روايات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل العاشر 10 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان البارت العاشر

رواية غيرت حياة الشيطان الجزء العاشر

رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة العاشرة

كمال…… ريسيلياااااااا نظر الي الحرس…. انتوا هتتفرجوا عليا اسعاف يابهاااايم
كانت بيرلي تبكي في السياره وهيا تنظر الي الدماء علي ريسيليا
بيرلي بخوف…. سيلو سيلو…. بتنزل دم وبابي بيعيط…. انا خايفه
كان كمال يبكي وهو يضم ريسيليا لحضنه….. ريسيليا حبيبتي متسبنيش ارجوكي
بعد مرور وقت ليس قليل وصلت الاسعاف واخدت ريسيليا وكمال ركب معاها.
كمال للحرس…. خدو بيرلي علي الڤيلا بسرعه
بيرلي ببكاء….. لا لا انا عاوزه بابي
كمال…. بيرلي حبيبتي روحي مع عمو انا هطمن علي سيلو متخافيش
بيرلي…. هترجع تاني
كمال وهو يلقي نظره علي ريسيليا الغارقه في دمها….. هرجع
مشيت بيرلي علي الڤيلا وكمال مع ريسيليا
وصلت الاسعاف المستشفي
كمال بزعيق….. انتوا يابهاااايم يالي هنا
الممرضه بعصبيه….. انت مين يابني ادم انت بتزعق كده ليه
كمال….. وانتي مال اهلك انتي غوري من وشي شوفيلي دكتور غوررري
جاء الدكتور علي صوت كمال….. في اي
كمال طلع مسدسه ووجهه اليه….. لو حصلها حاجه روحها قدام روحك وروح كل واحد هنا
الدكتور بخوف…..حاضر حاضر جهزو العمليات
دخلت ريسيليا العمليات احس كمال بالضعف منعدم وجودها معه
جلس في الأرض ووقع السلاح من يده ودموعه نزلت بخوف عليها
جائت عامله نظافه كبيره في السن

 

 

 

 

 

الست….. مالك يابني
كمال بدموع…….هم* وت
الست….. بعد الش*ر عنك خالك قوي علشان هيا محتجاك
كمال. ……..ضحت علي شاني كان المفروض اكون انا مكنها مش هيا
الست….. قدر ومكتوب محدش بيغيره قوم يابني صلي ركعتين وامسك مصحف اقرا كام صفحه
كمال….. حاضر
وغادرت السيده
فضل كمال اما غرفه العمليات وهو يدعي ربه ان يرجع له معشوقته بسلام
رن هاتفه
كمال بصوت مخنوق….. الو
امه بعتاب……اكده ياولدي متسالش علينا
كمال ببكاء…….انا تعبان تعبان اوي ياامي
امه باستغراب….. مالك ياولدي اول مره تبكي
كمال بقهره….. مراتي بتموو*ت
امه….. مراتك مين مش شاهي سافرت وانت طلقتها
كمال….. مش قاجر اشرح يا امي بس انا محتاج ليكوا
امه…… متخافش ياقلب امك احنا هنيحي انت بس قول العنوان
بعد مرور وقت كثير خرجت ريسيليا من العمليات ونقلوها الغرفه
دخل كمال يركض حتي وصل الي الفراش
وامسك يداها قبلها بعمق
كمال…. ريسيليا حبيبتي
الدكتور…… هيا دلوقتي تحت تاثير البنج شويه وهتصحي الطلقه كانت في الكتف من الخلف ان شاء الله هتكون كويسه
كمال….. شكرا شكرا ومعلش علي اللي حصل
ابتسم الدكتور قائلا… لا ولا يهمك احنا مقدرين حالتك الممرضه بره لو احتجت اي حاجه بلغها وحمد لله علي سلامه المدام
وغادر الغرفه

 

 

 

 

 

