روايات

رواية الحب الحقيقي الفصل الثالث 3 بقلم الياسمين عبده

رواية الحب الحقيقي الفصل الثالث 3 بقلم الياسمين عبده

رواية الحب الحقيقي البارت الثالث

رواية الحب الحقيقي الجزء الثالث

رواية الحب الحقيقي الحلقة الثالثة

أدرك يوسف نفسه وبعدين وقف واحمد شال ياسمين وفوقها
ياسمين بانهيار :ياخي انت ايه حرام عليك تقولي مرة رهان وتوهمني بحبك وبعدين تسبني ليه انا عملتلك ايه وبعدين تتهمني في شرفي يا…….. ربنا ينتقم منك حسبي الله ونعم الوكيل فيك وانهارت في البكاء
حزن يوسف على ياسمين بشدة ولكن تظاهر بل جمود
يوسف بجمود :اولا انا مسالتكش عن الي المدام عملته وبعدين فين دليلك على كده
اسلام بتوتر :ها اه في دليل
يوسف بتريقة :داانت واثق بقا تمام قولي فين الدليل بقا
اسلام بتوتر اكبر :صاحبي جمال هيا …هيا خانتني معاه
يوسف بتوجس : تمام نفترض أن انت صادق جيب صاحبك يشهد دلوقتي بس قالها يوسف بتحزير أن طلعت بتكدب اقسم بالله اوريك النجوم في عز الظهر

 

 

اسلا م بتوتر وجمود زائف :تمام انا هجيبه بكرة يشهد
يوسف بمكر :ومين قالك اني عايزة بكره
اسلام بعدم فهم: اومال حضرتك عايزة امتى
يوسف بخبث وذكاء :،يجي دلوقتي هو مش انت المفروض مبتكلمش صاحبك علشان مراتك خانتك معاه
اسلام:ها …اه مش بكلمه بس انا مضطر دلوقتي طيب انا هروح اجيبه وهاجي
يوسف :لا جيب الرقم وانا هبعت حد يجيبه
اسلام كان في حاله لا يرثه لها
اسلام :اتف…اتفضل الرقم
يوسف :رن على الرقم الو
جمال :مين
يوسف :انا الرائد يوسف محتاج حضرتك في حاجه
جمال بخوف :انا معملتش حاجه
يوسف :انا عارف بس اتفضل على القسم على شان محتاج حضرتك في خدمة
جمال :تمام يافندم هكون عند حضرتك خلال ربع ساعه
قفل يوسف مع جمال وكان اسلام مرعوب من جمال
كانت ياسمين منهاره من العياط وبتفكر
ياسمين في نفسها :معقول ده اسلام الي حبيته الي جه لبابا اكتر من اربع مرات علشاني معقول ده الي اوهمني بحبه ليا يارب ساعدني مليش غيرك يارب
وصل جمال القسم
يوسف اهلا استاذ جمال
صدم جمال من رؤية اسلام وياسمين
جمال :بتعمل ايه هنا يااسلام
اسلام كان لسه هيرد لقي يوسف قاطعه
يوسف بجدية:،ماهو انت جاي هنا علشان كده

 

 

جمال بعدم فهم:قصد حضرتك ايه
يوسف بمكر :الاستاذ بيقول انو لقي مراته الاستاذه ياسمين بتخونه مع حضرتك
جمال بصدمة : حضرتك بتقول ايه مين ده الي يخون مين
اسلام بإنكار:ايوة انت وياسمين كنتم بتخونوني
جمال بصدمة اكبر من صديقه:ايه انت بتقوله ده محصلش انت بتكدب ليه وبعدين ياسمين عمرها ماخنتك وانت الي ولكن قطع. كلامه
يوسف بإستماع :كمل وقفت ليه هو الي ايه
اسلام نظر إلى جمال بخوف
جمال يتنهد:هو الي ضحك على ياسمين واهمها بحبه بس هو كان بيخونها ديما وكان ناوي ياخد فلوسها ويقول انها خاينة وانو اخوها حاول يته*جم عليه بض*رب وتهديد بل*قت*ل
وهنا اثبت برئة احمد وياسمين ويوسف كان محتاج بس دليل يثبت وبعد كده نزل ضرب في اسلام وأمر بحبثه
يوسف بجدية :مبروك
احمد بإمتنان :متشكر لحضرتك
ومشي احمد وياسمين ووالده من القسم وكانت نظرات يوسف معلقه على ياسمين
………………………….
الحمد لله على كل حال 🤲🤎
بعد مرور شهر ……
كانت ياسمين تستعد لذهاب للعمل
ياسمين :عايزة حاجه ياماما انا همشي بقا

 

 

وأبدت ياسمين:طيب استني طيب لما تفطري
ياسمين بحب:معلش علشان ماتاخرش على الشغل وطرد
تنهدت والدتها:الي تشوفيه ياحبيبتي قبلت ياسمين راس والدتها وخرجت من البيت ولكن سمعت صوت من الشقة الي قصادهم فهيا استغربت لأن مفيش حد ساكن هنا فاقربت من الشقة علشان تشوف في أي بس اتفاجأت ب شخص خارج من الشقة
ياسمين بصدمه :انت ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب الحقيقي)

اترك رد

error: Content is protected !!