روايات

رواية لم اعد طفلة الفصل التاسع 9 بقلم منة أيمن

رواية لم اعد طفلة الفصل التاسع 9 بقلم منة أيمن

رواية لم اعد طفلة البارت التاسع

رواية لم اعد طفلة الجزء التاسع

رواية لم اعد طفلة الحلقة التاسعة

قسوره بغضب :- جايه ليه
عائشه بدموع :- انا السبب انا اسفه .. لما اتكلمت معاك كنت السبب في الي حصل أنا اسفه يا قسوره
قسوره ببرود :- فكرك دموع التماسيح ديه هتدخل عليا روحي اضحكي علي حد غيري يا عائشه انا حفظك وفهمك اكتر ما انت عارفه … انا اقولك انت جايه ليه .. انت جايه عشان تشمتي فيا مش اكتر
عائشه بصدمه :- انا
قسوره بغضب :- ايوا أنت … عايزه تثبتي عكس الي قولتهولك ” انا مش ضعيف ” صح ولا مش صح
عائشه :- انت عمرك ما هتتغير هتفضل طول عمرك غبي .. يا بني ادم انت جيت بس عشان اعتذر بس الظاهر أن الي زيك ميجوزش ليهم التبرير علي العموم الف سلامه وياريت متحاولش تتكلم معايا تاني لأني مبقيتش بطيقك
قسوره :- نفس شعوري بالظبط لأ واقولك الكبيره بقي انا نفسي انك تغوري من هنا ومتجيش تاني لاني مش مستعد اتناقش كتير معاكي
عائشه بصيت عليه بصه اخيره كانت مليانه حزن ولوم خلت قلبه يتقطع بس مشاعره ديه مظهرتش عليه بالعكس ده رسم ملامح البرود ببراعه
… طلعت عائشه من الاوضه و دموعها علي وشها فلحقها نور
نور بقلق :- ايه إلى حصل

 

 

 

 

 

 

 

عائشه بشهقات :- اخوك ده انسان بلا مشاعر بقي انا جايه اعتذر منه لأني امبارح كلمته بطريقه مش كويسه وقولت أن الي حصله ده بسببي يسكت هو لأ طردني من الاوضه لأ وعايزني امشي من هنا كمان لو انا عبئ اوي كده عليكوا يا نور فشكرا انا همشي وانزل مصر انا مجيتش هنا عشان اتهزق وعن اذنك انا لازم امشي
نور بغضب من كلام اخوه :- استني بس هوصلك
… وصلها البيت عندهم وطلع جري بعربيته علي المستشفي ودخل الاوضه بغضب
قسوره ببرود :- لو داخل تلومني علي الي قولته ليها فانا مش مهتم
نور بغضب :- انت ايه يا اخي انا مش فاهمك .. امبارح ادخل اوضتك الاقي جمبك صوره ليك انت وهي وفهمت انك افتكرت ذكرياتك معاها وقولت خلاص فهم كلامي وهيصلح كل حاجه
قسوره :- مانا فعلا قولت اني هصلح حياتي واول خطوه اني اتخلص من عائشه
نور :- انت ايه غبي لدرجادي
قسوره :- نور انا مسمحلكش … بعدين عائشه هي اس البلاوي الي انا فيها ولما هبعدها عني هتسهل عليا اني انساها واطلعها من دماغي
نور بسخرية :- كنت عرفت تنساها في كل السنين الي فاتت ديه
قسوره :- امشي يا نور امشي انا مش ناقصك

 

 

 

 

 

 

 

 

نور بقرف :- روحي يا اخي ربنا يهديك
… بعد يومين بيكون خرج قسوره من المستشفي وهو انهارده نازل يشوف شغله في الشركه وهو نازل لمح عائشه بتجهز انها تروح الجامعه نده عليها وهو في العربيه
قسوره ببرود :- اركبي
عائشه بقرف :- انا مش روبوت يا بتاع انت عشان تؤمورني
قسوره بغضب :- انا مش بكرر كلامي كتير .. اركبي يعني اركبي
عائشه بعند :- وريني هتركبني ازاي
قسوره بغضب وزعيق :- سااامح
سامح بقلق :- أوامرك يا بيه
قسوره :- اقفل الباب ورايا ومتسمحش أنها تخرج مهما عملت
عائشه بغضب :- لا انت سوقت فيها اوي بقولك ايه ابعد عني متخلنيش احطك في دماغي
قسوره بضحكه سخريه :- وريني آخرك يا قطه .. آخر مره بقولك اركبي اوصلك لأما مش هتروحي جامعتك انهارده
عائشه بعند :- طب والله ما انا راكبه معاك ومشاكلي هعرف احلها بنفسي
.. ودخلت الفيلا تاني وهي بتدب دب في الأرض
قسوره لحسام :- ******
حسام بضحك :- انت تؤمر
______________________________________
… انا حامل
.. نعم وده حصل ازاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لم اعد طفلة)

اترك رد