روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الخامس 5 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الخامس 5 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الخامس

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الخامس

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الخامسة

محمد بغيظ: انت بتقول اي يا زفت انت ازاي يعني دي مديره الأعمال اللوچستيه
امير بتوتر:في اي يامحمد
محمد بهمس:البنت دي لازم تروفصها
امير باستغراب:ا….اي انت بتقول اي
محمد:ولا اقوللك خلاص ولا اكني قولتلك حاجه
امير:انا مش فاهم حاجه يا محمد
محمد ببرود:مش لازم تفهم
وفكر محمد بما فعلته بسمله في النادي
محمد:انا لازم اعرفك ازاي تعملي كدا
ثم انتهي الاجتماع وتمت الصفقه بنجاح بين الشركتين
امير بغيظ:ممكن بقا تفهميني اي الي بيحصل دا
محمد ببرود:هو انا مش بقوللك مش لازم تفهم
بسمله بهدوء تام: بعد اذن حضرتك يا أمير باشا ممكن امشي
امير :اتفضلي يا بسمله
اتجهت بسمله وميار ال المصعد

 

 

بسمله بشهقه:يلههووووي ازاي يعني يا مياار دا هيبقا المدير وكمان شغال مع امير باشا
ميار:معرفش انا كنت بسمع في الشركه أن امير باشا اتفق أنه هيشتغل مع شركه…….. انو كمان مدير الشركه دا صحبه الي هو محمد ابلكچي
بسمله: بس انا مشفتهوش ايجا الشركه قبل كدا خالص
مياار بتوتر:معرفش
رن هاتف بسمله في هذه اللحظه
بسمله:يلهووووي نسيت كمان أن اكلم جدتي وطمنها عليا
بسمله بتوتر: الو
جدت بسمله:اي يا بسمله فينك من امبارح
بسمله:انا اسفه انا عرفه انك قلقتي علياااا ثم اتجهت الي الغرفه
ميااار: بسمله انا نزله تحت وجايه
……………………………….
علي الناحيه الأخري في شركه محمد ابلكچي
دلفت ندي الي مكتب خالد
ندي:ممكن ادخل
خالد بجديه :اتفضلي يا ندي
ندي :خالد باشا ممكن توقع علي الورق ج
خالد :تمام ياندي
ندي :احم اي …هو محمد باشا هيجي امتي
في تليفونات ومواعيد ايجت لحضرته كتيرا مش عارفه اقولهم اي
خالد وهو ينظر إلي بعض الأوراق :الغي كل حاجه لما هو يجي
ندي:حاضر يا فندم
خالد:اتفضلي يا ندي
ندي :بعد اذنك يا فندم
خالد:اتفضلي
………………..

 

 

ندي أن حمد الدالي فتاه في العشرين من عمرها تمتللك عيون بنيه وشعر اسود قصير تمتللك جسد رائع يجمع بين الانوثه والجمال مايسمي بالكرفيي تعمل في الشركه كاسكرتيه ..
……………..
علي الناحيه الأخري في الفندق
امير :مش هتقول بقاا
محمد :امير متنرفزنيش سمعت ولا اسمعك تاني
امير بخوف:..حاض….ر
محمد:بقوللك اي انت تبعت مديره الأعمال اللوچستيه دي بكره الشركه انت فاهم
امير بجديه:حاضر هو انت هتسافر النهارده ولا اي
محمد:ايوه
امسك محمد بهاتفه: ثواني هنا يزفت وتجيلي انت فاهم
أغلق هاتفه ودلف اي غرفته
…………………………..
ادهم اصحي بقااا انت علطول نوم كدا اصحي
ادهم هو يفرق في عينه: اي في اي يا جدتي
جدت بسمله:في اي في انك نايم من الصبح اصحي يلا
ادهم:حاضر حاضر
ادهم حسام احمد شاب في العشرينات من عمره يمتللك عيون نيه تجعله وسيم للغايه وشعر اسود وجسد رائع بعضلات مشدوده
…….

