روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل العاشر 10 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل العاشر 10 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت العاشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء العاشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة العاشرة

بسمله بصدمه:نعم انت بتقول اي انت هتهزر
ياسمين بشهقه:اييي
محمد بخبث:Certo, c’è un amante nella mia vita, Bismillah, andiamo, l’amore della mia vita
محمد بخبث:طبعا في حبيبه في حياتي بسمله هيا حب حياتي
نورين بمرح:Ciao Becky, piacere di vederti amore mio
نورين بمرح: اهلا بيكي سررت برايتك يا حبيبتي
بسمله بشهقه:Anche a me
بسمله بشهقه:انا ايضا
مارك:Ciao, cos’è questa bellezza
مارك:اهلا بيكي ما هذا الجمال
بسمله:Grazie
بسمله بمرح: شكرا
مارك:Khaled stai bene
مارك:خالد هل انت بخير
خالد بشهقه:Sto bene non c’è niente
خالد بشهقه:انا كويس لا يوجد شيئ
محمد بخبث:Per favore, entriamo
محمد بخبث:تفضلوا تفضلوا دعنا لندخل
نورين بمرح:Muhammad, il fidanzamento è nuovo?
نورين بمرح:محمد هل الخطوبه جديده

محمد:Sì, è passato un mese
محمد:نعم لقد مر شهر
نورين بمرح:Bello
نورين بمرح:جميل
خالد:per favore prosegui
خالد:تفضلوا تفضلوا
دلفوا اي قاعه الاجتماعات بينما تقف مصدومه
خالد:يا سمين انتي هتفضلي واقفه كدا
ياسمين بشهقه: الكلام الي قالوا محمد دا بجد يا خالد
خالد:اكيد لا ……..مش عارف انا
نورين بمرح:Che ne dici della tua storia d’amore che sto ascoltando
نورين بمرح:ماذا عن قصه حبكم انا استمع
محمد بخبث:اي…..
وجد خالد صديقه متوتر ماذا يقول خالد بمرح:لا لا هذا الكلام لا يتكلمون في الرجال بس النساء اهم الذين يتكلمون في هذا الكلام
خالد:No, queste parole non sono pronunciate dagli uomini, ma le donne sono le più importanti che parlano con queste parole
محمد بخبث:sì
محمد بخبث:نعم
بسمله بهمس:انا اتكلم اقول اي انتو بتدبسوني يعني في الكلام
محمد بهمس:قولي اي حاجه واضحكي ها
بسمله بشهقه:اي حاجه اي حاجه
محمد بضحكه وسيمه:اخلصي
نورين بمرحdai ti ascolto
نورين بمرح:هيا انا استمع اليكم
بسمله:اي ………

مارك:أيضا حببتي تكتب روايات تتكلم عن الحب
مارك:Mi piaceva anche scrivere romanzi che parlassero d’amore
محمد:Questo è il secondo libro
محمد: اي هذا هو كتاب الثاني
نورين بضحك: Sì, è amore, questo è il nome del mio romanzo
نورين بضحك:نعم إنه الحب هذا اسم روايتي
مارك:Khaled, non intendevi amare come Maometto?
مارك:خالد الم تنوي أن تحب مثل محمد
خالد بمرح:Certo, certo
خالد بمرح:طبعا طبعا
نورين:Lei, signora Yasmine?
نورين:ونت يا سيده ياسمين
ياسمين بخبث:Non ho trovato questo amore ma non ci penso
ياسمين بخبث:لم اجد هذا الحب لكني لا افكر به
نورين بمرحL’amore è meraviglioso
نورين بمرح: أن الحب رائع
………………
علي الناحيه الأخري في القاهره
دلف الي غرفت أخته ليتابع بمرح
اسيل
اسيل بفرح:مازن
مازن بحب:وحشتني اوي
اسيل بمرح:انت مقلتش يعني انك هتيجي انا بجد فرحانه اوووي
مازن:كنت عملهالك مفاجاه
اسيل بمرح:ودي احلي مفاجاه بحد اخبارك اي يا حبيبي طمني عليك
مازن:سيبك مني انا انتي الي اخبارك
الام :مش كويسه خالص يا حبيبي ومش بتاكل علطول في أوضته مش بتخرج
اسيل:ماما مفيش حاجه عادي
مازن بحب:اي الكلام الي انا بسمعه دي الكلام دا بجد يا اسيل
الام:مش بتحكي اي حاجه ومش بتقول مالها
خرجت الام من الغرفه
مازن:انتي كويسه يا حبيبي ماللك
اسيل:انا كويسه يا مازن مفيش حاجه
………………….

مازن الدمنهوري شاب في العشرينات من عمره الاخ الاكبر لاسيل يمتللك عيون زرقاء وشعر اسود وجسد رائع بعضلات مشدوده طويل القامه
بااااااااك
اسيل:متكذبيش عليا لأن أن بذات بمتعرفيش تخبي حاجه عني بعدين الموضوع باين من أوله
اسيل:موضوع اي
مازن:موضوع اي يعني مش عرفه ياتري بقااا هو بيكامك
اسيل:هو مين دا انا مش فاهمه انت بتقول اي
مازن بغيظ:اسيل متنرفزنيش انتي فاهمه كل حاجه وعارفه انا اقصد اي وبعدين انتي غلطانه بتعيطي لي يابنتي فوقي لنفسك انتي اصلا مش علي باله ولو بيحبك بجد زي ما بتقولي هيرجعللك تمام اسيل انا بقلك اهو شليه من دماغك ياما هتصرف معاكي بكشل تاني مش هيعجبك تمام خرج من الغرفه
اسيل ببكاء وحزن:يعني اعملي اي يعني انا مش عرفه أنساه
علي الناحيه الأخري في بيت محمد
كان يجلسان في حديقه البيت
لارا:رنا بقوللك اي اي رايك نروح لاسيل نطمن عليها
رنا:لاء لو عايزه تروحي روحي انتي
لارا:لي يا ختي مش عايزه تروحي
رنا بخبث:عادي مليش مزاج اروح
لارا:علينا انا الكلام دا في اي يا رنا اخلصي اقولي
رنا:مفيش حاجه عادي
لارا: طب انتي كلمتي مازن
رنا:لاء ومش عايزه أكلمه

لارا:هههههههه
رنا باستغراب:بتضحكي علي اي تصدقي غلطانه أن برد عليكي
لارا بمرح:يبقا انا فهمت انتي لي مش عايزه تروحي
رنا بشهقه:اه
لارا:لاء يا رنا مينفعش كدا هو اي يعني الي حصل لكل دا
طب هو مش بيرن عليكي
رنا ببرود: بيرن بس انا مش عايزه ارد
لارا بشهقه:اي …..بقوللك اي رني علي اسيل كدا نطمن عليا
………………………………
اتجهت اسيل الي حديقه البيت جلست علي الاريكه
رن هاتفها في هذه اللحظه كان في غرفتها
رنا:مش بترد يا لارا
لارا بشهقه:رني تاني رني لما ترد
رنت رنا مره ثانيه
ليجيب ببرود:نعم عايزه اي
رنا بخصه وقد احمر وجهها: يلهههههوي
لارا بهمس:اي في اي
رنا بهمس وهيا تبعد الهاتف عنها:دا مازن
لارا:هو ايجا من السفر
رنا:معرفش لتردف بهمس:اسكتي اسكتي
رنا: اي ياعم انت مترد كويس
مازن بضحك: دا الي عندي بترني لي
رنا بخبث: انت شايف يعني أن رنيت عليك بعدين فين اسيل عايزه اكلمها
مازن ببرود:تحت في الحديقه لما تطلع ابقي رني تاني
ثم اغلق الهاتف وهو يريد أن يضايقها
رنا بغضب: بقا كيدا طب ماشي شوف بقا لو أن كلمتك تاني
لارا بمرح:بس يا بت دا خطيبك احترمي شويه
رنا بشهقه:دا قفل الخط

لارا:طب قاللك اي واسيل فين
رنا:اسكتي بقا يا لارا اسكتي
علي الناحيه الأخري في الفندق
مارك:Muhammad, non mi hai mostrato i tuoi progetti creativi
مارك:محمد لم تريني تصميماتك المبدعه
محمد بخبث:sì grazie
محمد بخبث:نعم تفضل
مارك باستغراب وهو ينظر لهذه التصميمات:Guarda questi modelli: Questi modelli sono molto belli, vero Noreen
مارك باستغراب هو ينظر لهذه التصميمات: أن هذه التصميمات رائعه جدا أليس كذلك نورين
نورين بمرح:Sì, è davvero un bel design
نورين بمرح:نعم انها حقا تصميمات رائعه جدا
خالد بهمس:بقوللك اي يا محمد الاجتماع هيخلص امتي
محمد بخبث: انت عارف لولا أنك صاحبي كنت طردتك اسكت خالص
خالد بايماء:حاضر
نورين بمرح:Questi disegni sono molto belli. La tua ragazza ti aiuta con queste idee?
نورين بمرح: أنها هذه التصميمات رائعه جدا هل حبيبتك تساعدك في افكارك هذه
بسمله بضحكه وسيمه:sì
بسمله بضحكه وسيمه: نعم
نورين:Siete molto adatti l’uno per l’altro
نورين:ما اجمللك تليقون ببعض كثيرا

نورين باستغراب:Sorpreso: amore mio, dov’è l’anello di fidanzamento, non l’hai indossato
نورين باستغراب:حبيبتي اين خاتم الخطوبه الم ترتدين
بسمله بتوتر:Sì sì lo indosso ma l’ho dimenticato nella mia stanza
بسمله بتوتر:نعم نعم ارتدي لكنني نسيته في غرفتي
نورين:fantastico amore mio
نورين:رائع حبيبتي
بعد قليل انتهي الاجتماع
ياسمين بخبث:الكلام دا بجد يا محمد
محمد ببرود:تقصدي اي
ياسمين بشهقه:الخطوبه دا بجد………………
خالد بمقاطعه:محمد ممكن نتكلم
محمد:تمام
دلفت بسمله الي غرفتها
لتدلف بشهقه: الاجتماع دا خلص مش مصدقه نزلين اسئله اسئله اي
بدلت ملابسها التي كانت ترتدي بملابس اخري المكونه من بجامه بالون الاحمر تليق عليها كتير وشعرها الطويل المفرد علي خصرها
دق باب الغرفه لتدلف بمرح لتجده أمام الباب
ليقف بوسامته وجماله
محمد بخبث:بسمله انا………………

ليقف هو ينظر إليها والي جمالها كم أنها جميله لاول مره يراها بدون حجابها
بسمله بشهقه وقد نست تماما أن ترتدي الحجاب قبل أن تفتح الباب احمر وجهها قليلا دلفت وراء الباب:نعم في حاجه حضرتك انا اسفه يعني اني أقفلت الباب بس انا محجبه يعني ومينفعش حضرتك تشوفني ونا كدا
‏محمد بضحكه وسيمه: لاء عادي
‏ثم دلف الي غرفته
‏بسمله بشهقه:يلهووووووي مينفعش كدا انا عملت اي بس شكلوا كدا هيطردني بسبب الي عملتوا دا بس هو مقلش هو كان عايز اي
‏علي الناحيه الأخري في بيت بسمله
‏الجده:اخبارك اي يا لورا يا حببتي
‏لورا:كويسه يا جدتي
‏الجده:انا زعلانه منك لئنك جيتي من السفر ومتجلناش
‏لورا بحزن:معلش متزعليش مني
‏الجده:ولا عشان مبتكلميش ادهم متكلمنيش انا كمان بعدين ماللك بتبصي كدا ليه مفكره يعني أن انا مش عارفه حاجه
‏لورا بشهقه:طب هو أخباره اي
‏الجده:هو يا بنتي……..
‏ادهم بمقاطعة:انا خارج يا جدتي
‏الجده:ادهم استني مينفعش كدا ازاي تبقي خطيبتك قاعده وتقول انا خارج
‏لورا بحزن:سيبي علي راحتو انا همشي انا بعد اذنك
‏الجده بغيظ:استني يا لورا هنا ادهم ممكن افهم بقا اي الي انت بتعمله دا
‏ادهم بخبث:بعمل اي انا

‏الجده:انا هقولك سوال وترد عليه بدل الي انت بتعمله دا بصي يا بني انت الي بتعمله دا يمينفعش بقاللك اد اي مبتكلمش خطيبتك لو في حاجه يابني قول
‏ادهم بحزن شديد داخله ولكنه لا يريد أن ينطق هذه الكلمه:ايوه في في أن انا ونتي يا لورا مننفعش لبعض
‏الجده بصدمه:ادهم انت بتقول اي
‏ادهم:يعني انا وهيا مننفعش لبعض واحسن ليا وليهاا أن احنا نبعض عن بعض
‏كانت تقف لورابصدمه
‏الجده:لورا يا حببتي ادهم متدايق دلوقتي مش عارف اصلا بيقول اي
‏ادهم ببرود ولكن بداخله لايريد أن يبتعدوا:انا مش مدايق ولا حاجه انا بتكلم بجد انا وهيا لازم نبعد
‏دلف خارج البيت وعيونه مليئه بالبكاء
‏لورا ببكاء:بعد اذنك انا لازم امشي
‏الجده بشهقه:استني يا لورا
‏خرجت لورا من البيت باقصي سرعه وهيا لم تصدق الكلام الذي قاله حبيبها دلفت الي بيتها بسرعه
‏الام:لورا في اي لورا
‏لورابشهقه:ماما انا وادهم سبنا بعض
‏الام بشهقه:اي انت بتقول اييي
‏……………………