عدا ساعه ولم تستيقظ ريسيليا وعدا الساعه التانيه
بدات تفوق ريسيليا
ريسيليا….. اااه
كمال بلهفه….. ريسيليا انتي كويسه
ريسيليا بدموع….. كان…… كان عاوز يمو*تك ياكمال وتسبني لوحدي
كمال مسح دموعها بابهامه….. باس ياقلب كمال
ريسيليا بقلق…. بيرلي…. بيرلي فين
كمال ويمسح علي خصلات شعرها البني مثل سبائك الذهب…. بيرلي في الڤيلا متقلقيش اهم حاجه انتي كويسه
ريسيليا….. كتفي
كمال…… معلش ياروحي هتكوني بخير
ريسيليا بطفوليه وزعل…… هما منايمني علي بطني ليه ياكمال
كمال…… ياروحي علشان الطلقه في كتفك من ورا ولو نمتي علي ضهرك هتتوجعي
ريسيليا بدموع….. طب انا عاوزه اشوفك
كمال صعبت عليه…. نزل لمستوها اكتر وحط راسه علي الوساده (المخده) وجهه يقابل وجهها لم يفصل بنهم الا مسافه صغيره للغايه
كمال….. كده شيفاني ياعمري
ريسيليا بدموع…… اه كنت خايفه مش اشوفك تاني
كمال…… لا ياقلبي بعد الشر عنك وملس علي خدها بحنان مفرط
ريسيليا بجراءه….. كمال عاوزه طلب بس هو عيب شويه واكملت بخجل طفولي يليق عليها بس متقولش قليله الادب
كمال قهقه بصوت عالي….. لا متخافيش بس عاوزه اي
ريسيليا بخجل اصبحت خدودها حمراء من طلبها الذي سوف تقوله….. بوسني
كمال بصدمه من جراءتها…… انتي واعيه لكلمتك
ريسيليا بزعل وخجل….. خلاص لو مش عاوز

 

 

 

 

 

قاطعها بالتهام شفتيها بشوق ورفع يده علي راسها ليثبتها باحكام كان يمتص من رحيقها كانه يرتوي اشتاق الي طعامه الخاص وطاقته
لكن انصدم فاجاه ريسيليا تبادله قبلته
ذادت قبلته قوه وحب وعشق
……. احم احم
رفع وجهه عنهاونظر الي الباب وكانت الممرضه
خجلت ريسيليا وخبت وجهها في عنق كمال
الممرضه بخجل وتنظر الي الارض…… معاد دوا المدام يافندم
كمال رجع لطبيعته فصغيرته تسحبه الي بحور لا يوجد فيها سواهم …… اتفضلي
حاول كمال ان يبعد عن ريسيليا لكن تمسكت في القميص بشده رافضه البعد فهم ان صغيرته تخجل من الموقف
كمال بتفاهم….. طب هاتي انا هدهولها اتفصلي انتي
الممرضه…….. تمام واعطته الدواء وخرجت
كمال…… سيلوو خرجت
ريسيليا ماذات علي وضعها…….. امممم
كمال…… ياروحي مشيت هتنكسفي مني خدي الدوا بقا
رفعت ريسيليا راسها وهيا خدودها تصبغ بالون الاحمر مثل الورد الجوري…… هات الدوا
حاول كمال ان يرفعها قليل لتاخد الدواء

 

 

 

 

ريسيليا بالم شديد…… كمال….. ااااه ضهري
اعادها لمكنها مره ثانيه
كمال…… ممكن تنامي شويه
ريسيليا…… مش عاوزه
كمال…… سيلو انتي تعبانه ممكن تنامي شويه وانا مش هبعد هفضل جمبك
ريسيليا خطرت فكرها في عقلها…… طب هنام بس بشرط امسك لو سبت ايدي هزعل
قهقه بصوت عالي علي كلام حبيبته….. حاضر وادي قعده وجلس بجانبها علي الفراش
بدات ريسيليا تغفي في النوم حب كمال انه يسير الشغب قليل بدا بابهامه يسير علي ظهرها بخفه
ريسيليا بتحذير…… كمال
كمال ببرائه مصتنعه….. عيونه
ريسيليا ابتسمت…… سبني انام
كمال….. حاضر
ظل كمال بجانبها ينظر اليها بحب كان في قلبه بعض القلق والخوف من خسارتها
وغلبه النوم ونام بجنبها
بعد مرور عده ساعات وصلوا اهل كمال اقتحموا الغرفه
فزع كمال
كمال….. ايييه
والدته تدعي (كريمه)…… كمال اي اللي حصل ياولدي
كمال وهو يقبل يداها…… هحكيلك ياامي وانتقل الي والده يقبل يداه….. حمدلله على السلامه يا حج
والده يدعي (يوسف)…… الله يسلمك مين دي ياكمال
كمال بحرج…… دي…. دي مراتي