 

 

الجده:يلا ياادهم اوعي تكون ليه نايم يلا
ادهم:انا نازل اهو
الجده :ساره ساره
ساره:نعم ياقلب ساره
الجده :اممممم اي في اي كيد عايزه حاجه
ساره:لا مش عايزه حاجه
الجده:اطلعي نادي علي اخوكي تاني عشان تفطروا يلا
دلفت ساره الي غرفته ادهم
ساره بشهفه:يا يخربيتك انت نايم اصحي بقا انت كل شويه نوم
ادهم:سبيني يا ساره شويه
ساره :هو انت علطول كدا بعدين موبايلك مبطلش رن من امبارح مبتردش لي عليها
ادهم : ……….
ساره:امممم فهمت انتو متخنفين
ادهم :ملكيش دعوه بالكلام دا يا ساره فهمتي
ساره :فهمت فهمت انا نزله
الجده:فين اخوكي
ساره :نازل اهو
الجده:يلا حطي الطباق دي علي الصفره يلا
……………………
علي الناحيه الاخري في الفندق
ميار:بسمله جهزتي الشنط عشان هنسافر
بسمله:……….
ميار:بسمله بسمله
بسمله بخضه:اي يا ميار بتقولي حاجه
ميار :لا يختي مش بقول حاجه خالص هو انتي معيا اصلا قوليلي انت سرحانه في اي
بسمله:مش سرحانه بفكر بس
ميار:في اي يا قمر
بسمله: المدير الي اسمه محمد دا

 

 

ميار :مالوا
بسمله: اما انتي كنتي جيتي الفندق ….. حكت بسمله لصديقتها كل شي
ميار بشهقه:بجد كل دا حصل
بسمله :ايوه وكمان واحنا قاعدين حسيت انو بيبصلي بصه كدا مش لطيفه وبعدين شكله كدا مغرور وانا اصلا بكرهو
ميار :بس قمر شوفتي ازاي جماله قمر يا بنتي قمر يخربيت جماله
بسمله:عجبك يا ختي
ميار :بقوللك اي لورا هتيجي كمان شويه بس مش عرفه امتي
بسمله :بجد
ميار:ايوه كلمتني وسألت عليكي وكانت زعلانه جداا
بسمله:انا عرفه هيا زعلانه ليه بس احنا ملناش دعوه تمام
ميار:تمام
…..
وعلي الناحيه الأخري في بيت محمد
وصل محمد بيته ويتجه الي غرفته دلف الي غرفت الملابس ليغير ملابسه ثم اتجه الي سياره مره ثانيه ليذهب الي لارا
بعد قليل وصل الي مطار القاهره
لارا:اخيرا وصلنا اخيراا يااه وحشاني يا مصر

 

 

اسيل:ههههههه خلاص يا بنتي هتسمعي المطار كله خلاص
لارا:يابنتي أن………. لم تكمل جملتها
لارا بفرح:محمد تم اتجهت الي أخيها وحصنته
لارا:انا مبسوطه اوووي اني شفتك اخبارك اي يا حبيبي طمني عليك
محمد بفرح:كويس انتي الي اخبارك اي طمنيني عليكي
لارا:كويسه يا حبيبي
بينما كانت اسيل واقفه بعيدا عنهما تنظر إلي محمد نظره اشتياق
لارا:مالك يا بت يا اسيل انتي بعيده كدا لي
قربت اسيل منهما:ازيك يا محمد اخبارك اي
محمد:مش يلا يا لارا ولا اتجه الي سيارته وكأنه لم سمعا
وقفت اسيل بحزن أنه لم يرد عليها ولا يريد أن يسمعها
لارا بحزن وهيا تنظر إلي صديقتها :معلش يا اسيل يا حببتي
اسيل:مفيش حاجه يا حببتي
لارا :طب يلا بينا
اسيل:يلا
لارا:يا يا محمد انت وحشني اووي قولي بقولك اي مش شغل طول منا قاعده معاك تمام مش تروح الشغل بقااا وتسبني
محمد بضحكه وسيمه للغايه: حاضر انت تأمر يا جميل
بينما كانت تنظر له
لارا:بت يا اسيل بقوللك اي
لارا:بت متردي مالك سرحانه في اي
اسيل:ها … لا ولا حاجه بتقولي اي
لارا بخبث: بقوللك هتيجي معايا البيت ولا اي
اسيل:لاء انا هروح بيتي تحسن
لارا:لي يا بنتي
اسيل:معلش يا يالارا مش هقدر اجي
لارا:تمام برحتك
……………………

