روايات

رواية سما الفهد الفصل الرابع 4 بقلم ندى البنداري

رواية سما الفهد الفصل الرابع 4 بقلم ندى البنداري

رواية سما الفهد البارت الرابع

رواية سما الفهد الجزء الرابع

رواية سما الفهد الحلقة الرابعة

الام بعصبيه: قومي يا بت اصحي كل ده نوم
سما:يا ماما سبيني انام شويه
الام: قومي يا اخر صبري يلا ياااابت
سما: يوه هو محدش يعرف ينام في البيت ده
الام: يلا يا ماما علي جامعتك
سما: ونتي مش عارفه يا ست ماما ان مافيش جامعه انهارده اجازه
الام: okياختي
سما وهي بتضحك: okالله يرحم جدو كان بيسقي البقصمات في ماء المخلل😂😂
الام: قومي يا بتالجزمه
سما:حاضر قومت اهو
……………………….

 

 

فهد صحه من النوم
اخد دش ولبس بدله سوده وتحته قميص ابيض والجرفت طبعا فهد: بت يا سما قومي يا غيبوبه
جودي:سبتني يا فهد الله يسلح حالك
فهد:هو نتي هتشحتي قومي يابت
جودي: سبني بقه يخربيت كده يا عم
فهد:انا يتقلي يخربيت كده يا عم طب فهد شلها وخده ودخل بيه تحت الدش
جودي:شهقت وقالت ينهار ابوك اسود
فهد:يا بت لمي لسانك
جودي:طب ممكن ططلع بره علشان اغير الي انت عملتو فيه ده
فهد:ماشي يختي طالع خلصي بسرعه ونزلي علشان نفطار
جودي غيرت هدمها ونزلت
جودي:صباح الخير
الكل:صباح النور
الام:نتي صحيتي بدر انهارده هيحصل معجزه

 

 

فهد:معجزه اي نا الي مصحيه
جودي:ايوا يختي تحت الميه
الام ضحكت :طب يلا كلي منك ليه
تروح عند سما شويه
……………………………
الام:قومي يا بت اعملي حاجه تدل مانتي قعده كده
سما:اعمل اي معني يا مااااااما بس بقلك اه يماما نا عايزه اقولك حاجه بس ما تتعصبيش وتوفقي
الام بقلق:خير يا بت قولي قلقتني
سما:خير ان شاء الله ماما نا عايزه اشتغل
الام:ت اي يروح امك امال اخوكي راح فين ها
سما:اخويا مسافر يعني نا وانتي الي قعمين هنا
الام:هو مش بيبعت لينا كل شهر فلوس
سما:يا ماما نا عايزه اعتمد علي تفسي
الام: ماشي يا سما اما نشوف اخرته
سمابفرحه: حبيبتي يا ماما ربنا يخليكي ليا ياارب ويديمك في حياتي يااارب
سما دخلت تكلم جودي ع الفون
سما: جودي نا قلت لماما ع ان اشتغل و وفقت بعد معنا
جودي: طب يا حبيبتي ربنا يفرحك ياارب
سما: اي يسطا نتي مقلتيش لهلك ولا اي
جودي: لا ولله ي سما لسه مقلتلهمش
سما: طب روحي قللهم وقليلي قلولك اي علشان نعمل حسبنا هنشتغل فين
جودى: لا دي سهل جدا هنشتغل عندنا في الشركه
سما: لا نا عاوزه اشتغل من غير وصته

 

 

جودي: ما بنتي محدش هيعرف ماشي
سما بستسلام: ماشي خلاص
جورى: ماشي يا قلبي سلام بقا (عارفه الي ده محن بس نعمل اي بقه😂)
سما: باي
ماما نا جعاااانه عملتي اكل اي يا ست الكل
الام: امشي ي بت اطلعي بره عقبال ما اخلص
سما: ماشي ماشي نا هروح اكلم الاخ الي اسمه اخويا الي مش بتسال
سما: اي يا بروو هو الي بيسافر بينس اخواتو كده اه يا ندل
احمد: اي يا حبيبتي عامله اي لا والله بس الشغل وخد وقتي
سما: ماشي يا حبيبي انت عامل اي
احمد: نا الحمدالله يا روحي وانتو عاملين اي طمنوني عليكو وماما
سما: احنا الحمدالله تمم والله يا احمد ماما زي القرده اهه لسه مهزقاني
احمد: علشان نتي مهزءه وبتحبي التهزء وحترمي نفسك يا بت دي امك
احنا نسبهم مع بعضهم يهزقو بعض زي مهما عيزين
……. نروح عند فهد
فهد راح الشركه يشتغل شويه وبعد كده روح
جوري: فهودي حييبي فهد
فهد: عاوزه اي يا جوري اخلصي
خوري: احبك وانت فهمني
فهد: اخلصي

 

 

حاضر بص نا عاوزه اشتغل
فهد: نعم ي روحمك عايزه اي قولي تاني كده
جوري: فهد اهدء بس وهقلك
قولي
نا عاوزه اشتغل علشان اعتمد ع نفسي
لا ي جوري
جوري: لا ي فهد بالله عليك دانا حتا هدرب في الشركه عندك نا وصحابي
فهد: لا ي جوري يعني لا حتى لو بردو لا
جوري: علشان خطري بقه يا فهد
فهد: ماشي يا جوري هاتي صحابك معاكي بكره بعد الكليه ع لشركه
جوري: بس عاوزه منك خدمه اخيره
فهد: اع مش هنخلص قولي
جوري: مش عاوزه حد يعرف اني اختك
فهد: لي ده كمان هقولو اي
جوري: علشان ميقلوش بيترقه علشان اخوها صاحب الشركه
فهد: بصلها وقال امممممم ماشي موافق
جوري: والله ربنا يخليك ليا ويديمك لينا ع طول
فهد: ويخليكي ليا يي روحي
يلا قومي من هنا يقه علشان استريح شويه
جوري: ماشي ي خويا قيمه اهو
تسريع الاحداث اليوم عند علي الجميع بخبر وجه تاني بوم
سما وجوري رحو الكليه
جوري: اي ي جز*مه م كلمتينشي لي امبارح

 

 

جوري: يا بنتي اخويا جه امبارح متاخر علشان كده عقبال م كلمته كان الوقت اتاخر ونا بحسبك نمتي
سما: لا يختي ما نمتش
جوري: طب يلا علشان المحاضره هتبداء
سما: يلا يختي
خلصو المحاضره ورحو الشركه
سما: الله ي بت ي جوري هي الشركه بتعتكو نتي متاكده
جوري: نا اول مره اعرف ان شركه بتعتنه حلوه كده😂احيه عليا
سما: يلهوي يلا ندخل بدل ما نطرد من اول يوم
جوري بغرور متصنع: يا بت نتي صحبت اختي صاحب الشركه يعني ازبتي كده
سما: طب يلا يختي ده صاحب الشركه زات نفسه هو الي هيطردنه
جوري: يلا
دخلو الشركه وبداو تتدريب اول يوم ويوم عنده تاني يوم عند فهد
فهد: جوجو هي صحبتك دي مخطوبه
جوري بغباء متصنع: لي ي فهودي
فهد: اخلعي يا جوري
جوري: استنا بس قولي مين

 

 

فهد: سما ي جوري خلصي بقه
سما: لا يا سيدي مش مرتبطه
فهد: ماشي ينعل ابو شكل الي عايز ياخد معلومه منك
سما: ماشي ماشي نا غلطانه اني قولتلك
فهد: غوري يختي بلا وكسه
يا تره فهد هيعملي اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سما الفهد)

اترك رد