روايات

رواية ملك روحي الفصل الثاني 2 بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي الفصل الثاني 2 بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي البارت الثاني

رواية ملك روحي الجزء الثاني

رواية ملك روحي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ريهام النشوي
رواية ملك روحي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ريهام النشوي

رواية ملك روحي الحلقة الثانية

 

عاصم: ها
الدكتور: المدام حصلها فقدان فالذاكره
أحمد بصدمه: أيه
عاصم: ازاى هى مش الحاجات دى فالأفلام والمسلسلات بس
الدكتور: لا موجوده فالحقيقه والدليل أهو
سلمى: ايوا يا دكتور بس فيه بيفقدوا جزء من ذاكره بتاعتها بس بيبقوا فاكرين أهلهم أزاى ملك مش فكرانا
الدكتور: دى بتختلف من حالات لحالات

 

أحمد: يعني يا دكتور ممكن الذاكره ترجعلها أمتى
الدكتور: الله أعلم ممكن يومين أو اسبوع شهر سنه على حسب أهم حاجه إنها لما تفوق متحولوش تخلوها تفتكر حاجه أو تضغطوا عليها سبوها براحتها يعني تبعدوها أنا أي حاجة ممكن تفتكرها وتضرها يعني ممكن تقولولها إنكم أخواتها مثلا
سلمى: والحاجه اللي تضرها زى أي يا دكتور
الدكتور: زى مثلا إنها متجوزه
عاصم بصدمه: نعم اللي هو ازاى منقولهاش إنها متجوزه
الدكتور: لأن دا هيضر صحتها وخصوصا شكلكم إنكم متجوزين من قريب ف حاجه زى كدا مش هتفتكرها على طول وممكن لما تقولولها تجهد عقلها فإنها تفتكر فدا هيضرها فيستحسن نمهد لها الطريق ونعرفها حاجه حاجه عشان ميضرش صحتها
أحمد: تمام يا دكتور عن إذنك يلا يا عاصم
تسريع أحداث
بعد ساعتين
عاصم: ملك قومى بقي انتى وحشتينى أنا آسف عشان مصدقتكيش أنا آسف يا ملك سامحينى انا معرفش ازاى شكيت فيكى
Flash Back
ملك انتى يا زفته ياللى اسمك ملك
ملك: في أيه يا عاصم ملك بتزعق كدا ليه
عاصم: وهو بيرفع التليفون ف وشها أيه دا ممكن تفهمينى

 

 

ملك بغير فهم: أي دا انا مش فاهمه حاجه
عاصم بغضب وهو يمسك بشعرها: مين ال**** اللي انتى بتكلمى دا انطقي
ملك بدموع: والله العظيم ماعرف مين دا ووالله أول مره أشوف الشات دا عندى
عاصم: كدب واقسملك يا ملك لو ما قولتى لتقولى عليه وعليكى يا رحمان يا رحيم انتى لسه متعرفنيش لما أتعصب ممكن أهد الدنيا فوق دماغك
ملك بهستريا: والله ماعرف مين والله ماعرف
عاصم بغضب وهو يرمى بها على الأرض: أنا هعرف مين دا وخرج من الڤيله
ملك بعياط: والله معملتش حاجه يا عاصم حرام عليك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاصم: ألو أنت فين
اللي بيكلمه:………
عاصم: تمام هبعتلك رقم عايز أعرف كل حاجه عنه خلال نص ساعه بالكتير
المجهول:…………
عاصم: سلام وقفل الخط قبل ما يرد عليه
ماشي يا ملك والله لوريكى
تسريع أحداث
تليفون عاصم بيرن
عاصم: ألو جبت اللى قولتلك عليه
المجهول: أيوا جاهز هبعتهولك دلوقتى
عاصم: تمام بسرعه
عاصم بصدمه: أيه دا مين هشام مستحيل وركب العربيه وراح ع الڤيله وهو ف طريقه للڤيله اتصل عل

 

 

ى هشام ألو أنت فين
هشام: برا مع صحابي في حاجه
عاصم: تيجى دلوقتي على الڤيله هشام: لي في حاجه ملك حصلها حاجه
عاصم: ومالك خايف عليها كدا
هشام: عادى ملك زى أختى وطبيعي أخاف عليها
عاصم: اه زى أختك تمام عشر دقايق وألقيك فالڤيله ولما تيجى هتعرف يلا سلام
هشام: سلام
أحمد وصل الڤيله لقي ملك بتعيط ومنهاره
أحمد: أي دا ملك مالك يا قلبى بتعيطى ليه مين زعلك
ملك بعياط شديد: أحمد وارتمت فحضنه
أحمد وهو يمسح على شعرها: مالك بس يا قلب اخوكى بتعيطى لي أي اللي حصل
سلمى جت: أي دا في أي مالها ملك يا أحمد
أحمد: مش عارف أنا جيت لقتها بتعيط
سلمى: مالك يا ملك
ملك بتعيط
أحمد: ملك ممكن تهدى وتفهمينى في أيه
عاصم: أنا هقولك الهانم عملت أيه بس اما سي هشام يوصل حبيب القلب ولا أي يا ملك
أحمد بنفاذ صبر: ما تخلص تتكلم يا عاصم في أيه أنت بتتكلم ب الألغاز ليه
هشام: في أي يا عاصم طلبتنى لي
عاصم أول ما شافه لم يتمالك أعصابه واداله لكمه فوشه جابته الأرض ( يعينى عليك يا هشام كنت غلبان ????)
أحمد بيفصل عاصم عن هشام وبيبعده ما تهدى يا عاصم وتفهونى في أي
عاصم بغضب وصدره يعلو ويهبط: اسأل البيه والمدام وهو يجاوبك
هشام وهو يتألم: في أيه يا عاصم
عاصم وهو ينظر لملك الذى تبكى في حضن سلمى البيه والهانم بيكلموا بعض ويبعتوا لبعض كلام حب وغرام والله أعلم في بنهم أي تانى
الكل بصدمه: أيه
ملك وهى تهز رأسها بنفي: لا لا كدب والله كدب لا لا
أحمد: أي الكلام اللى انت بتقوله ده يا عاصم أنت عارف انت بتقول أيه
عاصم بغضب: أيوا عارف واكتشفت إنى كنت نايم على ودانى ومراتى بتخونى ومع مين مع ابن عمها اللى قاعد معانا فالب

 

 

يت ( للعلم إن كلهم قاعدين ف بيت واحد لأن ملك مرديتش تسيب أحمد وسلمى فقررت تقعد معاهم وعاصم مكنش موافق لأنه عنده ڤلته بس مع إصرار ملك وأحمد وافق وهشام قاعد معهم بسبب مشاكل بينه وبين باباه)
سلمى: لا لا ملك وهشام مستحيل يعملوا كدا أزاى
عاصم بغضب: لا عملت عشان هى واحده و*****
أحمد بزعيق: عااااصم ألزم حدودك ومتنساش إن اللى بتتكلم عليها دى أختى وتربيتى
عاصم بغضب وهو يتجه نحو هشام ويكيل له الضربات حتى وقع فالأرض وفقد وعيه لأنه ليس ببنيه قويه مثل عاصم وأحمد يفصل بينهم
ملك ولم تتحمل أكثر من ذلك طلعت تجرى على برا و عاصم طلع يجرى وراها هو وأحمد وسلمى ( وسابوا الغلبان مرمى ع الأرض ????) ملك طلعت من بوابه الڤيله وطلعت ع الطريق العام وهى بتجرى ومش شايفه قدامها من الدموع اللى ف عنيها جت عربيه وهوبا طخ ووقعت ملك ع الأرض وسايحه ف دماها

 

عاصم بصوت عالى: مللللللك
وأحمد وسلمى واقفين مصدومين وبعد ما فاقوا على صوت عاصم جريوا على ملك واللى خبطها لما شافها خاف وجرى زي الكتكوت المبلول ( مش جدعنه دى على فكره)
عاصم جري عليها وخدها ف حضنه وفضل يعيط خايف ليخسرها

 

اترك رد