روايات

رواية عشق اللؤلؤ الفصل العاشر 10 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ الفصل العاشر 10 بقلم آلاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ البارت العاشر

رواية عشق اللؤلؤ الجزء العاشر

رواية عشق اللؤلؤ الحلقة العاشرة

وكملت بسخريه ووجع / لا وكمان استغفلني وخلاني اكتبله الشقه باسمه وانا اللي كنت غبيه ومفكراه بيحبني
انا حسه اني تايهه انا اسفه اسفه على كل اللي حصل اسفه يا حبيبتي
الاء حضنت سلمي والاتنين فضلو يعيطو
بس فاقت الاء ومسحت دموعها
الاء /بس خلاص مش هنضيع وقتنا في الندم والحزن والوجع احنا لازم تفوق ونرجع ل حياتنا وننساه نحاول نتحطي المحنه دي لوحدنا ونفوق عارفه ان الموضوع مش سهل عليكي بس انا هقف جنبك لحد ما تتخطى المحنه دي يا حبيبتي
سلمي بحب / انت جميله اوي يا الاء جميله اوي
سلمي والاء حضنو بعض وقاطع اللحظه الرومانسيه دي دخول خديجه وحسام عليهم وابتسمو لحبهم لبعض رغم اللي مرو بيه
خديجه بحب / ربنا يخليكو لبعض يا حبايبي
حسام / من النهارده بقا عندي بنتين واجمل بنتين في الدنيا كلها
مد حسام ايده ليهم بحنيه وهما حضنو
جو أسرى جميل قدرو انهم يتخطو مشكلتهم بنفسهم مخدوش وقت كتير ف الزعل والوجع والندم
عند كريم
كريم بيكلم نفسه / اممم ممكن اروح اطمن علي الاء.. ولا لاء انا كريم الدمنهوري اي إللي هيوديني عندها سيبها لحد ما تفوق وبعدين ترجع الشغل براحتها
ثم راجع نفسه / هو اي إللي ترجع الشغل براحتها هو بمزاجها لو مجتش الشغل بكره يبقا مرفوده هو لعب عيال ولا اي
حته الوقتي مقدرتش تتنازل عن كبريائك يا كريم يا دمنهوري

 

 

 

 

 

كمل كريم شغله لكن عقله مع الاء
تعتقدو أن الاء نجحت في خطتها وقدرت توقع كريم ولا اي بظبط
عند يارا وأحمد
يارا / الاء وحشتني جدا مين اللي هيقفشني معاك غيرها
أحمد بضحك / عندك حق من ناحيه قفشانا ف هي الوحيده في الشركه اللي قفشانا بس والله كانت عسل ودمها خفيف
مين دي اللي عسل ودمها خفيف
انتفض أحمد وبص وراه وياريته ما بص وراه لقا ابو لهب.. قصدي كريم الدمنهوري
أحمد بخوف / هه لا انا قصدي يعني
كريم ببرود / ايوه قصدك اي
أحمد / مفيش يا مستر كريم كنا بس بنتفق اننا نروح نزور الاء النهارده
كريم / تمام ياريت كل واحد على شغله
يارا واحمد / تمام يا فندم
كريم بسخريه / قال عسل ودمها خفيف قال
دخل كريم مكتبه تاني
عند الاء وسلمى
الاء / بت يا سلمى مش كان في انتقام ولا احنا نسينا 😂
سلمي بضحك / لا والله كريم الدمنهوري طلع عكس توقعاتي خااالص
الاء / ازاي يعني
سلمي / يعني من كلامك حسيت انه واد مغرور جدااا ومتكبر وعمره ما هيبصلك اصلا إنما ده كان بيجي يسأل عليكي كل يوم

 

 

 

 

 

الاء / لا يا سلمى هو مش هيجي من نفسه اكيد أسر هو اللي جابه اصلا مش عارفه ازاي كريم يكون صاحب أسر القمر السكر ده
سلمي بغمزه / ايوه سكر وقمر وقلوب حمرا هنا
الاء بمرح/ اي ده اللي بنعمله في الناس هيطلع علينا ولا اي
سلمي / بس قوليلي ناويه على اي
الاء بتفكير/ ناويه اجننه
سلمي / ياخوفي ل هو اللي يجننك
الاء حدفتها بالمخده
الاء / امشي يا بت من قدامي
سلمي بردح / البيت بيت ابونا والغرب بيطردونا
الاء / طب وديني ما هسيبك
الاء فضلت تجري ورا سلمي
سلمي بضحك / والنبي يا ماما خليها تسبني
الاء / لااااا مش هيحصل محدش يمسكني لاااا محدش يحوشني لاااا
خديجه باستغراب / هو حد مسكك يا بنتي
الاء / على جنب انت يا ست الكل

 

 

 

 

 

الاء جرت ورا سلمي تاني
سلمي دخلت الصالون واستخبت ورا حسام ومش واخده بالها من اللي قاعد
سلمي / الحقني الحقني هتموتني
الاء / ابعد يا بابا بسس
حسام / في أي اهدو مش كده
سلمي بخوف / والله كنت بهزر معاكي مش اكتر
الاء / ولو ولو لازم اعلمك الأدب بردو
طب استأذن انا بقا لأن شكلي جيت في وقت مش مناسب
سلمي والاء انتبهو لمصدر الصوت واتحرجو وسلمى نزلت من على الكنبه وجرت على الاوضه
الاء بحرج / اي ده انت هنا من أمته
أسر بيحاول يكتم ضحكته بالعافيه بسبب منظرهم
أسر بضحك / من ساعت لااا محدش يمسكني ومحدش يحوشني 😂 انا كنت جاي اطمن عليكي بس ماشاء الله انت كويسه اهو
الاء بضحك / احسدني بقاا يا سيدي
حسام بضحك / ربنا يهديكو
أسر بحرج / انا كنت جاي لمدام سلمي عايز اقول ليها أن للأسف الأستاذ راجح سحب كل فلوسها اللي في البنك وسافر
ايييييييييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق اللؤلؤ)

اترك رد

error: Content is protected !!