روايات

رواية عشق الروح الفصل الثالث 3 بقلم الياسمين عبده

رواية عشق الروح الفصل الثالث 3 بقلم الياسمين عبده

رواية عشق الروح البارت الثالث

رواية عشق الروح الجزء الثالث

رواية عشق الروح الحلقة الثالثة

زين بصدمة :ايه الجمال ده
ملك بصدمة مماثلة وبدأت تعيط علشان شاف وشها وهيا كانت عايزة انو الي هايكون اول واحد في حياتها وبيحبها هو الي ياستحق انو يشوفها
زين في نفسه :معقول الجمال ده عايش معايا وانا معرفش بس رجع تاني وقال لما لقيها بتعيط
زين :مالك بتعيط بس ملك كانت هتجري على اوضتها بس هو مسك ايديها ووقفها
زين :الفكرة انا جوزك واوعي تفكري انو ده حرام ده حقي اني اشوفك بس متخيلتش انك بل جمال ده بجد
ملك بعياط وسخرية :ومن امتى الكلام ده بقا ها رد انا وانت هنطلق متنساش ده وكلها كام شهر بس وانا هكون مع غير مع الشخص الي يستحقني والي بيحبني وانت دلوقتي ضيعت لحظة جميلة كانت المفروض تكون مع الحبه ويحبني ونتجوز ويعرف انو مفيش حد غيروا شافني زين حس بغيرة شديدة
يونس بغضب وغيرة :انتي مش هتكوني لحد تاني انتي بتعتي انا وبس فاهمه ولا لا

 

 

ملك بعياط :انت ايه ياأخي انت بتحب واحده تانية وهتتجوزا سبني انا بقا في حالي وعيش مع الإنسان الي هاحبه
يونس بغضب :بقا كده عايزني اطلقك وتروحي لحبيب القلب صح انتي بتحلامي بقا وبصي بقا انا صرفت نظر عن الطلاق خالص وطلاق مش هطلق وهتجوز منه بردوا وهتكوني خدامه ليها. وانا دلوقتي رايح اطلب ايديها وهتجوزها
ملك بانفجار :حرام عليك سبني في حالي انا مش عايزة اعيش معاك انا عايزة أطلق منك ومفيش حاجه اسمها حبيب القلب الي انت بتقول على. ده
يونس بغيرة :. حتى لو فكرتي بس تجيبي اسم راجل تاني على لسانك انا هوريك انا هعمل ايه
ملك سألته وجريت على أوضتها وتعيط جامد لحد ما نامت
خرج يونس من البيت وهو متعصب وبيفكر في كلام ملك. بس للحظه هدي وافتكر شكلها مش مصدق انو قطعة الجمال دي قاعدة معاه في مكان واحد بس اتعصب لما افتكر انو ملك عندها حبيب والغيرة عامته وبعدين راح ل منه المكان الي متفقين عليه
منه :ازيك حبيبي عامل ايه وجريت عليه حضنته
يونس بجمود لأول مرة تلحظه منه : الحمد لله
منه :مالك ياحبيبي فيك حاجه ولا الفلاحه دي زعلتك
يونس بغضب حاول يدريه :لا مفيش كدا وبعدين قال منه تتجوزيني
منه بفرحة: طبعا موفقه اتجوزتك
يونس :بس هنتجوز خلال الأسبوع ده

 

 

منه بفرحة اكبر: بجد مش انا هكون معاك فاموفقه وتعالى لي بابي واطلبني منه
يونس بجمود :ماشي بكرة الساعه ٧هكون عندكوا
منه تكاد تطير من السعادة :ok
وبعدها يونس كمل قعدتو مع منه ووصلها وبعدين مشي
……………………
عند ملك ….
فاقت ملك من نومها لقيت نفسها في اوضتها. ورأسها بتوجعها من كتر العياط بس لما افتكرت الي حصل عيتط تاني وبعدها قررت تكون قويه وبعدها ملك لبست النقاب وخرجت من اوضتها كان يونس قاعد على الكنبه قدام التلفزيون
يونس بسخرية :صباح الخير لسه الساعه مجتش 12الضهر ملك تجاهلته وده غاظه قوي
يونس بغيظ :هو انا مش بكلمك تردي عليا وبعدين قرب منها وانتي لبسه النقاب ليه ها وشال النقاب بكل عنف من على وشها
ملك بعصبية ودموع :انت مجنون ازاي تشيل النقاب من على وشي
يونس بغضب :مراتي والمفروض انك متبينهوش لحد غيري غاده حقي
ملك بغضب اكبر :لا مش من حقك وبعدين احنا هنطلق وخلاص كل واحد هيروح لحالوا وانا بقا عايزة أطلق دلوقتي مش بعدين كمان

 

 

يونس بسخرية :وانا بقا مش هطلق والي عندك اعمليه وصحيح فرحي على منه حبيبتي اخر الاسبوع فاجهزي نفسك علشان شكلك وانتي خدامة هيبقى حلوا قوي وسابها ومشي دخلت ملك اتوضت وصليت فرضها وقعدت تدعي ربها انو يخلصنا من الي هيا فيه
يونس راح اتقدم لمنه وباباها وافق على شروط يونس وقرروا الفرح هيكون اخر الاسبوع
كان طول فترت الاسبوع ملك متجاهلة يونس تمام حتى الاكل مبقتش تعمله ودينا في اضوتها
جاء اليوم المشؤوم يوم جواز منه من يونس
كانو في القاعة وقاعدين على منصة العرسان وقررت ملك أنها تروح الفرح ولبس فستان ابيض على نقاب ابيض وهيلز اسود كانت قمر اول ما دخلت القاعه الكل اتفاجأء من جمال عنينا بس يونس اول ماشافها اتعصب جامد وكان هيموت من الغيرة من الناس الي بيبوصلها راحت ملك عند يونس وراحت مبركيلهم
ملك :مبروك يايونس مبروك ياعروسه
منه بغل:،الله يبارك فيكي يا فلاحة
ملك بابتسامة :شكرا ده شرف ليا انك تقولي كده وجت تنزل راح يونس مسك ايديها بعصبيه
يونس بغضب:انتي بتعملي ايه هنا

 

 

ملك ببرود :ايه جايه ابارك لجوزي واهميه بعروسته وسابت السيده ونزلت وراحت قعدت على ترابيزه لوحدها ويونس منزلش عينه من عليه ابدا وده غاظ منه اكتر
ملك قاعدها لقيت الي قدمها اتفجات
ملك :انتي مين
الشخص ده حاول انو يمسك أيدها
وا ……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الروح)

‫3 تعليقات

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: