روايات

رواية أسيرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فرح وائل

رواية أسيرة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فرح وائل

رواية أسيرة قلبي البارت الثالث

رواية أسيرة قلبي الجزء الثالث

رواية أسيرة قلبي الحلقة الثالثة

أسر: آنسة حور اي اللي جابك جامعه محترمه زي دي (البارت التالت)
حور بإندهاش : رجلي يا دكتور ق قق قصدي ليه حضرتك عشان اتعلم أكيد
أسر : لا انتي جاية عشان انتي واحدة مش محترمه وبتقفي مع شباب ويلااا ما لكيش مكان في المحاضرة ولا الجامعه كلها انتي مطرودة واحدة ازيك ما تستاهلش انها تتعلم أساساً اطلعييي بررره
حور بدموع وهي خارجه : لا يا دكتور حضرتك فاهم غلط انا كنت..
أسر: كنت ولا ما كنتش بررره
حور خرجت تجري ووقفت تاكسي وروحت دخلت من غير ما تسلم كالعادة ف امها وأخوها استغربوا دخلت وقفلت علي نفسها وفضلت تعيط باسم خبط عليها فتحتلوا
باسم بحنان : مالك ياحورية مين مزعلك
حور : مافيش يا باسم

 

 

باسم بإصرار : لا في هو انا ما اعرفكيش قولي
حور : باسم قولتلك مافيش
باسم : حوووور لا في وانا مش ها أخرج غير ما تقولي
حور بدموع وحكتله علي اللي حصل
باسم بغضب : انا ها اربيه واوريه ازاي يعاملك بالاسلوب ده وقام حور مسكته
حور : لا يا باسم ما تشغلش بالك مش مشكلة
باسم بغضب وعصبية : لا مشكلة يا حور ازاي يتكلم بالاسلوب ده ويقول الكلام ده عليكي
حور : خلا..
باسم : لا مش خلاص انا قلت ها اروح يا حور وانتي عارفاني
حور : ماشي يا باسم بس خليها بكرة
باسم بحنان : ماشي يا حور نامي انتي دلوقتي وارتاحي عشان تقومي بدري
حور : تصبح علي خير
باسم : وانتي من أهل الخير
الفجر أذن حور قامت اتوضت وصلت وقرأت الورد اليومي
وراحت تصحي باسم
حور : باسم باسم بااااااااااسم

 

 

باسم بفزع : اي مين في اي
حور : مافيش يلا عشان نروح الجامعه
باسم بنعاس وهو يتثائب : ماشي يا حور انا جاي
حور لبست دريس اسود وطرحه جملي وكوتش جملي
باسم لبس تي شيرت اسود وبنطلون اسود وساعه سوده وكوتش اسود
باسم : يلا
حور : يلا
خرجوا ركبوا العربية ومشيوا
نزلوا من العربية لقوا أسر بيركن
حور : هو ده الدكتور يا باسم
باسم : طيب تعالي
أسر شافهم
أسر باستفزاز : اي ده الهانم والبيه بتاعها يادي النور يادي النور ازيك يا آنسه حور
باسم ببرود : الحمدلله كويسة انته بقا الدكتور أسر
أسر ببرود مماثل : اه انا أسر الكيلاني في مشكلة
باسم بهجوم كلامي : اه في مشكلة المشكلة أن حضرتك هينت وطردت اختي بدون سبب ممكن اعرف ليييييييييه
أسر بصدمه : اي اختك
حور بسخرية مريرة : اه أخته يا دكتور مش واحدة مش محترمه وما استاهلش اتعلم
أسر بدهشة : آنسه حور انااا…
باسم بمقاطعة : انته يا دكتور ما تعاملش مع اختي بالاسلوب ده وحضرتك لازم تسمع اللي قدامك قبل ما تحكم عشان انا اختي مش من النوع ده
أسر بتفهم وصرامة : اه تمام يا استاذ…
باسم : باسم محمد
أسر: تشرفنا يا استاذ باسم ….آنسه حور انا بجد بعتذر ليكي علي سوء فهمي
حور بتفهم : تمام يا دكتور أسر ما حصلش حاجه

 

 

أسر: تقدري تدخلي المحاضرة
حور : تمام يا دكتور
باسم : عايزة حاجه يا حوور
حور : لا شكراً يا باسم سلام
أسر لباسم :انا بعتذر مرة تانيه يا استاذ باسم
باسم : لا يا دكتور ما حصلش حاجه ولا يهمك
أسر : تمام يا حبيبي
أسر دخل المحاضرة لقه حور بتتكلم مع سياااا
أسر: آنسه حور احنا محاضرة computer science مش محاضرة رغي
حور بخجل : حاضر يا دكتور انا أسفه
أسر تليفونه رن استأذن وخرج بره
أسر: عايز اي يا زفت
زين بمرح : نفسي مرة تناديني بإسمي انا حاسس ان في مشكلة بينك وبينه
أسر بنفاذ صبر : أنجز يا زين عايز اي
زين : براحة عليه ياعم انته مش ها تيجي بقاا ولا اي في اوراق كتير محتاجه توقيعك
أسر : والله انته بترن عشان تقولي كده مش ها اجي حالياً يا زين عشان في حاجات لازم انهيها
زين : انته لسه مصر يا اخويا الموضوع ده اتقفل من زمان ودي واحدة ما لهاش ذنب ها تاخد ذنبها كده
أسر بعصبية : مالكش دعوة يا زين والموضوع ده ها يتقفل علي أيدي وانااا أسر الكيلاني مش ها اسكت غير ما اخد حقي وانته عارفني كويس لما بحط حاجه في دماغي
زين بقلة حيلة : ماشي يا صاحبي براحتك
أسر بتغيير للموضوع : ريم عاملة اي دلوقتي
زين : كويسة الحمدلله عقبال ما تكون كويس انته كمان إن شاء الله
أسر : زييييين
زين : الو الو اسورة اوبس ما في شبكة

 

 

أسر : ماشي يا زين مابينا ايام
أسر خلص ودخل شرح المحاضرة وشرحه كان اكتر من رائع
حور خرجت وأسر نادي عليها
أسر : حور
حور في نفسها< لا ده بيقولي حور حاف ده خد عليه جووي>
حور : ايوه اتفضل يا دكتور
أسر : تتجوزيني😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسيرة قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!