 

 

لارا :محمد
محمد:نعم
لارا بتوتر هو انا ممكن اسالك في حاجه
محمد:اسالي
لارا بتوتر:انت واسيل ……..لم تكمل كلامها
محمد ببرود:بقوللك اي يا لارا متفتحيش الموضوع دا اقفليه تمام
لارا:تمام
اتجه محمد الي غرفته
محمد:اسيل اسيل اسيل كانت نقصاها هيا كمان
رن هاتفه
محمد بغيظ:اي يا ززفتتتت في اي
خالد: مفيش بطمن بس وصلت ولا لسه
محمد:ايوه وصلت
خالد بمرح:مالك كدا صوت متغير
محمد :مفيش اقفل بقا ومتخلنيش اتعصب عليك انت كمان بقولك اي مديره الأعمال اللوچستيه لشركه….. هتيجي بكره ابقا استقبلها علي اما ابقي اجي
خالد:تمام
أغلق محمد هاتفه
محمد ببرود:اما نشوف حكايتك اي يا ست بسمله انتي
………………….
علي الناحيه الأخري في بيت بسمله
كانت تجلس علي الاريكه
الجده:بسمله اخبارك اي يا حببتي وعملتي اي احكيلي
بسمله:مفيش شغل شغل بس
الجده:بقوللك اي عايزاكي في موضوع
بسمله:موضوع اي
الجده:في عريس ماقدمللك و……….

 

 

بسمله:اه اه يا دماغي صداع صداع فظيع انا طالعه انام مش قادره من الصداع دا
الجده بغيظ:بسمله خدي هنا مش كل انا افتح معاكي الموضوع دا تتهربي منها
بينما بسمله التي تقف وراء باب غرفتها
بسمله:انا بس مش عرفه اقوللك ابس انا داخله انام اما نشوف بقاا محمد باشا دا عايزني في اي
…………………………………
وفي صباح يوم جديد
خالد بجديه: ندي لما مديره الأعمال اللوچستيه تيجي قوليلي
ندي بجديه:حاضر يا خالد باشا
……………
بسمله بسمله
بسمله بخضه:اي في اي يا ساره
ساره:انتي قولولي اني اصحكي لانك عندك شغل بدري
بسمله:اه نسيت خلاص
ساره:انا نازله ومتنسيش تفطري قبل ما تروحي الشغل
بسمله :تمام
الجده:بسمله صحت ولا لسه
بسمله:صباح الخير ساره معلش هتيلي الفون من علي الشاحن
الجده:صباح الخير
بسمله:انا لازم امشي عشان متاخره
الجده: كلامنا لسه مخلص بموضوع امبارح
بسمله :تمام يا حببتي هاتي يا ساره الفون
يلا سلام
…………

 

 

قام من سريره ليدلف الي الحمام الملحق بغرفته خرج من الحمام هو يلف منشفه حول خصره دلف الي غرفه أخري ملحقه بغرفته ليرتدي ملابسه المكونه من بدله سوداء بقميص ابيض ومن أسفلها حذاء اسود ورش عطره المفضل ليكمل صورته الرائعه من الوسامه والاناقه
استني استني انت رايح فين انت مش قولت مش هتروح الشغل وهقعد معاكي انا كدا هزعل منك
محمد:معلش يا حببتي لازم اروح الشركه لأن في شغل مهم
لارا:بس الي الشياكه والجمال دا كله قمر يا بني
محمد: انت الي قمر يا جميل
لارا :بس بقا بتكسف هههههههه محمد ممكن اجي معاك الشغل
محمد:لاء
لارا:عشان خاطري
محمد :قلت لاء سلام بقا عشان متاخرش
لارا:قمر يا خواتي
خرج من بيته واتجه لسيارته ليديرها ليذهب لشركته
‏دلف الي شركته ليسمع همسات الموظفات ليتجه بغرور الي المصعد
‏ خالد:ندي محمد ايجي ولا لسه
‏ندي بجديه:ايجا يا خالد باشا
‏اتجه خالد الي مكتب محمد ليردف بضحك:اي يابني اخيرا افتكرت أن ليك شركه تسال عليه
‏محمد ببرود:عايز اي يا خالد
‏خالد :مش عايز حاجه بس
‏محمد :بس اي
‏خالد :انت قلتلي أن مديره الأعمال اللوچستيه لما تيجي استقبلها هيا……..
‏محمد :هيا لسه مجاش لحد الوقتي
‏خالد:لاء مجتش
‏محمد:طب يلا بره عشان وريا شغل مش فضيللك انا
‏خالد: حاضر بس اي الحلاوه دي
‏محمد بتنهيده :اطلع بره يا خالد
‏خالد بخوف :ح…..حاضر
‏محمد:بقي كدا كمان مبتزميش مواعيدك انا هعرفك

 

 

‏امسك محمد هاتفه ليرن علي صاحبه
‏امير : ايوه يا محمد
‏محمد بخبث:بقوللك اي مديره الأعمال اللوچستيه دي
‏امير بقلق:ملها
‏محمد: انا محتاجها في الشركه هنا
‏امير بعدم فهم:انا مش فاهم ممكن توضحلي اكتر
‏محمد ببرود: يعني تسيب الشغل عندك وتيجي تشتغل هنا في الشركه
‏امير :بس ل……
‏محمد:من غير بس سمعت الي قولتلك عليه
‏امير :ح….حاضر ‏
‏………………………………………..
‏بسمله استني استني
‏بسمله:ساره في اي يا حببتي
‏ساره بشهقه:كنتي هتنسيه الفون اه في حد رن مرتين كدا
‏بسمله :مين دا
‏ساره :انا ماشيه سلام يا سوسو
رن هاتفها مره ثانيه
‏بسمله :ايوه يا أمير باشا انا اسفه اني اتاخرت بس….
‏امير بجديه:اسمعي يا بسمله الفتره الجايه دي هتشتغلي في شركه……. طبعا انتي عرفاه
‏بسمله بعدم فهم:ايوه يا فندم بس لي يعني
‏امير :من غير بس يا بسمله اسمعي الكلام الي قلتلك عليه تمام
‏بسمله :حاضر
‏اغلقت هاتفها بغيظ :هو ازاي يعني يقولي انتي هتشتغلي الفتره دي في شركه دي هو اي دا يعني
‏ذهبت بسمله الي الشركه كما قال لها امير
‏دلفت بسمله الي الشركه
‏بسمله:واوو اي الجمال دا
‏اتجهت الي المصعد لتصل إلي الدور العلوي للشركه التي تشبه البرج في ارتفاعها
‏بسمله:لو سمحتي انا عايزه ادخل لمحمد باشا
‏ندي:حضرتك تبقي مديره الأعمال اللوچستيه
‏بسمله بشهقه:ايوه انا
‏ندي:تمام يا فندم اتفضلي
‏بسمله بشهقه:اهدي اهدي
‏اتجهت بسمله الي مكتب محمد
‏دقت باب غرفته
‏محمد هو يركز في بعض الأوراق:ادخل

 

 

‏بسمله وبدأ وجهها يحمل :انا اسفه علي التاخير يا محمد باشا
وقف من مكانه اتجه الي بسلمه
‏ ‏محمد:هو المفروض يعني أنك تلتزمي بمواعيد شغللك ولا اي يا انسه بسمله
‏بسمله:اناا ….انا
‏محمد بغيظ:انتي اي انا معنديش حد يتأخر علي مواعيده انتي فاهمه ولا لاء
بسمله بتوتر: منا قلت لحضرتك اسفه…و… وغلظه ومش هتتكر تاني
محمد :طبعا امير فهمك انك هتشتغلي هنا
بسمله:ايوه
محمد بخبث اتجه ناحيه مكتبه امسك هاتفه
ندي تعليلي بسرعه
محمد:دلوقتي ندي هتعرفك فين مكتبك اتنمي أن شغللك ميكنش ناقص
بسمله بجديه:اكيد يا فندم
ندي بجديه:نعم يا محمد باشا
محمد :وري الانسه بسمله مكتبها وعرفيها كل حاجه
ندي:اتفضلي حضرتك معايا
دلفت بسمله وبجانبها ندي
ندي بضحه وسيمه:اهلا بحضرتك
بسمله :اهلا بيكي
اتجهت ندي الي المكتب
ندي:اتفضلي يا فندم دا مكتب حضرتك
بسمله بجديه:شكرا
خرجت ندي من المكتب
بسمله: ايدا انا وشي احمر كدا ليه
بسمله:يا انسه بسمله التزمي موعيدتك قالتها بطريقه مضحكه جدا دانت يا خويا متعصب عليا اووي لي كدا يعني
……………..
كانت تقعد في حديقه البيت تمارس بعض التمارين الرياضه
لارا:هبطت انا كدا معتش قادره اكمل كفايه كدا
قاعدت لارا علي الاريكه التي توجد في الحديقه
لارا بمرح:اما ارن علي بت اسيل كدا أضيفها شويه

 

 

لارا بمرح: اي يا سوسو فينك يا بنتي انا زهقت من قاعده البيت اوووي ماتيجي تقعدي معايا شويه
اسيل :لا مش قادره اجي يابنتي بعدين لحقتي تذهقي
لارا في بالها :مش يا اسيل انا بقا هخليكي تيجي
لارا:بقوللك اي انا عايزاكي تجي معايا مهو انا مش هروح لوحدي تمام
اسيل باستغراب:هنروح فين يعني
لارا بمرح:عند حبيب القلب
اسيل بفرح:بجد هتروحي عند محمد
لارا:ايوه يابنتي انا بتكلم بجد من امتي ونا بهزر
اسيل بحزن:لاء بلاش اجي معاكي روحي انتي انا حاسه أنه هيكون مدايق
لارا:يابنتي هتيجي معايا تمام بعدين محمد مش مدايق ولا حاجه تمام
اسيل:بس انا ..
لارا:اسيل يلا بقا وبعدين متستسلميش بسهوله كدا
اسيل :تمام
لارا:يلا مستنياكي
أغلقت هاتفها
لارا بخبث:الوا يا محمد
محمد:خير يا حببتي في حاجه
لارا:انا زهقانه اووي من القاعده دي يا محمد تباعت بخبث ممكن اجي الشركه ونا مش هتكلم ولا هعمل اي حاجه بليز
قولت اي
محمد:تمام
لارا بفرحه:شكرا يا حبيبي سلام بقاا
ارتدت ملابسها المكونه من بلوزه حمراء وبنطلون لونه فضي تبدو وسيمه للغايه وأكثر وسامه بشعرها الجميل
اتجهت لارا خارج البيت
اسيل :لارا لارا استني
لارا بمرح:اي دا اي دا
اسيل:اي
لارا بغمزه:اي القمر دا لا قمر بجد
اسيل:بس يا بت يا مشاكسه أنتي

 

 

لارا:قمر برضو
اتجهت لارا لسيارتها لتديرها الي شركته أخيها
لارا بمرح:مجتش الشركه من زمان
اسيل:ولا انا
توجهت لارا واسيل الي المصعد الخاص بالشركه
…………………..
علي الناحيه الأخري في الشركه
ندي:بسمله محمد باشا عيزك دلوقتي في مكتبه
بسمله:تمام
بسمله بخبث:عايز اي دا الوقتي اما نشوف
اتجهت بسمله ناحيه المكتب لتردلف بخبث
نعم يا محمد باشا حضرتك طلبتني
محمد بجديه:ايوه الأوراق دي ترجعيها كلها
نظرت بسمله بصدمه :حضرتك كل دول
محمد بخبث: ايوه في مشكله ولا اي
بسمله بغيظ:لا مفيش حاجه
محمد:اتفضلي علي شغللك و ….
اقتحمت باب المكتب لتدلف بمرح: انا جيت يا حب……..

 

 

نظرت لارا الي بسمله
لارا:انا اسفه يا محمد مكنتش اعرف ان معاك حد تعالي يا اسيل واقفه بره ليه
سمع محمد ما قلته أخته ليتابع بغيظ:اتفضلي انتي يا بسمله

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك رد