روايات

رواية غدر الصحاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم شيرين جمال

رواية غدر الصحاب البارت الثالث عشر

رواية غدر الصحاب الجزء الثالث عشر

رواية غدر الصحاب الحلقة الثالثة عشر

نور..محمد حبيبي وحشتيني
محمد.. عامله اي يا حبيبتي
مراد.. بعصبيه وغضب الدنيا هو في اي انتي مجنونه ازاي تقولي لحد كدا وانا واقف وانت مين اصلا ويمسك محمد من هدومو
نور.. تقف قدام مراد سيبو يا مراد
مراد.. انتي بتقوفي قدامي علشانو هما بقو كتير كدا
محمد.. بغزم ما في يضرب مراد بدماغ وينزف من مناخيره
مراد يرد لمحمد الضربه ويمسكو في بعض
نور بزعيق خلص كافيه وفجأه يغمى عليها
يقرب محمد ومراد جري عليها
محمد يشيل نور صدقني اللي بينا لسه هيبدأ رحمتك مني المره ديه
مراد.. انتي اللي هتشوف سواد وهنشوفو هتكون لمين في الاخر
محمد.. ده في أحلامك
ويشيل نور ويروح بيها البيت اول ما يدخل مريم في اي مالها نور
محمد متخفيش بس هي شافت دم ورجعت ليها الفوبيا تاني
مريم انا متشكره اوي يا محمد أن أول ما تصلت جيت
محمد انتي مجنونه عايز تتصلي عليا ومجيش ومجيش ديه نور يا مريم
مريم.. شكرا يا محمد علي وقفتك جمبنا
محمد سيبك من الكلام ده المهم نطمن على نور
مراد يوصل ويكسر كل حاجة قداموويتصل على رجلتو الو
الشخص الو

 

 

 

 

 

 

مراد عايزك تراقب نور وفي شخص هيكون معاها عايزك تعرف كل حاجه عنو فاهم
الشخص.. حاضر يا باشا
هند.. امها تتعب وتنزل تجيب ليها العلاج ويكون الوقت متأخر
يطلع شباب عليها تعالي هنا
هند تجري بأقصى سرعه حد يلحقني
الشباب بيجرو وراء هند لحد ما تقع والشباب يتلمو عليها ويخدوها بيت ويتع… دو عليها
تاني يوم هند تفوق وتلقى نفسها في بيت مهجور ومن غير ملا… بس تفصل تلطم وتصوت اعمل اي يالهوي هقول اي في البيت وكنت فين وفجأه تفتكر امها التعبانه وتلبس هدومها وتجري على امها
هند تفتح الباب وتدخل ماما ودور في كل مكان
هند.. تلقى امها في الأرض هند بدموع ماما ماما انطقي علشان خاطري كان عضب عني اتاخرت عليكي قومي لالالالا متروحيش مني
يدخل ابو هند من الشغل في اي
هند بنهيار قولها تقوم
باباه يتصل على الدكتور بسرعه
الدكتور.. ساكته قلبيه
هند. لالا قومي بقي
ابوه.. خلاص يا هند قدر ربنا نفذ
هند في نفسها يعني في يوم واحد اخسر نفسي وامي ليه ليه
اول ما تعرف نور تجري هي مريم عليها
نور بدمع ربنا يقوكي يا قلبي ويصبرنا على فراقها هي كانت أمي أنا كمان وتفضل واقفه مع هند، تلات ايام العزه
اخر يوم العزه مراد، يعرف ويروح يعزي هند

 

 

 

 

 

وفي نفس الوقت محمد، يكون رايح ياخد نور ومريم، علشان الوقت اتأخر
مراد. البقاء لله
هند الدوام لله شكرا يا مراد
مراد.. شكرا على أي يا هند احنا اخوات
هند.. اه طبعا ممكن اطلب منك طلب
مراد اه طبعا اتفضلي
هند…عايز اشتغل معاك
مراد.. اعتبري نفسك اشتغلتي
مراد يبص على نور ويلقها حزينه وفي نفس الوقت اكنو م موجود ده عصب مراد تجهوله ليه
مراد.. يبص على مريم مراد الوقت اتأخر تعالو اروحكو
نور.. لا شكرا
مراد بعصبيه وغضب وده ازاي الوقت متأخر امشي قدامي
مريم.. تمسك ايد نور تعالي بره علشان الناس هنركب علشان نلم الدور
نور تخرج بره انا طلعت بس علشان ظروف الناس غير كدا لا

 

 

 

 

 

 

مراد.. يقرب على نور لا متنسيش انك بتشتغلي عند وبكره ٨ تكوني عندي اركبي
نور.. الشغل حقك انما توصلني لا انا هروح مع خطيبي
محمد.. انا جيت معلش اتاخرت في الطريق
نور تمسك ايد محمد طيب تعال نروح اركبي يا مريم
مراد.. من الصدمه مش عارف يتكلم
مريم.. بصدمه اركب
نور اه اركبي
محمد.. هو ده تاني بيعمل اي هنا
مراد.. المره ديه فقد كل اعصابو انت هنا تاني ليه
نور.. تمسك ايد محمد خطيبي
مراد… نعم يا روح امك
محمد.. يقرب منو وتمسكو نور علشان خاطري بلاش
محمد.. بعزمك يا مراد على كتب كتبنا الاسبوع الجاي وياريت بوكيه ورد
مراد.. يقرب من محمد البوكيه ده على روحك ان شاء الله ويقرب محمد منو ويكون عنيهم في عيون بعض بنظره تحدي اما نشوف…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غدر الصحاب)

‫4 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: