روايات

رواية غرام الصقر الفصل الخامس 5 بقلم خولة

رواية غرام الصقر الفصل الخامس 5 بقلم خولة

رواية غرام الصقر البارت الخامس

رواية غرام الصقر الجزء الخامس

غرام الصقر
غرام الصقر

رواية غرام الصقر الحلقة الخامسة

 

غفى وهو مستنيها تفوق ولما فاق لقاها فاتحة عينيها وباصة
للسقف من غير ما تتحرك مسك إيدها
صقر:إنتي فوقتي حاسة بحاجة يا حور
ما ردتش عليه ونزلت دموعها بس
صقر بخوف:بالله عليكي إتكلمي ما تتعبيش قلبي
إبتدى صوت عياطها يعلى و وابتدت تصرخ مسكها
صقر حيتجنن من الخوف:مالك يا حور إتكلمي
حور صرخت: بابااااا لااااااااااااااااااااااااا أنا عايرز بابا يا صقر
والنبي خذوني عند بابا
صقر بألم:عيطي يا حور اصرخي لو بترتاحي كده

 

 

صرخت حور:بابااااا راح يا صقر أخذو بابا سندي راح
حضنتوا ومسكت فيه جامد وكانت بتترعش دخلت الممرضة
لما سمعت صراخها فاشرلها صقر تديلها المهدئ
حور بوجع:قتلوه هو قتلوا هو قالي أنو كان فرحان وهو
شايفوا بيموت
ضمها أكثر ليه
صقر :حور أنا حجيبوا وحيدفع ثمن كل دمعة نزلت من
عينيكي
حس بايديها إرتخت و عرف إنها نامت عدلها فالسرير و
وغطاها كويس شاف دموعها بتنزل ومسحها خرج الأوضة
وراح الحمام
صقر بعصبية كسر المراية:وربنا حطلع روحك فايدي يا مروان
الكلب
طلع تيليفونو واتصل
صقر:علي بص أنا عايزك فموضوع
علي:أأمر أنت بس
صقر:عندك كل معلومات اللقاء بين مروان و البوس بتاع
المافيا الإيطالية
علي:عندي شوية معلومات بس مش كافية
صقر:أنا عايزكم تساعدوني حنطب عليهم

 

 

علي:إنت تجننت ده إسموا إنتحار دول جيش يا ابني ونظام
الأمان متطور جدا حيسمعوا ذبانة لما تزن وغير كل ده إحنا
ممنوعين ننفذ المهمة القادة إجتمعوا ورفضو ندخل لحد ما
نلاقي فجوة ونستغلها
صقر:يعني إنت مش معايا يبقى حروح لوحدي يا علي
علي:الله يخربيتك تروح لوحدك إزاي أنا بقولك دول جيش
قفل التليفون وراح أوضتها ثاني قعد جنبها ومسك إيدها
صقر:حور كنت عاوز تسمعيها مني وإنتي صاحية حور
أنا بحبك بحبك أوي
مسح على شعرها
صقر:أنا آسف والله يا حبيبتي أنا أول مرة فحياتي بحس
نفسي عاجز عشان معرفتش آخذ حقك لحد دلوقتي يا
حوري بس وربنا مش حرتاح لحد ما أوصلوا لما أوصلوا بقى
حيعرف صقر مين
حور همست:صقر
رفع عينيه ليها
صقر:حور إنتي كويسة
حور بهدوء عكس إلي جواها :آه عايزة مية أنا عطشانة
قام جابلها كاسة مية
حور إتصدمت:صقر مال إيدك
صقر إنتبه إنها بتنزل دم
صقر:مجرد جرح صغير
حور بخوف: ده جرح كبير يا صقر نادي الممرضة تعقمهالك
صقر: طيب أنا كويس إهدي والله

 

حور:روح يا صقر والنبي
نادى الممرضة وعقمتلوا الجرح وغطت عليه
صقر:تمام كده شكرا ليكي
الممرضة:العفو
طلعت من الأوضة
حور :عاوزة زين يرجع يا صقر قولوا يسيب كل حاجة
وييجي هنا
صقر:أنا قلتلوا والله
حور بقوة:عايزة أروح لازم أحضر جنازة بابا
صقر:بس إنتي تعبانة
حور بحزم:لا يا صقر حتطلعني دلوقتي حالا
صقر:طيب حنطلع
قامت بس إنتبهت إنها من غير شوز
حور: صقر هو الشوز فين
صقر:يمكن وقع لما كنا جايبينك
حور إتعصبت:طب حطلع إزاي أنا عايزة أروح البيت
قرب صقر وشالها: سهلة دي يلا نروح
إتمسكت فيه هو عارف كويس إنها بتحاول تخبي حزنها
عارف إنها بتتوجع جامد بس مش عايزة حد يعرف
صقر:حوري إنتي ممكن تبكي عادي ده مش عيب
حس بيها إترعشت ودموعها نزلت
صقر طبطب عليها:لو حبيتي خبي حزك عنهم كلهم بس ما
تخبيش حزنك عليا

 

 

حور:صقر أنا خايفة على زين وزعلانة وموجوعة أوي عشان
بابا أنا قلبي تعبان أوي
صقر:سلامة قلبك يا حور مفيش حد حيخلد فالدنيا دي كلنا
ليها يا حور إحنا مش حنعترض على إلي كتبوا ربنا ولا إيه
يا حور مش إنتي قلتيلي كده و أخوكي زين أنا حطيت رجالة
مراقبين كل حاجة حوليه وحيرجع مصر بخير

 

 

بصتلوا حور بحزن: يا صقر أنا محتجاك أوي ما تسيبنيش
والنبي
صقر بحب:مش حسيبك طبعا يا حوري
وصل السيارة نزلها وركب وساق للبيت وهوما فالطريق حس
بحاجة غريبة
صقر وملامحو قلبت جدية:حور بصي إعملي زي ما بقولك
تمام
حور:طيب
وفجأة……..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *