Uncategorized

رواية رجل حطم خوفي الفصل الثالث 3 بقلم بسمة صلاح

 رواية رجل حطم خوفي الفصل الثالث 3 بقلم بسمة صلاح

رواية رجل حطم خوفي الفصل الثالث 3 بقلم بسمة صلاح

رواية رجل حطم خوفي الفصل الثالث 3 بقلم بسمة صلاح

نهى بتوتر-انتي عرفتي منين
اسيل بزعيق-هو ده اللي هامك انا عرفت منين يعني انا كل ده مش عارفه أن امي ماتت بسبب الراجل ده بتضحكي عليا 
نهى بهدوء-انا مكنتش عايزه اقولك علشان نفسيتك متدمرش ابوكي اتجوز على امك لانه بتاع نسوان يحب واحده وبكره يسيبها 
اسيل بدموع-طب لي اتجوزها من الاول
نهى-علشان امك مكنتش مدياله فرصه أنه يكلمها حتى عجبته أو الأصل عجبه تقلها عليه فاتجوزها 
اسيل-واتجوز عليها لي 
نهى-قولتلك عل..
اسيل-انا مش مصدقه اللي بتقوليه اكيد في سبب
نهى بتوتر وصوت عالي-بتكدبيني يااسيل
اسيل بضيق-لا طبعا وكملت بدموع -انا زعلت على ماما عايزه اعرف السبب مش اكتر
نهى خدتها في حضنها وطبطبت عليها لحد مانامت بصت عليها ودموعها نزلت
نهى في سرها-سامحيني يااسيل بس مقدرش اقولك هتاخدي صوره وحشه عن امك سامحيني يابنتي 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
عمار-يعني اي الصفقه انتهت انت واعي للي بتقوله
ماجد ببرود-يعني انا مش هشتغل في الصفقه دي لأن نصيبي قليل اوي فيها وانا الصراحه مش عاجبني 
عمار بهدوء-ماجد انت عارف كويس انك شريكي في الشركه بس ده شغل تاني دي مخدرات واحنا لازم ناخد الصفقه دي وساعتها هنتنقل نقله تانيه خالص
ماجد-سيبني افكر وارد عليك
عمار بزعيق-ماجد انت نسيت نفسك ولا اي  احنا لو رفضنا هيقتلونا يعني الكلمه تتنفذ بالحرف
ماجد بضيق-خلاص موافق انا ماشي
عمار-بالسلامه
 ماجد مشي والباب خبط 
عمار-ادخل
زين-صباح الخير ياعمي
عمار-اهلا ياحضره الظابط مش ناوي تشتغل معايا بقا
زين-انت عارف اني بحب شغلي ومش هسيبه
عمار بضيق-اه عارف طبعا عامل اي 
زين-الحمدلله كنت جاي اسلم عليك امشي انا بقا
عمار-ماتقعد شويه
زين-لا خليها مره تانيه سلام
زين مشي وركب العربيه وهو ماشي في الطريق كان هيخبط واحده وقفها بسرعه ونزل علشان يشوفها
زين-انتي كويسه ياانسه 
رفعت نظرها لي 
اسيل بخوف-انا انا اسفه عن اذنك
مشيت بسرعه وهو استغرب من توترها وبعدها مشي
اسيل روحت وفضلت تعيط
(زين المهدي ٣٠ سنه رائد بيحب شغله جدا)
(اسيل٢٣سنه صحفيه وبتحب شغلها عندها خوف من الرجاله كلهم بسبب اللي حصل في والدتها وكمان من وهي صغيره نهى كانت بتبعدها عن اي ولد او اي حد يكلمها لحد مابقى عندها خوف ونفور منهم)
(عمار المهدي ٥٠سنه عم زين شغال في شركه ادويه وكمان لي شغله الخاص مع ماجد هي المخدرات)
(نهى ٤٠سنه صديقه مروه من زمان)
 نرجع للأحداث
ماجد-فريده قولي للخدم تحضر الاكل
فريده-قولتلهم قولي بقا عملت اي في الصفقه 
ماجد حكلها كل حاجه 
فريده-كده تمام نخلص منها بقا على خير
ماجد-طيب انا هنام شويه عقبال ماتخلصوا
فريده-ماشي
بنت دخلت على فريده وهي مصدومه 
فريده-مالك يادنيا
دنيا-انتو بتشتغلوا في المخدرات
فريده-اي اللي انتي بتقوليه ده
دنيا-انا سمعتكوا وانتو بتتكلموا 
ماجد-ايوه بنشتغل في المخدرات عايزه اي يعني 
دنيا-عايزه اي انا هبلغ عنكوا
ماجد-ومين قالك انك هتلحقي 
فريده-مشي الخدم وانا هتصرف
ماجد مشي وقفل الباب 
دنيا بخوف-انتي هتعملي اي ياماما
فريده-انا مش امك انا اتبنيتك علشان مكنتش بخلف بس يلا طلما هتعمليلنا دوشه يبقى تموتي احسن وكده كده انتي واحده متكبره والكل بيكرهك يعني مفيش حد هيسأل فيكي
فريده طلعت مسدس وصوبته ناحيه رأس دنيا 
فريده-مع السلامه 
وضربتها ودنيا وقعت سايحه في دمها…….
مفاجأة مش كده دنيا كانت ضيفه شرف ياجماعه واهي ماتت ملاقيش واحده تقولي صغير هاااا???????? 
فريده هتعمل اي في جثه دنيا؟
وماجد هيعرف أن بنته عايشه ولا لا؟
ونهى مخبيه اي عن اسيل؟
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد