكيد كريم وصل قبلنا
الاء بتوتر/ يعني كان لازم نروح بالطيارة
أسر بتريقه/ لا كنا هنروح بموتوسكل
الاء/ مش وقت تريقه الله يخليك
أسر بصدمه/ اي ده انت اول مره تركبي طياره
قاطع كلامهم مجيئ ملك عليهم

 

 

 

 

 

 

ملك بضحك/ انتو اي كنتو نايمين في الطريق
كريم/ اتاخرتو اوي كده ليه، اي ده الاء مالك
أسر بسخريه/ مفيش يا سيدي شكلها كده والله اعلم مركبتش طياره قبل كده
ملك بصدمه/ بجد دي اول مره تركبيها
الاء حست انها هتتهان وحبت تبان قويه كده وشجاعه
الاء بقوه مصطنعة / لا خلاص انا جاهز وبعدين طياره اي إللي هخاف منها
كريم بضحك/ طب يلا يا ست الشجاعه
بعد حوالي عشر دقايق
كل واحد قعد مكانه وكانت الاء جنب أسر ووراهم ساميه وكريم وملك
في اللحظه اللي الطياره بتطلع فيها الواحد روحه بتتحسب منه كدهو😂
الاء بصوت عالي/ بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم
أسر/ اسكتي الله يخربيتك الناس بتتفرج علينا

 

 

 

 

 

الاء بصوت عالي/ اسكت اسكت بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم
الطياره كلها كانت فطسانه ضحك على الاء وكريم مقدرش يمسك نفسه من الضحك
عارفين فيلم فول الصين العظيم اهو الاء كانت شبه محي كدهو😂
الاء بصوت عالي/ اشهد ان لا اله الا الله
أسر بضحك/ يلهوي دي بتتشاهد
الاء بترجي/ والنبي خليه يوقف أو يدوس فرامل
أسر بضحك/ يخربيتك فرامل اي
فضلت الاء تتشاهد ومغمضه عنيها جامد لحد ما اغم عليها من كتر ماهي خايفه
أسر/ يلهوي دي اغم عليها
أسر شاور ل كريم
كريم بضحك / سيبها سيها دي خلت شكلنا مسخره

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك رد