Uncategorized

رواية وفاء البارت الثالث عشر 13 بقلم آية عبده

  رواية وفاء البارت الثالث عشر 13 بقلم آية عبده

 رواية وفاء البارت الثالث عشر 13 بقلم آية عبده

 رواية وفاء البارت الثالث عشر 13 بقلم آية عبده

دخل خالد ليرا من جاء لزيارته
????????????????
قامت واعتدلت وعلي وجهها الشماته 
قال خالد انتي ????
ردت هاي بيبي ????????
رد خالد انتي جايه هنا ليه
ردت جايه اشوفك يابيبي واطمن عليك 
رد خالد غريبه اوي ساره كمال تعبت نفسها واتنازلت واتكرمت وجايه تزوني ????حصل ايه في الدنيا مين مات
قعدت وردت وقالت هه ياروحي ساره متفوتش رد حقها وانا جايه اطمن انك مزلول واشمت براحتي
قام خالد واقترب منها ???? بقول كده برضو انك احقر واندل مخلوقه في الوجود
ردت ساره ،اهدا كده ياخلوده هو بعد ال عملته فيا عايزني اسامحك ، دا انا هفضل وراك انت والزفته ال رحت اتجوزتها عليا ،وهجيب اجلكم هزلكم هخليكم اتعس ناس
اقترب خالد من ساره وامسكها من رقبتها وقال ،اياكي اسمعك تجيبي سيره وفاء علي لسانك الزفر ده
لاتستطيع التنفس قائله ، ياااه ياخالد للدرجه دي بتحبها
بعد يده عن رقبتها وبلع ريقه ،رد انا مش مساله حب
ردت هه ????بجد مش حب طيب هصدق كلامك ياخالد، بس اكيد حته عيله عرفت تشغلك وتمشيك وراها لا بجد طلعت قادره ،انت مبصتش لفرق السن ال مابينكم دي اصغر منك ب20 سنه بنت الايه لعبتها صح 
رد خالد ???? اخرسي بقولك هيا ملهاش ذنب في اي حاجه حصلت
ردت ساره ولما هيا ملهاش ذنب اومال مين ال ليه ذنب فرقتني عنك قدرت تحرك قلبك وتغيرك انا ذنبي ايه في كل ده
رد خالد ذنبك انك انسانه متسلطه انانيه ????
اقتربت من خالد???? وقالت كنت عاقبني اي عقاب مش تروح تتجوز عليا ، بس حقي هعرف اخده منك ومن الزباله وفاء وخرجت مسرعه ????
رد خالد بكرهك ياساره وبكره كل دقيقه وكل ثانيه ضيعتها من عمري معاكي يلعن الفلوس ال تذل النفوس???? انا ال عملت في نفسي كده اناااااا????
************
في المستشفي 
انتي بتقولي ايه حاول يقتلها
ردت الممرضه اه والله ياابله منال واسالي الدكتور عمر 
ردت منال???? وفين الدكتور عمر في غرفه الكشف
ردت الممرضه لا ياابله منال الدكتور روح بيته وبعد الظهر هيكون هنا
جرت منال مسرعه الي العنايه لتطمئن علي وفاء 
رأت ساميه خارج العنايه ذهبت إليها
انتي ياهانم يالي انتي وابن اخوكي لا عندكم لاذمه ولا ضمير ????
وقفت بقلق مستغربه منال ،في ايه اهدي احنا في المستشفي
ردت منال ،لا والله بتفهمي في الاصوال ????
ردت ساميه اهدي يامنال 
ردت منال اهدا ازاي وابن اخوكي كان هيقتل بنتي
ردت ساميه محصلش يامنال استحاله خالد يعمل كده
ردت منال لسه بتدفعي عنه دا انا هوديه في داهيه
ردت ساميه وتوسلتها يامنال اهدي حرام عليكي خالد مظلوم واكيد في حد عايز يورطه في كل ده
اقتربت منال منها ???? اسمعي ياساميه انا اتحملتك كتير جيت علي نفسي وانتي غصبتيني ورميتي ليا المال ومشتيني بمزاجك وانت مستغله نقطه ضعفي بناتي ،لما كنت كل مره بنسحب من المسؤوليه دي واخلص نفسي منها تهدديني انك هتقتلي بناتي وتقتليني معاهم خسرت اهلي وقطعتيني منهم وعشت بثلاث بنات اربي واعلم كل كان لوحدي اوعي تفتكري مالك ده هي ال ربي بناتي ،لااا المال ده مجرد وسيله للمعيشه لكن مبيربيش مبيعلمش مبيطبطبش مبيسهرش الليالي جنب ولاده التعبانه ويفضل يدعي مبيشتريش القلوب ، انا عارفه ان مفيش كلام هيغير فيكي حاجه ال تبيع ولادها علشان المال تعمل اكتر من كده
تركتها منال واقفه من هول الكلام والصدمه لم تستطيع الرد از الصد لقد انكسرت ساميه
 ودخلت منال العنايه المركزه وانهارت من البكاء???? واقتربت من وفاء وقبلت وجهها ويدها بنتي حبيبتي وحشتيني ????
***************
في الطريق ساره تتحدث علي موابايلاها
اسمع انا دافعه ليك كتير كل ال طلبته يتنفذ بالحرف سامع انا عايزه خالد يجيلي مزلول يطلب السماح ????واغلقت هاتفها
والله لهوريك ياخالد الكلب وهشرب من دمك مبقاش ساره كمال اما وريتك اللعب معايا شكله إيه
وصلت الي الفيلا التي تسكن بها مع والدها وصعدت اليها
وجددت والدها قاعد يشرب قهوته تجاهلته
ساره 
????نعم
كنتي فين
يابابا انتي لسه شايفني طفله انا كبرت
يابنتي بطمن عليكي
اوووف لا اطمن انا كويسه وياريت تخلي بالك انت بس من نفسك وتشيلني من دماغك ومتقلقش وتركته وصعدت الي غرفتها
ظل ينادي عليها ???? سااااااره 
????????رجع الي مقعده واخرج سيجار واخرج هاتفه وضغط اتصال
انت فين ياسانيوره
بقرف ????،عايز ايه
قابليني بعد ساعه في شقتنا
ردت مش هينفع انا بره البيت 
رد ماانا عارف انك في المستشفي ،بس بعد ساعه الاقيكي في البيت
ردت انت ايه معندكش دم ومش هاجي سيبني بقا واغلقت الهاتف في وجهه وقالت ???? ربنا يخدك بقا عايش تقرف فيا
بعد ان اغلقت في وجهه اتصلت علي محمد صديق خالد
ايوه يامحمد روحت لخالد
رد ايوه روحت ليه واترحل علي النيابه وبيستجوبوه اهو
ردت طيب يامحمد طمني اول بأول وربنا يعديها علي خير
************
في فيلا كمال ساره تنادي علي الداده بصوتها العالي
دااااااااده????
جرت عليها نعم يابنتي
هاتيلي الجرايد بسرعه 
اتت بالجرايد بسرعه البرق فهي تعلم اخلاق ساره جيدا
اتفضلي ياحبيبتي
ردت ساره اجري حضريلي الفطار 
حاضر يابنتي
تفقدت الجرائد وابتسمت بخبث ،وقالت هو ده ????????
**************
في اسكندريه هي الاخري تتفقد نفس الجرائد وتصرخ 
عزززززززت 
جري عليها بخوف وذعر، في ايه يااسماء 
ايه ال منشور في الجرايد ده
اخذ عزت الجرايد منها وقرء الخبر
القبض علي رجل الاعمال خالد عمار وهو يحاول يقتل فتاه عشرينيه داخل العنايه المركزه وتدعي وفاء
ردت اسماء مش خالد ده ال اتجوزته وفاء صحبتي 
رد عزت اخوها ايوه هو
قالت اسماء وفاء،مين دي ال في العنايه المركزه 
رد عزت اهدي بس يااسماء وهكيلك علي ال احنا مخبينه عليكي 
تقربت بخوف وبكاء مخبين ايه ياعزت
اخدها عزت بقربه وبدء يقص لها الحقيقه
*************
في النيابه
ماهو ردك فيما هو منسوب اليك
رد خالد انا محولتش اقتلها 
تنكر انك تنكرت ودخلت مرتدي زي الطبيب 
رد خالد لا ماانكرش انا فعلا عملت كده
رد محمد محامي خالد ،التمس العذر لموكلي مراته في العنايه 
وايه الداعي من فعلك ذلك
رد خالد كنت عايز اطمن عليها
واستمر التحقيق قرابه الساعه وبعدها 
يحبس المتهم 15 يوم علي ذمه التحقيق ويطلب الطبيب المختص علي حاله المدعي عليها وفاء والشاهد علي الواقعه
دق الجرس 
دخل الامين
تمام يافندم 
خده الحجز
تمام يافندم ،اخذه الامين ،خارج غرفه التحقيق قال خالد لمحمد
اخبار وفاء يامحمد
ياخالد متقلقش هي كويسه
رد خالد انا طول ماانا محبوس مش هقدر اطمن عليها 
رد محمد اطمن ياخالد كلنا معاها واخذه الامين الي داخل الحجز
**************
في اسكندريه 
انتم ازاي تخبو عليا????، وفاء يجرا ليها كل ده وانا معرفش 
رد عزت اهدي يااسماء انتي بتعملي ايه
انا بلم هدومي وراجعه القاهره
رد عزت يااسماء انتي نسيتي بنتك بسمله لازم تفضلي هنا 
قعدت علي طرف سريرها وقالت ببكاء ???? اعمل ايه ياعزت بنتي مش قادره اشوفها وصحبتي مابين الحياه والموت ومش قادره ابقي جنبها ???? انا ليه بيجرالي كده ليه بتعذب بالشكل ده????
يتبع..
لقراءة البارت الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرحة العمر للكاتبة منة علي

اترك رد

error: Content is protected !!