روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت السادس عشر

رواية عشق اللؤلؤ الجزء السادس عشر

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة السادسة عشر

كريم بابتسامه/ عايزين نتعرف على بعض اكتر يا الاء
ابتسمت الاء مش عشان كلامه لاء ابتسمت عشان اتاكدت انها هتقدر توقعه في حبها
الاء بابتسامه نصر/ نتعرف وماله
كريم/ يعني مش عندك مانع
الاء/ لاء طبعا معنديش مانع
كريم بابتسامه/ خلاص حلو اوي نتعرف ونقرب من بعض ارتحنا لبعض خير وبركه مرتحناش يبقا كل شئ قسمه ونصيب وعرفي أهلك اننا هنسافر بكرا للشغل
الاء بابتسامة ساحره/ ماشي حلو الكلام

 

 

كريم / طب يلاا كلي
الاء بضحك / لا انا خلاص شبعت
كريم باستغراب / شبعتي اي طبقك لسه زي ماهو
الاء بضحك / لا ما انا شبعت من كتر ما بصه فيه يلا بقا متدققش وقوم خلينا نرجع الشركه
كريم / ماشي يا ستي يلااا
الاء في سرها / هوووووف اخيرا عرفت اهرب من السوشي ده
كريم والاء رجعو الشركه وكانو بيتكلمو شويه ويهزرو شويه وكده لحد ما وصلو
عند كريم
كريم / يا ترا الخطوه اللي انا خدتها دي حلوه ولا لاء هههه مش مصدق اني عملت كده فعلا ده البنات تحت رجلى زي الرز وبعدين اروح اطلب من الاء اننا تقرب من بعض الصراحه تصرف غريب مني
راح كريم ل مكتب أسر عشان يصالحه
كريم / امممم اخبارك اي
أسر بدون نفس / كويس
كريم / مالك يا أسر انت لسه زعلان مني
اسرر/ لا مش زعلان يا كريم
كريم / صدقني بحاول اتغير وكمان اخدت النهارده خطوه مهمه جدااا
أسر / خطوه اي
كريم بابتسامه/ قربت من الاء
أسر بعصبيه / قصدك اي بقربت من الاء انطق
كريم / اهدي يا اسر مش قصدي اللي في دماغك بس زي تقول سمعت بالنصيحه وهاخد خطوه الحب والجواز وكده
أسر بارتياح / تمام بس شاطر يا معلم
كريم / جهز نفسك بقا عشان بكره هنسافر نتابع المشروع الجديد
اسر / ماشي يا معلم انا جاهز
طلع كريم متجهه لبيته عشان يصالح ملك ويخليها تجهز ل السفر
اما عند الاء
الاء بترجي / عشان خاطري يا بابا انت عارف اني بحب الشغل ده
حسام بحده / انا قولت مفيش سفر يعني مفيش سفر

 

 

خديجه / طب انت رافض ليه يا حسام
حسام / انا قولت اللي عندي
الاء بترجي / يا بابا افهمني احنا رايحين عشان شغل وكمان مستر أسر هيكون معانا وكمان أهل مستر كريم هيكونو موجودين
خديجه بصت ل حسام وطمنته
خديجه / خلاص بقا يا حسام وافق
حسام / خلاص موافق بس بعد كده سفر تاني لااااء
الاء بفرحه / اشطااا
في اوضه الاء وسلمى
الاء بعصبيه /حق ابويا لسه مرجعليش يا سلمي مش هستريح ابدا عايزه اخليه يبطل يعامل الناس بانانيه وتكبر وغرور
عايزه اهدم كبريائه واعرفه انه زيه زي اي حد
عايزه أعلمه درس عمره ما هينساه ابدا
سلمي بهدوء / بس انت مش من حقك تعملي كل ده
الاء بغضب / وهو كان من حقه انه يطرد ابويا وهو شغال في الشركه دي اكتر من ٢٠ سنه
سكتت سلمي وعرفت أن الكلام مع الاء مش هيجيب نتيجه لأن اللي في دماغها في دماغها
سلمي / خلاص يا الاء اعملي اللي هيريحك وجهزي نفسك عشان السفر انا هقوم انام
سلمي نامت والاء جهزت شنطت السفر وبعدين نامت
عند أسر في المخزن
أسر بصوت عالي / وحشتني يا راااجل
…… / انت عايز مني اي وحابسني عندك ليه انا معملتش حاجه
أسر بغضب / معملتش حاجه لما سرقت مراتك ولعبت بيها وضحكت عليها وكمان حاولت تغتصب صاحبتها
كل ده ومعملتش حاجه يا بجحتك ياخي
راجح بصدمه / انت عرفت كل ده منين
وكمل بسخريه واضحه

 

 

راجح / اديك قولت مراتي يعني انت ملكش دعوه بكل اللي بيحصل ده
أسر بضحك / هه امال لو عرفت ان مراتك هي اللي كلفتني عشان اجيب حقها من إنسان و*سخ زيك
راجح بغضب / يعني انت عايز مني اي الوقتي
أسر / انا مش هعتبك معايا عايز ورقه صغننه كده أظن انت عارفها كويس وكل الورث اللي انت خدته يرجع لأصحابه
راجح بسخريه / بص بقا يا باشا طلاق مش هطلق الشقه ومكتوب باسمي والفلوس كلها بقت معايا وأعلى ما في خيلك اركبو
أسر بابتسامه / كده يبقا انت دخلت حرب انت مش قدها وانا اللي يدخل معايا حرب مش بيطلع غير وهو خسران بس هفضل كريم معاك قلبي الطيب بقا موديني في داهيه هديلك يومين بظبط تفكر فيهم حبيت تعمل كل اللي قولتهولك يبقا خير وبركه إنما بقا لو فضلت عنيد معايا متلومش غير نفسك
طلع أسر بكل برود وتكبر
راحه بغضب / تعاااالا فكني انت مين عشان تعمل معايا كده انت ملكش الحق انك تعمل كل ده ومحدش هيقدر ياخد مني حاجه انت فاهمني
أسر للحارس/ ظبطوه
الحارس / تحت امرك يا باشا
عند كريم
كريم بصوت عالي / ملوووكه يا لوكه انت فين
ملك / خير يا ابيه عايز اي
كريم / اي البوذ ده، ده شكل واحده راحه دهب كمان يوم
ملك بفرحه / بجد يا ابيه هتودينا ولا هتضحك عليا تاني
كريم / انا عمري كذبت عليكي

 

 

ملك بتريقه/ لااااا ابدا يا ابيه هو انت عمرك كذبت اصلا ده انت ملاااك
كريم بضحك/ ماشي يا لمضه جهزي كل حاجه عشان هنتحرك بدري
ملك بصوت عالي/ هيييييي و هيييييي
كريم بصدمه/ البت اتجننت
طلع كريم وجهز كل حاجته وبعدين نام
نصيحه..
بلاش العشم الذياده يا جماعه
لأن بنتعشم على الفاضي، بنتعشم في الشخص الغلط اصلا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك رد