 

 

 

 

يوسف بغضب…… مرتك كيف يعني من غير علمنا
فزعت ريسيليا علي صوت يوسف العالي……. كماااااال
ركض كمال سريعا اليها…… مالك يا ريسيليا
ريسيليا باستغراب…… مين هنا وبيزعق ليه
يوسف بعصبيه….. اني ازعق براحتي سااامعه
كمال….. ابوي
ريسيليا بهدوء وفهمت انه والده لكن استغربت انه صعيدي…. يا اونكل انا مش قاصدي والله انا اسفه واسفه اني مش عارفه اقف لحضرتك كمال خد والدك ووالدتك فهمهم الموضوع
كمال بخوف….. هسيبك لوحدك
ريسيليا بهدوء وهيا تطمنه….. متخافش انا بخير يالا
كمال…… اتفضلوا
طلع كمال بره هو ووالده ووالدته وقفوا بعيدا عن الانظار
كمال حكي لهم كل شئ من اول لقائه بريسيليا لحد الان
كريمه بلوم….. اخص عليك انت تربيتي انت تعمل كده في البنيه
كمال بندم….. انا ندمت ياامي وانتي شوفتي بعينك معاملتي ليها
يوسف…… اعمل حسابك بعد ما مرتك تخف هتنزل الصعيد وتعمل فرح
كمال بطاعه…… حاضر هنزل معاكوا انا وريسيليا وبيرلي
يوسف…… بيرلي مين دي كمان
كمال….. بنتي

 

 

 

 

 

خبطت كريمه علي صدرها…… يامري بتك كيف
كمال بهدوء….. شاهي رجعت ومعاها بنتي بيرلي 4 سنين
يوسف….. لينا قعده سوا ياولدي
كمال….. تمام بس ياريت تعاملوا ريسيليا حلو هيا طيبه والله وطفله خالص غير شاهي
كريمه…… باين عليها
دخلوا عند ريسيليا تاني
يوسف….. معلش يابتي علي كلامي وحمد الله على السلامة
ريسيليا….. عادي يا اونكل ولا يهمك
اقتربت كريمه من الفراش….. الله اكبر الله اكبر اي البدر المنور دا
ريسيليا ابتسمت قائله…. شكرا ياطنط
كريمه….. والله انتي چميله قوي قوي عرفت تنقي مش مصنع المكياج اللي كنت جيبه قبلها
كمال…… معلش المرادي اخترت كويس
قعد كمال بجانب ريسيليا وهمس لها في اذنيها…… عاجبك شعرك اللي باين دا اعمل فيكي اي

 

 

 

 

ريسيليا….. طب اعمل اي
كمال بغيظ….. متعمليش ياختي انا اللي هعمل بدا يلم شعرها علي هيئه كعكه
ريسيليا بغضب….. ياكمال سيب شعري بتعمله غلط
كمال بغيظ…….بس يابت اسكتي
لم لها شعرها
كمال….. منور ياحج
يوسف ضحك علي غيره ولده وتاكده انه يعشقها وليس واقع في حبها بل غارق في بحر عشقها
كمال…… نامي شويه
ريسيليا….. مش عاوزه
كمال….. قولت نامي
ريسيليا…… ظلم ظلم
ضحك كل من يوسف وكريمه علي مشاجرتهم
لكن قاطعهم من اقتحم الغرفه قائلا……. ريسيليا حبيبتي عامله اي
كمال بغضب وعصبيه…… انت مين يابني ادم انت وحبيبتك اي
الشخص….. انا حبيبها
كمال………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غيرت حياة الشيطان)

اترك رد