روايات

رواية ذكريات الماضي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا يسري

رواية ذكريات الماضي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا يسري

رواية ذكريات الماضي البارت الخامس

رواية ذكريات الماضي الجزء الخامس

رواية ذكريات الماضي الحلقة الخامسة

شركه السيوفى
تدخل السكرتيره مراد بيه فى شخص عايز حضرتك بره
مراد: مقالش هو مين
السكرتيره: لا يا فندم هو ال قاله عايز يقابل حضرتك ضرورى
مراد باستغراب تمام دخليه
تدخل لورين بهيبه وكبرياء لابسه بدله نسائيه رصاصى عامله شعرها ديل حصان عامله ميكب خفيف ولابسه شنطه بيضه وهيلز ابيض ينظر إليها مراد بصدمه لم يكن يعتقد أن سوف تأتى اليه اولا بعد نزولها من الطائرة
لورين بنظرة سخريه: اى مش هتقولى اتفضل اقعدى
مراد بنظرة اشتياق أصبح ينظر إليها فقد ملامحها زادت انوثه وأصبحت أكثر جمال فهى معذبة فؤاده بنظرة إليها ويقترب منها لاحتضانها ويتحدث بلهفه وفرحه واضحه على وجه لورين حبيبتي وحشتينى اخيرا شوفتك بعد السنين دى كلها
لورين ببرود اظن انا مش جاية علشان اسمع الكلام دا وخصوصا منك

 

 

مراد لورين ياريت تدينى فرصه ثانيه وهصلح كل ال حصل كفاية السنين ال ضاعت مننا دى كلها
لورين بجمود تنظر اليه والله يا مراد بيه اظن انت عارف كويس مين كان السبب ولا اى
مراد بنرة ندم عارف ان غلطت وغلطه كبيرة اووى كمان بس عايز فرصه واحده بس اصحح دا كله
لورين بغضب شديد وتتذكر ما حدث معها وما فعله مراد عندما شك فيها وقام بإهانة كرامتها
بسبب نيرة هانم ادم كان ممكن يروح منى لأن ازاى مراد السيوفى اكبر احفاد عائلة السيوفى يحب بنت ملهاش اصل ولا فصل وبنت شوارع وبسبب شكك فيا وان بخونك قمت بإهانة كرامتى وقطعت اكل عيشى ومش اقبل فى اى شركه طب يا اخى على الأقل انت مكنتش تعرفنى الا من فتره بس تعرف صاحب عمرك وتقوم تشك فيه انت كمان لولا أنك عرفتك أن هو ابن عمى مكنتش قدرت تفكر ترجع ليا وخصوصا بعد ما عرفت ال حصل ليا فى الماضى وان مكنش ليا ذنب فى أن معرفش عائلتى ولا أن ابعد عنهم وانت عارف انا كنت بمر ب اى علشان اقدر اوصل ليهم مكنش عندك ذرة ثقه فيا دا انا كنت جاية وانا فرحانه اقولك أن اخيرا عرفت عائلتى فين تقوم وبكل برود تهينى وتطردنى من الشركه كلها يقوم مراد بتغميض عينه بندم ويتذكر ما فعله معاها هو وأمه وسبب فى آلامها لهذه الدرجه يحاول مراد الاقتراب منها ولكن تنظر إليه بغضب انا جيت بس اقولك أن منستش ال حصل ولا ممكن اسامحك انت وعائلتك على ال حصل ليا وصدقنى هندمك يا مراد وتذهب لورين وتترك مراد ينظر إليها بحزن والدموع تلمع فى عينه بندم على كل ما فعله معاها
مساء فى فيلة عائلة السيوفى
غرفه أسر السيوفى يجلس أسر ويتذكر ما حدث معه الصبح فى مكتبه

 

 

“” فلاش باك””
أسر بغضب إلى الفتاة ال دخلت مكتبه اى ال جابك هنا
ريهام تتحدث بدلع أسر حبيبى وحشتينى اوووى انا لما جيت من السفر قولت لازم اجى اشوفك
أسر ببرود ريهام اطلعى بره ومش عايز اشوفك هنا تانى وخصوصا بعد ال حصل
ريهام بدموع مزيفه أسر حبيبى انت فاهم غلط صدقنى انا معملتش كدا وانا بحبك وانت عارف كدا ويقاطعها اسر بغضب ازاى جالك الجراءة وتقولى أن معملتيش حاجه انت كنت بتضحكى عليا وكل دا علشان تقربى من مراد اخويا ويقترب منها ويقوم بامساك يديها بقوه وغضب اياكى تفكرى بس تقربى منى.او من اى حد من عائلتى صدقيني هندمك يلا غورى ومش عايز اشوفك تانى تذهب ريهام بخوف من نظراته
“” ريهام بنت رجل اعمال مهم بنت دلوعه اهم حاجه عندها الخروج والفسح كانت خطيبه أسر اقتربت منه علشان تكون قريبه من مراد فهى معجبه به وكانت سبب من تحريض نيرة على لورين أثناء عمالها مع مراد فى الشركه فقامت بمساعده نيرة فى خطف ادم وتهديد لورين به وقامت بإخبار نيرة عن علاقه لورين ب مراد وأنها فتاه خبيثه تحب أموال مراد وأنها بنت شوارع وان ست ادم قامت بتربيتها بعد ما جبتها من الشارع المهم أسر عرف حقيقتها وقام بفسخ الخطوبة وسافرت ريهام ومن ساعتها منزلتش مصر بس ياترى نزلت دلوقتى لى وناوية تعمل اى “”.
“” باك””
يعود من رشده على خبط الباب ويمسح للشخص بالدخول
عز بمرح أسر يلا انا مجهز القاعده بتاعتنا مراد بيغير وهيجى على فوق
أسر ويتصنع الابتسامه تمام يا عز شوية وجاى وراك
يقترب عز منه ويسأله مالك يا أسر فيه حاجه حصلت ولا اى
أسر بمرح مصتنع لا ياعم مفيش حاجه يلا زمان مراد على آخره بسبب تاخيرنا وعلشان نشوفه برده عمل اىفى حوار لورين يذهبان إلى غرفه خاصه بيهم فى القصر باللون الرصاصي بيها بار.صغير وشاشه عرض كبيرة وبها كراسى خاصه بالقاعدة وأجهزة بلايستيشن وجزءفيه أجهزة رياضية
مراد بخنقه اى ياشباب كل دا تأخير
عز بخفه ومرح معلش يا سيدى أسر ال اخرنا
أسر يقوم بضرب عز على رأسه بخفه ياعم بطل كدب بقا المهم يا مراد قبلت لورين ولا لسه
مراد يتنهد بحزن لورين جت ليا الشركه النهارده وشكلها مش ناوية تسامحنى

 

 

يقوم أسر بوضع يديه على كتف مراد ويحاول التخفيف عنه متقلقيش يامراد كل حاجه ب أوانها وحاول انت معاها وباذن الله تسامحك يتحدث مراد بنبره تكسوهاا الحزن يارب يا أسر انا بحبها اوي ومش مستحمل نظرة الكره ال فى عينيها دى ليا
المهم يا أسر مالك كدا مضايق من اى كدا
أسر بضيق وتذكر ما حصل ريهام رجعت تاني وجت ليا الشركه النهارده الصبح وشكلها ناوية على حاجه
مراد متحطش فى دماغك يا أسر وخليها تجيب اخرها وانا مش هسكت انا كمان مش ناسى هى عملت اى كويس
يقوم عز بتخفيف الأجواء بطلوا بقا كآبه تعالوا نلعب دور بلايستيشن ويقضون وقت لطيف مع بعضهم
مكان آخر فيلة عائلة الجارحى
على طاولة الطعام يجلس حسين وعلى يمينه ابنته لورين وعلى شماله ادم
يتحدث حسين لورين هتنزلى بكرا الشركه
لورين وهى تضع الطعام فى فمها اها يا بابا هنزل معاك بكرا صحيح انا كلمت لوليا هى يومين كدا وهتنزل
حسين طب كويس انا كلمت عمار هو جاى بكرا يتغدى معانا وانت يا ادم عامل اى دلوقتى بتاخد دواك ولالا
ادم بخفه ومرح متقلقش ياكبير كله تحت السيطره
يقوم حسين بضحكه خفيفه ماشى يا سيدى اهم حاجه تكون بخير علشان انا قدمت ليك فى مدرسة علشان تقدر تكمل دراستك وانا.كلمت مدرسين خصوصى علشان مش تتأخر على السنه الجديده فى الدراسه
يقوم ادم باحتضان حسين يقبل رأسه تسلم يا بابا
تتحدث لورين بمرح طب يلا يا آدم كمل اكلك علشان دواك وعلشان المدرس بتاعك جاى الصبح بدرى.
يذهب ادم الى غرفته ويظل حسين ولورين ينادى على الداده بعمل قهوه لهم يذهبان إلى غرفه الجلوس
يتحدث حسين بلطف عرفت انك تبع الصفقه الجديده بتاعت الوفد الألمانى ال داخل مع الاتفاق مع شركه السيوفى
لورين بجدية فعلا يا بابا وفيه عشاء عمل مع مراد السيوفى بكرا بس هو لسه ميعرفش إن انا تبع الوفد
حسين ناوية على اى يا لورين يقاطع حديثهم دخول الداده وتضع القهوة أمامهم يقوم حسين باخد فنجان قهوه ويرتشف منها
لورين مش عارفه يا بابا بس انت عارف انا مش بدخل الشغل فى حياتى الشخصيه انا هقوم بقا يا بابا علشان اقدر اصحى علشان الشركه تصبح على خير ياحبيبي وتقوم بتقبيل خده
حسين بلطف وانتى من أهله يا حبيبتي
ويدعى فى سره بأن يريح قلب ابنته
صبااح يوم جديد على أبطالنا
فيلة عائلة عمار الجارحى
يستيقظ عمار على صوت المنبه ويذهب إلى الحمام وياخد شاور تسريع الأحداث يلبس بدله سوداء ويقوم بتصفيف شعره بطريقه جذابة ويتحدث فى الهاتف مع
نورين نورين انا ساعه بالكتير وهقابلك فى المكتب بتاعى

 

 

نورين برسمية شديدة تمام يافندم
يذهب عمار الى شركه عائله الجارحى ويدخل مباشرة إلى مكتب عمه يدخل إليه يقترب منه ويقوم باحتضانه عمى اخبارك اى واحشنى
حسين بحنيه عمار حبيبي عامل اى
عمار.الحمدلله ياعمى لورين ولوليا عاملين اى وادم أخباره اى
حسين تمام الحمدلله لورين معايا هنا فى مكتبها.استنى ارن عليها اقولها انك هنا
عمار امالفين لوليا مجتش معاك من السفر ولا اى
حسين لا لوليا جاية بكرا بإذن الله لما تقدر تخلص الإجراءات بتاعت المستشفى فى هذه الأثناء تدخل لورين بابا محتاجه رايك فى ورق الصفقه دى
حسين بضحكه خفيفه اهى يا سيدى جت من غير ما ارن تنظر لورين إلى عمار وتحضتننه اخبارك اى يا عمار
عمار بضحكه خفيفه الحمدلله ياحبيبتي اخبارك اى مش المفروض.لما تنزلى تكلمينى ويضربها بخفه على رأسها يابت انا اخوكى وابن عمك
لورين بغضب مصتنع ياابنى احترمنى شوية مش كدا يعنى وبعدين عمك جهز كل حاجه منغير ما يعرفنى اصلا المهم انت متشيك كدا ورايح فين
عمار بغرور مصتنع يا بنتى دى أقل حاجه عندى اصلا ينظر فى ساعته طب انا ماشى دلوقتى ورايا معاد مهم واشوفكم على الغداء سلام ونسيب لورين مع والدها بيراجعوا ورق الصفقه
قصر عائله السيوفى
تتجمع العائله معا على طاولة الطعام يرن جرس الباب تذهب الداده لفتحه ويدخل عمار وبجواره نورين
مراد اول ما بيشوفهم يذهب إليهم ويقوم مصافحه عمار ونورين
مراد باستغراب من وجود عمار فى هذا الوقت
مراد صباح الخير يا عمار تعالى أفطر

 

 

عمار شكرا يا مراد بس انا جاى فى حاجه ضرورى وممكن نكلم على انفراد ينظر مراد الى عائلته ويذهب هو وأسر معاهم عز الى غرفه المكتب
مراد بجدية فى اى يا عمار
عمار بجدية متقلقش يا مراد بس انا ماسك قضيه جديده وانت كنت من ضمن الناس ال لقيت اسمها فى الملف القضيه
مراد باستغراب بس انا اى دخلى فى شغلك
نورين بجديه مراد بيه حضرتك فاكر عصام النصار ال كنت عملت معاه صفقة قبل كدا وعرفت أن هو شغال تبع مافيا وكنت سبب أن هو يدخل السجن صح
مراد بتأكيد لكلامها فعلا انا فاكر ال حصل وقتها
ينظر أسر إلى عز باستغراب من حديثهم
نورين احنا عرفنا من المصادر الخاص بنا أن هو ناوى ياذيك وياذى اى حد يخصك علشان كدا احنا هنطر نكون هنا فى القصر علشان حماية عائلتك
أسر بجدية يعنى انتم هتفضلوا هنا في القصر علشان حمايتنا

 

نوريه بعمليه لا يا فندم انابس ال هفضل هنا وعمار هيتابع شغله من الشركه لأن هما ميعرفوش أن هوشريك مراد بيه فى الشركه
ياترى اى ال هيحصل فى عشاء العمل؟
يا ترى وجود نورين فى قصر عائله السيوفى هيغير حاجه ولا لا ؟
ياترى عصام النصار ناوى على اى مع عائلة ؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ذكريات الماضي)

اترك رد

error: Content is protected !!