‏لارا بمرح: رنا رني تاني عشان نطمن علي اسيل
‏رنا بشهقه:لاء يا حبيبتي رني انتي انا معتش رنه
‏لارا:يبقا خلاص نروحلها
‏رنا:لاء روحي انتي
‏لارا بخبث:بطلي بقا يلا عشان نروح بجد هتقول علينا اي لازم نكون جمبها مينفعش كدا هتزعل كدا
‏رنا بمرح: ومحمد باشا عارف انك هتروحي
‏لارا ببرود: اه عارف يعني هروح من غير مقول لاخويا
‏حتي لو انا مقلتلوش هيعرف يا بنتي انتي مش عرفه محمد ولا اي ها بقا قولتي اي
رنا بخبث:خلاص ماشي بس عشان اسيل بس
لارا بمرح:منا عرفه هههههه
اتجهوا الي السياره
بعد قليل دلفت الي بيت صديقتهم
الام بحب:اتفضلوا يا حبايبي اهلا بيكي طبعا يا رنا دا بيتك لتردف بضحك
رنا بمرح:تسلمي يا طنط
الام:ادخلوا انتو هتفضلوا وقفين كدا ولا اي اسيل في الحديقه هنا يا لارا
الام بمرح:رنا يا حببتي اهو مازن ايجي اهو
نظرت رنا له نظرت اشتياق لحبيبها الذي كان بعيدا عنها فتره بسب شغله ولكنها تضايقت منه كثيرا وافتكرت أنه اغلق الهاتف
لارا:بعد اذنكم انا هشوف اسيل
الام:طب بعد اذنك يا حبايبي
مازن بحب: انت و………

رنا بمقاطعه :انت تسكت خالص متتكلمش خالص
مازن هو يضحك علي كلامه مجنونته: طب لي كدا بس اسمعيني الاول
رنا بشهقه:بقوللك اي يا مازن
مازن بمقاطعة: هو انا موحشتكيش ولا اي لدرجادي زعلانه كدا
رنا بخبث:ايوه زعلانه متكلمنيش أبعد بقا كدا
دلفت الي الحديقه
رنا بمرح:عامله اي ي بت يا اسيل
لارا تغمز لها:اي ياعم شكللك مبسوط مين قدك
اسيل بمرح:كويسه يا حببتي
اسيل بمرح:بس يا لارا متكلميهاش دلوقتي هيا اصلا مش مركزه معانا
رنا بخبث: ومش مركزه معاكوا لي يعني
ضحكوا بمرح علي صديقتهم اسيل:لاء طبعا مركزه
الام:حببتي انتي عرفه انتي بتقول اي
لورا بشهفه:ايوه يا ماما هو قال كدا
الام:فهميني اي الي حصل اي واهدي يا حببتي
لورا:انا كنت هناك من شويه وبعدين قال أن احنا لازم نبعد عن بعض احنا مننفعش لبعض اصلا و…………..
الام:اهدي بس اهدي
دلفت الي غرفته ثم دقت الباب
ياسمين بخبث:بتعملي اي بعدين محمد مش هنا
بسمله ببرود: ونتي ملكيش دعوه
ياسمين بغيظ:اتكلمي باحترام شويه انتي قليله الادب
اتجهت بسمله الي غرفتها
ياسمين:هو انا مش بكلمك
…………

دلف محمد وخالد الي افخم واجمل كافيه في إيطاليا
اي يابني انت وهو احنا هنا
خالد بمرح: ازيك يا صاحبي
نور بخبث:تمام انت انتو الي اخبارك ا اي
سيف بضحك:اي خالد مفيش ازيك دنت يابني مش عارف اقوللك اي بس
ليتابع بمرح:اي يا عم محمد مبتتكلمش لي
خالد بتريقه:ياعم سبهم وسكت
محمد: بتعملوا اي هنا
نور:الشغل بقا
سيف:ياعم انت وهو اتكلموا في حاجه تانيه بلاش الشغل
محمد بخبث:عايزنا نتكلم في اي يعني
سيف بضحك:في اي حاجه يا جدعان الاكتئاب عندكوا اي
خالد:ياعم سيبك منهم دول مجرحين
سيف بخبث:ثانيه ثانيه انت قوللت اي ومحمد كمان اي….
خالد:بلاش تكمل عشان محمد متنرفز عليك
سيف بضحك:ههههه محمد انا بهزر يا عم متخدش الموضوع بجد
محمد بخبث:عارف ياعم انك بتهزر ابو تقل دمك
سيف:بقولكوا اي متيجوا نروح النادي
خالد بمرح: يلا بجد
محمد:لاء مليش مزاج روحو انتو
نور:ونا كمان
سيف:يلا يا عم خالد علي رايك دي ناس مكتئبه ملناش فكده
نور:تعالي نتمشي شويه
محمد:تمام
…………………

نور العشري في العشرينات من عمره يمتللك عيون بنيه وشعر اسود طويل القامه وجسد رائع بعضلات مشدوده تجعله غايه في الجمال هو هو الصديق المقرب من محمد يعمل في شركته ……. لتصميم الازياء والموضه أنه شخصيه عنيده
………………………..
سيف العشري في العشرينات من عمره يمتللك عيون خضراء وشعر اصفر طويل القامه جسد رائع بعضلات مشدوده هو الاخ الاصغر لنور العشري
باااااااااااك
نور:قولي بقا الفتره الي فاتت دي كان ماللك
محمد بخبث:مفيش
نور:متاكد واسيل دي
محمد ببرود: مالها
نور:انت سبتها لي يعني اي السبب
محمد بخبث: كذبت علياا
نور بضحك:انا عارف انك بتكره كدا
محمد:بعدين أن لي احب ناس مبثقش فيهم
محمد: بقوللك اي متيجي نروح النادي
نور :يلا بينا
دلفوا الصديقين الي نادي كره السله المشهور في إيطاليا
سيف بضحك:اي الي جاكوا
نور:جاين نتفرج عليك جايين نعمل اي يعني
………………

بعدما لعبوا كره السله
خالد:يلا نمشي معتش قادر بجد
سيف بضحك:ونا كمان
نور بشهقه:محمد انتو هتسفروا امتي
محمد:مش عارف
خالد بتنهيده:يلا يا محمد معتش قادر
محمد بخبث:مخلاص يابني
سيف:احنا هنسافر بكره عشان الشغل وكدا
خالد:واحنا كمان يمحمد عشان شغلنا برضو
محمد:مفيش مشكله
…………..
علي الناحيه الأخري في الفندق
وجدته يتجه الي غرفته
بسمله بمرح:حضرتك كنت عايزه حاجه
اتجهه اليها محمد: اه كنت هقولك اي…….
فتحت باب غرفتها لتتابع بخبث:محمد ممكن نتكلم
بسمله بغيظ:حضرتللك كنت هتقول اي
ياسمين بشهقه:محمد
محمد بخبث:اي يا ياسمين اتكلمي
ياسمين بشهقه:لوحدنا لو سمحت
ثم نظرت إلي بسمله
محمد:تمام
دلفت بسمله اي غرفتها بغيظ منها
………………………..

‏في الصباح
‏اتجهوا جميعهم الي المطار
‏ نور بهمس:مين دي
‏محمد: ياسمين
‏نور:لا لا مقصدش دي التانيه دي
‏محمد: مديره الأعمال اللوچستيه الخاصه بشركتنا
‏نور: اه ….انت قوللت اي
‏محمد:اي يا بني في اي
نور:مفيش خلاص
علي الناحيه الأخري في الشركه
ممكن ادخل لمحمد باشا
‏ندي: حضرتك في معاد
‏الفتاه:ايوه
‏ندي: تمام بس هو مسافر
‏الفتاه: تمام ابقي عرفيه انا جيتله
‏ندي:اقوله مين حضرتك
‏الفتاه: لينا
‏ندي:تمام يافندم
…………….

بعد قليل وصلوا الي مطار القاهره
ثم توجهوا الي سيارتهم
في بيت بسمله
ساره بخبث:بجد يا جدتي الي ادهم قالوا دا
الجده: مش عرفه يا ساره يا بنتي
ساره:بسمله جت من السفر كلمتني من شويه بس هيا راحت علي الشركه لأن عندها شغل كتير
…………….
اهلا بالقمر
بسمله بمرح:انتي الي قمر بجد يا ندي تسلمي علي كلامك الحلو دا
ندين:ندي ممكن تيجي ثانيه
ندي:اي ياندين
ندين:في حاجه مش فهماه في الموقع دا
بعد قليل
دلف الي مكتبه
ندي بجديه:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
ندي:حضرتك الورق دا لازم توقع عليه
محمد بجديه:تمام
ندي:حضرتك في انسه اسمها لينا ايجت هنا وقالتلي اني اقول لحضرتك أنها ايجت ليك هنا بس حضرتك كنت مسافر
محمد:تمام اتفضلي انتي
ندي:تمام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد